×  
بیمه آتش سوزی رازی

بیمه آتش سوزی رازی، پوششی برای جبران خسارت های ناشی از آتش و انفجار

بیمه آتش‌سوزی یکی از آن بیمه‌نامه‌هایی‌ست که حق‌بیمه‌ای اقتصادی و پوشش‌هایی متنوع و کاربردی دارد، اما آن‌طور که باید در میان مردم شناخته‌شده نیست و افراد از اهمیت و ضرورت خرید آن بی‌خبرند. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد خرید بیمه آتش‌سوزی وجود دارد آن است که این بیمه‌نامه فقط برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش و انفجار نیست؛ بلکه با اضافه کردن پوشش‌های تکمیلی می‌توان لیست کامل‌تری از خطرات و حوادث ناگهانی مانند سیل، زلزله، طوفان و… را هم به بیمه‌نامه اضافه کرد.

از طرفی در بیمه آتش‌سوزی هم بنای ساختمان و هم اسباب و اثاثیه‌ی داخل ساختمان، تحت‌پوشش شرکت بیمه قرار می‌گیرد و در برخی موارد حتی می‌توان خسارت جانی واردشده به اعضای خانواده را هم به کمک همین بیمه‌نامه تا حدی جبران کرد.

این‌بار در بلاگ بیمه‌شو، به بهانه‌ی معرفی کامل‌تر بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی؛ سراغ بیمه آتش‌سوزی رازی می‌رویم تا با جزئیات و طرح‌های مختلف قرارداد آتش‌سوزی در شرکت بیمه رازی بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین بیمه آتش‌سوزی هستید، تا پایان این مطلب با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید. شاید بیمه آتش‌سوزی رازی همان بیمه‌نامه‌ای باشد که در جستجوی آن هستید.

معرفی شرکت بیمه رازی

شرکت بیمه رازی فعالیتش را از سال ۱۳۸۲ و با هدف توسعه‌ی فرهنگ بیمه، ارتقای کیفیت خدمات بیمه‌ای و گسترش فضای رقابتی در صنعت بیمه آغاز کرده است. در طول این سال‌ها، بیمه رازی توانسته است با استخدام بیش از ۵۰۰ کارشناس بیمه، دایر کردن ۴۲ شعبه و ۱۰۴۰ نمایندگی عمومی و همکاری با بیش از ۴۱۴ کارگزاری بیمه؛ در سراسر ایران به ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای بپردازد.

خبر خوب آن است که بیمه رازی در سال ۱۴۰۰ علاوه بر کسب رتبه‌ی توانگری یک در صنعت بیمه (بهترین سطح توانگری)، توانست مجوز فعالیت در زمینه‌ی بیمه‌های اتکائی را هم از سازمان بیمه مرکزی دریافت کند. در حال‌حاضر بیمه رازی با ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی بیمه‌های زندگی، مسافرتی، اتومبیل، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت، بیش از ده هزار بیمه‌گذار حقوقی و یک میلیون بیمه‌گذار حقیقی را تحت‌پوشش خود درآورده است.

بیمه آتش سوزی رازی چیست؟

بیمه

اگر به تاریخچه‌ی بیمه و بیمه‌گری نگاهی بیندازیم، بیمه آتش‌سوزی در گروه قدیمی‌ترین بیمه‌نامه‌های جهان قرار می‌گیرد. چرا که خطر آتش‌سوزی و انفجار یک خطر جدی‌ست که در کسری از ثانیه می‌تواند املاک و دارایی افراد را از بین ببرد. به هر ترتیب، بیمه آتش‌سوزی در ایران برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از وقوع خطرات معین مانند آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه طراحی شده است. به عبارت ساده‌تر، درست است که این بیمه‌نامه با نام بیمه آتش‌سوزی شناخته می‌شود اما حوزه‌ی پوشش‌های آن فقط به احتمال وقوع آتش‌سوزی و انفجار محدود نمی‌شود و می‌توان با خرید پوشش‌های تکمیلی، این بیمه‌نامه را کاربردی‌تر کرد.

پس اگر در فکر خرید بیمه آتش‌سوزی رازی هستید، باید بدانید که پوشش‌های این بیمه‌نامه به دو گروه پوشش‌های اصلی و تکمیلی تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه، هر یک از این پوشش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

خطرات تحت پوشش در بیمه آتش سوزی رازی

خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی رازی در حالت کلی به دو گروه پوشش‌های اصلی و فرعی تقسیم‌بندی می‌شوند که با پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتر، امکان انتخاب و اضافه کردن پوشش‌های فرعی به بیمه‌نامه وجود خواهد داشت. دقت داشته باشید که پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه ثابت‌اند و جبران خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را تحت‌پوشش قرار می‌دهند. اما پوشش‌های فرعی و تکمیلی گسترده‌تر و متنوع‌ترند و به سلیقه و انتخاب خود بیمه‌گذار به بیمه‌نامه اضافه می‌شود.

پوشش های فرعی بیمه آتش سوزی رازی

شرکت بیمه رازی، پوشش‌های تکمیلی زیر را در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی‌اش ارائه می‌دهد:

  • سیل و طغیان آب
  • زلزله
  • سقوط بهمن
  • طوفان و تندباد
  • سقوط بهمن
  • سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر
  • ترکیدگی لوله‌های آب
  • ضایعات ناشی از برف و باران
  • سرقت با شکست حرز
  • شکست شیشه
  • نشت، ریزش و رانش زمین
  • برخورد اجسام خارجی
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی

استثنائات بیمه آتش سوزی رازی

هر بیمه‌نامه‌ای دارای استثنائات مخصوص به خودش است و لیست استثنائات عمومیِ بیمه آتش‌سوزی رازی به شرح زیر است:

  • جبران خسارت‌های واردشده بر مسکوکات، پول و اوراق بهادار، اسناد، فلزات قیمتی، جواهرات، سنگ‌های قیمتی، اسناد و نسخ خطی
  • جبران خسارت‌های ناشی از جنگ، جنگ داخلی، آشوب و بلوا، اعتصاب، قیام، انقلاب، کودتا و…
  • جبران خسارت‌های ناشی از انفجار مواد منفجره مانند دینامیت، تی‌ان‌تی، باروت و فعالیت‌های هسته‌ای
  • جبران خسارت وارده به ماشین‌ها و موتورهای برقی
  • جبران خسارت وارده به اموال و املاکی که تحت‌پوشش بیمه‌نامه نیستند اما ممکن است آتش به آن قسمت‌ها نیز سرایت پیدا کند.

انواع بیمه آتش سوزی رازی

آتش سوزی

نوع بنا و نوع کاربری آن، نقش مهمی در تعیین جزئیات بیمه‌نامه و تعیین نرخ حق‌بیمه دارد. به عنوان مثال نمی‌توان از همان بیمه‌نامه‌ای که برای تحت‌پوشش قرار دادن خطر آتش‌سوزی در یک خانه‌ی مسکونی استفاده می‌شود، برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش در یک مرکز تجاری شلوغ و بزرگ نیز استفاده کرد.

به همین خاطر، شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی را برای بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی‌شان در نظر می‌گیرند. بیمه آتش‌سوزی رازی نیز براساس همین شرایط، پوشش‌های آتش‌سوزی را در قالب طرح‌های مختلفی ارائه می‌کند که در ادامه، بررسی‌شان می‌کنیم.

بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی بیمه رازی

شما با خرید بیمه‌نامه می‌توانید ساختمان، تاسیسات، اثاثه منزل و مشاعات آن را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی رازی قرار دهید. دقت داشته باشید که خرید این بیمه‌نامه در حالت کلی، برعهده‌ی مدیریت ساختمان است و درصورتی که در خرید آن کوتاهی شود، مدیریت ساختمان مسئول جبران خسارت‌های وارده شناخته می‌شود و باید هزینه‌های ناشی از وقوع حادثه را براساس قانون پرداخت و جبران کند.

بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی بیمه رازی

مراکز صنعتی مانند کارخانجات دارای ریسک‌های مختلفی هستند که می‌تواند خسارت‌های زیادی را برای مالکین آنها در پی داشته باشد. در همین راستا، مالکین مراکز صنعتی باید اموال خود اعم از ساختمان‌ها، ماشین‌آلات، تاسیسات، مواد اولیه، کالاهای در حال ساخت یا ساخته شده، ابزارآلات، تجهیزات، اثاثیه‌ی ثابت، لوازم اداری و… را تحت‌پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار دهند تا درصورت وقوع حادثه بتوانند خسارت‌های ایجادشده را جبران کنند.

بیمه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی بیمه رازی

مراکز تجاری اعم از فروشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها، اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، مراکز تفریحی و ورزشی و… برای جبران خسارت‌های خود باید بیمه‌نامه‌ای را تحت عنوان بیمه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی خریداری کنند. با خرید این بیمه‌نامه توسط دارندگان مراکز غیرصنعتی ساختمان؛ موجودی، اثاثیه‌ی ثابت و دکوراسیون تحت‌پوشش بیمه‌نامه قرار خواهد گرفت و درصورت وقوع حادثه، شرکت بیمه رازی خسارت ایجادشده را با در نظر گرفتن سقف تعهدات و جزئیات بیمه‌نامه جبران خواهد کرد.

بیمه آتش سوزی انبارها

بیمه آتش‌سوزی انبارها برای حفاظت از انبارها و موجودی داخل آنها قابل خریداری است. این بیمه‌نامه در حالت کلی، به دو صورت توسط شرکت بیمه رازی ارائه می‌شود:

  • بیمه‌نامه با مبلغ بیمه‌شده ثابت: در این حالت شما مبلغی را تحت عنوان ارزش ثابت هنگام عقد بیمه‌نامه بیان می‌کنید و پس از وقوع حادثه نیز شرکت بیمه، خسارت واردشده را براساس همین مبلغ محاسبه می‌کند و به شما پرداخت خواهد کرد.
  • بیمه‌نامه با مبلغ شناور: در این حالت بیمه‌گذار موظف است به صورت دوره‌ای ارزش دارایی‌های موجود در انبار را به شرکت بیمه اعلام کند. در این حالت شرکت بیمه حق‌بیمه را در پایان هر ماه و متناسب با میانگین ارزش‌های اموال در هر ماه تعیین می‌کند و بیمه‌گذار نیز ملزم به پرداخت آن خواهد بود.

خرید بیمه آتش سوزی رازی

خرید بیمه آتش سوزی

مانند هر بیمه‌نامه‌ی دیگری، برای خرید حضوری بیمه آتش‌سوزی رازی باید به صورت حضوری به یکی از نمایندگی‌های بیمه رازی مراجعه کنید و با ارائه‌ی مدارک لازم و انتخاب طرح و پوشش‌های تکمیلی، نسبت به خرید بیمه آتش‌سوزی اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است کارشناس بیمه به شما اعلام کند که برای صدور بیمه‌نامه لازم است تا از محل ساختمان بازدید حضوری به عمل آید.

اما اگر به فکر یک روش ساده و کم‌دردسر برای خرید بیمه آتش‌سوزی هستید، فراموش نکنید که امکان خرید آنلاین بیمه آتش‌سوزی از طریق پلتفرم بیمه‌شو فراهم است. کافی‌ست از طریق صفحه‌ی اصلی سایت، گزینه‌ی خرید بیمه را انتخاب کنید و از میان گزینه‌های موجود، خرید بیمه آتش‌سوزی و زلزله را انتخاب کنید.

به این ترتیب با وارد کردن جزئیات بنا و پوشش‌های درخواستی‌تان به لیستی از بهترین بیمه‌گرهای آتش‌سوزی دسترسی خواهید داشت که شرکت بیمه رازی نیز یکی از آنها خواهد بود. با اضافه کردن بیمه‌نامه‌ی دلخواه‌تان به سبد خرید، بیمه‌نامه‌تان به صورت آنلاین و اینترنتی صادر می‌شود و برای شما ارسال خواهد شد. همچنین در مسیر استعلام، مقایسه و انتخاب بهترین بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، کارشناس‌ها و مشاوران بیمه‌شو نیز همراه شما خواهند بود.