×  
بیمه آتش سوزی

چقدر با بیمه آتش سوزی نوین آشنا هستید؟

آیا خانه و محل کار شما تحت‌پوشش بیمه آتش‌سوزی و زلزله قرار دارد؟ همان‌طور که می‌دانید ریسک وقوع آتش‌سوزی، ریسکی‌ست که احتمال وقوع آن حتی برای ایمن‌ترین ساختمان‌ها و خانه‌ها نیز وجود دارد. از طرف دیگر، بیمه آتش‌سوزی تنها برای پوشش خسارت‌های ناشی از آتش و انفجار نیست؛ بلکه لیست کاملی از حوادث و بلایای طبیعی را هم تحت‌پوشش قرار می‌دهد. به این ترتیب با خرید یک بیمه‌نامه‌ی واحد و پرداخت حق‌بیمه‌ای منصفانه و کاملا اقتصادی، محل زندگی و کارتان را در برابر خطرات احتمالی بیمه می‌کنید.

بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی در انواع و طرح‌های مختلفی صادر می‌شوند و هر کدام‌شان، شرایط مخصوص به خودشان را دارند. در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو سراغ معرفی بیمه آتش‌سوزی نوین می‌رویم. شرکت بیمه نوین که یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته‌شده در بازار بیمه ایران است، بیمه‌نامه آتش‌سوزی را برای ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی صادر می‌کند. پس برای آشنایی بیشتر با بیمه آتش‌سوزی نوین و پوشش‌های آن، تا پایان این مطلب با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه نوین

شرکت بیمه نوین هجدهمین بیمه‌گری‌ است که فعالیتش را در بازار ایران از سال ۱۳۸۴ با گرفتن مجوز از بیمه مرکزی آغاز کرده است. بانک اقتصاد نوین، شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران از موسسان بیمه نوین‌اند و بیش از هشتاد درصد سهام این شرکت متعلق به سهامداران حقوقی و مابقی برای سهامداران حقیقی‌ست.

بیمه نوین در رشته‌ی بیمه‌ها‌ی اموال، اشخاص و مسئولیت اقدام به صدور بیمه‌نامه می‌کند و همچنین توانسته است که از بیمه مرکزی مجوز فعالیت در زمینه‌ی بیمه‌ی اتکایی را هم اخذ کند. در ادامه باید گفت که سطح توانگری بیمه نوین یک است که بهترین سطح توانگری به حساب می‌آید.

بیمه آتش سوزی نوین چیست؟

بیمه آتش‌سوزی از گروه بیمه‌نامه‌های اموال است. بنابراین می‌توانیم بگوییم که با خرید بیمه آتش‌سوزی، بنای ساختمان و اسباب و اثاثیه‌ی داخل آن را در برابر حوادث از پیش تعیین‌شده، بیمه می‌کنید. نکته‌ی مهمی که درباره‌ی خرید بیمه آتش‌سوزی باید بدانید آن است که این بیمه‌نامه فقط مخصوص مالکان ساختمان نیست، بلکه اگر مستاجر هستید و ملکی را اجاره کرده‌اید، باز هم می‌توانید برای بیمه کردن ساختمان و واحد مسکونی‌تان اقدام کنید. به‌خاطر داشته باشید که تا زمانی که در محل موردنظر ساکن هستید، اگر خسارتی رخ دهد، مسئولیت پرداخت و جبران هزینه‌های مربوط به تعمیرات و بازسازی با شما خواهد بود. پس چه بهتر که از قبل برای خرید بیمه آتش‌سوزی اقدام کنید.

این بیمه‌نامه با اعتبار یک‌ساله صادر می‌شود و بیمه‌گذار می‌تواند با نزدیک شدن به موعد انقضای بیمه‌نامه، برای تمدید مجدد آن اقدام کند. اگر در سال قبل، تغییری در محل رخ نداده باشد و خسارتی نیز اتفاق نیفتاده باشد، معمولا بدون نیاز به بازدید مجدد می‌توان برای تمدید و صدور مجدد بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی نوین اقدام کرد.

پوشش های بیمه آتش سوزی نوین کدام است؟

پوشش بیمه آتش سوزی نوین

لیست تعهدات و مسئولیت‌های شرکت بیمه نوین بابت جبران خسارت، در قالب پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه‌نامه مشخص می‌شود. پوشش‌های اصلی، بخش جدایی‌ناپذیر بیمه‌نامه هستند و در مورد پوشش‌های فرعی نیز، بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه‌ی بالاتر، پوشش‌های فرعی و تکمیلی بیمه آتش‌سوزی را به لیست تعهدات بیمه‌گر اضافه کند.

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی نوین

  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از صاعقه
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از انفجار

پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی نوین

  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از زلزله و آتش‌فشان
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از سیل و طغیان آب
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از ترکیدن لوله آب
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از ضایعات آب برف و باران
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از سقوط هواپیما (فاصله از فرودگاه در خرید این پوشش حائز اهمیت است.)
  • جبران هزینه‌های ناشی از پاکسازی و برداشت ضایعات
  • شکست شیشه
  • سرقت با شکست حرز
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از ریزش سقف ناشی از سنگینی برف
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از ریزش، رانش و فروکش کردن زمین
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از ریزش کوه و سقوط بهمن
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از نشت دستگاه آب‌فشان
  • جبران مسئولیت خسارت‌های وارد شده به همسایگان
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از برخورد اجسام خارجی به ساختمان

انواع اموال تحت پوشش در بیمه آتش سوزی نوین

پوشش بیمه آتش سوزی نوین
  • ساختمان‌های مسکونی (بنای ساختمان و اثاثیه)
  • ساختمان‌های صنعتی، شامل تمامی کارخانجات (بنای ساختمان، تاسیسات، ماشین‌آلات و…)
  • ساختمان‌های غیرصنعتی مانند واحدهای تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، خدماتی و انبارها (ساختمان، تاسیسات، ارزش دکوراسیون، اثاثیه اداری، موجودی کالاها و…)

به‌خاطر داشته باشید که امکان بیمه کردن مسکوکات، پول، اوراق بهادار، آثار هنری ارزشمند و غیرقابل قیمت‌گذاری وجود ندارد. مگر آن‌که در زمان عقد قرارداد بین طرفین توافق صورت گرفته باشد.

شرایط مختلف بیمه آتش سوزی نوین

بیمه آتش‌سوزی را می‌توانیم براساس شرایط بیمه‌نامه به چهار گروه اصلی تقسیم‌بندی کنیم. بیمه‌گذار با در نظر گرفتن نیازها و شرایط خود، یکی از این چهار گروه را انتخاب خواهد کرد.

خرید بیمه آتش سوزی با سرمایه ثابت

در اغلب اوقات بیمه آتش‌سوزی با سرمایه‌ی ثابت، برای خانه‌های مسکونی‌ صادر می‌شود. چرا که شرکت بیمه براساس سرمایه‌ی ثابت اولیه که در بیمه‌نامه تعیین شده است، خسارت وارد شده را جبران خواهد کرد.

خرید بیمه آتش سوزی با شرایط شناور

این بیمه‌نامه برای انبارها کاربردی خواهد بود؛ چرا که سرمایه‌ی درون انبارها پیوسته در حال تغییر است. با خرید این بیمه‌نامه، شما باید صورت‌جلسه‌ی ماهیانه‌ای را به شرکت بیمه نوین ارائه دهید که برای محاسبه‌ی میانگین موجودی سرمایه انبار در سال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. بیمه‌گذار با ارائه‌ی هر صورت‌جلسه حق بیمه‌ای را پرداخت می‌کند که به صورت الحاقیه در بیمه‌نامه ذکر می‌شود. در پایان سال نیز میانگین سرمایه‌ محاسبه می‌شود و در الحاقیه‌ی آخر، تسویه حساب نهایی صورت خواهد گرفت.

خرید بیمه آتش سوزی با شرایط جایگزینی و بازسازی

خرید بیمه آتش سوزی

مبنای صدور این بیمه‌نامه، افزایش قیمت‌های ناشی از تورم یا نوسانات ارز است. بدون شک قیمت ساختمان یا ماشین‌آلات به مرور زمان افزایش چشمگیری خواهد داشت و بنابراین در زمان وقوع خسارت، با دریافت سرمایه اولیه‌ی تعیین‌شده در بیمه‌نامه نمی‌توانید خسارت‌های وارد شده به ساختمان و ماشین‌آلات را جبران کنید یا آن را جایگزین کنید. در چنین شرایطی، این بیمه‌نامه از شما حمایت می‌کند و خسارت وارده به شما را به نرخ روز جبران خواهد کرد.

خرید بیمه آتش سوزی فرست لاس

اگر فرد یقین داشته باشد که با بروز حادثه تمامی اموال او به دلایل مختلف (مانند گستردگی جغرافیایی) درگیر نخواهد شد، می‌تواند برای خرید بیمه‌نامه‌ی فرست لاست اقدام کند. در این حالت بالاترین سطح ممکن از خسارت محاسبه می‌شود و پرداخت خسارت نیز بر همان اساس صورت خواهد گرفت. دقت داشته باشید که هزینه‌ی این بیمه‌نامه براساس سرمایه‌ی کل تعیین خواهد شد، اما شرکت بیمه معمولا تخفیف‌های قابل توجهی را برای بیمه‌نامه‌های فرست لاس در نظر می‌گیرد.

در کنار تمام این بیمه‌نامه‌ها، حالت دیگری هم وجود دارد که جزئیات و پوشش‌های بیمه‌نامه به صورت شخصی‌سازی‌شده و توافقی با بیمه شرکت بیمه تعیین می‌شود. به این ترتیب که شرکت بیمه نوین و فرد بیمه‌گذار با تشکیل جلسه‌های کارشناسی برای رسیدن به توافق‌های لازم درباره‌ی میزان سرمایه و پوشش‌های درخواستی، قرارداد بیمه آتش‌سوزی را تنظیم و امضا می‌کنند.

در مطلبی که خواندید با بیمه آتش سوزی نوین و جزئیات و پوشش‌های آن آشنا شدید. با در نظر گرفتن سابقه‌ی حضور و فعالیت شرکت بیمه نوین در بازار بیمه‌ی ایران، می‌توانید با آسودگی‌خاطر بیمه‌نامه‌ی آتش‌سوزی و زلزله‌تان را از این شرکت بیمه‌ای تهیه کنید. فراموش نکنید که در مسیر انتخاب و خرید بهترین بیمه‌نامه‌های زلزله و آتش‌سوزی، مانند همیشه پلتفرم بیمه‌شو همراه و حامی شماست.