×  
بیمه آتش سوزی دی

با بیمه آتش سوزی دی بیشتر آشنا شوید

آیا تا به حال به خرید بیمه آتش‌سوزی برای اموال و املاک خودتان فکر کرده‌اید؟ آیا خودتان یا یکی از نزدیکان‌تان این بیمه‌نامه را تهیه کرده‌اید؟ بدون شک بیمه آتش‌سوزی دارای مزیت‌های زیادی‌ برای بیمه‌گذاران است و پوشش‌های کارآمدی را به آنها ارائه می‌کند. با این وجود، متاسفانه عموم افراد خرید بیمه آتش‌سوزی را بی‌اهمیت و غیرضروری می‌دانند و در خرید آن کوتاهی می‌کنند. به همین دلیل نیاز است تا بیشتر از بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و مزایای آن صحبت شود تا افراد بیشتری از ضرورت خرید بیمه‌ی آتش‌سوزی مطلع شوند و بهترین بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی را برای خانه و محل کارشان تهیه کنند.

بیمه آتش‌سوزی در طرح‌ها و انواع مختلفی صادر می‌شود و هر یک از شرکت‌های بیمه، جزئیات متنوع و خاصی را به بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی‌شان اضافه می‌کنند تا تعداد بیمه‌گذاران‌شان را افزایش دهند. همین موضوع می‌تواند انتخاب بهترین بیمه‌نامه آتش‌سوزی را کمی سخت و پرچالش کند. به همین بهانه در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو سراغ معرفی بیمه آتش‌سوزی دی می‌رویم تا هم با جزئیات بیمه‌نامه آتش‌سوزی آشنا شوید و هم از خدماتی که شرکت بیمه دی برای طرح‌های آتش‌سوزی‌اش ارائه می‌دهد، آگاه شوید. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه دی

شروع فعالیت شرکت بیمه دی به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. اما از سال ۱۳۹۲ بود که با تشکیل تیم جدید مدیریتی و اتخاذ استراتژی‌های تازه، بیمه دی توانست قدم‌های تازه‌ای را در مسیر احیا و بازسازی جایگاهش در بازار بیمه‌ی کشور بردارد. در اولین گام‌ها توانست در سال ۱۳۹۵ به پربازده‌ترین شرکت صنعت بیمه تبدیل شود و در ادامه‌ی مسیرش در سال ۱۳۹۷، جایگاه سوم سهم بازار در صنعت بیمه را از آن خود کرد.

در حال حاضر، محصولات بیمه‌ای این شرکت در قالب بیمه‌نامه‌های درمان، عمر و زندگی، خودرو، مسئولیت، آتش‌سوزی، مهندسی و حمل‌ونقل عرضه می‌شود. در یک کلام، شرکت بیمه دی با سطح توانگری یک (بهترین سطح توانگری) و با چشم‌انداز سازمانی «تجربه‌ی خوشایند مشتریان و شبکه‌ی فروش» در بازار بیمه‌ی کشور به فعالیت و صدور بیمه‌نامه مشغول است.

بیمه آتش سوزی دی چیست؟

بیمه آتش سوزی دی

بیمه آتش‌سوزی در گروه بیمه‌نامه‌های اموال قرار می‌گیرد و خسارت‌های مالی واردشده بر ساختمان و اسباب و اثاثیه‌ی داخل آن را در برابر حوادثی مانند آتش‌سوزی، سیل یا زلزله جبران می‌کند. بنابراین در حالت عادی، بیمه آتش‌سوزی مسئولیتی درقبال خسارت‌های جانی و آسیب‌های بدنی ندارد. اما در بعضی از طرح‌ها آن، می‌توان پوشش‌هایی مانند پوشش مسئولیت در برابر اشخاص ثالث یا آسیب‌های جانی وارد شده بر اعضای خانواده را هم به بیمه‌نامه اضافه کرد.

به صورت کلی، خطرهای تحت‌پوشش در بیمه‌نامه آتش‌سوزی به دو گروه خطرهای اصلی و خطرهای تکمیلی تقسیم‌بندی می‌شوند. خطرهای اصلی همان پوشش‌های اصلی بیمه‌نامه است که در تمام بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی دی ارائه می‌شوند و قبول آنها از طرف بیمه‌گذار اجباری‌ست. اما پوشش‌های تکمیلی به اختیار و انتخاب خود بیمه‌گذار و همچنین با توافق قبلی شرکت بیمه دی به لیست تعهدات بیمه‌نامه اضافه می‌شوند. طبیعی‌ست که هر چه تعداد و تنوع پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی دی بیشتر باشد، نرخ حق‌بیمه‌ی آن نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. در ادامه لیست خطرهای اصلی و تکمیلی بیمه آتش‌سوزی دی را با هم مرور می‌کنیم.

خطرهای اصلی بیمه آتش سوزی دی

با خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی دی، به پوشش‌های پایه‌ی زیر دسترسی خواهید داشت:

  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار

خطرهای تبعی (اضافی) بیمه آتش سوزی دی

با پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتر و جلب رضایت شرکت بیمه دی، می‌توانید جبران خسارت‌های مالی ناشی از خطرهای زیر را هم برای ساختمان و اثاثیه‌تان در قالب بیمه آتش‌سوزی تهیه کنید:

  • زلزله و آتش‌فشان
  • سیل و طغیان آب
  • طوفان و گردباد
  • ترکیدگی لوله آب
  • ضایعات ذوب برف و آب باران
  • سقوط هواپیما و هلیکوپتر
  • آشوب، بلوا، اعتصاب و قیام
  • هزینه پاکسازی
  • برخورد جسم خارجی
  • شکست شیشه
  • ترکیدگی ظروف تحت فشار صنعتی
  • سرقت با شکست حرز
  • رانش، ریزش و فروکش زمین

استثنائات بیمه آتش سوزی دی

استثنائات بیمه آتش سوزی دی

از شرایط بیمه آتش سوزی که باید قبل از صدور بیمه‌نامه از آنها مطلع باشید، استثنائات بیمه آتش سوزی است. این استثنائات به‌شرح زیر است:

  • جنگ، جنگ داخلی، آشوب و بلوا، اعتصاب، قیام، انقلاب، کودتا، اغتشاشات داخلی
  • ریزش زمین
  • حریق زیرزمینی
  • بلایای آسمانی
  • انفجار مواد منفجره اعم از دینامیت، باروت و…
  • واکنش‌های هسته‌ای
  • مسکوکات، پول، اوراق بهادار، اسناد و اشیای قیمتی که قابل قیمت‌گذاری نیستند
  • فلزات قیمتی، جواهرات، مروارید و سنگ‌های قیمتی
  • اسناد و نسخ خطی
  • هزینه بازسازی نقشه، جمع‌آوری مجدد اطلاعات، تنظیم دفاتر بازرگانی و…

انواع بیمه آتش سوزی دی از نظر سرمایه

بیمه‌ نامه قطعی (سرمایه ثابت)

در این حالت بیمه‌گذار باید هنگام خرید بیمه آتش‌سوزی مبلغ ثابتی را تحت عنوان مبلغ بیمه‌شده اعلام کند تا شرکت بیمه دی در زمان وقوع حادثه، خسارت وارد شده را تا سقف همان مبلغ، جبران کند.

بیمه ‌نامه اظهارنامه‌ ای (سرمایه شناور)

با توجه به آن‌که سرمایه میزان موجودی کالاها در انبارها و فروشگاه‌ها پیوسته در حال نوسان است، بنابراین امکان تعیین یک سرمایه ثابت برای ثبت در بیمه‌نامه فراهم نخواهد بود. در این حالت بیمه‌گذار باید متناسب با میزان حدودی موجودی کالاهای خود در هر ماه نسبت به پرداخت حق بیمه‌ی مربوط به آن اقدام کند.

انواع بیمه آتش سوزی دی براساس ذی‌نفعان

بیمه ‌نامه عادی

در این‌جا ذی‌نفعِ بیمه‌نامه، بیمه‌گذار یا هر شخص دیگری خواهد بود که بیمه‌گذار تحت این عنوان در بیمه‌نامه به شرکت بیمه معرفی‌اش می‌کند، مشروط به آن‌که شخص معرفی‌شده در مورد موضوع بیمه، دارای نفع بیمه‌ای باشد.

بیمه ‌نامه مرهونات

در این بیمه‌نامه، بانک وام‌دهنده تحت‌عنوان ذی‌نفع وثیقه‌ای که در رهن بانک قرار دارد، معرفی می‌شود.

الحاقیه

الحاقیه سندی است که براساس آن قرارداد بیمه، کامل می‌شود یا تغییر می‌کند. به عبارت دیگر هر تغییری در قرارداد باید با توافق بیمه‌گر و بیمه‌‌گذار و با صدور الحاقیه صورت پذیرد. دقت داشته باشید که الحاقیه جزو الزامات بیمه‌نامه تلقی می‌شود و از این نظر، به صورت کامل دارای بار حقوقی‌ست و معتبر است.

خرید بیمه آتش سوزی دی

خرید بیمه آتش سوزی دی

پس از اطلاع از جزئیات و پوشش‌های بیمه آتش سوزی دی و تطبیق دادن شرایط آن با نیازهایتان، می‌توانید نسبت به خرید این بیمه‌نامه اقدام کنید. بدون شک بیمه دی برای شما شرایط مناسبی را فراهم می‌کند که با خرید این بیمه‌نامه می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. برای خرید این بیمه‌نامه، باید به یکی از نمایندگی‌های رسمی بیمه دی مراجعه کنید و پس از کسب اطلاعات لازم از کارشناس مربوطه برای خرید و صدور بیمه‌نامه اقدام کنید.

البته یک مسیر آسان‌تر هم برای خرید و صدور بیمه‌نامه آتش‌سوزی دی وجود دارد و آن مسیر، از پلتفرم بیمه‌شو می‌گذرد. با ورود به سایت بیمه‌شو و انتخاب گزینه‌ی «خرید بیمه» از منوی بالای صفحه، به آسانی وارد بخش بیمه آتش‌سوزی و زلزله خواهید شد. در این‌ صفحه، با وارد کردن جزئیات ساختمان و پوشش‌های انتخابی‌تان به لیستی از بهترین بیمه‌گرهای آتش‌سوزی دسترسی خواهید داشت که از میان آنها می‌توانید شرکت بیمه دی را انتخاب کنید.

با انتخاب طرح مورد نظرتان و اضافه کردن آن به سبد خرید، بیمه آتش‌سوزی دی بدون دردسر و به صورت آنلاین برای شما صادر می‌شود و به دست‌تان می‌رسد. همچنین در تمام فرایند استعلام، انتخاب و خرید بیمه آتش‌سوزی، مشاوران و کارشناس‌های بیمه‌شو نیز همراه شما هستند تا یک خرید بیمه‌ایِ خوشایند را تجربه کنید.