×  

آشنایی با انواع بیمه در کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای ایرانیان است که سالانه افراد زیادی به آن مهاجرت می‌نمایند. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر مانند مانند کانادا را دارند باید آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و با آگاهی کامل نسبت به مهاجرت به آن کشور اقدام نمایید. یکی از مسائلی که شما باید از آن مطلع گردید، انواع بیمه در کانادا است که از اهمیت بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

بیمه‌شو تصمیم دارد در این مقاله به معرفی انواع بیمه در کانادا بپردازد تا شما پیش از اقدام برای مهاجرت یا سفر به این کشور از آن مطلع گردید. انواع بیمه عمر در کانادا بسیار گسترده است و شما می‌توانید یکی از انواع آن مانند بیمه عمر در کانادا و بیمه ماشین در کانادا و … را پس از مهاجرت برای خود خریداری نمایید.

انواع بیمه در کانادا و معیارهای آن

انواع بیمه در کانادا بسیار گسترده است و شهروندان این کشور می‌توانند متناسب با شرایط خود یکی از آن‌ها را خریداری نمایند. هر کدام از این بیمه‌نامه‌ها دارای معیارهایی هستند که شرکت‌های بیمه‌ای براساس آن‌ها حق بیمه و پوشش‌های موردنیاز شما را تعیین می‌نمایند. دقت داشته باشید که همانطور که خرید بیمه در ایران بسیار مفید و کارآمد می‌باشد، خرید انواع بیمه در کانادا نیز مزایای زیادی را برای شما در پی خواهد داشت. در ادامه به معرفی تعدادی از اصلی‌ترین انواع بیمه در کانادا می‌پردازیم.

بیمه ماشین در کانادا

بیمه ماشین در کانادا در دسته بیمه‌نامه‌های اجباری قرار می‌گیرد و تمام مالکان خودرو در آن ملزم به خرید آن هستند. بیمه ماشین در کانادا انواع مختلفی را دارد و پوشش‌های آن بسیار گسترده می‌باشد که متناسب با شرایط شما متفاوت می‌باشند؛ برای مثال اگر شما به تازگی به این کشور مهاجرت نموده باشید، باید هزینه بیشتری را برای خرید این بیمه پرداخت نماید.

عوامل موثر بر نرخ بیمه ماشین در کانادا

اصلی‌ترین عواملی که بر هزینه و نرخ بیمه خودرو به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین انواع بیمه خودرو تأثیر می‌گذارند به‌شرح زیر می‌باشد:

  • آمارهای رسمی: آمارهایی که درباره میزان خطرات و تصادفات رانندگی وجود دارد، می‌تواند بر میزان حق بیمه شما تأثیر بگذارد (برای مثال قرارگیری شما در گروه سنی پرخطر یا کم خطر)
  • محل زندگی: هر منطقه دارای میزان ریسک، شلوغی و … متفاوتی است و شرکت بیمه در هنگام تعیین نرخ بیمه شما به این مسئله توجه می‌نماید.
  • نوع وسیله نقلیه: شرایط کلی وسیله نقلیه شما مانند سال تولید، برند و … نیز می‌تواند بر میزان ریسک آن تأثیر بگذارد؛ برای مثال ایمنی خودرو شما دربرابر سرقت یا هزینه تعویض قطعات آن از عوامل تأثیرگذار تلقی می‌گردند.
  • سابقه رانندگی: سابقه رانندگی، میزان تجربه شما و مدت اعتبار گواهینامه نیز بر میزان حق بیمه شما تأثیرگذار است.
  • میزان استفاده از خودرو: اگر خودرو شما در دسته‌ای است که روزانه از آن استفاده می‌شود و مسافت زیادی توسط آن طی می‌شود، ریسک آن افزایش یافته و شما باید هزینه بیشتری را برای آن پرداخت نمایید.
  • پوشش‌های بیمه‌نامه: پوشش‌های ارائه‌شده برای انواع بیمه گسترده است و هر چه تعداد آن بیشتر باشد، نرخ بیمه ماشین در کانادا نیز افزایش می‌یابد.
  • وجود تخفیف: گاهاً برای شرایط خاصی مانند بیمه نمودن هم‌زمان دو خودرو و … تخفیفاتی اعمال می‌گردد که می‌تواند هزینه شما کاهش یابد.

بیمه مسکن در کانادا

یکی از انواع بیمه در کانادا، بیمه مسکن در کانادا است که منزل شما را تحت پوششش قرار می‌دهد. شما در زمان خرید بیمه مسکن باید تمامی اطلاعات خود را به صورت کامل به کارشناس مربوطه ارائه نمایید تا متناسب با آن‌ها بهترین بیمه‌نامه برای شما خریداری گردد. بیان اطلاعات دقیق و صحیح باعث می‌شود که کارشناس بیمه ریسک منزل شما را محاسبه کرده و بیمه‌ای مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

عوامل موثر بر نرخ بیمه مسکن در کانادا

  • نوع واحد مسکونی: مستقل بودن یا آپارتمانی بودن واحد مسکونی شما می‌تواند در بیمه‌نامه تأثیرگذار باشد.
  • وضعیت امتیاز اعتباری شما: در بیشتر استان‌های این کشور معیاری با نام امتیازات اعتباری وجود که می‌تواند بر میزان حق بیمه شما تأثیرگذار باشد، زیرا رابطه مستقیمی با میزان ریسک مسکن شما دارد.
  • هزینه جایگزینی خانه: هزینه ساخت مجدد منزل شما در بازار فعلی نیز توسط کارشناس بیمه بررسی گردیده و نرخ بیمه شما براساس آن تعیین می‌گردد. بهتر است در صورت ایجاد هرگونه تغییرات و بروزرسانی این موضوع را به شرکت بیمه اطلاع‌رسانی نمایید.
  • موقعیت خانه: محلی که خانه شما در آن قرار دارد دارای ریسکی است که میزان آن براساس درصد وقوع جرایم، نزدیکی به فرودگاه و … تعیین می‌گردد و این مسئله می‌تواند بر ارزش بیمه‌نامه شما تأثیر بگذارد.
  • تأسیسات داخلی ساختمان: کیفیت تأسیسات داخلی شما می‌تواند میزان ریسک را تحت تأثیر قرار دهد و بیمه‌گر به این مقوله توجه می‌نماید.
  • وضعیت سقف ساختمان: اطلاع از کیفیت مصالح به کار رفته در سقف، نوع ایزوگام و … نیز برای خرید بیمه مسکن در کانادا ضروری است.
  • بازسازی خانه: اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی نمایید باید شرکت بیمه را مطلع سازید تا حق بیمه شما متناسب با آن تعیین گردد.
  • حیوان خانگی: بعضی از کارشناسان معتقدند که نگهداری از حیوانات خانگی باعث آسیب دیدن ساختمان می‌گردد؛ بنابراین باید حق بیمه بیشتری توسط فرد پرداخت گردد.
  • وجود استخر: وجود استخر مشکلاتی مانند احتمال غرق شدن افراد و … را در پی خواهد داشت که می‌تواند بر میزان نرخ بیمه مسکن در کانادا تأثیرگذار باشد.

بیمه مسافرتی کانادا

یکی از انواع بیمه در کانادا بیمه مسافرتی است که از شما در طول سفر و دربرابر حوادث و خطرات زیادی مانند لغو سفر، فوریت‌های پزشکی و … حمایت می‌نماید. بیمه مسافرتی کانادا عموماً در انواع زیر ارائه می‌گردد:

  • بیمه تک سفره: این بیمه‌نامه از شروع سفر شما تا زمان بازگشت به منزل قابل استفاده می‌باشد. در طول این زمان شما می‌توانید به مکان‌های مختلفی سفر نمایید، اما با بازگشت به مبدأ این بیمه خاتمه می‌یابد.
  • بیمه چند سفره: این بیمه‌نامه تمامی سفرهای شما در مدت زمان معین مانند یک سال تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • بیمه مسافرتی همه جانبه: پوشش‌های این بیمه‌نامه بسیار گسترده از سایرین است.
  • بیمه لغو سفر: این بیمه تنها محدود به تأخیر یا لغو پرواز شما و مسائل مربوط به آن‌ها می‌باشد.

بیمه عمر در کانادا

یکی دیگر از انواع بیمه در کانادا، بیمه عمر در کانادا است که در انواع مختلف ارائه می‌شود و فرد می‌تواند یکی از آن‌ها را برای خود خریداری نماید. هر کدام از انواع بیمه عمر در کانادا دارای پوشش‌ها و خدمات گسترده‌ای است که شما باید براساس آن مناسب‌ترین را خریداری نمایید.

انواع بیمه عمر در کانادا

  • بیمه عمر دائم: این مورد از انواع بیمه عمر کانادا تمام زندگی شما را پوشش داده و بیشتر برای افراد سرپرست خانوار مناسب می‌باشد تا درصورت فوت آن‌ها درآمدی به اعضای خانواده وی پرداخت گردد.
  • بیمه عمر موقت: این بیمه‌نامه برای مدت زمان مشخصی مثلا ۱۰ سال دارای اعتبار است و بیشتر برای افراد دارای بیماری خاص، دارای فرزندان زیر ۱۸ سال، دارای بدهی‌هایی مانند وام و … هستند، مناسب می‌باشد.
  • بیمه عمر تضمین‌شده: این بیمه‌نامه بدون نیاز به آزمایشات یا مشکلات فیزیکی قابل استفاده می‌باشد و بیشتر برای افرادی که بیمه جایگزین ندارند یا افراد مسنی که نگران هزینه خاکسپاری خود هستند، مناسب است.
  • بیمه عمر وام مسکن: اگر تصور می‌کنید که بازماندگان شما پس از مرگتان توانایی بازپرداخت وام مسکن را ندارند و شما تمایل دارید که آن‌ها در این خانه بمانند، این بیمه برای شما کارآمد است.
  • بیمه عمر مشترک: این بیمه‌نامه دو نفر را تحت پوشش قرار داده و با فوت یکی از افراد این بیمه پرداخت می‌گردد.