×  
بیمه-آتش-سوزی-سینا

معرفی بیمه آتش سوزی سینا

وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در سال ۱۶۶۶ در شهر لندن باعث شد تا آن‌چه را که امروز تحت عنوان بیمه آتش‌سوزی می‌شناسیم، ابداع شود. بنابراین ریسک بالای آتش‌سوزی و خطر از بین رفتن خانه و اموال افراد باعث شد تا بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی به‌عنوان دومین رشته‌ی بیمه‌ای در جهان پایه‌گذاری شود. در طول تمام این سال‌ها بیمه آتش‌سوزی همچنان پرطرفدار باقی مانده‌است و شرکت‌های بیمه با اضافه کردن پوشش‌های تکمیلی مانند جبران خسارت‌های ناشی از زلزله، طوفان و آتش‌فشان سعی کرده‌اند این بیمه‌نامه را کامل‌تر کنند تا نیازهای بیشتری را برآورده سازد.

شرکت بیمه سینا به‌عنوان یکی از بیمه‌گرهای خوب و مطرح ایرانی، در زمینه‌ی صدور انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی هم فعالیت می‌کند. به این ترتیب، بیمه آتش‌سوزی سینا با ارائه‌ی طرح‌ها و پوشش‌های مختلف بیمه‌ای به جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی و سایر حوادث قیدشده در بیمه‌نامه می‌پردازد. برای آشنایی با بیمه آتش‌سوزی سینا و تعهدات این بیمه‌گر برای جبران خسارت‌، تا انتهای این مطلب با بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

آشنایی با شرکت بیمه سینا

شرکت بیمه سینا در سال ۱۳۸۲ و با سرمایه‌ی اولیه ۱۴۰ میلیارد ریال فعالیتش را در صنعت بیمه ایران آغاز کرد. در حال حاضر بیمه سینا با ۶۲ شعبه، ۱۰۱۴ نماینده‌ی عمومی و ۲۴۶ نمایندگی عمر در سراسر کشور مشغول به ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای است. چشم‌انداز بیمه سینا، قرار گرفتن در میان سه شرکت بیمه برتر صنعت کشور است و برای رسیدن به این هدف لیست کاملی از خدمات بیمه‌ای مانند بیمه‌های اشخاص، مسئولیت، مهندسی، اتومبیل، آتش‌سوزی و عمر و زندگی را ارائه می‌کند.

اگر سطح توانگری را به‌عنوان یک معیار دقیق و قابل اعتماد برای سنجش وضعیت مالی شرکت و توانایی‌اش در پرداخت خسارت به حساب بیاوریم، سطح یک توانگری (بهترین سطح) در آخرین گزارش تائیدشده‌ی عملکرد مالی بیمه سینا به چشم می‌خورد.

افزایش سهم بازار، کاهش ضریب خسارت، افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و رشد بازده سبد سرمایه‌گذاری از اهداف مهمی‌ست که شرکت بیمه سینا برای رسیدن به آنها تلاش می‌کند.

بیمه آتش سوزی سینا

بیمه آتش‌سوزی سینا یکی از زیرمجموعه‌های بیمه اموال است که برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از حوادثی مانند آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار طراحی شده است. البته تعهدات بیمه‌نامه آتش‌سوزی به این‌جا ختم نمی‌شود. بلکه لیست کامل و متنوعی از پوشش‌های تکمیلی را در خود جای داده است که طبق خواسته و نیاز بیمه‌گذار، امکان اضافه‌شدن آن به بیمه‌نامه وجود دارد. در ادامه با پوشش‌های اصلی و فرعی، استثنائات و مزایای بیمه آتش‌سوزی سینا بیشتر آشنا خواهید شد.

پوشش های بیمه آتش سوزی سینا

پوشش-های-بیمه-آتش-سوزی

شرکت بیمه سینا پوشش‌های کامل و متنوعی را در قالب بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی‌ ارائه می‌کند تا خسارت‌های ناشی از این حوادث را به حداقل برساند. پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی سینا به دو گروه اصلی و تکمیلی تقسیم می‌شود. بیمه‌گذار برای خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی مجبور است پوشش‌های اصلی را قبول کند. در واقع انتخاب از میان پوشش‌های تکمیلی، بدون پذیرش پوشش‌های اصلی امکان‌پذیر نیست. همچنین هرچه تعداد پوشش‌های تکمیلی انتخابیِ بیمه‌گذار بیشتر باشد، حق‌بیمه‌ی نهایی نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

لیست پوشش‌های اصلی و تکمیلی بیمه آتش‌سوزی سینا به ترتیب زیر است:

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی سینا

  • صاعقه
  • آتش‌سوزی
  • انفجار

پوشش های فرعی بیمه آتش سوزی سینا

  • شکست شیشه
  • ترکیدگی لوله آب
  • زلزله و آتش‌فشان
  • خطرات و ضایعات ناشی از سنگینی برف
  • خسارات ناشی از طوفان و گردباد با تأیید سازمان هواشناسی
  • ضایعات ناشی از ذوب شدن برف و بارش باران
  • خسارات ناشی از سقوط هواپیما، هلی‌کوپتر یا قطعات آن
  • رانش زمین
  • سرقت با شکست حرز
  • سیل و طغیان آب

انواع بیمه نامه آتش سوزی سینا

بیمه‌نامه آتش‌سوزی در قالب طرح‌های متفاوتی ارائه می‌شود. چرا که سقف تعهدات و خطرات موردنیاز برای یک واحد مسکونی متفاوت با ریسک آتش‌سوزی در یک واحد تولیدی یا یک کارخانه‌ی صنعتی‌ست. همچنین بازدید اولیه، ارزیابی ریسک و مراحل صدور بیمه‌نامه می‌تواند برای هر کدام از این طرح‌ها متفاوت باشد. در ادامه انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی سینا را با هم بررسی می‌کنیم.

بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی سینا

بیمه آتش سوزی

بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی تمام خسارت‌های وارد شده به ساختمان، اثاثیه، مشاعات و تاسیسات را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین در صورت تمایل بیمه‌گذار می‌توان پوشش جبران خسارت‌های وارده به همسایگان، ریزش چاه، سرقت با شکست حرز و… را هم برای ملک خریداری کرد.

بیمه نامه آتش سوزی مراکز صنعتی سینا

منظور از مراکز صنعتی همان کارگاه‌ها، کارخانجات و تولیدی‌هاست. بنابراین در بیمه‌نامه آتش‌سوزی مراکز صنعتی، خسارت‌های ناشی از ایجاد وقفه در تولید، انفجار، تغییر شکل ظروف و… تا سقف تعهدات بیمه‌نامه جبران خواهند شد.

بیمه نامه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی سینا

آموزشگاه‌ها، مراکز تفریحی و ساختمان‌های اداری و تجاری نمونه‌هایی از مراکز غیرصنعتی هستند که احتمال وقوع خطرات مختلف مانند آتش‌سوزی در آنها وجود دارد. امکان خرید پوشش‌هایی مانند سرقت با شکست حرز یا جبران خسارت‌های واردشده به اشخاص ثالث در این طرح از بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی وجود دارد.

بیمه نامه آتش سوزی تمام خطر اموال سینا

این بیمه‌نامه برای پروژه‌هایی با ریسک بالا قابل خریداری است و افراد می‌توانند به واسطه‌ی آن خسارات وارد شده به املاک و اموال‌شان را جبران کنند.

بیمه نامه آتش سوزی انبارهای عمومی و اختصاصی صاحبان کالای سینا

بیمه آتش سوزی

صاحبان انبارهای گمرک، انبارهای نگهداری کالا و… از متقاضیان خرید این طرح از بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی سینا به حساب می‌آیند.

بیمه نامه آتش سوزی مرهونات بانکی سینا

بیمه آتش‌سوزی مرهوناتی سینا از انواع بیمه‌ی آتش‌سوزی‌ست که افراد یا شرکت‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد که از ملک، اموال و دارایی خود به عنوان وثیقه در رهن بانک استفاده می‌کنند تا بتوانند از تسهیلات بانک‌ها و موسسات مالی بهره‌مند شوند. با خرید این طرح از بیمه آتش سوزی سینا، بیمه‌گر متعهد می‌شود که درصورت وقوع هرگونه حادثه، خسارت بانک را پرداخت کند.

دریافت خسارت از بیمه آتش سوزی سینا

بیمه آتش سوزی

برای دریافت خسارت از محل بیمه آتش‌سوزی سینا باید ظرف مدت پنج روز، وقوع حادثه را به بیمه‌گر اطلاع دهید. همچنین تا ده روز بعد از حادثه فرصت دارید تا لیستی کامل از اقلام آسیب‌دیده و میزان تقریبی خسارت وارده شده را همراه با آدرس جدیدتان به بیمه سینا ارائه دهید.

به‌خاطر داشته باشید که شما به عنوان بیمه‌گذار وظیفه دارید چه در حین وقوع خسارت و چه بعد از آن برای جلوگیری از توسعه‌ی بیشتر حادثه و خسارت‌های بیشتر تمام تلاش‌تان را بکنید بنابراین جابه‌جایی‌هایی که بعد از وقوع خسارت و بدون هماهنگی با بیمه سینا در جهت نجات وسایل و جلوگیری از خسارت بیشتر انجام شده باشد، نه‌تنها از نظر بیمه‌گر اشکالی ندارد بلکه بیمه‌گر از آن حمایت هم می‌کند.

بعد از اعلام خسارت و تهیه‌ی لیستی از اقلام آسیب‌دیده، باید مدارک زیر را هم برای تشکیل پرونده آماده کنید:

  • گزارش آتش‌نشانی
  • گزارش نیروهای پلیس
  • اصل بیمه‌نامه همراه با ضمیمه‌های آن
  • مدارک شناسایی فرد بیمه‌گذار اعم از کارت ملی و شناسنامه
  • گزارش کارشناس بیمه پس از بازدید از محل
  • گزارش نزدیک‌ترین هواشناسی درصورت وقوع طوفان یا سیل

خرید بیمه آتش سوزی سینا

  • در قدم اول به یکی از نمایندگی‌های بیمه سینا مراجعه کنید و با راهنمایی کارشناس مربوطه، فرم پیشنهاد بیمه‌نامه را تکمیل کنید.
  • ارائه‌ی فرم تکمیل شده‌ی پیشنهاد بیمه آتش‌سوزی به کارشناس صدور.
  • بررسی و تایید فرم پیشنهاد بیمه‌نامه توسط کارشناس صدور بیمه سینا
  • اگر کارشناس صدور تشخیص بدهد که به بازدید اولیه نیاز است، فرم پیشنهاد بازدید را به کارشناس بازدید اولیه ارجاع می‌دهد. بعد از انجام هماهنگی‌های لازم و بازدید اولیه از ملک، کارشناس بیمه نظرش را به صورت مکتوب در اختیار کارشناس صدور قرار می‌دهد.
  • در صورتی که بازدید مورد تایید کارشناس بازدید و کارشناس صدور قرار بگیرد، بیمه‌نامه آتش‌سوزی صادر خواهد شد. در این مرحله حق‌بیمه نیز مشخص می‌شود تا توسط بیمه‌گذار پرداخت شود.
  • در نهایت، بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی همراه با الحاقیه‌ها و برگه‌ی شرایط به بیمه‌گذار تحویل داده خواهد شد.

در مطلبی که خواندید با بیمه آتش‌سوزی سینا و انواع طرح‌ها و پوشش‌های آن آشنا شدید. اگر تا این لحظه برای خرید پوشش آتش‌سوزی اقدام نکرده‌اید، بیمه‌شو با فراهم کردن امکان مقایسه، استعلام و خرید آنلاین انواع بیمه‌های آتش‌سوزی همراه‌تان خواهد بود