×  
بیمه آتش سوزی میهن

بیمه آتش سوزی میهن را بیشتر بشناسید

بیمه آتش سوزی یکی از مهم‌ترین بیمه‌نامه‌هایی‌ست که باید برای خانه و محل کار تهیه کرد. چرا که احتمال وقوع آتش و انفجار حتی در ایمن‌ترین خانه‌ها و کارخانه‌ها هم وجود دارد و در صورت وقوع، در عرض چند ثانیه خسارتی سنگین و غیرقابل‌جبران مالی و جانی به بار خواهد آورد. بیمه آتش سوزی بهترین، کامل‌ترین و عاقلانه‌ترین راهکاری‌ست که برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از آتش و انفجار در دسترس همه قرار دارد و می‌توان برای خرید آن اقدام کرد. با این وجود، بسیاری از افراد خرید آن را ضروری نمی‌دانند و خرید بیمه آتش سوزی را پشت گوش می‌اندازند.

به همین دلیل، در ادامه‌ی این مطلب از بیمه آتش سوزی میهن و پوشش‌های آن می‌خوانید تا بار دیگر اهمیت خرید این بیمه‌نامه را با هم مرور کنیم. شرکت بیمه میهن یکی از بیمه‌گرهای خوب و خوش‌سابقه‌ست که در زمینه‌ی انواع بیمه‌های بازرگانی مانند بیمه آتش‌سوزی فعالیت می‌کند و در قالب این بیمه‌نامه، طرح‌ها و پوشش‌های کاربردی مختلفی را برای مشتریانش در نظر گرفته است. برای آشنایی بیشتر با بیمه آتش سوزی میهن تا پایان این مطلب با بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه میهن

فعالیت شرکت بیمه میهن از سال ۱۳۸۷ و با دریافت مجوز بیمه‌گری در زمینه‌ی بیمه‌های اموال و اشخاص آغاز شده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت سرمایه‌گذاری سفیر اقتصاد، شرکت سامان محیط، شرکت سرمایه‌گذاری سپهر و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین از سهام‌داران اصلی شرکت بیمه میهن به حساب می‌آیند. در حال حاضر، شرکت بیمه میهن به ارائه‌ی محصولات بیمه‌ای زیر می‌پردازد:

  • بیمه‌های آتش‌سوزی
  • بیمه‌های اشخاص
  • بیمه‌های اتومبیل
  • بیمه‌های باربری
  • بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری
  • بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای
  • بیمه‌های مهندسی
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • بیمه اتکایی
  • بیمه‌های طرح‌های خاص

شرکت بیمه میهن با مالکیت خصوصی و داشتن ۴۳ شعبه و بیش از ۴۰۰ نمایندگی به ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای در سراسر کشور می‌پردازد.

بیمه آتش سوزی میهن

بیمه-آتش-سوزی-میهن

بیمه‌های آتش‌سوزی یکی از قدیمی‌ترین بیمه‌های اموال به حساب می‌آیند که با هدف جبران خسارت‌های آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار طراحی شدند. البته در حال حاضر، پوشش‌های تکمیلی دیگری هم به بیمه‌ آتش‌سوزی اضافه شده‌اند تا خسارت وارد شده به اموال بیمه‌گذار در اثر حوادث و اتفاقات ناگهانی مانند زلزله و آتش‌فشان، سیل و طغیان آب، طوفان و گردباد را جبران کند. به این ترتیب، پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی میهن را در دو گروه زیر می‌توانیم تعریف کنیم:

  • پوشش‌های اصلی: آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار
  • پوشش‌های فرعی و تکمیلی: زلزله و آتش‌فشان، سیل و طغیان آب، ترکیدگی لوله‌های آب، ضایعات ناشی از ذوب برف و آب باران، ریزش سقف ناشی از سنگینی برف، طوفان و گردباد، رانش زمین و…

خطرات کلی تحت پوشش در بیمه آتش سوزی میهن

  • جبران خسارت‌های مستقیمی که به واسطه‌ی بروز خطرات تحت‌پوشش در بیمه‌نامه رخ داده‌اند.
  • جبران خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از اقدامات ضروری و لازمی که برای جلوگیری از توسعه‌ی زیان صورت گرفته‌اند.
  • جبران خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از نقل ‌مکان ضروری مورد بیمه که به‌منظور نجات آن از خطرات تحت پوشش بیمه‌نامه، انجام گرفته است.

انواع بیمه آتش سوزی شرکت بیمه میهن

انواع-بیمه-آتش-سوزی

شرکت بیمه میهن طرح‌های مختلفی را برای بیمه آتش‌سوزی در نظر گرفته است که در آنها نوع و کاربری ملک، تعیین‌کننده‌ی طرح بیمه‌ای موردنظر است. انواع طرح‌های بیمه آتش‌سوزی میهن به ترتیب زیر است.

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی میهن

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی از انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی میهن است که در آن غیر از ارائه‌ی پوشش‌های تکمیلی، خطراتی همچون ریزش چاه، مسئولیت مالی در قبال همسایگان و سرقت با شکست حرز نیز تحت پوشش بیمه میهن قرار می‌گیرند. پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی برای ساختمان‌ها، اثاثیه، تاسیسات و مشاعات بیمه‌گذار در نظر گرفته شده‌ است.

طرح جامع خانوار بیمه آتش سوزی میهن

طرح جامع خانوار مخصوص منازل مسکونی‌ست که در قالب پنج طرح مختلف ارائه می‌شود و خطرات زیر را جبران می‌کند:

  • تامین خسارت و جبران زیان‌های مالی ناشی از خطرات آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب، طوفان ، تندباد و گردباد
  • جبران هزینه‌ی پاکسازی محل
  • مسئولیت مالی بیمه‌گذار در برابر همسایگان مجاور به واسطه خسارت ناشی از آتش‌سوزی و انفجار در محل مورد بیمه
  • جبران هزینه‌ی پزشکی اشخاص ساکن در محل مورد بیمه
  • جبران هزینه‌ی اجاره اسکان موقت بیمه‌‌گذار و اعضای خانواده وی
  • جبران هزینه‌ی پاکسازی محل مورد بیمه پس از وقوع خطرات
  • جبران خسارت احتمالی وارد به یک دستگاه خودرو بیمه‌گذار مستقر در پارکینگ محل مورد بیمه ناشی از تسریع آتش

بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی

بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی میهن یکی دیگر از انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی این شرکت است و همان‌طور که از نامش پیداست برای ادارات، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها، مراکز فرهنگی، آموزشی، اقامتی، تفریحی، فروشگاه‌ها و… صادر می‌شود. اهمیت بیمه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی میهن در حفظ اموال موجود در این مکان‌هاست. همچنین با ارائه‌ی پوشش‌های تکمیلی مانند شکست شیشه، آشوب، بلوار و سرقت با شکست حرز؛ یک بیمه‌نامه‌ی کامل و جامع برای این مراکز به حساب می‌آید.

بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی میهن

بیمه-آتش-سوزی

بیمه‌نامه آتش‌سوزی مراکز صنعتی میهن برای کارخانجات و کارگاه‌های فعال تولیدی طراحی شده است. پوشش‌های تکمیلی اختصاصی این بیمه‌نامه عبارت‌اند از انفجار و دفرمه شدن ظروف تحت فشار، ریزش مواد مذاب، وقفه در تولید و فعالیت و برداشت ضایعات در زمان خسارت از محل مورد بیمه.

بیمه تمام خطر اموال میهن

بیمه‌نامه‌های تمام خطر اموال میهن، پروژه‌های بزرگ با سرمایه و ریسک بالا را تحت پوشش قرار می‌دهند که وظیفه‌ی حفاظت از اموال بیمه‌گذار و محل مورد بیمه را در قبال تمام خسارت‌های وارده برعهده دارد. البته به این نکته باید توجه داشت که این جبران و حمایت باید با توجه به شرایط بیمه‌نامه‌ی صادرشده و استثنائات آن مطابق با آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی صورت بگیرد.

بیمه آتش سوزی انبارهای عمومی و اختصاصی صاحبان کالای میهن

بیمه آتش‌سوزی انبارهای عمومی و اختصاصی صاحبان کالا برای بیمه‌گذارهایی طراحی شده است که صاحب انبار در حاشیه‌ی شهرهای بزرگ‌اند. همچنین برای انبارهای گمرک و انبارهای اختصاصی کالا نیز این بیمه‌نامه می‌تواند صادر شود. مهم‌ترین نکته در رابطه با بیمه آتش‌سوزی انبارهای عمومی و اختصاصی صاحبان کالای مهین، ثبت کد پستی انبار در سامانه‌ی جامع‌ها انبارهاست. بنابراین امکان صدور این بیمه‌ی آتش‌سوزی بدون داشتن کد پستی انبار وجود نخواهد داشت.

بیمه آتش سوزی مرهونات بانکی میهن

فرض کنید برای شروع کسب‌وکارتان، تعدادی دستگاه و ماشین‌آلات تهیه کرده‌اید که برای خرید آنها مجبور شده‌اید از بانک تسهیلات و وام دریافت کنید. وقتی برای گرفتن وام به بانک مراجعه می‌کنید، باید فاکتور خرید دستگاه را به متصدی باجه ارائه دهید تا مبلغ وام متناسب با قیمت کالا مشخص شود. همچنین بانک، متناسب با ارزش دستگاه از شما بیمه‌نامه آتش‌سوزی مرهوناتی می‌خواهد. پس یک نسخه از فاکتور را برای شرکت‌های بیمه ارسال می‌کند تا ریسک دستگاه و حق‌بیمه‌ی آن محاسبه شود. درواقع از آن‌جایی که بانک با پرداخت وام، ذی‌نفع اصلی به حساب می‌آید باید مطمئن شود که در صورت بروز حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی و از بین رفتن دستگاه‌ها، متضرر نخواهد شد. 

بنابراین بیمه آتش‌سوزی مرهوناتی میهن از انواع بیمه‌ی آتش‌سوزی‌ست که افراد یا شرکت‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که از ملک، اموال و دارایی خود به عنوان وثیقه در رهن بانک استفاده می‌کنند تا بتوانند از تسهیلات بانک‌ها و موسسات مالی بهره‌مند شوند.

خرید بیمه آتش سوزی میهن

خرید-بیمه-آتش-سوزی
  • مراجعه به یکی از نمایندگی‌های بیمه میهن و دریافت و تکمیل فرم پیشنهاد بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی.
  • ارائه‌ی فرم تکمیل شده به کارشناس صدور بیمه‌نامه.
  • بررسی فرم پیشنهاد بیمه‌نامه توسط کارشناس صدور بیمه میهن.
  • در صورتی که کارشناس بیمه تشخیص دهد که به بازدید اولیه نیاز است، فرم پیشنهاد بازدید از طرف کارشناس صدور برای کارشناس بازدید اولیه ارسال می‌شود. در ادامه بازدید اولیه صورت می‌گیرد و نتیجه‌ی آن برای کارشناس صدور فرستاده می‌شود.
  • در صورتی که بازدید مورد تایید کارشناس بازدید و کارشناس صدور قرار بگیرد، بیمه‌نامه آتش‌سوزی صادر خواهد شد. در این مرحله حق‌بیمه نیز مشخص می‌شود تا توسط بیمه‌گذار پرداخت شود.
  • در نهایت، بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی همراه با الحاقیه‌ها و برگه‌ی شرایط به بیمه‌گذار تحویل داده خواهد شد.

در مطلبی که خواندید با بیمه آتش‌سوزی پارسیان و شرایط بیمه‌نامه‌ی آن آشنا شدید. اگر تا این لحظه برای خرید پوشش آتش‌سوزی اقدام نکرده‌اید، بیمه‌شو با فراهم کردن امکان مقایسه، استعلام و خرید آنلاین انواع بیمه‌های آتش‌سوزی همراه شما خواهد بود.