×  
بیمه-مسئولیت-دانا

بیمه مسئولیت دانا را بهتر بشناسید

آیا تا به‌حال برای خرید بیمه مسئولیت از شرکت‌های بیمه‌ اقدام کرده‌اید؟ آیا اطلاعاتی درباره‌ی انواع بیمه مسئولیت، شرایط، پوشش‌ها و کلوزهای آن دارید؟ بدون شک، تمام افراد در مراحل مختلف زندگی‌شان مسئولیت‌هایی مختلفی را برعهده دارند که بخش مهمی از این مسئولیت‌ها، برگرفته از شغل و موقعیت اجتماعی‌شان است.

به‌هرحال، وقتی مسئولیتی برعهده‌ی فردی گذاشته شود، جبران عواقب و ضرر و زیان‌های ناشی از آن مسئولیت نیز برعهده‌ی همان فرد خواهد بود و وقتی صحبت از جبران خسارت‌های احتمالی و پرداخت غرامت باشد، فقط می‌توانیم روی کمک شرکت‌های بیمه حساب کنیم.

خرید بیمه مسئولیت یکی از روش‌های کاربردی و مطمئن برای جبران خسارت‌های ناشی از مسئولیت مدنی‌ست که بسیاری از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های مربوط به آن را در قالب طرح‌های بیمه‌ی مسئولیت ارائه می‌کنند.

در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو، سراغ بیمه مسئولیت دانا می‌رویم تا با طرح‌ها و پوشش‌های این بیمه‌نامه بیشتر آشنا شویم. پس اگر به فکر خرید یک بیمه‌نامه‌ی مطمئن و قابل‌اعتماد برای مسئولیت‌های مربوط به شغل و حرفه‌تان هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

معرفی شرکت بیمه دانا

شرکت بیمه دانا یکی از شرکت‌های قدیمی بیمه در ایران است که شروع فعالیت آن به خردادماه ۱۳۵۳ برمی‌گردد. اما صدور بیمه‌نامه توسط این شرکت و شروع فعالیت به‌عنوان یک بیمه‌گر داخلی از سال ۱۳۷۶ آغاز می‌شود.

بیمه دانا در این سال‌ها توانسته با صدور بیمه‌نامه‌های مختلف و توسعه‌ی کسب‌وکارش به عنوان یک شرکت بیمه‌ی داخلی، خودش را به جایگاه سومین شرکت بزرگ بیمه‌ای از نظر سهم بازار برساند. شبکه‌ی عظیم خدمت‌رسانی بیمه دانا با داشتن ۷۷ شعبه، ۲۴۴۲ نمایندگی، ۵۲ شرکت نمایندگی و ۱۰۹۵ کارگزاری، لیستی کامل از محصولات بیمه‌ای را با سطح توانگری یک به بیمه‌گذارانش ارائه می‌کند.

با بیمه مسئولیت دانا آشنا شوید

در یک نگاه کلی، بیمه‌های بازرگانی به سه گروه بیمه‌های اموال، اشخاص و مسئولیت تقسیم‌بندی می‌شوند. بنابراین بیمه مسئولیت دانا یک نام کلی و عمومی برای طرح‌های مختلفی‌ست که موضوع همه‌شان بیمه کردن نوعی از مسئولیت است. گاهی این مسئولیت مربوط به مسئولیت پزشکان دربرابر بیماران‌شان می‌شود، گاهی درباره‌ی مسئولیت کارفرما دربرابر کارکنانش است و همچنین می‌تواند از جنس مسئولیت مدنی مدیران مجموعه‌های مختلف باشد.

آنچه که در تمام طرح‌های بیمه مسئولیت دانا تحت‌پوشش قرار می‌گیرد، خطرات و حوادث ناشی از فعالیت افراد است. طبق قانون، جبران این خسارت‌ها برعهده‌ی کسی‌ست که مسئولیت آن کار و فعالیت را برعهده داشته است. بنابراین، شرکت بیمه دانا با دریافت حق‌بیمه تعهد می‌دهد که در صورت وقوع خسارت ناشی از مسئولیت بیمه‌گذارش، آن خسارت و آن ضرر و زیان را جبران کند.

حالا که با مفهوم کلی بیمه مسئولیت آشنا شدید، سراغ معرفی انواع طرح‌های بیمه مسئولیت دانا می‌رویم. هر کدام از این طرح‌های بیمه‌ای متناسب با نوع فعالیت و نیازهای خاص گروه‌های مختلف بیمه‌گذاران تنظیم و تدوین شده است.

انواع بیمه نامه های مسئولیت دانا

بیمه-نامه-های-مسئولیت-دانا

شرکت بیمه دانا سعی می‌کند تا با ارائه‌ی طرح‌های مختلف بیمه مسئولیت، در شرایط مختلف از بیمه‌گذارانش حمایت کند و خسارت‌های وارده را جبران کند. در ادامه، مهم‌ترین طرح‌های بیمه‌نامه‌ی مسئولیت دانا را با هم مرور می‌کنیم.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان دانا

بدون شک هر کارفرمایی دربرابر تامین امنیت و سلامت کارکنان‌شان در محیط کار، مسئولیت دارد و وظیفه دارد تا خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف در محیط کار را جبران کند. با خرید بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان بیمه دانا می‌توان خسارت‌هایی را که ممکن است برای کارگران ساختمان، خدماتی یا عمرانی رخ دهد، تحت‌پوشش شرکت بیمه قرار داد و از محل این بیمه‌نامه، جبران کرد.

بیمه مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه دربرابر اشخاص ثالث بیمه دانا

بیمه-مسئولیت-مدنی

هر مرحله از پروژه‌های ساختمانی اعم مرحله‌ی عملیات تخریب، گودبرداری، نصب اسکلت و… ممکن است با خسارت‌های مالی یا جانی همراه باشد و برای عابران و همسایه‌ها ایجاد خطر و خسارت کند. از آن‌جایی که جبران این خسارت‌ها می‌تواند ضرر و زیان مالی زیادی را به کارفرما و مسئول ساخت پروژه وارد کند، می‌توان با خرید بیمه‌نامه‌ی مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه دربرابر اشخاص ثالث تا حد زیادی این خسارت‌ها را جبران کرد.

بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان دانا

پزشکان و پیراپزشکان یکی از سخت‌ترین شغل‌ها را دارند. چرا که به‌صورت مستقیم با سلامت جسم و روان بیماران‌شان سروکار دارند. از آن‌جایی که فعالیت‌های درمانی پزشکان و پیراپزشکان با ریسک‌های زیادی همراه است و ممکن است دراثر اشتباه، خطا یا قصور پزشکی آسیب‌های جانی و روانی به بیماران وارد شود، با خرید بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان دانا می‌توان خسارت وارده را جبران کرد.

بیمه مسئولیت مدنی شرکت های مسافرتی دانا

در این بیمه‌نامه پوشش‌های کارآمد و مهمی مانند هزینه‌های پزشکی، غرامت نقص‌عضو و دیه‌ی فوت مسافر ارائه می‌شود. به این ترتیب شرکت‌های مسافرتی با آسودگی‌خاطر بیشتری می‌توانند برای تورهای تفریحی و سیاحتی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

بیمه مسئولیت مدنی مدیران مجموعه های ورزشی دانا

بیمه-مسئولیت-مدیران-مجموعه-های-ورزشی

انجام تمرین‌ها و شرکت در مسابقه‌ها یا تماشای آنها می‌تواند مشکلات و خسارت‌های زیادی را به همراه داشته باشد که مسئولیت جبران‌شان برعهده‌ی مدیر آن مجموعه‌ی ورزشی خواهد بود.

مدیران ورزشی برای جبران این خسارت‌ها می‌توانند برای خرید این بیمه‌نامه از شرکت دانا اقدام کنند و از شرایط و پوشش‌های کاربردی آن بهره‌مند شوند.

بیمه مسئولیت دارندگان و نگهدارندگان آسانسور دربرابر استفاده کنندگان بیمه دانا

آسانسورهای از جمله وسایلی‌اند که گاهی‌اوقات می‌توانند به استفاده‌کنندگان از آن خسارت‌های مالی و جانی وارد کنند. بسته به شرایط و علت حادثه، شرکت‌های نصب و نگهداری از آسانسور یا مدیر و مالک ساختمان دربرابر خسارت وارده مسئول خواهند بود و باید غرامت بپردازند. با خرید این بیمه‌نامه از شرکت بیمه دانا می‌توان فرایند پرداخت خسارت را آسان‌تر طی کرد.

بیمه مسئولیت شرکت های گاز و توزیع نیروی برق دربرابر اشخاص ثالث و مشترکین دانا

این بیمه‌نامه خسارت‌های جانی اعم از غرامت فوت، نقص‌عضو و هزینه‌های پزشکی را بهمراه با خسارت‌های مالی واردشده به اموال اشخاص ثالث، پرداخت می‌کند. به‌صورت معمول این بیمه‌نامه برای مشترکین، مصرف‌کنندگان و ساختمان‌های دارای اشتراک قابل خرید خواهد بود.

بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین طراح، محاسب، مجری و ناظر ساختمانی دانا

بیمه-مسئولیت-حرفه‌ای-مهندسین

مهندسین ناظر، طراح، محاسب و مجری ساختمان عضو سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها و دارای پروانه‌ی اشتغال از وزارت مسکن و شهرسازی و شماره امضا شهرسازی از شهرداری، اصلی‌ترین گروه‌هایی هستند که می‌توانند از این بیمه‌نامه و پوشش‌های آن استفاده کنند.

بیمه مسئولیت مدنی جامع شهرداری دانا

این بیمه‌نامه خسارت‌های واردشده به اشخاص ثالث را که در طی انجام یک کار یا ترک آن اتفاق افتاده باشد، پرداخت می‌کند. در این بیمه‌نامه، شرکت بیمه دانا براساس قوانین و شرح وظایف قانونی شهرداری، خسارت‌های وارده را جبران خواهد کرد.

بیمه مسئولیت مدنی مدیران هتل ها و مهمانپذیرهای دانا

این بیمه‌نامه خسارت‌های مالی و جانی احتمالی وارده به مسافران را در طول مدت اقامت‌شان در هتل یا مسافرخانه، به بهترین شکل ممکن جبران می‌کند. در این بیمه‌نامه هتل‌های دارای استخر، مجموعه‌های ورزشی، پارکینگ و… تحت‌پوشش شرکت بیمه دانا قرار می‌گیرند.

بیمه مسئولیت متصدیان حمل و نقل دانا

بیمه-مسئولیت-حمل-و-نقل-دانا

صاحبان شرکت‌ها و موسسه‌های حمل‌ونقل کالا دربرابر تمام کالاهای ارسالی‌شان مسئول‌اند و اگر در مسیر حمل کالا خسارتی به بار وارد شود، باید آن را جبران کنند. با خرید بیمه مسئولیت متصدیان حمل‌ونقل دانا، خسارت وارده تا سقف تعهدات بیمه‌گر قابل‌جبران خواهد بود.

شرکت بیمه دانا این بیمه‌نامه را به‌صورت گروهی یا انفرادی و در قالب قرارداد داخلی یا بین‌المللی صادر می‌کند که هر کدام از آنها براساس شیوه‌ی حمل به انواع جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی یا مرکب تقسیم‌بندی می‌شوند.

سایر طرح‌های بیمه مسئولیت دانا

  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان استخر
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران آموزشگاه‌ها
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران شهربازی
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیران مهد کودک
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی نگهبانان مسلح بانک‌ها
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی آسایشگاه‌ها
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی پارکینگ‌های عمومی
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی تعمیرگاه‌های خودرو
  • بیمه‌نامه مسئولیت مدنی شرکت‌های پیمانکار اجرای عملیات طرح‌های عمرانی

پوشش ها و کلوزهای بیمه مسئولیت دانا

منظور از کلوزهای بیمه مسئولیت دانا، پوشش‌هایی‌ست که در این بیمه‌نامه برای بیمه‌گذار درنظر گرفته شده است. شما به‌عنوان بیمه‌گذار، باید پیش از خرید هر کدام از این بیمه‌نامه‌ها نسبت به پوشش‌ها و کلوزهای بیمه‌نامه آن به‌دقت اطلاع داشته باشید و با توجه به شرایط و پوشش‌های هر کدام از این طرح‌ها، بهترین بیمه‌نامه را برای خود تهیه کنید. اصلی‌ترین پوشش‌ها و کلوزهای بیمه مسئولیت دانا به‌ترتیب زیر است:

  • جبران خسارت‌های جانی: این خسارت‌ها شامل جبران و پرداخت هزینه‌‌های فوت، نقص‌عضو و دیه است که سقف تعهدات هرکدام‌ از این پوشش‌ها در بیمه‌نامه درج خواهد شد.
  • جبران خسارت‌های مالی: خسارت‌های مالی ممکن است دراثر قصور، غفلت و عدم رعایت نکات ایمنی در حین انجام کار برای اشخاص ثالث رخ دهد که از محل بیمه‌نامه‌ی مسئولیت دانا تا حد زیادی قابل‌جبران خواهد بود.

در مطلبی که خواندید با بیمه مسئولیت دانا و پوشش‌های آن آشنا شدید. همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم در بازار ایران، بیمه‌های بازرگانی به سه گروه عمده‌ی اشخاص، اموال و مسئولیت تقسیم‌بندی می‌شوند و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت و تنوع بیمه‌نامه‌های مسئولیت است.

شرکت بیمه‌ی دانا یکی از بیمه‌گرهای قدیمی و مطمئنی‌ست که می‌توانید برای تهیه‌ی انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت روی خدمات و محصولات بیمه‌ای آن حساب کنید.