×  
بیمه-حوادث-سرنشینان-خودرو

بیمه حوادث سرنشین چیست؟

حوادث رانندگی ازجمله رویدادهایی است که روزانه در حال وقوع بوده و خسارت مالی و جانی زیادی را برای برای طرفین حادثه در پی خواهند داشت. یکی از اصلی‌ترین خدماتی که شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌نمایند درراستای هیمن خسارات مالی و جانی بوده و با نام‌های بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه‌نامه حوادث رانندگان، بیمه حوادث سرنشین خودرو و … ارائه می‌گردند. به‌طورقطع همگی افراد از ضرورت خرید بیمه شخص ثالث و اجباری بودن آن مطلع هستید، اما کمتر کسی از اهمیت خرید بیمه حوادث سرنشین خودرو و بیمه‌نامه حوادث رانندگان مطلع هستند؛ در همین راستا در خرید آن کوتاهی صورت می‌پذیرد.

بیمه‌شو درراستای بیان اهمیت خرید این بیمه‌نامه درصدد است تا در این مقاله به بیان شرایط و نکات مربوط به بیمه حوادث سرنشین خودرو بپردازد؛ بنابراین اگر شما نیز در خرید این بیمه‌نامه دچار تردید گشته‌اید تا پایان این مقاله ما را همراهی نموده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید. دقت داشته باشید که کسب اطلاعات کافی درباره هر بیمه‌نامه‌ای می‌تواند انتخاب بهترین خدمت را برای شما سهولت ببخشد؛ بنابراین پیش از کسب اطلاعات کافی نسبت به خرید بیمه اقدام نکنید.

بیمه-خودرو

بیمه خودرو

 

دانستنی‌های بیمه‌نامه حوادث سرنشین خودرو

بدون شک در طی یک حادثه رانندگی که خسارت جانی در پی داشته باشد، خسارات ممکن است به تمامی افراد حاضر در صحنه وارد شود. عموم افراد این تصور را دارند که خرید بیمه شخص ثالث برای جبران این قبیل خسارات کافی می‌باشد، اما باید این نکته را متذکر شویم که بیمه‌نامه شخص ثالث تنها خسارات وارد به اشخاص ثالث را پرداخت می‌نماید و هیچگونه تعهدی دربرابر خسارات وارده به راننده مقصر ندارد. درهمین راستا شرکت‌های بیمه‌ای خدماتی را تحت عنوان بیمه حوادث سرنشین خودرو یا بیمه‌نامه حوادث راننده ارائه می‌نماید که می‌تواند از راننده مقصر حمایت نمایند.

دقت داشته باشید که بیمه حوادث سرنشین خودرو پیش‌تر به صورت مجزا ارائه می‌گردید، اما امروزه به‌عنوان پوششی از بیمه شخص ثالث ارائه می‌گردد و شما می‌توانید این پوشش را تهیه نمایید.

پوشش‌های بیمه حوادث سرنشین خودرو

در ابتدا باید این مسئله را به شما بیان نماییم که بیمه‌نامه حوادث سرنشین با بیمه‌نامه حوادث رانندگان یکسان است و تنها متعهد می‌شود که خسارات وارده به راننده مقصر را پرداخت نماید. دقت داشته باشید که این بیمه‌نامه تنها خسارات جانی وارده به راننده مقصر را پرداخت می‌نماید؛ بنابراین برای دریافت خسارت مالی کارآمد نمی‌باشد و شما برای جبران خسارات مالی وارده به خودرو مقصر می‌توانید از بیمه بدنه اتومبیل استفاده نمایید.

اگر راننده مقصر در طی یک حادثه دچار خسارت جانی یا فوت گردد شرکت بیمه دیه فرد یا سهم آسیب وارده را تا سقف معین به فرد آسیب‌دیده یا خانواده وی پرداخت می‌نماید. کسب اطلاعات دقیق از پوشش‌های ارائه‌شده توسط شرکت بیمه بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین در این زمینه کوتاهی نکنید و پیش از عقد قرارداد اطلاعات لازم را از کارشناس مربوطه دریافت نمایید.

شرایط پرداخت خسارت

هرکدام از انواع بیمه خودرو دارای شرایطی برای پرداخت خسارت هستند که این موارد در هنگام عقد قرارداد ذکر می‌گردد؛ در همین راستا شما با درک شرایط مربوط به پرداخت خسارت انواع بیمه خودرو شما می‌توانید ضرورت خرید بیمه‌نامه حوادث سرنشین خودرو را درک نمایید.

  • بیمه بدنه خودرو: این بیمه‌نامه خسارات مالی وارده به بیمه‌گذار (مقصر یا زیان‌دیده) پرداخت می‌نماید.
  • بیمه شخص ثالث: پرداخت خسارات مالی و جانی وارده به اشخاص ثالث به‌استثنا راننده مقصر. دقت داشته باشید که اشخاص ثالث تنها به معنای انسان نمی‌باشد و اموال مختلف نیز تحت همین عنوان اعلام می‌گردند.
  • بیمه حوادث سرنشین خودرو: این بیمه‌نامه خسارات جانی وارده به راننده مقصر

مدارک لازم برای دریافت خسارت از شرکت بیمه

اگر بیمه‌گذار بخواهد از مزایای این بیمه‌نامه برای خود استفاده نماید باید مدارک ذیل را برای دریافت خسارت به شرکت بیمه ارائه نمایند. کارشناس مربوطه نیز پس از بررسی‌های لازم و تأیید شرایط خسارت تعیین‌شده را به شما پرداخت می‌نماید. اصلی‌ترین و معمول‌ترین مدارکی که باید توسط بیمه‌گذار به شرکت بیمه ارائه شود به‌شرح زیر می‌باشد:

  • صورت جلسه اولیه تهیه‌شده توسط پاسگاه پلیس و کروکی افسر کاردان فنی و نظریه کارشناس رسمی دادگستری
  • اصل و کپی گواهینامه راننده
  • تصویر اسناد مالکیت خودرو
  • برش بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو مقصر
  • گواهی انحصار وراثت و قیم‌نامه درصورت داشتن فرزند صغیر
خرید-بیمه-خودرو

خرید بیمه خودرو

 

خرید انواع بیمه خودرو از بیمه‌شو

انواع بیمه خودرو عموماً پرتقاضاترین بیمه‌نامه‌هایی هستند که توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌گردند. شما با خرید هر کدام از انواع بیمه خودرو از مزایای گسترده، کارآمد و متفاوتی بهره‌مند می‌شوید و در نهایت نیز با تهیه تمامی آن‌ها می‌توانید تمامی خسارات وارده را دریافت نمایید.

خرید انواع بیمه خودرو به صورت‌های مختلف امکان‌پذیر است و شما می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین این خدمات را تهیه نمایید. شرکت‌های بسیاری هستند که با افزایش مشغله افراد امکان خرید آنلاین خدمات و محصولات خود را فراهم نموده‌اند.

بیمه‌شو یکی از شرکت‌هایی است که این امکان را برای شما فراهم نموده است که خدمات بیمه‌ای خود را با صرف کمترین هزینه و زمان ممکن تهیه نمایید. اکنون شما با مراجعه به سایت بیمه‌شو به آدرس https://bimesho.com/blog/ می‌توانید تمامی خدمات بیمه‌ای موردنیاز خود را تهیه نمایید.