×  
بیمه-خودرو

بیمه شخص ثالث پاسارگاد

بیمه پاسارگاد یکی از شرکت‌های فعال در عرصه بیمه می‌باشد که به هدف ارائه خدمات در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی در شهر تهران در بهمن سال ۱۳۸۵ تاسیس گردیده است و با هشتاد و هفت شعبه و بیش از ۵۹۰۰ نماینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ گرچه این شرکت از قدمت زیادی در این حوزه برخوردار نیست اما تا به امروز توانسته سهم بزرگی در بازار بیمه داشته باشد؛ شرکت بیمه پاسارگاد در زمان فعالیت خود توانسته موفق به کسب افتخارات قابل توجهی گردد که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ به تشخیص بیمه مرکزی به‌عنوان شرکت بیمه برتر انتخاب شده است.
  • در چند سال متوالی یعنی از سال ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۳ توانسته افتخار عنوان شرکت برتر از نظر رشد و پیشرفت سریع را از آن خود کند.

شرکت بیمه پاسارگاد پروانه فعالیت خود را در زمینه انواع شاخه‌های بیمه‌ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نموده است که از مهم‌ترین رشته‌های فعالیت آن بیمه درمانی بانک پاسارگاد و بیمه‌های خودرو مثال بیمه بدنه پاسارگاد و بیمه شخص ثالث این شرکت است؛ ما در این مقاله از بیمه‌شو قصد داریم شما را با یکی از بیمه‌های خودرو یعنی بیمه شخص ثالث شرکت پاسارگاد آشنا کنیم.

درباره بیمه شخص ثالث پاسارگاد بدانید

همانطور که می‌دانید تهیه و خریداری بیمه شخص ثالث یک اقدام منطقی است که شرکت‌های بیمه، انجام آن را به رانندگان توصیه می‌کنند؛ براین اساس تمام کسانی که از وسیله‌نقلیه برخوردارند این وظیفه را برعهده دارند که به محض وقوع حادثه، درصدد جبران خسارت پیش‌آمده برآیند؛ بدیهی است که همیشه راننده مقصر از توان مالی کافی برای جبران هزینه‌های خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع سانحه برخوردار نیست به همین علت باید به بیمه‌ای تکیه کند که قادر باشد ازپس این امر برآید. شاید یک از دلایل اجباری بودن این بیمه، عواقب ناگوار آن درصورت عدم وجود بیمه مزبور باشد پس بدیهی است که سهل‌انگاری در تهیه این بیمه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد.

عواقب سهل‌انگاری در تهیه بیمه شخص ثالث

  • یکی از اولین عواقب سهل‌‎انگاری در این امر عدم اجازه تردد آن وسیله‌نقلیه است.
  • توسط پلیس متوقف شده و به پارکینگ انتقال می‌یابد.
  • راننده متخلف مشمول جرینمه می‌شود.
  • به ازای هر روزی که در تهیه و خریداری بیمه شخص ثالث تاخیر سهل‌انگاری کند و تاخیر داشته باشد، مشمول جریمه می‌شود.
  • در وقوع حوادث غیرمترقبه باید تمام خسارات شخص ثالث را شخصاً تقبل کنند یا اصلاحاً باید از جیب بپردازند.

در این مطلب به دلایلی خواهیم پرداخت که اثبات می‌‌کند چرا باید از بیمه پاسارگاد بیمه شخص ثالث را تهیه کنیم؟

  • اولین تعداد بالای مراکز خسارت این بیمه است زیرا بیمه پاسارگاد دارای شصت مرکز پرداخت خسارت است که این امکان، باعث سهولت امر فوق می‌شود.
  • بیمه پاسارگاد امکان پرداخت خسارت سیار را فراهم کرده است که همیت امر باعث می‌‌‌شود روند ارزیابی توسط کارشناسان و پرداخت خسارت توسط مرکز مربوطه سرعت بیشتری را طی کند.
  • امکان افزایش سطح پوشش مالی بیمه‌نامه را در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌دهد، این جمله بدین معناست که فرد بیمه‌گذار می‌تواند علاوه بر داشتن پوشش‌های اصلی بیمه شخص ثالث که تا مبلغ یازده میلیون تومان است، با پرداخت حق بیمه بیشتر سقف پرداخت خسارت و سطح پوشش‌های مای بیمه‌نامه خود را افزایش دهد و آن را تا دویست و بیست میلیون تومان افزایش دهد.

بدیهی است که ساپورت یا پوشش مالی در شرکت‌های مختلف، متفاوت می‌باشد، براین اساس بیمه پاسارگاد سقف پوشش مالی خود را تا صد میلیون تومان اعلام کرد است.

  • خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از دیگر امکانات بیمه پاسارگاد است که این شرکت برای آسایش مشتریان خود فراهم کرده است تا قادر باشند بهترین بیمه شخص ثالث را تهیه کنند.
  • امکان خرید اقساطی بیمه پاسارگاد از دیگر شرایطی است که توسط این شرکت بیمه برای مشتریان فراهم شده است، این عبارت بدین معناست که بیمه پاسارگاد شرایطی را فراهم کرده است که افرادی که شرایط پرداخت تمام مبلغ حق بیمه را به‌صورت نقدی ندارند، به‌شکل اقساطی پرداخت کنند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث پاسارگاد

بیمه شخص ثالث درحالت کلی بر دو گروه پوشش‌های خسارات جانی و مالی استوار است که براساس یکی از این دو گروه خسارات ناشی از حوادث راننده مربوط به شخص ثالث آسیب‌دیده جبران می‌گردد.

پوشش جانی شخص ثالث آسیب‌دیده

پوشش جانی که در گروه پوشش‌های بیمه شخص ثالث پاسارگاد قرار می‌گیرد، خساراتی که از فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی و هزینه‌های پزشکی اشخاص زیان‌دیده ریشه می‌گیرد را جبران می‌کند. بیمه شخص ثالث برخلاف بیمه بدنه از میزان سقف یکسانی در همه شرکت‌ها برخوردار است زیرا این میزان را عاملی چون نرخ دیه مشخص می‌کند، براین اساس سقف بیمه شخص ثالث در شرکت بیمه پاساگاد و دیگر شرکت‌های بیمه‌ای یکسان است؛ در حالت کلی پوشش جانی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۹ درماه عادی سیصد و سی میلیون تومان و در ماه‌های حرام چهارصد و چهل میلیون تومان تعریف شده است.

پوشش مالی شخص ثالث آسیب‌دیده

پوشش مالی که در گروه پوشش‌های بیمه شخص ثالث پاسارگاد قرار می‌گیرد، برای جبران خسارات وارد شده به اموال شخص ثالث یا فرد سوم زیان‌دیده سانحه تعیین شده است؛ همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۹ از یازده میلیون تا سقف دویست و بیست میلیون تعیین شده است.