Skip to content
Life-without-insurance

زندگی بدون بیمه

فهرست مطالب

بیمه برخلاف تصور بسیاری که فکر می‌کنند نوعی قرارداد تجاری است که عمدتاً به نفع بیمه‌گذاران و نمایندگان بیمه است، یک نوع اطمینان برای این زندگی‌ای به‌شمار می‌آید که می‌تواند گاهی ناامن باشد؛ زیرا ما هیچ راهی نمی‌شناسیم که بدانیم فردا چه چیزی در انتظارمان است. شاید نداشتن سواد بیمه، یکی از دلایل مهمی در عدم تمایل مردم به خرید بیمه مثال بیمه عمر و تمایل به زندگی بدون وجود بیمه باشد؛ در حالی که عدم وجود بیمه، عزیزان شما را در معرض خطر مالی قرار می‌دهد، آیا باز هم تصور می‌کنید که تهیه بیمه یک نوع قمار است؟ در ادامه و به‌نوعی پاسخ شما باید متذکر شویم شما با تهیه بیمه، حداقل از نظر مالی برای شرایط احتمالی آماده می‌شوید؛ به همان نسبت عدم حضور بیمه و نابودی نابه‌هنگام یک نان‌آور خانواده می‌تواند خانواده را در یک وضعیت مالی بد و تحقیرآمیز قرار دهد. زندگی بدون بدون بیمه ممکن است شکاف قابل ملاحظه‌ای را در نیازهای احتمالی شما ایجاد کند، حتی اگر مجرد باشید و اعضای خانواده وابسته‌ای به‌خود نداشته باشید.

در ادامه با بیمه‌شو همراه باشید تا بر اطلاعات بیمه‌ای خود بیفزایید.

عواقب زندگی بدون بیمه

بیمه عمر یکی از سودمندترین ابزارهای مالی برای خانواده‌ها به‌شمار می‌آید که عدم وجود آن می‌تواند عواقب ذیل را برای شما و خانواده‌تان داشته باشد:

  1. خانواده شما در یک بحران مالی رها می‌شود:

برجسته‌ترین نتیجه زندگی بدون بیمه مثال پوشش بیمه عمر، زندگی تضمین نشده است. روزانه صدها نفر جان خود را از دست می‌دهند و این اتفاق می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. تصادفات جاده‌ای، بیماری‌های ناعلاج یا تهدید کننده زندگی، بلایای طبیعی و انسانی و موارد دیگری که سرپرست هزاران نفر خانوار را می‌گیرد و ادامه زندگی را برای آنها دشوار می‌سازد. اگر شما سرپرست یک خانواده باشید، ضرر مالی، علاوه بر شما متحمل خانواده‌تان خواهد شد و عزیزانتان را با یک بحران مالی وحشتناک همراه خواهد کرد؛ از این رو، خرید یک طرح بیمه در تأمین آینده خانواده شما بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

  1. ممکن است خانواده خود را بدهکار کنید و پس از مرگ آنها را در این شرایط باقی بگذارید:

اگر وام‌های معوقه داشته باشید، در صورت مرگ شما، خانواده‌تان با قسط‌ها باقی می‌مانند و توسط نهادی که از آن وام تهیه شده‌ است، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند پس ضروری است که درجهت عدم رخداد این اتفاق هماهنگی‌های لازم را انجام دهید؛ اگر در زمان مناسب یک پوشش بیمه مثال بیمه عمر خریداری کنید، می توانید قسط‌های وام معوقه خود را پرداخت کنید؛ حتی اگر وام معوقه‌ای نداشته باشید، ممکن است در نهایت، مرگ شما خانواده‌تان را مجبور به گرفتن وام کند بنابراین برای اینکه عزیزانتان تحت فشارهای مالی قرار نگیرند، باید زندگی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

  1. ممکن است برنامه‌ای برای هزینه‌های قابل توجه و اتفاقات مالی پیش‌بینی نشده، نداشته باشید:

تهیه پشتیبان مالی برای بسیاری از امور زندگی از جمله ترک شغل، شروع فعالیت تجاری، ازدواج، فرزنددار شدن، سفرهای خارجی، فوریت‌های پزشکی، بازنشستگی و مواردی از این قبیل ضروری است؛ بهترین راه برای آماده بودن در مقابل رویدادهایی که ممکن است با هزینه‌های مالی بالایی همراه باشد، سرمایه گذاری در یک بیمه مثال بیمه عمر و داشتن برنامه بازگشت پول از این طریق است؛ این امر باعث می‌شود از سلامت مالی خانواده خود اطمینان حاصل کنید ضمن‌اینکه درصورت داشتن فرزند، دیگر آینده او را به خطر نمی‌اندازید.

  1. زندگی بدون بیمه، آینده فرزند شما را به خطر می‌اندازد

شما شاید آرزو داشته باشید که فرزندتان را به یکی از موسسات آموزش عالی کشور بفرستید تا در نهایت آینده ای درخشان پیش رو داشته باشد؛ بدیهی است که هزینه تحصیل و آموزش فرزندتان در یک موسسه عالی‌رتبه بسیار گران و نیازمند هزینه بسیار زید است؛ بنابراین برای تأمین هزینه تحصیل فرزندتان تهیه بیمه مثال بیمه عمر یا بیمه زندگی می‌تواند به شما کمک کند و شما را از چنین شرایطی بحرانی نجات دهد.

  1. زندگی بدون بیمه باعث می‌شود شما در بسیاری از مواقع در زندگیتان پس از بازنشستگی به دیگران وابستگی پیدا کنید:

اگر استقلال مالی نداشته باشید، بازنشستگی شما به دوره طلایی مبدل نخواهد شد؛ بهترین حرکت رو به جلو در زندگی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بیمه این تونل یکطرفه یعنی زندگی است که کلیه نیازهای شما پس از بازنشستگی را برطرف خواهد کرد؛ این امر از دو جنبه برای شما سودآور خواهد بود زیرا نه تنها یک نوع جریان مالی یا درآمد ثابت برای شما شکل می‌دهد، بلکه در غیاب شما نیز برای خانواده‌تان امنیت مالی ایجاد می‌کند.

  1. شاید با وجود مالیات نتوانید پس‌انداز کنید:

شما سخت تلاش می‌کنید تا هر روز پولی بدست آورید که تأمین‌کننده نیازهای شما و خانواده‌تان باشد؛ شما بخشی از آن درآمد را به صورت مالیات بر درآمد، از دست می‌دهید؛ اگر نمی‌خواهید پول خود را از دست بدهید، باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است مالیات بر درآمد را پس‌انداز کنید که این امر به‌وسیله تهیه بیمه عمر امکان‌پذیر است؛ جالب ایت بدانید که یکی از مزایای قابل‌توجه بیمه عمر، مزایای مالیات بر درآمد است که در آن به افراد بیمه‌گذار ارائه می‌شود.