×  

ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه موتورسیکلت اعم از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه همانند بیمه خودرو حائز اهمیت است و مالکین این وسیله نقلیه نباید در خرید بیمه موتورسیکلت کوتاهی نمایند. مهم‌ترین بیمه موتورسیکلت بیمه شخص ثالث است؛ به‌طوری‌که تمامی دارندگان موتورسیکلت ملزم به خرید بهترین بیمه شخص ثالث می‌باشند. توجه داشته باشید که عدم خرید بیمه شخص ثالث یا عدم تمدید به‌موقع آن غیرقانونی بوده و درصورت مشاهده توسط پلیس موتورسیکلت شما توقیف گشته و ملزم به پرداخت جریمه (جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت یا جریمه فقدان آن) می‌باشید.

بسیاری از افراد هنگام خرید بیمه موتورسیکلت به‌دنبال ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث هستند تا بتوانند کم‌ترین هزینه و حق بیمه را پرداخت نمایند. در همین راستا بیمه‌شو تصمیم دارد تا اطلاعات مربوط به ارزان‌ترین و بهترین بیمه شخص ثالث را در اختیار شما قرار دهد، زیرا به‌طورقطع خرید بهترین بیمه از اولویت بالاتری نسبت به ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث دارا می‌باشد.

بیمه شخص ثالث

همانطور که می‌دانید خرید بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه الزامی است و عدم خرید آن یا عدم تمدید آن خلاف قانون راهنمایی و رانندگی کشور می‌باشد؛ به‌طوری‌که به آن جریمه تعلق می‌گیرد. برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث باید با پوشش‌ها و استثنائاتی که توسط شرکت بیمه ارائه می‌شود، آشنا گشته و متناسب با نیاز و بودجه خود آن را خریداری کنید.

در ادامه اطلاعات لازم در ارتباط با این بیمه موتورسیکلت بیانی می‌گردد که می‌توان خرید بیمه را برای شما سهولت ببخشد.

Third-party-insurance-coverage

پوشش های بیمه شخص ثالث

 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث چیست؟!

بیمه شخص ثالث به‌عنوان اصلی‌ترین بیمه موتورسیکلت دارای پوشش‌هایی است که در ذیل بیان گردیده است:

  • پوشش مالی: اگر در یک سانحه رانندگی خسارتی مالی به شخص ثالث وارد شود، بیمه خسارت وارده را مطابق با قرارداد و بیمه‌نامه پرداخت می‌نماید.
  • پوشش جانی: وارد شدن خسارت و آسیب‌های جانی به شخص ثالث مانند فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی و … جزو پوشش‌های این بیمه‌نامه است و بیمه این خسارت‌ها را جبران می‌نماید.
  • پوشش جانی راننده: چنانچه راننده موتورسیکلت در تصادف دچار آسیب جانی گردد، بیمه هزینه درمان را مطابق با تعهدات قرارداد پرداخت می‌نماید.
Exceptions-to-third party insurance

استثنائات بیمه شخص ثالث

استثنائات بیمه شخص ثالث چیست؟!

این بیمه‌نامه علاوه‌بر پوشش‌های فوق دارای استثنائاتی نیز می‌باشد که در آن شرایط شرکت بیمه تعهدی برای ارائه خدمات به فرد نخواهد داشت. معمول‌ترین و مهم‌ترین استثنائات بیمه شخص ثالث به شرح زیر است:

  • خسارات واردشده به موتورسیکلت مقصر در طی یک تصادف
  • خساراتی که به محموله یا بار موتورسیکلت بیمه‌شده وارد شده باشد.
  • خسارات ناشی از تشعشعات رادیواکتیو
  • پرداخت جریمه‌های حاصل از محکومیت‌های قضایی و جزایی.

عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه موتورسیکلت

اگر شما نیز جزو کسانی باشید که برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث به نمایندگی‌های متفاوت مراجعه می‌نمایید تا قیمت‌ها و شرایط آن‌ها را بررسی نمایید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که این اختلاف قیمت‌های جزئی ناشی از چه مسئله‌ای می‌باشد؟ در ادامه اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه موتورسیکلت بیان گردیده است که می‌تواند به این سوال شما پاسخ دهد

  • پوشش‌های خریداری‌شده: عموماً پوشش‌های ارائه شده برای بیمه موتورسیکلت توسط شرکت‌های بیمه مختلف یکسان است، اما ممکن است شرکتی با ارائه پوشش‌های کم‌تر مبلغی پایین‌تر از سایر شرکت‌ها ارائه دهند؛ بنابراین در هنگام خرید حتماً به این مسئله توجه نمایید. لازم به‌ذکر است شما با خرید پوشش‌های بیشتر نیز باید حق بیمه بیشتری پرداخت نمایید.
  • نوع موتورسیکلت: نوع موتورسیکلت نیز می‌تواند تفاوت قیمت بیمه‌ای را در پی داشته باشد. عموم موتورها در یکی از دسته‌های دوچرخ، سه چرخ و برقی قرار می‌گیرد. اکثریت خودروهایی که در شهرها مشاهده می‌شود، دو چرخ است، در همین راستا برای موتورهای سه چرخ حق بیمه بیشتری لحاظ می‌گردد.
  • نوع و ساختار موتور: یکی از عواملی که می‌تواند بر قیمت بیمه موتورسیکلت تأثیرگذار باشد، برقی و دنده‌ای بودن آن است.هرچه ابعاد و قدرت موتور بیشتر باشد، احتمال خطر و حادثه برای آن بیشتر شده و باید حق بیمه بیشتری برای آن دریافت شود.
  • تعداد سیلندرها: موتورها معمولاً دارای ۱، ۲، ۳ یا بیشتر سیلندر هستند. هرچه تعداد سیلندرها افزایش یابد، نرخ بیمه نیز متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند.
  • مدل یا سال ساخت: یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه مدل یا سال ساخت موتورسیکلت می‌باشد. با افزایش سن موتور، طبیعتاً احتمال خطر برای آن افزایش می‌یابد که این مسئله افزایش قیمت بیمه را در پی خواهد داشت.
  • جریمه دیرکرد بیمه: اگر شما مشمول جریمه دیرکرد باشید، احتمالاً باید هزینه بیشتری را نسبت به حالت عادی پرداخت نمایید.
  • تخفیف‌های بیمه موتورسیکلت: گاهاً شرکت‌های بیمه تخفیفاتی را برای بعضی از بیمه‌نامه‌ها ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه شما را تاحدی کاهش دهد. اطلاع از این تخفیفات می‌تواند برای خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث کارآمد باشد.

سخن پایانی

در هنگام خرید بیمه موتورسیکلت یا هر بیمه‌نامه دیگری توجه داشته باشید که گران‌ترین به‌معنای بهترین بیمه‌نامه و به‌طبع ارزان‌ترین به‌معنای بدترین بیمه‌نامه نیست؛ همچنین ممکن است بهترین بیمه‌نامه برای شما برای فرد دیگری نامناسب باشد و این مسئله وابسته به نیازها، توقعات، توانایی مالی و … شما می‌باشد.

هنگام خرید بیمه حتماً به این مسئله توجه داشته باشید که بیمه‌نامه مذکور متناسب با نیازها و خواسته‌های شما باشد و شما توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشید. درنظر گرفتن همین مسائل ساده باعث می‌گردد تا بهترین بیمه‌نامه را برای خود خریداری کنید.