Skip to content
بهترین بیمه مسافرتی متعلق به کدام شرکت است؟

بهترین بیمه مسافرتی متعلق به کدام شرکت است؟

فهرست مطالب

بهترین بیمه مسافرتی متعلق به کدام شرکت است؟

رفتن به مسافرت بدون بیمه‌ی مسافرتی مثل این می‌ماند که با ماشین خود بدون بیمه بدنه و شخص ثالث در خیابان‌های تهران رانندگی کنید. حتی اگر خودتان کنترل اوضاع را در اختیار داشته باشید و از قانون نیز تخطی نکنید، ممکن است راننده‌‌ی بی‌موالات دیگری با شما برخورد کند و این شروع دردسرهای شماست.

همین موضوع در مورد مسافرت نیز صادق هست. هرچند ممکن است تمام تدابیر لازم را برای داشتن یک سفر کاری، تفریحی یا زیارتی در نظر داشته باشید، باز ممکن است گرفتار اوضاع غیرقابل کنترلی شوید. در این شرایط هیچ چیز بهتر از آرامش و نداشتن استرس نمی‌تواند به شما کمک کند.

بیمه‌ی مسافرتی همان پشتوانه‌ی آرامش‌بخشی است که از آن سخن گفتیم. ممکن است در طول سفر دچار بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و غیره شوید. حتی ممکن است به محض ورود به کشور مقصد با پدیده‌هایی مثل جنگ داخلی و موضوعات امنیتی روبرو شوید. یا حتی ممکن است تمامی وسایل و تجهیزاتتان به سرقت برود. اگر چمدانتان گم شد چطور؟

شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار ناچیز برای پرداخت بیمه مسافرتی از جان و مال خود حراست کنید. امروز شرکت‌های بیمه‌ای بسیاری متنوعی خدمات بیمه مسافرتی را ارائه داده که کار انتخاب را برای مسافران بسیار دشوار می‌کند. خب! حالا سؤال اینجاست که چطور می‌توان بهترین شرکت بیمه‌ای ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی را انتخاب کرد؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین شرکت بیمه‌ای یا بهترین پوشش بیمه‌ای؟

فضای رقابتی شرکت‌های بیمه‌ای امروز اجازه عقب‌گرد به آن‌ها نمی‌دهد. اگر شرکتی دچار لغزش شود براحتی به ورته‌ی ورشکستگی خواهد اُفتاد. بنابراین در چنین فضایی نباید تفاوت فاحشی بین خدمات بیمه مسافرتی شرکت‌های مختلف دید و واقعیت نیز از همین شباهت بالای شرکت‌ها حکایت دارد. هرچند هیچ‌کس تفاوت‌های جزئی بین شرکت‌ها بیمه‌ای را انکار نمی‌کند.

برای انتخاب بهترین شرکت و پوشش بیمه‌ای باید به چه موارد توجه داشته باشیم؟

اول آنکه تعدادی از موارد پوشش‌داده‌شده در بیمه‌نامه‌ها عمومی هستند، به این معنی که هیچ تفاوتی نمی‌کند از کدام شرکت‌ بیمه‌ای خرید کرده باشید. از جمله این پوشش‌ها می‌توان به تأمین هزینه‌های درمانی و دندانپزشکی، انتقال جسد، پذیرش و انتقال به بیمارستان، راهنمایی در خصوص مفقود شدن مدارک، استرداد بار مسافر و هم‌چنین پرداخت هزینه هنگام تأخیر رسیدن بار.

جدای از موارد بالا بهتر است مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را در هنگام خریدن بیمه‌نامه در نظر داشته باشید:

دقت کنید شرکت‌های بیمه‌ای که در ایران فعالیت می‌کنند در تعداد موارد پوشش بیمه‌نامه با هم متفاوت عمل می‌کنند. تعداد موارد پوشش‌داده‌شده توسط این شرکت‌ها از هفت تا 17 مورد یا حتی بیشتر متغیر است. شما با مراجعه به وب‌سایت شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانید با جزئیات بالا این موارد را بررسی کنید. برای مثال شرکت بیمه‌ی پاسارگاد پوشش‌های بیمه‌ای خود را در دو نوع عادی و چهار نوع اقتصادی ارائه می‌کند. اما در مقابل شرکت بیمه سامان دارای یک طرح پایه، عادی و اقتصادی طلایی است.

مبلغ تعهدات پزشکی، درمانی و علی‌الخصوص دندانپزشکی:

این مورد بخصوص برای ما ایرانی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه هزینه‌های خارج از کشور به دلار یا یورو بوده و بنابراین کوچک‌ترین هزینه درمانی برایمان بسیار گران تمام خواهد شد. مبلغ تعهد نیز از جمله مواردی است که به روشنی در بیمه‌نامه شما ذکر خواهد شد. برای مثال بیمه پاسارگاد تعهدات 10، 20، 30 و 50 هزار یورونی، و بیمه سامان نیز تعهدات 30 تا 50 هزار یورویی را ارائه می‌دهد.

به دلیل تحریم‌هایی که شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی با آن روبرو هستند، با شرکت‌های بیمه‌ای خارجی همکاری می‌کنند تا در صورت بروز مشکل برای مسافران بیمه‌شده از طریق این شرکت‌های خارجی نسبت به حل مشکلشان اقدام کنند. بنابراین با شرکت‌های بیمه‌ی ایرانی قرارداد ببندید که طرف حساب خارجی آن‌ها نیز معتبر باشد. هم‌چنین توجه داشته باشید که شرکت‌های کمک‌رسان بیمه‌ای اپراتور فارسی‌زبان داشته باشند چراکه در صورت بروز مشکل برای شما آنقدر استرستان بالاست که شاید توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی و توضیح اوضاع را نداشته باشید.

علاوه بر مواردی که در بالا بدان اشاره کردیم، به این نکته توجه داشته باشید که برخی از پوشش‌ها تنها منحصر به یک شرکت بیمه‌ای است و در واقع برتری آن محسوب می‌شود. برای مثال تنها بیمه ایران و یکی دو شرکت بیمه‌ای دیگر هستند که هزینه بازگرداندن کودک بی‌سرپرست را بر عهده می‌گیرند.

علاوه بر آن، در صورتی که فرد بیمه‌گذار در کشور مقصد مفقود شود، از طریق شرکت بیمه ایران و تنها چند کشور دیگر مورد حمایت قرار گرفته و تیم‌های جستجو با هزینه‌ی این شرکت‌ها به دنبال فرد بیمه‌گذار خواهند بود. با رفتن به وب‌سایت شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانید براحتی مقایسه‌ای سریع را صورت داده و بر اساس قصد و محل سفرتان و دیگر موارد یکی را انتخاب کنید.