×  
امراض-خاص-بیمه-عمر-سامان

طرح امراض خاص بیمه عمر سامان چیست؟

یکی از پوشش‌های مهم بیمه‌نامه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری، پوشش بیماری‌های خاص است که در آن بیمه‌گر تعهد می‌دهد تا درصدی از سرمایه‌ی بیمه‌نامه را برای هزینه‌های درمان به بیمه‌گذار پرداخت کند. این پوشش از آن جهت اهمیت دارد که تامین هزینه‌های درمان به هیچ عنوان ساده نیست و طرح امراض خاص می‌تواند بخش زیادی از این هزینه‌ها را تامین کند.

البته در بیشتر بیمه‌نامه‌ها، فقط تعداد محدودی از بیماری‌ها تحت‌پوشش طرح بیماری‌های خاص قرار می‌گیرند. همچنین مبلغ وعده داده‌شده فقط برای یک‌بار در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه قابل‌پرداخت خواهد بود که این مسئله هم یکی دیگر از نقاط ضعف این پوشش به‌حساب می‌آید.

اما در این میان یک استثنا هم وجود دارد. طرح امراض خاص بیمه عمر سامان از خدمات بیمه‌ای جدید شرکت بیمه سامان است که در آن لیست متنوعی از بیماری‌ها با سقف تعهدات بالا تحت‌پوشش قرار می‌گیرند. درواقع با خرید بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان به یکی از کامل‌ترین طرح‌های امراض خاص دسترسی خواهید داشت که می‌توانید از میان سه طرح پایه، آسایش و ممتاز، طرح دلخواه‌تان را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با طرح امراض خاص بیمه عمر سامان، با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه سامان

شرکت بیمه سامان در اسفند ‌ماه سال ۱۳۸۳ با سرمایه‌ی اولیه‌ی دویست میلیارد ریال از بیمه مرکزی مجوز فعالیت در رشته‌های بیمه‌ای زندگی، غیرزندگی و اتکایی را دریافت کرد.

در حال حاضر انواع بیمه‌نامه‌های عمر، درمان، آتش‌سوزی، بدنه و شخص ثالث، مسافرتی و مسئولیت در این شرکت صادر می‌شوند. بیمه‌ی سامان با داشتن ۲۹شعبه‌ی بیمه‌ای و بیش از ۱۰۰۰ نمایندگی در سراسر ایران و سطح توانگری ۱۳۲ یکی از بیمه‌گرهای خوش‌نام و خوش‌آتیه در صنعت بیمه‌ی کشور است.

آشنایی با بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان

بیمه-عمر-سرمایه-سامان

بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان از انواع طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری این شرکت است که به بیمه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا متناسب با درآمد و بودجه‌شان سرمایه‌گذاری کنند. البته در کنار تشکیل سرمایه‌ی عمر، بیمه‌گذار می‌تواند از پوشش‌های بیمه زندگی و پوشش‌های تکمیلی ارائه‌شده نیز استفاده کند. یکی از این پوشش‌های تکمیلی، همان طرح امراض خاص است.

در حالت کلی، پوشش‌های بیمه زندگی در بیمه‌نامه‌ی عمر و تشکیل سرمایه‌ی سامان به‌ترتیب زیر است:

  • پوشش فوت: درصورت فوت بیمه‌شده، مبلغ مشخصی به ذی‌نفعان پرداخت خواهد شد.
  • پوشش فوت براثر حادثه: اگر بیمه‌شده براثر حادثه از دنیا برود، شرکت بیمه سامان در کنار پرداخت سرمایه‌ی فوت، مبلغ دیگری را تحت‌عنوان سرمایه‌ی فوت براثر حادثه را هم به ذی‌نفعان پرداخت خواهد کرد. پوشش فوت براثر حادثه می‌تواند مبلغی برابر یک تا سه برابر سرمایه‌ی فوت به هر علتی باشد.
  • طرح امراض خاص: اگر در زمان اعتبار بیمه‌نامه، فرد بیمه‌شده به یکی از بیماری‌های لیست طرح خاص دچار شود، شرکت بیمه سامان مبلغی را که به‌عنوان پوشش امراض خاص مشخص شده است، به‌صورت یک‌جا به بیمه‌شده پرداخت خواهد کرد. البته این تمام داستان نیست. پوشش امراض خاص بیمه‌ی سامان در سه طرح مختلف ارائه می‌شود. این طرح‌ها عبارت‌اند از طرح پایه، طرح آسایش و طرح ممتاز که در ادامه هر یک از آنها را توضیح خواهیم داد.

طرح امراض خاص بیمه عمر سامان و جزئیات آن

طرح امراض خاص بیمه عمر سامان

درست است که طرح امراض خاص در تمام بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف بیمه‌ای ارائه می‌شود، اما همیشه با محدودیت‌هایی همراه است. به‌عنوان نمونه، در بیشتر مواقع تنها پنج بیماری مشخص (سکته قلبی و مغزی، سرطان، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن) است که بیماری خاص به‌حساب می‌آیند و فقط یک‌بار در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه می‌توان از این پرداختیِ این پوشش استفاده کرد.

آن‌چه که طرح امراض خاص بیمه عمر سامان را متفاوت کرده است، توجه به جزئیات و نیازهای بیمه‌گذار است. شرکت بیمه سامان، پوشش امراض خاص را در سه طرح مختلف ارائه می‌کند که هر کدام از آنها ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند و بیمه‌گذار می‌تواند در زمان خرید بیمه عمر و تشکیل سرمایه‌ی سامان، طرح دلخواهش را برای پوشش بیماری‌های خاص انتخاب کند. این سه طرح عبارت‌اند از طرح پایه، طرح آسایش و طرح ممتاز.

البته پوشش بیماری‌های خاص بیمه سامان در قالب طرح معمولی هم ارائه می‌شود که در آن هزینه‌ی جراحی‌های حیاتی مانند انفارکتوس قلبی (سکته)، جراحی گرافت و بای‌پس عروق کرونر، جراحی تعویض دریچه‌ی قلب، سکته‌ی مغزی، انواع سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن تا سقف نیمی از سرمایه‌ فوت (با در نظر گرفتن سقف تعهدات بیمه‌گر) به بیمه‌شده پرداخت خواهد شد. در واقع آنچه که در طرح معمولی پوشش امراض خاص سامان درنظر گرفته شده است، مشابه همان پوشش بیماری‌های خاصی است که در بقیه‌ی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود.

طرح پایه پوشش امراض خاص سامان

در این طرح، برخلاف طرح معمولی، هشت بیماری تحت‌پوشش قرار می‌گیرد. این بیماری‌ها عبارت‌اند از پیوند اعضا (قلب، کلیه، پیوند مغز و استخوان، کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند)، سرطان، ام‌اس، سکته مغزی، اولین سکته‌ی قلبی، جراحی آئورت، جراحی گرافت و بای‌پس عروق کرونر و جراحی دریچه‌ی قلب.

مبلغ پرداختی در این طرح حداکثر برابر با کل سرمایه‌ی فوت تا سقف پانصد میلیون تومان است. البته باید به‌خاطر داشت که تنها یک‌بار امکان استفاده از این پوشش وجود دارد و بعد از یک‌بار پرداخت، پوشش بیماری‌های خاص از لیست تعهدات بیمه‌گر خارج می‌شود.

طرح پایه‌ی امراض خاص سامان، دوره انتظار نه ماهه دارد با این استثنا که دوره انتظار برای بیماری ام‌اس، ۱۸۰ روز درنظر گرفته شده است. همچنین فقط بیماری‌های سرطان، پیوند اعضا و ام‌اس برای بیمه‌شدگان بین ۲ تا ۱۸ سال تحت‌پوشش قرار می‌گیرد.

طرح آسایش پوشش امراض خاص سامان

در طرح آسایش بیمه عمر سامان، ۱۳ بیماری در لیست تعهدات بیمه‌گر قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از پیوند اعضا (قلب، کلیه، پیوند مغز و استخوان، کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند)، سرطان، ام‌اس، سکته مغزی، اولین سکته‌ی قلبی، جراحی آئورت، جراحی گرافت، بای‌پس عروق کرونر و جراحی دریچه‌ی قلب، فلج اندام، کما، سوختگی شدید، بیماری وخیم کبدی و بیماری مزمن ریوی.

البته از این لیست فقط پوشش‌های سرطان،پیوند اعضا، ام‌اس، فلج اندام، کما و سوختگی شدید برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال درنظر گرفته شده است و لیست کامل بیماری‌ها فقط برای بیمه‌شدگان بین ۱۹ تا ۶۰ سال ارائه می‌شود. جزئیات پرداخت خسارت در این طرح مانند طرح پایه‌ی پوشش امراض خاص بیمه‌ی سامان است و بعد از یک‌بار پرداخت، پوشش بیماری‌های خاص از بیمه‌نامه حذف می‌شود. همچنین دوره انتظار طرح آسایش، همانند دوره انتظار در طرح پایه است و باز هم برای بیماری ام‌اس، ۱۸۰ روز وقفه‌ی زمانی از شروع اعتبار بیمه‌نامه درنظر گرفته شده است.

طرح ممتاز پوشش امراض خاص سامان

طرح-ممتاز-پوشش-امراض-خاص
طرح ممتاز پوشش امراض خاص سامان

طرح ممتاز پوشش امراض خاص بیمه عمر سامان که کامل‌ترین پوشش بیماری‌های خاص این بیمه‌نامه به‌حساب می‌آید، ۳۰ بیماری را تحت‌پوشش قرار می‌دهد که از این لیست، ۱۴ بیماری برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال و ۳۰ بیماری برای رده‌ی سنی ۱۹ تا ۶۰ سال درنظر گرفته شده است. لیست کامل این بیماری‌ها عبارت‌اند از سرطان، پیوند مغز و استخوان، سکته مغزی، اولین سکته قلبی، جراحی آئورت، جراحی گرافت و بای‌پس شریان کرونر، جراحی دریچه قلب، پیوند قلب یا کلیه، بیماری کلیوی، تومور خوش‌خیم مغزی، وضعیت پایدار نباتی، دیستروفی عضلانی، بیماری پارکینسون ایدیوپاتیک، بیماری آلزایمر، بیماری عصبی حرکتی، کما، ترومای شدید سر (آسیب تروماتیک مغزی)، کاهش بینایی عمیق، فقدان کامل اندام‌ها، عدم توانایی تکلم، ناشنوایی، فلج اندام، آنسفالیت ویروسی حاد، ام‌اس، بیماری وخیم کبدی، بیماری مزمن ریوی، سوختگی‌های شدید، هپاتیت ویروسی برق‌آسا، پانکراتیت مزمن، پیوند(کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند) و آرتریت روماتوئید وخیم.

در طرح ممتاز، بیماری‌های تحت‌پوشش در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند و معیار دفعات پرداخت غرامت را تشکیل می‌دهد. پرداخت خسارت در هر یک از این گروه‌ها برای اولین بار برابر با ۱۰۰% سرمایه‌ی امراض است و در دفعات بعدی، از این میزان کاسته می‌شود. همچنین بعد از سه بار پرداخت خسارت، پوشش بیماری‌های خاص از بیمه‌نامه حذف خواهد شد. دوره انتظار در این طرح نیز همانند دوره انتظار در پوشش‌های پایه و آسایش بیمه عمر سامان است.

لیست بیماری‌های مخصوص کودکان و نوجوانان (گروه سنی بین ۲ تا ۱۸ سال) به ترتیب زیر است:

  • سرطان
  • پیوند مغز استخوان
  • پیوند قلب یا کلیه
  • تومور خوش‌خیم مغزی
  • وضعیت پایدار نباتی
  • کما
  • ترومای شدید سر (آسیب تروماتیک مغزی)
  • نابینایی/ از دست دادن دید عمقی
  • عدم توانایی تکلم
  • ناشنوایی
  • فلج اندام
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • سوختگی شدید
  • هپاتیت ویروسی برق‌آسا
  • پیوند (کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند)
  • آرتریت ایدیوپاتیک نوجوان سیستمیک شدید

در مطلبی که خواندید با طرح امراض خاص بیمه عمر سامان و جزئیات آن آشنا شدید. بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان یک پوشش بیمه‌ای مناسب و کامل برای کسانی‌ست که از امروز به فکر آینده‌شان هستند و می‌خواهند از یک پوشش بیمه‌ای منحصربه‌فرد و متنوع برای جبران هزینه‌های درمانی‌شان استفاده کنند. اگر قصد خرید بیمه عمر سامان را دارید، بیمه‌شو به‌عنوان پلتفرم آنلاین مقایسه و استعلام بیمه‌های عمر و زندگی همراه شماست تا بتوانید بهترین پوشش بیمه‌ی عمر را با توجه به انتظارات و شرایط‌تان تهیه کنید.