×  
بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی کدامند؟

بیمه تامین اجتماعی از بیمه‌های نام آشنا در ایران است که دارای قدمتی طولانی بوده و تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم. بیمه تامین اجتماعی از بیمه‌هایی است که درصد قابل توجهی از افراد از خدمات آن استفاده می‌کنند و به نوعی یک بیمه اجباری برای تمامی شاغلان محسوب می‌شود. بیمه تامین اجتماعی در سال‌های اخیر به مجموعه خدمات خود بیمه تکمیلی را نیز اضافه کرده است، بیمه‌ای که با استفاده از خدمات آن می‌توان نسبت به جبران بسیاری از هزینه‌های درمانی اقدام کرد و با خیال آسوده‌تری مراحل درمانی خود را انجام داد. در ادامه این مقاله قصد داریم تمامی مواردی که تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی است را مورد بررسی قرار دهیم تا نسبت به این بیمه و خدمات آن آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

تعهدات درمانی بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی امکانی را فراهم آورده تا افراد بتوانند به صورت اختیاری یا اجباری از خدمات آن استفاده کنند. بیمه اجباری بیمه‌ای است که از طرف کارفرما انجام می‌شود و حق تمام کارکنان است. بیمه اختیاری نیز مناسب برای افرادی است که به صورت آزاد مشغول به کار هستند و تمایل به استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی را دارند. تعهدات بیمه درمانی تامین اجتماعی شامل جبران هزینه‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی، خدمات توانبخشی، ارائه وسایلی مانند دست و پای مصنوعی، عینک و سمعک می‌شود.

پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

(پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی)

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

هرچند بیمه تامین اجتماعی خدمات متنوعی به بیمه شدگان ارائه می‌دهد ولی بیمه تکمیلی خدمات گسترده‌تری را پوشش خواهد داد و این امکان برای بیمه شدگان فراهم آورده می‌شود تا بتوانند پوشش‌های درمانی خود را تا سقف بیشتری پوشش دهند. از جمله خدماتی که بیمه تکمیلی تامین اجتماعی پوشش می‌دهد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • جبران هزینه‌های مربوط به به سرطان، شیمی درمانی، مغز و اعصاب، پیوند کبد، پیوند کلیه، قلب، ریه و پیوند مغز استخوان.
  • ارائه پوشش‌های خدمات پاراکلینیکی مانند هزینه ماموگرافی، انواع اسکن، ام آر آی، دانسیتومتری، اندوسکوپی، دانسیتومتری و سونوگرافی.
  • خدمات آزمایشگاهی
  • هزینه‌های دندانپزشکی
  • هزینه‌هایی مانند گچ‌گیری، ختنه، شکستگی، لیزر درمانی و …
  • جبران هزینه‌هایی همچون تست آلرژی، تست تنفس، تست ورزش، نوار عضله، نوار مغز، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و آنژیوگرافی چشم.
  • هزینه همراه برای افراد زیر ۷ سال و بالای ۷۰ سال.
  • پوشش‌ هزینه‌های ناباروری، نازایی و زایمان
  • پرداخت هزینه آمبولانس
  • جبران هزینه‌های عیوب انکساری چشم و لنز تماس طبی
موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

(موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی)

ارایه موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چگونه است؟

ارائه خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای هریک از شاغلین و بازنشستگان متفاوت است. کارکنان شاغلی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، امکان دریافت خدمات درمانی را از شرکت‌های مختلف خدمات بیمه خواهند داشت. این در حالی است که در خصوص ارائه خدمات به بازنشستگان قوانین کمی متفاوت است.

بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از طریق شرکت بیمه آتیه سازان حافظ پرداخت می‌شود. حق بیمه برای بازنشستگان و مستمری بگیرانی ک از آذرماه سال ۹۷ تا سی آبان سال ۹۸ تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند برای هر نفر ماهانه، ۳۸۲۰۰ تومان است که سقف و موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای بازنشستگان در سال ۹۸-۹۷ به شرح زیر است:

  • بستری عمومی تا سقف ۶ میلیون تومان
  • بستری فوق تخصصی برای جبران هزینه‌های عمل‌های قلب، کبد، کلیه، شیمی درمانی، تالاسمی، هموفیلی و … تا سقف ۱۵ میلیون تومان
  • جبران هزینه‌ عمل‌های سرپایی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان
  • خدمات آزمایشگاهی تا سقف ۴۰۰ هزار تومان
  • خدمات پاراکلینیکی نوع اول شامل انواع سی تی اسکن، انواع رادیولوژی، ماموگرافی، اسکن … تا سقف ۷ میلیون
  • خدمات پاراکلینیکی نوع دوم شامل تست آلرژی، بینایی، شنوایی، تنفس، ورزش و … تا سقف ۵۰۰ هزار تومان
  • پرداخت هزینه آمبولانس داخل شهری تا سقف ۱۰۰ هزار تومان و خارج از شهر ۲۰۰ هزار تومان
  • لیزیک یک چشم تا سقف ۶۰۰ هزار تومان و دو چشم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

با مقایسه موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی برای شاغلان و بازنشستگان حاکی از آن است که در بیمه تکمیلی بازنشستگان مواردی از قبیل زایمان حذف شده و در مقابل خدمات دیگری اضافه شده است. با توجه به خدماتی که بیمه تکمیلی به بازنشستگان ارائه می‌دهد، خرید این بیمه برای آن‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

خرید اینترنتی بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

امروزه با روی کار آمدن اینترنت بسیاری از فعالیت‌ها از طریق این بستر آسوده و در دسترس انجام می‌شود. خرید اینترنتی انواع بیمه به ویژه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی نیز از این امر مستثنی نیست و تنها با وارد شدن به وب سایت های ارائه دهنده خدمات بیمه به صورت آنلاین می‌توان اقدام به خرید بیمه تکمیلی آنلاین کرد و از خدمات آن بهره‌مند شد. خرید آنلاین بیمه تکمیلی برای بیمه شوندگان مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سریع‌تر انجام شدن کارها، صرفه جویی در زمان و دریافت اطلاعات جامع را نام برد.

سخن آخر

با توجه به اینکه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی موارد مختلفی را پوشش می‌دهد، این امکان برای بیمه شوندگان فراهم آورده می‌شود تا در صورت بروز بیماری بتوانند با هزینه‌های مناسب‌تری نسبت به درمان خود اقدام کنند. این بیمه بهترین بیمه برای بازنشستگان نیز است چرا که بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است افراد در دوران کهن‌سالی با آن روبرو شوند را پوشش خواهد داد و از همین جهت با پرداخت هزینه این بیمه می‌توان هزینه‌های درمانی را به میزان چشمگیری کاهش داد و نسبت به درمان اقدام کرد.

پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی کدامند؟