×  
بیمه-باربری-پارسیان

بیمه باربری پارسیان؛ همراهی مطمئن برای ارسال کالا

صاحبان صنایع و کسب‌وکارها دوست دارند تا محصول‌شان را سالم و سلامت به دست مشتری برسانند. درواقع، فرایند لجستیک و ارسال کالا، بخش جدانشدنی هر صنعت و کسب‌وکاری‌ست؛ فرایندی که باید با نهایت دقت، امنیت و سرعت انجام شود. در حالت عادی، کسب‌وکارها برای ارسال بار سراغ شرکت‌های حمل‌ونقل می‌روند.

این شرکت‌ها نیز با خرید بیمه باربری، احتمال وقوع خسارت‌هایی را که ممکن است در مسیر رخ بدهد و منجر به از بین رفتن تمام یا بخشی از محموله شود، بیمه می‌کنند. پس هر جا که صحبت از ارسال بار و شرکت‌های حمل‌ونقل در میان باشد، باید ردپا و اثری از بیمه باربری نیز وجود داشته باشد.

به بهانه‌ی آشنایی بیشتر با پوشش باربری، این‌بار در بلاگ بیمه‌شو سراغ معرفی بیمه باربری پارسیان می‌رویم. بیمه باربری پارسیان با ارائه‌ی طرح‌ها و پوشش‌های مختلف برای ارسال داخلی یا برون‌مرزی کالا، خدمات بیمه‌ای کاملی را برای حمایت از صاحب کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل فراهم کرده است. با ما و بلاگ بیمه‌شو برای معرفی این پوشش بیمه‌ای پرکاربرد همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه پارسیان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید بیمه‌نامه به آن توجه می‌کنیم، نام و اعتبار شرکت صادرکننده‌ی بیمه‌نامه یا همان بیمه‌گر است. شرکت بیمه پارسیان فعالیتش را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است و اکنون یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه‌ی داخلی با سطح توانگری یک (بهترین سطح توانگری مالی) است.

همچنین گروه مالی بانک پارسیان و شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان از بزرگ‌ترین سهام‌داران این مجموعه‌ی بیمه‌ای هستند و در حال حاضر، بیمه پارسیان از نظر سهم سرمایه و سهم بازار بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ی خصوصی ایران به حساب می‌آید.

بیمه پارسیان در زمینه‌ی صدور انواع بیمه‌نامه‌های اشخاص، اموال و مسئولیت فعال است و در کنار بیمه‌های بازرگانی، مجوز فعالیت در حوزه‌ی بیمه‌های اتکایی را هم از سازمان بیمه مرکزی دریافت کرده است.

همچنین در شعب منتخب بانک پارسیان، خدمات بیمه‌ی پارسیان نیز ارائه می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت که پیشینه و سابقه‌ی فعالیت بیمه پارسیان، این شرکت بیمه را به یکی از معتبرترین و بهترین بیمه‌گرهای ایران تبدیل کرده است.

با بیمه باربری پارسیان آشنا شوید

بیمه-باربری-پارسیان

بیمه باربری از انواع بیمه‌نامه‌های اموال است که در آن شرکت بیمه در ازای دریافت حق‌بیمه تعهد می‌دهد اگر در مسیر حمل کالا از نقطه‌ی مبدا به مقصد و درنتیجه‌ی وقوع یکی از خطرهای بیمه‌شده، کالا تلف شود یا دچار خسارت شود، زیان وارد شده را جبران کند و غرامت بپردازد.

به‌عنوان نمونه، کامیونی را تصور کنید که در مسیر ارسال کالا با خودرویی دیگر تصادف می‌کند و مقدار زیادی از کالای ارسالی درنتیجه‌ی این تصادف از بین می‌رود و دیگر قابل استفاده نیست. در این‌جا، به کمک بیمه باربری پارسیان می‌توانیم تمام یا بخش زیادی از خسارت وارده را جبران کنیم.

به این‌ترتیب هم شرکت‌های حمل‌ونقل با آسودگی خاطر بیشتری سفارش‌های ارسال بار را مدیریت می‌کنند و هم صاحبان صنایع و کسب‌وکارها نگران سرمایه‌شان نخواهند بود.

از آن‌جایی که روش‌های حمل کالا و همچنین نوع کالا و حساسیت آنها با یکدیگر متفاوت است، بیمه باربری پارسیان در قالب طرح‌های متنوعی تدوین و تنظیم شده است تا هر مجموعه‌ای بتواند براساس نیاز، بودجه و جزئیات کالا برای خرید یکی از طرح‌های بیمه باربری پارسیان اقدام کند. برای آشنایی با پوشش‌های مختلف بیمه باربری پارسیان با ما همراه باشید.

انواع بیمه نامه های باربری پارسیان

بیمه-نامه-های-باربری

همان‌طور که گفتیم، مواردی مانند روش ارسال کالا (دریایی، زمینی، هوایی یا ترکیبی از این روش‌ها) و نوع کالا باعث شده است تا بیمه پارسیان طرح‌های مختلفی را برای پوشش باربری درنظر بگیرد. در ادامه، مهم‌ترین طرح‌های باربری پارسیان را با هم مرور می‌کنیم.

بیمه نامه باربری وارداتی پارسیان

همان‌طور که از نامش مشخص است، از این بیمه‌نامه برای حمل کالاهایی استفاده می‌شود که قرار است به داخل ایران وارد شود. همچنین این بیمه‌نامه یکی از مدارک لازم برای گشایش اعتبار در بانک‌ها به شمار می‌رود.

بیمه نامه باربری صادراتی پارسیان

برعکس طرح قبلی، از این بیمه‌نامه برای ارسال کالا از مبدا ایران به مقصد کشورهای دیگر استفاده می‌شود. گاهی‌اوقات خرید بیمه باربری صادراتی به‌عنوان یکی از شرایط فروش در قرارداد بین خریدار و فروشنده درج می‌شود.

بیمه نامه باربری ترانزیت پارسیان

تا به‌حال نام پرواز ترانزیت به گوش‌تان خورده است؟ این بیمه‌نامه نیز شبیه پروازهای ترانزیت است. اگر ایران فقط در مسیر حمل کالا قرار گرفته باشد و دریافت و تحویل محموله در کشورهای دیگری صورت بگیرد، بیمه‌نامه‌ی ترانزیت صادر می‌شود.

بیمه نامه باربری داخلی پارسیان

از این پوشش بیمه‌ای برای ارسال بار داخل ایران استفاده می‌شود؛ مثلا از شهری به شهری دیگر. به این‌ترتیب می‌توانیم بگوییم یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین طرح‌های پوشش باربری پارسیان، بیمه باربری داخلی است.

بیمه کشتی پارسیان

بیمه‌نامه‌ی کشتی برای جبران خسارت‌هایی درنظر گرفته شده است که در مسیر انتقال کالا به بدنه‌ی شناور وارد می‌شود. همچنین در بعضی پوشش‌های بیمه کشتی پارسیان، بیمه‌گر مسئولیت جبران خسارت‌های ناشی از تصادف و زیان همگانی را هم می‌پذیرد. این بیمه‌نامه در قالب دو طرح بیمه زمانی و بیمه سفر صادر می‌شود.

نوع شناور، سال ساخت، قلمرو و پرچم، مالکیت شناور و مدیریت آن، رده‌بندی، تناژ، نوع کالا، سابقه‌ی خسارت، مدت اعتبار بیمه‌نامه و وضعیت بیمه بازار بیمه؛ همه و همه از موارد مهمی به حساب می‌آیند که در مشخص شدن جزئیات و حق‌بیمه‌ی بیمه‌نامه تاثیرگذارند.

بیمه سی اِم آر پارسیان

این بیمه‌نامه از جنس بیمه‌نامه‌های مسئولیت است که در آن، مسئولیت مدنی شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای درقبال ارسال کالا به شرکت بیمه پارسیان منتقل می‌شود.

پوشش های بیمه باربری پارسیان

پوشش-های-بیمه-باربری

تا این‌جا با طرح‌های مختلف بیمه باربری پارسیان آشنا شدیم. اما با خرید بیمه‌نامه‌ی باربری به چه پوشش‌هایی دسترسی خواهیم داشت؟ در حالت کلی، پوشش‌های باربری را می‌توانیم به گروه‌های زیر تقسیم‌بندی کنیم:

  • پوشش تلف کامل کالا (Total Loss): خسارت‌های ناشی از تلف شدن و از بین رفتن کل بار در یک مرحله و در اثر آتش‌سوزی
  • مجموعه شرایط C (کلوز C)

این پوشش، خطرات زیر را در مورد کالاهای صادراتی، وارداتی یا ترانزیت تحت پوشش قرار می‌دهد:

– آتش‌سوزی یا انفجار

– به گل نشستن، زمین‌گیر شدن و برخورد با کف دریا، غرق شدن یا واژگون شدن کشتی یا شناور

– واژگون‌شدن یا از راه یا از خط خارج‌شدن وسیله حمل زمینی

– تصادم یا برخورد کشتی، شناور یا هر وسیله حمل دیگر با هر جسم خارجی به غیر از آب

– تخلیه کالا در بندر اضطراری

– تلف شدن یا آسیب دیدن کالای مورد بیمه دراثر یکی از علت‌های زیر:

   فدا کردن کالا در جریان خسارت عمومی

   به دریا انداختن کالا جهت سبک‌سازی کشتی

  • مجموعه شرایط B (کلوز B)

این کلوز، خطرات زیر را در مورد کالاهای صادراتی، وارداتی یا ترانزیت تحت پوشش قرار می‌دهد:

– آتش‌سوزی یا انفجار

– به گل نشستن، زمین‌گیر شدن و برخورد با کف دریا، غرق شدن یا واژگون شدن کشتی یا شناور

– واژگون‌شدن یا از راه یا از خط خارج‌شدن وسیله حمل زمینی

– تصادم یا برخورد کشتی، شناور یا هر وسیله حمل دیگر با هر جسم خارجی به غیر از آب

– تخلیه کالا در بندر اضطراری

– تلف شدن یا آسیب دیدن کالای مورد بیمه دراثر یکی از علت‌های زیر:

   فدا کردن کالا در جریان خسارت عمومی

    به دریا انداختن کالا جهت سبک‌سازی کشتی

– دزدی، دله دزدی ، قلاب زدگی

– آب‌دیدگی ، روغن‌زدگی ، پارگی – شکست، ریزش

– خسارت ناشی از کالای مجاور هم‌چنین، خسارت ناشی از عدم تحویل یک بسته کامل تجاری 

  • مجموعه شرایط A (کلوز A): کامل‌ترین و حساس‌ترین کلوز در بیمه‌نامه‌ی باربری‌ست که تمام خطرها را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و برای کالاهای حساس و آسیب‌پذیر استفاده می‌شود.

استثنائات بیمه باربری پارسیان

استثنائات-بیمه-باربری
  • آسیب و یا هزینه‌ای که به صورت عمدی توسط بیمه‌گذار ایجاد شده باشد
  • نشت یا ریزش عادی، کسری عادی وزن یا حجم و یا فرسودگی عادی کالای تحت پوشش بیمه
  • ایجاد هزینه بر اثر بسته‌بندی نامناسب کالای مورد بیمه مذکور
  • آسیب‌دیدن کالا به‌علت عیب ذاتی کالای موردنظر
  • هزینه ناشی از ورشکستگی یا ناتوانی مالکان، مدیران، اجاره‌کنندگان یا گردانند’ان کشتی و یا حتی کوتاهی در انجام تعهدات مالی
  • هزینه مستقیم و غیرمستقیم به‌سبب استفاده از هر نوع سلاح و یا وسیله‌ای که با انرژی اتمی یا هسته‌ایو ماده رادیواکتیو کار کنند
  • عدم قابلیت دریانوری کشتی یا شناور یا نامناسب
  • جنگ و اعتصاب

در مطلبی که خواندید با بیمه باربری پارسیان و انواع طرح‌ها و پوشش‌های آن آشنا شدید. اگر برای خرید این بیمه‌نامه یا بیمه‌نامه‌های دیگر به مشاوره‌ی بیمه‌ای نیاز دارید، فراموش نکنید که کارشناسان بیمه‌شو به‌صورت آنلاین و تلفنی برای پاسخگویی به شما آماده‌اند.