×  
بیمه آتش سوزی ملت

بیمه آتش سوزی ملت را بهتر بشناسید

 

بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی یک راهکار مطمئن و کاربردی برای مدیریت هزینه‌هایی‌ست که افراد بعد از حوادثی مانند آتش‌سوزی، زلزله، سیل و… متحمل می‌شوند. از طرف دیگر، بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی نرخ خرید و حق‌بیمه‌ای اقتصادی و منصفانه دارند و برای مدت یک‌سال، ساختمان و اسباب و اثاثیه‌ی داخل آن را بیمه می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، احتمال وقوع حوادثی مانند آتش‌سوزی یا زلزله برای همه وجود دارد. حتی ایمن‌ترین ساختمان‌ها و محکم‌ترین بناها نیز باید دارای بیمه آتش‌سوزی باشند. اما با وجود ضرورت بالای تهیه‌ی این بیمه‌نامه، به این بیمه‌نامه و پوشش‌های آن به اندازه‌ای که باید توجه نمی‌شود.

برای خرید بیمه آتش‌سوزی باید به پوشش‌های اصلی و تکمیلی، سقف تعهدات و همچنین توانایی شرکت بیمه در پرداخت خسارت توجه کرد. به همین دلیل، در ادامه‌ی معرفی بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی؛ این‌بار در بلاگ بیمه‌شو سراغ معرفی جزئیات و پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی ملت می‌رویم. اگر مشتاقید تا بیشتر از طرح‌های مختلف بیمه آتش‌سوزی ملت بدانید، با ما و بلاگ بیمه‌ش تا پایان این مطلب همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه ملت

شرکت بیمه ملت با کسب مجوز بیمه مرکزی در سال ۱۳۸۲ و با سرمایه‌ی اولیه‌ی دویست میلیارد ریال فعالیتش را در بازار بیمه‌ی ایران آغاز کرده است. از مزیت‌های رقابتی بیمه ملت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن بالاترین سطح توانگری مالی در بین شرکت‌های بیمه برای چندین سال پیاپی
  • برخورداری از شبکه فروش گسترده
  • فعالیت در زمینه‌ی بیمه‌های اتکایی
  • حضور در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران
  • ارائه‌ی خدمات کامل غیرحضوری از طریق سایت، تلفن و اپلیکیشن بیمه ملت

بیمه آتش سوزی ملت چیست؟

بیمه آتش‌سوزی از گروه بیمه‌نامه‌های اموال است که در آن بنای ساختمان و اسباب و اثاثیه‌ی داخل آن در برابر حوادث مشخصی مانند آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله و… بیمه می‌شوند. به این ترتیب می‌توانیم بگوییم که هدف اصلی بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، جبران خسارت‌های مالی ناشی از حادثه است. البته در بعضی از طرح‌های بیمه آتش‌سوزی می‌توان پوشش‌های تکمیلیِ جانی مانند جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه یا جبران مسئولیت بیمه‌گذار در برابر همسایگان را هم به بیمه‌نامه اضافه کرد.

به هر ترتیب، بیمه آتش‌سوزی ملت را می‌توانید برای انواع اموال منقول یا غیرمنقول خود که قابل قیمت‌گذاری هستند و ارزش حدودی‌شان مشخص است، تهیه کنید. با خرید بیمه آتش‌سوزی ملت، شرکت بیمه تعهد می‌دهد تا خسارت‌های مالی ناشی از حوادث تحت‌پوشش بیمه را به بیمه‌گذار پرداخت کند. همان‌طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، نرخ خرید بیمه آتش‌سوزی به‌صرفه و اقتصادی‌ست، اما خدمات مفید و کارآمدی را به شما ارائه خواهد کرد.

انواع طرح های بیمه آتش سوزی ملت

بیمه آتش سوزی ملت

وقتی از بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی صحبت می‌کنیم، منظورمان یک بیمه‌نامه‌ی واحد و مستقل نیست که برای انواع ساختمان‌ها و بناها صادر شود. بلکه همه‌چیز بستگی به نوع بنا و همچنین کاربری ساختمان دارد. به همین خاطر است که بیمه آتش‌سوزی ملت در قالب طرح‌های مختلفی صادر می‌شود که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی بیمه ملت

  • بیمه آتش‌سوزی معمولی: در این حالت بیمه‌گذار ساختمان، تاسیسات، لوازم و اثاثیه واحدهای مسکونی را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار می‌دهد.
  • بیمه‌نامه آتش‌سوزی طرح نوید ۱ (پیش صادره): در این مورد شرکت بیمه متعهد می‌شود تا خسارت‌های مالی ناشی از خطرات آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را که به اموال منقول و غیرمنقول منزل مسکونی وارد شده است، جبران کند.
  • بیمه‌نامه آتش‌سوزی طرح نوید ۲ (پیش صادره): در این طرح از بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی، شرکت بیمه ملت خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و زلزله را که به اموال منقول و نامنقول منزل مسکونی وارد شده است، جبران می‌کند.
  • بیمه جامع مدیران و ساختمان (پیش صادره): این طرح برای برج‌ها، مجتمع‌ها و آپارتمان‌های مسکونی و اداری ارائه می‌شود و خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را جبران می‌کند. همچنین این طرح مسئولیت مدیر ساختمان را در برابر خسارت‌های مالی و جانی ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار که ممکن است به اشخاص ثالث وارد شود، تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • بیمه آتش‌سوزی طرح سفر با ملت: مدت زمان و اعتبار این بیمه‌نامه تنها یک ماه است و پوشش‌هایی مانند مانند آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، زلزله، آتش‌فشان، ترکیدگی لوله، سرقت با شکست حرز، هزینه پاکسازی، هزینه اجاره اسکان موقت، مسئولیت ناشی از آتش‌سوزی و انفجار در برابر شخص ثالث را به بیمه‌گذار ارائه می‌دهد. در صورت تمایل بیمه‌گذار، امکان خرید بیمه بدنه نیز همراه با این طرح از بیمه آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.

بیمه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی بیمه ملت

این طرح از بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی ملت برای ساختمان‌ها، تاسیسات و لوازم مربوط به واحدهای تجاری، اداری، فرهنگی، صنفی، درمانی و… صادر می‌شود. به عنوان نمونه، مدیران مجتمع‌های تجاری و پاساژها می‌توانند برای خرید بیمه‌نامه‌ی مراکز غیرصنعتی بیمه ملت اقدام کنند.

بیمه همراه کسب و کار (پیش صادره)

این بیمه‌نامه برای واحدهای تجاری و غیرصنعتی صادر می‌شود و پوشش‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. همچنین این بیمه‌نامه غرامت فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائمی را درصورتی که در پی یکی از حوادث تحت پوشش رخ داده باشد، جبران خواهد کرد.

بیمه آتش سوزی انبار با سرمایه شناور بیمه ملت

این بیمه‌نامه برای انبارها و مکان‌هایی کارآمد است که سرمایه‌شان پیوسته در حال تغییر است. در این حالت بیمه‌گذار موظف است تا سقفی را به صورت تقریبی برای سرمایه‌ی خود تعیین کند و در هر ماه نیز میانگینی از موجودی واقعی خود را با ارائه‌ی مستندات به شرکت بیمه ارائه دهد. در این حالت حق‎بیمه در پایان دوره و براساس میانگین هر ماه تعیین خواهد شد و شرکت بیمه با بیمه‌گذار تسویه خواهد کرد.

بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی بیمه ملت

در این حالت شرکت بیمه متعهد می‌شود تا خسارت‌های مالی واردشده به اموال واحدهای صنعتی اعم از تاسیسات، ماشین‌آلات، موجودی‌های انبار، کالاهای درحال ساخت یا محصولات نهایی را که ناشی از خطرات اصلی و فرعی است، جبران کند.

بیمه آتش سوزی با شرایط جایگزینی بیمه ملت

این بیمه‌نامه در اغلب اوقات توسط واحدهای صنعتی و تولیدی خریداری می‌شود. مسائلی مانند تورم باعث می‌شود تا ارزش اموال افزایش پیدا کند و اگر شرکت بیمه خسارت‌های وارده را براساس ارزش آنها در زمان عقد بیمه‌نامه پرداخت کند، به احتمال زیاد امکان جایگزینی آنها با تجهیزات جدید برای بیمه‌گذار وجود نخواهد داشت. به همین دلیل این بیمه‌نامه به‌ شکلی تنظیم شده است که شرکت بیمه، خسارت‌های واردشده به ساختمان و ماشین‌آلات را متناسب با ارزش روز آنها پرداخت خواهد کرد.

بیمه آتش سوزی مرهونات بانکی بیمه ملت

این بیمه‌نامه ساختمان، اموال، اثاثیه و… را به نفع بانک بیمه می‌کند. زمانی که شخص از بانک وامی دریافت می‌کند، بانک برای تضمین پرداختِ به موقع اقساط از شخص می‌خواهد تا بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی را برای اموال، اثاثیه، کالا یا ساختمانی که به‌وسیله‌ی وام خریداری کرده است یا آن را در گِروی بانک قرار داده‌ است، خریداری کند.

پوشش های بیمه آتش سوزی ملت

پوشش بیمه آتش سوزی ملت

پوشش‌های بیمه‌نامه آتش‌سوزی بانک ملت در دو گروه پوشش‌های اصلی و اضافی (تکمیلی) ارائه می‌شوند. پوشش‌ها و خطرات اصلی با خرید بیمه‌نامه برای بیمه‌گذار فعال خواهد شد و در واقع بیمه‌گذار ناچار به قبول کردن تمام پوشش‌های اصلی‌ست. اما می‌تواند پوشش‌های اضافی را متناسب با نیاز خود و با پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتر خریداری کند.

پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی ملت

  • صاعقه
  • انفجار
  • آتش‌سوزی

پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی ملت

  • سیل و طغیان آب رودخانه و دریا
  • زلزله و آتش‌فشان
  • طوفان، گردباد، تندباد، سقوط بهمن
  • شکست شیشه
  • سرقت با شکست حرز اموال و اثاثیه
  • رانش زمین
  • سقوط هواپیما، هلی‌کوپتر و قطعات آنها
  • خرابی‌های ناشی از برف و باران
  • آسیب‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب
  • آشوب، بلوا، شورش و…

در مطلبی که خواندید با بیمه آتش‌سوزی ملت و پوشش‌های آن آشنا شدید. اگر به فکر خرید بیمه‌ آتش‌سوزی هستید، فراموش نکنید که امکان خرید بهترین بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی و زلزله از طریق سایت بیمه‌شو فراهم است. کافی‌ست چند دقیقه زمان بگذارید و با وارد کردن مشخصات ساختمان‌تان، از میان بهترین بیمه‌گرهای زلزله و آتش‌سوزی، بیمه‌نامه‌ی دلخواه‌تان را به صورت آنلاین انتخاب کنید.