×  

بیمه تکمیلی برای درمان ناباروری

نازایی و ناباروری زوجین یکی از مقوله‌های مهمی است که بسیاری از خانواده‌ها درگیر آن هستند و سعی در رفع این مشکل دارند. همه ما می‌دانیم که ناباروری زوجین در تمامی دوره‌ها چه مشکلاتی اعم از روحی، جسمی، خانوادگی و … را در پی دارد و حتی گاهاً به از هم پاشیدن یک خانواده منجر می‌گردد. در سال‌های اخیر و با توسعه علم پزشکی در درمان بیماری‌ها روش‌های مختلفی برای درمان ناباروری کشف گردیده و توانسته است به خانواده‌های زیادی کمک نماید، اما هزینه‌های زیادی را نیز برای افراد در پی خواهد داشت. صنعت بیمه برای کمک به این خانواده‌ها به ارائه خدمات مفیدی ازجمله بیمه تکمیلی پرداخته است که می‌تواند هزینه‌های درمان ناباروری را تا حد زیادی کاهش دهد. انتخاب بیمه تکمیلی درمان ناباروری نیازمند دریافت اطلاعات کافی در این زمینه است که بیمه‌شو در این مقاله این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر شما یا یکی از عزیزانتان دچار این مسئله هستند تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دانستنی‌های بیمه تکمیلی درمان ناباروری

آیا تاکنون درباره بیمه تکمیلی درمان ناباروری، بیمه ناباروری زوجین یا بیمه جبران هزینه‌های نازایی مطلبی را شنیده‌اید؟ تمامی این نام‌ها به بیمه تکمیلی زایمان گفته می‌شود که علاوه‌بر پرداخت هزینه‌های ناشی از باردرای درصدد است تا با کاهش هزینه‌های درمان نازایی، در رفع این مشکل به خانواده‌ها کمک نماید. چنانچه زوجی به دلایل مختلف قادر به باروری نباشند، می‌توانند بیمه تکمیلی درمان ناباروری را برای خود خریداری نمایند. در ادامه با شرایط بیمه تکمیلی درمان نازایی بیشتر آشنا خواهیم شد.

دو شرط لازم برای دریافت خدمات بیمه ناباروری زوجین

هر بیمه‌نامه‌ای نیازمند شرایط خاص برای خرید می‌باشد و افراد درصورتی که این شرایط را دارا باشند، می‌توانند نسبت به خرید بیمه مربوطه اقدام نمایند. بیمه ناباروری زوجین نیز دارای دو شرط زیر است که متقاضیان آن را تا حدی محدود می‌نماید:

  • سن بیمه‌گذار: بیمه تکمیلی درمان ناباروری برای افرادی ارائه می‌شود که سن آن‌ها کمتر از ۴۰ سال باشد و افراد بزرگتر مشمول این بیمه‌نامه نمی‌باشد.
  • مدت انتظار: مدت انتظار به بازه زمانی گفته می‌شود که شما بیمه خود را خریداری نموده‌اید، اما مجاز به استفاده از آن نیستید. برای بیمه جبران هزینه‌های نازایی این بازه عموماً بین ۹ ماه تا ۱۱ سال می‌باشد.

خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان ناباروری

بیمه تکمیلی درمان ناباروری یا همان بیمه ناباروری زوجین در ازای دریافت حق بیمه متعهد می‌شود که هزینه بسیاری از خدمات درمان نازایی را تا سقف معینی به شما پرداخت نماید. اصلی‌ترین خدمات تحت پوشش بیمه جبران هزینه‌های نازایی به‌شرح زیر است:

  • هزینه‌های ناشی از لقاح مصنوعی اعم از ZIFT، IUI، GIFT
  • هزینه‌های مرتبط با درمان ناباروری به وسیله وسایلی ازقبیل میکرواینجکشن‌ها یا IVF
  • هزینه‌های ناشی از انجام عمل‌های جراحی به‌منظور درمان نازایی و ناباروری
  • هزینه‌های مربوط به ماموگرافی و سونوگرافی برای تشخیص و درمان ناباروری
  • دقت داشته باشید که این بیمه تعهدی برای پرداخت هزینه‌های ناشی از سقط جنین ندارد.

نکاتی که پیش از خرید بیمه تکمیلی درمان ناباروری باید بدانید.

شما باید پیش از خرید بیمه ناباروری زوجین از نکاتی اطلاع داشته باشید که خرید بهترین بیمه را برای شما راحت‌تر نماید. مهم‌ترین نکاتی که پیش از خرید بیمه تکمیلی درمان نازایی باید بدانید در ذیل بیان گردیده است:

  • سلامت بیمه‌گذار در زمان خرید بیمه: اگر بیمه‌گذار هنگام خرید بیمه تکمیلی انفرادی دارای بیماری خاصی باشد، پوشش‌های آن بیماری از بیمه‌نامه حذف گشته و بیمه هزینه‌ای را برای آن پرداخت نخواهد کرد. استفاده از خدمات درمان نازایی نیز زمانی ممکن است که پس از خرید بیمه‌نامه و در زمان اعتبار آن فرد از این مشکل مطلع گردد.
  • عدم بارداری در زمان خرید بیمه: اگر هدف از خرید بیمه تکمیلی استفاده از آن برای کاهش هزینه‌های زایمان باشد، شخص باید پیش از بارداری نسبت به خرید این بیمه‌نامه اقدام نماید. بهتر است پس از اطلاع از بارداری این بیمه‌نامه را خریداری نکنید، زیرا کارآیی برای شما نخواهد داشت.
  • مدت انتظار و مدت بیمه‌نامه: اعتبار این بیمه‌نامه یک ساله بوده و مدت انتظار آن نیز برابر با ۹ الی ۱۲ ماه می‌باشد؛ بنابراین شما باید پیش از اقدام به بارداری این بیمه‌نامه را تهیه نمایید تا بتوانید در زمان لازم از خدمات و مزایای آن بهره‌مند گردید.

خرید بیمه تکمیلی درمان ناباروری

همانطور که پیش‌تر بیان گردید بیمه تکمیلی درمان ناباروری در حقیقت همان بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان است که خدمات گسترده‌ای را برای کاهش هزینه‌های بارداری، زایمان و درمان ناباروری ارائه می‌نماید. دقت داشته باشید که بیمه تکمیلی توسط اکثریت شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌گردد، اما عموماً آن را به‌صورت گروهی (گروه‌های بالاتر از ۵۰ نفر) ارائه می‌نمایند و تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها به ارائه بیمه تکمیلی به‌صورت انفرادی می‌پردازند.

بیمه سامان و بیمه تعاون دو شرکتی هستند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها بیمه درمان تکمیلی انفرادی زایمان را برای خود خریداری نمایید. دقت داشته باشید که شما باید پیش از خرید این بیمه‌نامه اطلاعات کافی را درباره شرایط این بیمه در شرکت‌های مختلف کسب کنید تا بتوانید بهترین بیمه تکمیلی را برای زایمان خود خریداری کنید.