×  
بیمه حوادث کوثر

با بیمه حوادث کوثر و پوشش های آن بیشتر آشنا شوید

بیمه حوادث کوثر برای آن لحظه‌هایی از زندگی طراحی شده است که ناگهان خطر به سراغ‌مان می‌آید و سلامت خود یا اعضای خانواده‌مان را به خطر می‌اندازد. گاهی‌اوقات حادثه در زمانی رخ می‌دهد که به هیچ‌عنوان انتظارش را نداریم؛ درست در همان لحظاتی که همه‌چیز آرام و مطمئن به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل چه در محیط امن خانه باشیم، چه در محل کار یا چه در فضای بیرون از خانه و ساختمان؛ باید به فکر خرید بیمه‌نامه‌ای باشیم که بتواند خسارت‌‌های احتمالی و آسیب جانی ناشی از حادثه را پوشش دهد.

شاید تصور کنید که با خرید بیمه عمر یا خرید بیمه درمان تکمیلی می‌توان خسارت‌های این‌چنین را به خوبی جبران کرد؛ اما واقعیت آن است که به یک بیمه‌نامه‌ی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر برای مدیریت خسارت‌های ناشی از حادثه نیاز خواهیم داشت. بیمه‌نامه‌ای که «بیمه حوادث» نام دارد تا همراه روزهای سخت زندگی‌مان باشد.بیمه حوادث کوثر یکی از بیمه‌نامه‌های خوب و مطمئنی‌ست که برای جبران خسارت‌های جانی ناشی از حوادث می‌توانید روی آن حساب باز کنید و امنیت و آرامش‌خاطر را به زندگی‌تان بازگردانید.

معرفی شرکت بیمه کوثر

شرکت بیمه کوثر یکی از شرکت‌های بیمه‌ای تازه تاسیس اما با سابقه‌ای خوب و مطمئن است که با کسب مجوز از بیمه مرکزی فعالیتش را از سال ۱۳۸۹ در بازار بیمه‌ی ایران آغاز کرده است. ارائه‌ی انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، مسافرت، عمر، درمان، بدنه و شخص‌ثالث و همچنین بیمه‌های مسئولیت از خدمات این شرکت بیمه‌ای است که با مالکیت خصوصی در صنعت بیمه فعال است.

براساس آخرین آماری که در سال ۱۳۹۹ توسط بیمه مرکزی منتشر شده است، شرکت بیمه کوثر سهمی چهار درصدی از بازار بیمه‌ی ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین در میان بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط این بیمه‌گر، بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث بیشترین تعداد را نسبت به سایر بیمه‌نامه‌های این شرکت دارد.

بیمه حوادث کوثر چیست؟

بیمه حوادث کوثر

بیمه حوادث کوثر از جنس بیمه‌نامه‌های اشخاص است. به این ترتیب می‌توانیم بگوییم که آن‌چه در این بیمه‌نامه تحت‌پوشش شرکت بیمه قرار می‌گیرد؛ جبران آسیب‌های جانی ناشی از حوادث مختلف بر سلامت افراد است. با خرید بیمه حوادث کوثر، در بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز و در هر کجای دنیا که باشید، در برابر خطرهای ناشی از حادثه بیمه خواهید بود. اما در این‌جا منظور از حادثه چیست؟

منظور از حادثه در این بیمه‌نامه، هر اتفاق و هر واقعه‌ی ناگهانی‌ای ا‌ست که توسط یک عامل خارجی روی داده است. واقعه‌ای که بدون قصد و نیت قبلی یا اراده‌ی بیمه‌گذار اتفاق افتاده است و منجر به جرح، نقص‌عضو، از کارافتادگی یا در بدترین حالت، فوت فرد شده است. حوادثی مانند غرق‌شدگی، مسمومیت، برق‌گرفتگی، سوختگی و… از گروه حوادثی هستند که تحت‌پوشش بیمه کوثر قرار می‌گیرند.

در واقع به کمک بیمه حوادث کوثر می‌توانیم حوادث شغلی، حرفه‌ای، ورزشی، تحصیلی، ماموریت، مسافرت و… را تحت‌پوشش شرکت بیمه درآوریم. همچنین باید بدانید که بیمه‌نامه‌ی حوادث کوثر به دو شکل انفرادی و گروهی صادر می‌شود که در ادامه، هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

بیمه حوادث انفرادی کوثر

یکی از طرح‌های پرطرفدار بیمه حوادث کوثر، بیمه انفرادی آن است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این بیمه‌نامه فرد می‌تواند خود یا دیگری را در برابر حوادث شبانه‌روزی شغلی، غیرشغلی یا خطرات شخصی برای مدت یک‌سال یا کمتر بیمه کند. حق‌بیمه‌ی پرداختی نیز براساس شغل و حرفه‌ی فرد بیمه‌شده تعیین خواهد شد. غرق شدن، مسمومیت، برق‌گرفتگی، تاثیر گاز و بخار مواد خورنده مانند اسید، دفاع مشروع، نجات اشخاص و اموال، ابتلا به هاری، کزاز، سیاه‌زخم و… نیز از مواردی‌ست که تحت‌پوشش بیمه حوادث انفرادی کوثر قرار می‌گیرد.

در این بیمه‌نامه، شغل‌ها و حرفه‌های مختلف به پنج گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و برای هر یک از این گروه‌ها، نرخ معینی برای محاسبه‌ی حق‌بیمه لحاظ خواهد شد. همچنین اگر فرد بیمه‌شده به صورت متناوب یا مستمر سراغ فعالیت‌هایی مانند سوارکاری، قایقرانی یا غواصی برود، حق‌بیمه‌ی بالاتری از او دریافت خواهد شد.

پوشش های بیمه حوادث انفرادی کوثر

پوشش‌های این بیمه‌نامه در قالب دو گروه پوشش‌های اصلی و فرعی (تکمیلی) ارائه می‌شوند. همان‌طور که از نامش مشخص است؛ پوشش‌های اصلی به اجبار در تمام بیمه‌نامه‌های حوادث کوثر ارائه می‌شوند. اما در مورد پوشش‌های فرعی یا تکمیلی، حق انتخاب با بیمه‌گذار خواهد بود تا با در نظر گرفتن نیاز و بودجه‌اش، پوشش‌های دلخواهش را از لیست پوشش‌های فرعی انتخاب کند.

  • پوشش‌های اصلی:

نقص‌عضو کلی در اثر حادثه

نقص‌عضو جزئی در اثر حادثه

فوت در اثر حادثه

  • پوشش‌های فرعی:

هزینه‌ی پزشکی ناشی از حادثه

غرامت روزانه بیمارستان

غرامت روزانه عمومی

مدارک لازم برای صدور بیمه نامه انفرادی حوادث

برای استعلام و خرید بیمه حوادث انفرادی، باید مدارک زیر را به یکی از نمایندگی‌های بیمه کوثر تحویل دهید:

  • تکمیل فرم پیشنهاد بیمه حوادث کوثر انفرادی
  • ارائه‌ی فیش واریز حق‌بیمه

بیمه حوادث گروهی کوثر

بیمه حوادث کوثر

همان‌طور که از نامش مشخص است، بیمه حوادث گروهی کوثر برای گروهی از بیمه‌شدگان و برای تعداد بیشتر از ده نفر صادر می‌شود و شرایط و پوشش‌های بیمه‌نامه نیز براساس شرایط این افراد تنظیم خواهد شد. به این ترتیب مانند خرید بیمه درمان تکمیلی، کارفرما یا مالک و مدیر هر موسسه یا شرکتی می‌تواند برای کارمندان خود، بیمه حوادث گروهی کوثر را تهیه کند. مهم‌ترین مزیت بیمه حوادث گروهی نسبت به طرح انفرادی در آن است که حق‌بیمه‌ی دریافتی با افزایش تعداد اعضای گروه، کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب، نرخ خرید حق‌بیمه به ازای هر نفر اقتصادی‌تر و منصفانه‌تر خواهد بود.

به‌خاطر داشته باشید که بیمه‌نامه‌هایی مانند بیمه حوادث مسافرتی، بیمه حوادث دانشجویی، بیمه حوادث مهدکودک و دانش‌آموزی، بیمه حوادث عتبات عالیات و… از دیگر طرح‌های بیمه حوادث‌اند که به صورت گروهی صادر می‌شوند.

مزایای خرید بیمه نامه گروهی حوادث کوثر

  • انعطاف‌پذیری بیشتر در شرایط و مقررات بیمه‌نامه
  • امکان ادامه‌ی مزایای قرارداد تا زمان بازنشستگی بیمه‌شده
  • ارائه‌ی مهلت زمانی بیشتر برای پرداخت حق‌بیمه
  • محاسبه‌ی نرخ حق‌بیمه‌ی پایین‌تر نسبت به بیمه حوادث انفرادی
  • امکان برخورداری خانواده‌ی بیمه‌گذار از کمک‌های مالی در زمان وقوع حادثه

شرایط خرید بیمه حوادث کوثر

  • خطرات ورزشی با درخواست بیمه‌گذار و با پرداخت حق‌بیمه‌ی بیشتر به بیمه‌نامه اضافه می‌شوند.
  • بازه‌ی سنی مناسب برای خرید بیمه حوادث بین ۴ تا ۷۵ سال است. همچنین بیمه‌شدگانی که بیشتر از ۷۰ سال سن دارند، باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنند.
  • افراد نابینا و ناشنوا نیز می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه‌ی بالاتر، تحت‌پوشش خدمات بیمه حوادث کوثر قرار بگیرند.

استثنائات بیمه حوادث کوثر

بیمه حوادث کوثر

بخشی از مهم‌ترین استثنائات عمومی بیمه حوادث کوثر که در صورت وقوع، شرکت بیمه مسئولیتی بابت پرداخت خسارت نخواهد داشت؛ به ترتیب زیر است:

  • خودکشی یا اقدام برای آن
  • صدمات عمدی بدنه
  • استفاده از روان‌گردان‌ها و نوشیدنی‌های الکلی
  • ارتکاب اعمال مجرمانه توسط بیمه‌گذار
  • انواع دیسک یا فتق
  • بیماری یا ابتلای بیمه‌گذار به جنون
  • دخالت ذی‌نفعان در فوت شخص
  • پارگی مینیسک و رباط پا

در مطلبی که خواندید با بیمه حوادث کوثر و انواع طرح‌ها و پوشش‌های آن آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم، بیمه حوادث می‌تواند خسارت‌های جانی و آسیب‌های بدنی ناشی از حوادث مختلف را تحت‌پوشش قرار دهد. به این ترتیب، خرید این بیمه‌نامه به همه‌ی افراد و به‌خصوص به افرادی که در مشاغل پرخطر فعالیت می‌کنند یا زندگی‌شان با فعالیت‌های خطرناک و پرهیجان گره خورده است؛ پیشنهاد می‌شود. همچنین امکان خرید گروهی بیمه حوادث برای تمام کارفرمایانی که به فکر سلامت کارمندان‌شان هستند، همواره مهیاست.