×  
بهترین کشور‌ها برای سفرهای پاییزی

بهترین کشور‌ها برای سفرهای پاییزی

مسافرت در پاییز یکی از فصل‌های جذاب برای گردشگری است. با شروع فصل پاییز، زمانی که رنگ طبیعت از سبزی تابستان به زرد ونارنجی تغییرمی‌کند، هوا هنوز برای گذرندان وقت در خارج از خانه مناسب و مقاصد گردشگری آرام‌تری در انتظار کسانی است که مسافرت در پاییز را دوست دارند. اگر شما هم علاقه‌مند به سفر در آرامش با مناظر چشم‌نواز پاییزی هستید، بد نیست خودتان را به مسافرت در پاییز و صرف یک فنجان چای گرم در یک مکان جدید دعوت کنید. مکان‌های دیدنی بسیاری در سرتاسر دنیا برای سفر کردن وجود دارد که مسافرت در پاییز زیباییش را دوچندان می‌کند به‌طوری‌که محدود کردن لیست انتخاب برای سفر از بین انبوه از جاذبه‌های دنیا، کار دشواری برای گردشگران خواهد بود. به‌همین‌دلیل کمی مطالعه قبل ازهر اقدامی برای انتخاب مقصد مناسب برای سفر و همچنین تهیه یک بیمه مسافرتی خارجی قابل اطمینان، لازم است.

این مطلب از بیمه‌شو شما را در انتخاب یک مقصد مناسب برای یک مسافرت خارجی در پاییز، کمک خواهد کرد.

کشور‌های مناسب برای سفرهای پاییزی

لهستان با طیف وسیعی از جاذبه‌های کوهستانی

اگر لهستان را برای مسافرت در پاییز انتخاب کرده‌اید، طیف وسیعی از جاذبه‌های کوهستانی، معماری و مراکز خرید در یک قاب در انتظار شما است. زاکوپان لهستان یکی از مناطق دیدنی و بسیار محبوب برای مسافرت در پاییز و زمستان است که تصویر زیبایی از کوهستان‌های معروف لهستانی را از پنجره رستوران‌های روستایی که در دامنه کوه ساخته شده‌اند، به معرض نمایش می‌گذارد. شهر معروف و محبوب کراکوف که در جنوب لهستان با معماری اصیل از دوره رنسانس و قدیمی‌ترین شهر لهستان که قدمت آن به ۱۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد. منطقه شهر قدیمی ( Old Town) که در قسمت مرکزی شهر قرار دارد، می‌تواند شما را برای ساعت‌ها پیاده‌روی، خرید و گشت‌و‌گذار در کوچه‌های قدیمی‌اش سرگرم کند. اگر از دیدن مناطق تاریخی بیشتر لذت می‌برید بهتر است سری به قلعه مالبورک بزنید. این قلعه به بزرگ‌ترین قلعه دنیا‌ از نظر مساحت و پیچیدگی معماری در دوره قرون وسطا معروف است. ساخت این قلعه در سال ۱۴۰۶ به اتمام رسیده و امروزه گردشگران می‌توانند از سازه‌های این قلعه زیبا دیدن کرده و قدم زدن در اطراف آن لذت سفر به گذشته را تجربه کنند.

پرو با انبوهی از شگفتی‌ها

کشوری که ارزش مسافرت در پاییز را دارد. افرادی که به پرو سفر می‌کنند معمولاً اولین گردشگرانی هستند که پا به آمریکای جنوبی می‌گذارند. در واقع پرو دروازه‌ای است که پای توریست‌ها را به سفرهای جنجالی و پر رمز و راز آمریکای جنوبی باز کرده‌است و می‌تواند توجه گردشگران را از نوک قله کوه‌های آند به سواحل کویری غربی جلب کرده و این سفر را به بهترین مسافرت خارجی در پاییز دنیا تبدیل کند. معروف‌ترین جاذبه طبیعی این کشور زیبا که با تاریخ غنی آن ادغام شده‌، جنگل‌های افسانه‌ای باران آمازون و رشته‌کوه آند است. حتی تصور گشت‌و‌گذار در جنگل‌های انبوه پاییزی باران آمازون و تماشای کوه‌های حیرت‌انگیز آند با گونه‌های گیاهی و حیوانی نادرمی‌تواند هیجان‌انگیز و چشم‌نواز باشد. هرم معروف ماچو پیچو که در شرق شهر کوردلیرا قرار دارد و یادآور امپراتوری اینکا از قرن ۱۵ میلادی است، از دیگر گزینه‌های گردشگری و تاریخی این کشور محسوب می‌شود. این هرم در واقع یک معبد مهم در زمان اینکاها بوده و معماری خاص و دست ‌نخورده آن حیرت‌آور است.

استرالیا با با زیبایی‌های طبیعی و باورنکردنی‌اش

برای تهیه لیستی از مقاصد مسافرت خارجی در پاییز، استرالیا را از قلم نیتدازید. این کشور با زیبایی‌های طبیعی باورنکردنی از اولورو ( Uluru )، جنگل‌های بارانی و سواحل بکر با ماسه‌های سفید و البته صخره مرجانی حیرت‌آور Barrier Reef، مملو از زیبایی است و مسافرت در پاییز آن را دوچندان می‌کند. پل بندرگاه سیدنی و ساختمان اپرا از شگفتی‌های نمادین ساخته دست بشر هستند و صرف یک فنجان قهوه در کافه معروف ملبورن، حال‌و‌هوا و فرهنگ اروپایی را برای شما زنده می‌کند. تپه‌های آدلاید برای تمام فصول سال زیباست ولی مسافرت در پاییز به آنجا بهترین انتخاب است. یک اتومبیل کرایه کنید و با رانندگی در بین شهرها و روستاهای اطراف از کارناوال رنگی طبیعت آدلایند لذت ببرید. برای سفر در کشور وسیع استرالیا گزینه‌های حمل‌و نقل زیادی وجود ندارد و ممکن است هزینه‌ها برای توریست‌ها گران باشد. از‌این رو داشتن یک بیمه مسافرتی خارجی مناسب می‌تواند خسارت‌های احتمالی سفر را جبران کند.

ژاپن، کشوری دراقیانوس آرام

چه چیزی مسافرت در پاییز ژاپن را بخصوص می‌کند؟. ژاپن کشوری دراقیانوس آرام در دریای آسیای شرقی است و توسط مرزهای آبی به کشور‌های کره شمالی، روسیه، کره جنوبی و چین متصل است. در کنار جازبه‌های توریستی این کشور کوچک که به‌واسطه فرهنگ و تمدن غنی مردمانشان است، مناظر و طبیعت بکر و منحصر‌به‌فردی وجود دارند که فصل‌های سال، رنگی جدیدی به آن‌ها زده و برای یک مسافرت خارجی در پاییز گزینه خوبی به حساب می‌آید. پاییز در ژاپن که از اواسط سپتامبر آغاز می‌شود و تا دسامبر ادامه دارد، یک فصل بسیار طولانی از رنگ‌های پاییزی را تجربه می‌کند. برگ افرا ژاپنی که به رنگ قرمز عمیق شناخته شده است در طبیعت بکر ژاپن به وفور دیده می‌شود، این در حالی ‌است که سایر درختان برگریز در سایه های زرد، نارنجی، طلایی و قهوه ای رژه می‌روند؛ به‌طور کلی در ژاپن مکان نامطلوبی برای تماشای برگریزان وجود ندارد و این تصویر در اکثر پارک‌ها و خیابان‌ها به زیبایی پاییز می‌افزاید.

مکان‌هایی از ژاپن که برای مسافرت درپاییز ایده‌آل هستند

  • معبد ایکاندو در شهر کیاتو
  • مجموعه معابد آرشیاما و جنگل‌های صد رنگ
  • معبد معروف توفوکوجی با چشم‌انداز پل تسوتنکیو
  • خیابان معروف ایچو نامیکی در توکیو با درختان معروف جینکو
  • پارک ملی اوزه در ۷۰ کیلومتری توکیو با مسیر‌های زیبای پیاده‌روی

نحوه خرید انواع بیمه مسافرتی خارجی

اگرقصد مسافرت خارجی در پاییز یا هر فصل دیگری از سال به یک کشور خارجی دارید باید در نظر بگیرید که از دایره حمایت درمانی که در داخل ایران داشته‌اید خارج شده‌اید و بیمه شما پاسخگوی هزینه‌های درمانی شما در خارج از کشور نیست؛ بنابراین ممکن است به هر علتی مثل بیماری، فوت و یا تغییر برنامه حمل‌ونقل سفر به دلیل شرایط آب‌و‌هوایی برنامه سفر شما با مشکل مواجه شود. به‌همین علت داشتن بیمه مسافرتی خارجی تحت عنوان بیمه مسافرت خارجی مسافران عازم به خارج از کشور یک مسئله مهم برای یک سفر امن حساب می‌شود. به‌علاوه در فرآیند دریافت ویزا در اغلب سفارت‌ها داشتن یک بیمه مسافرتی خارجی از یک شرکت بیمه معتبر، از مدارک اصلی اخذ ویزا محسوب می‌شود. بیمه مسافرت خارجی شامل پوشش‌های پزشکی و غیرپزشکی است که در صورت نیاز از طرف بیمه‌گر پرداخت می‌شود و در تمامی کشور‌های طبق قرارداد قابل استفاده است.

لازم به ذکر است که بیمه مسافرت خارجی شامل کشور‌های در حال جنگ نمی‌شود.

پوشش‌های پزشکی

طبق بیمه مسافرت خارجی بیمه‌گر موظف است تمامی هزینه‌های پزشکی، بستری در بیمارستان، جراحی و غیره که در حین سفر برای بیمه‌گذار اتفاق می‌افتد، را پرداخت نماید.

پوشش‌های غیر پزشکی

طبق قوانین بیمه مسافرتی، هزینه تمام نقل‌و ‌انتقال فرد بیمه‌شده به‌علت بیماری و یا فوت خود یا اعضای خانواده که خارج از برنامه سفر باشد، به‌عهده بیمه‌گر است؛ همچنین هزینه‌‌های تهیه مدارک مهم مسافرتی مانند پاسپورت و سایر مدارک و هزینه مراجعه به کنسولگری ( درصورت گم شدن مدارک ) برعهده بیمه‌گر بوده و بایستی به بیمه‌گذار پرداخت شود.