Skip to content
Disadvantages-and-advantages-of-Pasargad-life-insurance

معایب و مزایای بیمه عمر پاسارگاد

فهرست مطالب

بیمه عمر پاسارگاد یکی از بیمه‌هایی است که در میان صدها شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه‌ای چون بیمه بدنه پاسارگاد، بیمه شخص ثالث پاسارگاد، بیمه حوادث پاسارگاد و بیمه درمانی بانک پاسارگاد با سطح توانگری بالا و عملکرد بسیار خوب در حال فعالیت است؛ بدیهی است که هر شرکتی که خدماتی را ارائه می‌دهد، از مزایا و معایبی برخوردار است بدین منظور ما در این بخش از مطالب از بیمه‌شو قصد داریم به موضوع معایب و مزایای بیمه عمر پاسارگاد بپردازیم وخوشحال می‌شویم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه عمر پاسارگاد که با نام دیگر چون بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد معروف است، بیمه‌ای از نسل‌های جدید خدمات بیمه‌ به‌شمار می‌آید و با معایب، مزایا، طرح‌ها و پوشش‌هایی که دارد، در حال ارائه به مردم ایران است.

همانطور که گفته شد این بیمه با پوشش‌هایی که دارد قادر است سرمایه حیات آینده را تامین کند و هر شخصی بنا به توانایی مالی خود قادر است یکی از پوشش ‌های بیمه مزبور را تهیه کند.

مزایای بیمه عمر پاسارگاد

  • از نخستین مزایای بیمه عمر پاسارگاد، رتبه اول و سطح بالای توانگری این شرکت بیمه درمیان انواع شرکت‌های بیمه‌ای است.
  • امکان پرداخت مبلغی به‌عنوان سپرده اولیه در ابتدای بیمه‌نامه وجود دارد.
  • مبلغ حق بیمه در این بیمه از انواع بیمه پاسارگاد پاسارگاد قابل تغییر بوده و بیمه‌گذار در هر زمان حتی در طول برقراری قرارداد نیز می‌تواند میزان آن را براساس توان مالی خویش کاهش یا افزایش دهد.
  • از دیگر مزایای بیمه عمر پاسارگاد این است که امکان افزایشی یا ثابت بودن میزان حق بیمه در این بیمه‌نامه وجود دارد.
  • جالب است بدانید نحوه پرداخت حق بیمه عمر برعهده فرد بیمه‌شده بوده و توسط خود شخص تعیین می‌شود، بدین منظور شخص بیمه‌گذار هم می‌تواند حق بیمه را به‌صورت نقدی و یکجا پرداخت کند و هم به‌صورت اقساط سالانه و ماهانه (شش ماهه – سه ماهه) پرداخت نماید.
  • ویژگی مثبت دیگر این بیمه‌نامه که جزو مزایای ویژه این بیمه محسوب می‌شود، این است که هر چه میزان حق بیمه بیشتر باشد، سود حاصله نیز بیشتر خواهد بود؛ ضمناً این امر باعث می‌شود فرد بیمه‌گذار از تخفیفات بیشتری نیز برخوردار گردد.
  • دریافت وام بیمه عمر پاسارگاد البته بدون ضامن وثیقه و یا سایر ضامن‌ها از بهترین امکانات و قابلیت‌های این شرکت است؛ این مزیت بدین صورت است که شما با پرداخت حق بیمه می‌توانید دارایی و اندوخته خود را در بیمه عمر پاسارگاد شکل دهید و در زمانی که به صندوق مالی خود نیاز داشته باشید، قادر خواهید بود، از اندوخته خویش برداشت کنید البته لازم به‌ذکر است که پرداخت وام دارای سه ویژگی ذیل است:
  1. پرداخت وام در کوتاه‌ترین زمان و بدون تشریفات انجام می‌گیرد.
  2. امکان پرداخت وام تا نود درصد از ارزش بازخریدی بیمه‌نامه وجود دارد.

صحبت از اصطلاح بازخرید شد بهتر یه این نکته نیز اشاره داشته باشیم که فرد بیمه‌گذار قادر است تا یک ماه پس از تاریخ صدور بیمه‌نامه برای انصراف اقدام کند و مبالغ پرداختی را بازپس گیرد.

  1. نرخ تسهیلات وام چهار درصد بیشتر از نرخ سود محاسباتی برای تشکیل سرمایه می‌باشد.

به بیان دیگر می‌توان گفت بیمه‌گر تعهد می‌دهد که پس از گذشت شش ماه از صدور بیمه‌نامه، به شرط اینکه مبلغ ذخیره شده در صندوق بیمه‌نامه حداقل به‌میزان دویست هزار تومان رسیده باشد و فرد بیمه‌گذار وام تسویه نشده‌ای نداشته باشد، تا سقف نود درصد از صندوق ذخیره شده را بدون دریافت ضامن و در کوتاهترین زمان به بیمه‌گذار پرداخت نماید.

  • درنظر گرفتن و پرداخت دو نوع سود تضمینی و سود مشارکتی به اندوخته‌های بیمه‌گذاران توسط بیمه‌ پاسارگاد، از دیگر مزایای بیمه عمر پاسارگاد به‌شمار می‌آید.

تفاوت سود تضمینی بیمه عمر پاسارگاد با سود مشارکتی آن

در واقع می‌توان گفت که سود قطعی یا تضمینی در تمام شرکت‌هایی که خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند، تقریباً یکسان است اما در سود مشارکتی، میزان متغیر بوده و با توجه به نحوه سرمایه‎‌گذاری پرداخت آن انجام می‌گیرد.

  • در بیمه عمر پاسارگاد، امکان پوشش بیمه پوشش درمان تکمیلی، امراض خاص، حوادث و آتش‌سوزی منزل مسکونی وجود دارد.
  • در بیمه عمر پاسارگاد امکان دریافت تخفیف درصورت خرید بیمه‌نامه دیگر بیمه پاسارگاد، وجود دارد.
  • طرح‌های مختلف این شرکت باعث می‌شود که از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد و بیمه‌گار بتواند براساس نیازها و توان مالی خویش، طرح مناسبی انتخاب نماید.
  • معافیت مالیاتی از دیگر مزایای ویژه بیمه عمر پاسارگاد است دارای شرایط ذیل است:
  • این بیمه از هر هر میزان برخوردار باشد، مشمول معافیت مالیاتی شده و مبلغ قابل پرداخت در صورت فوت به ذینفع فرد بیمه‌شده تابع قانون ارث نخواهد بود.
  • اندوخته حاصل از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بیمه، از پرداخت مالیات معاف بوده و این قانون، مطابق ماده ۱۳۶ قانون مالیات‌های مستقیم سرمایه بیمه عمر پابرجاست.
  • مبالغ پرداختی از بابت بیمه عمر می‌توانند جزو هزینه‌های قابل قبول موسسات از نظر مالیات به حساب آیند و این امر بنا به ماده ۱۴۸ قانون مالیات های مستقیم بند (۲- ج) پایدار است.

معایب بیمه عمر پاسارگاد

هر شرکتی در کنار مزایایی که دارد، معایبی را نیز داراست؛ شرکت بیمه پاسارگاد نیز ز این موضوع مستثنی نیست؛ مزایای بسیار این شرکت نیز همانند خط موازی در کنار معایب اندک آن در حال حرکت است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • از اولین معایب بیمه عمر پاسارگاد می‌توان به سود مشارکت نسبت به دیگر شرکت‌های بیمه اشاره کرد.

جالب است بدانید سود قطعی بیمه عمر پاسارگاد به شرح ذیل است:

  • شانزده درصد برای دو سال اول
  • سیزده درصد برای دو سال دوم
  • برای مابقی سال‌ها ده درصد
  • از دیگر معایب بیمه عمر پاسارگاد است که فرد بیمه‌گذار می‌تواند پس از گذشت بیست و چهار ماه از مدت قرارداد خود تا سقف نود درصد وام دریافت نماید اما در دیگر شرکت‌ها، به منظور رفع نیازهای مالی شخص بیمه‌شده، وی امکان برداشت از اندوخته را داشته و می‌تواند بخشی از مبلغ صندوق خود را برداشت کند سپس قادر خواهد بود مجدداً این مبلغ برداشتی را به‌عنوان سپرده بازگرداند.
  • در شرکت بیمه پاسارگاد پوشش بیماری های خاص پس از سه ماه از درخواست آغاز می شود درصورتی‌که در بسیاری از شرکت‌های بیمه این پوشش نیاز به مدت انتظاری نداشته و از همان ابتدای بیمه‌نامه امکان استفاده از این پوشش برای فرد بیمه‌شده فراهم می‌باشد.
  • استفاده از پوشش بیماری خاص در بیمه پاسارگاد، ملزم به شرط سنی است و تنها افراد بین دواده الی پنجاه و نه سال می‌توانند از این پوشش بهره‌مند شوند درصورتی‌که در دیگر شرکت‌ها بیمه‌شده دارای سنین پایین‌تر و دچار بیماری نیز می‌تواند از این پوشش استفاده نمایند.
  • تفاوت بین شرکت بیمه پاسارگاد و دیگر شرکت‌ها که جزو معایب بیمه عمر پاسارگاد نیز محسوب می‌شود، در این است که اگر فرد بیمه‌شده به ازکارافتادگی دچار شود می‌تواند تا دو برابر حق بیمه پرداختی و به مدت ده سال از شرکت یبمه، مستمری دریافت کند ضمن اینکه از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود اما این مزیت در این شرکت بیمه‌ وجود ندارد.