×  
بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات خرید بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

هر کدام از ما، برنامه‌ی مشخصی را برای گذران سال‌های بازنشستگی‌مان در ذهن داریم. با در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی و توان جسمی‌مان در سال‌های آتی زندگی، نه‌تنها باید به فکر ذخیره کردن پس‌انداز باشیم، بلکه باید اندوخته‌مان را به شکلی پس‌انداز کنیم که با نرخ تورم و همچنین نرخ رشد قیمت‌ها، هماهنگ باشد. در غیر این‌صورت، در سال‌های بازنشستگی همچنان باید با دغدغه‌های مالی دست‌وپنجه نرم کنیم. هر یک از ما ممکن است روش متفاوتی را برای تامین نیازهای مالی سال‌های آینده‌ی زندگی‌اش در نظر گرفته باشد. اما در میان تمام این روش‌ها، یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد اندوخته‌ی مالی آن هم با سرمایه‌ی اندک، خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ا‌ست.

البته برای آن‌که بتوانیم از نهایت مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بهره‌مند شویم، نباید خرید آن را به سال‌های میانی یا بازنشستگی زندگی موکول کنیم. بلکه بهتر است هر چه سریع‌تر و در دوران جوانی برای خرید بیمه‌نامه‌ی عمر اقدام کنیم. با این وجود، هیچ‌وقت برای خرید بیمه‌نامه‌ی عمر دیر نیست. به عنوان مثال بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی باشد که به فکر تامین آینده‌ی مالی اعضای خانواده‌شان هستند. از آن‌جایی که جزئیات ثبت‌نام بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به تازگی اعلام شده است، با بلاگ بیمه‌شو همراه باشید تا بیشتر از بیمه عمر و بیمه عمر بازنشستگان بخوانیم.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر قراردادی از جنس بیمه‌نامه‌های اشخاص است که همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، زندگیِ فرد را بیمه می‌کند. گاهی این قرارداد برای بیمه کردن سال‌های حیات فرد طراحی می‌شود و گاهی برای بیمه کردن احتمال فوت بیمه‌گذار صادر می‌شود. در بهترین حالت، بیمه‌نامه‌ی عمر هم شرط فوت و هم شرط حیات را پوشش می‌دهد. به این ترتیب هم فرد بیمه‌گذار در سراسر سال‌های زندگی‌اش از مزایای بیمه‌نامه برخوردار خواهد بود و هم خیالش از بابت روزهایی که در کنار اعضای خانواده‌اش نخواهد بود، آسوده است.

در میان طرح‌ها و انواع مختلف بیمه عمر، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری طرفداران بیشتری دارد. چرا که به کمک این بیمه‌نامه، نه تنها فرد بیمه‌شده در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه به پوشش‌های متنوعی دسترسی خواهد داشت؛ بلکه با اتمام اعتبار آن، مبلغ مشخصی را به صورت مستمری یا یک‌جا از شرکت بیمه دریافت خواهد کرد. این مبلغ از محل تجمیع حق‌بیمه‌های پرداختی و سرمایه‌ی اولیه همراه با سود مشارکت در منافع به دست می‌آید و به بیمه‌گذار یا ذی‌نفعان پرداخت خواهد شد. از طرف دیگر، مزیت‌های دیگری مانند امکان بازخرید سرمایه یا دریافت وام از محل اندوخته‌ی بیمه‌نامه وجود خواهد داشت. تمام این مزیت‌ها، باعث شده است تا بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری محبوب‌تر و کاربردی‌تر باشند.

پوشش های بیمه عمر کدام است؟

پوشش های بیمه عمر

همان‌طور که گفتیم، بیمه عمر در طرح‌های متنوعی صادر می‌شود و هر کدام از آنها از پوشش‌های خاصی برخوردار است. به عنوان مثل، بیمه عمر زمانی ساده‌ترین طرح بیمه عمر به حساب می‌آید که حق‌بیمه‌ای اندک و اقتصادی دارد و در ازای همین حق‌بیمه‌ی مناسب، شرط فوت یا شرط حیات بیمه‌گذار را تحت‌پوشش قرار می‌دهد. در ازای برآورده شدن این شرط، مبلغ مشخصی را به بیمه‌گذار یا ذی‌نفعان پرداخت خواهد کرد.

به عنوان نمونه اگر بیمه عمر با شرط فوت صادر شده باشد، چنانچه فرد بیمه‌شده در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه از دنیا برود، سرمایه‌ی عمر به بازماندگان او پرداخت خواهد شد. اما اگر با پایان اعتبار بیمه‌نامه، فرد بیمه‌شده در قید حیات باشد، هیچ مبلغی به فرد یا ذی‌نفعان پرداخت نمی‌شود. چنین بیمه‌نامه‌ای برای افرادی که در مشاغل سخت و پرخطر مشغول به فعالیت هستند، کاربردی‌ست. از طرف دیگر، گاهی اوقات خرید این بیمه‌نامه از سمت کارفرما اجباری‌ست.

اما اگر بخواهیم کامل‌ترین شکل از بیمه عمر، یعنی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را مبنای توضیحات‌مان قرار بدهیم؛ می‌توانیم بگوییم که مهم‌ترین پوشش‌های آن تشکیل اندوخته‌ی عمر، دریافت مستمری، ارائه‌ی پوشش‌های بیماری‌های خاص، تامین هزینه‌های پزشکی، پرداخت غرامت نقص‌عضو و از کار افتادگی، پرداخت غرامت فوت طبیعی یا فوت براثر حادثه و همچنین امکان دریافت وام و بازخرید بیمه‌نامه است.

باید به خاطر داشته باشیم که تمام جزئیات مالی و پرداختی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، در جدول بیمه عمر قید می‌شود. این جدول براساس مبلغ پرداختی و ضریب افزایش نرخ حق‌بیمه و سقف تعهدات بیمه‌گر تشکیل می‌شود و به بیمه‌گذار نشان می‌دهد که در پایان هر یک از سال‌های بیمه‌ای، اندوخته‌ی او به چه مبلغی می‌رسد و سقف پرداخت شرکت بیمه چه میزانی خواهد بود.

دریافت مستمری بازنشستگی با بیمه عمر

اگر تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید، با سابقه‌ی کاری در حدود سی سال می‌توانید برای بازنشسته شدن درخواست دهید. با بازنشسته شدن، براساس میانگین حقوق دریافتی و همچنین میزان سابقه‌ی بیمه‌تان؛ مبلغی را تحت‌عنوان مستمری به صورت ماهانه دریافت خواهید کرد. اما واقعیت آن است که این مبلغ نمی‌تواند به تنهایی کفاف هزینه‌های زندگی را بدهد و برای جبران نیازهای مالی در دوران بازنشستگی، باید به فکر راهکارهای مالی دیگری نیز باشید.

خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یکی از این راهکارهاست. چرا که با خرید این بیمه‌نامه، می‌توانید با اتمام مدت اعتبار بیمه‌نامه، مبلغی را به‌صورت ماهانه و مستمری از شرکت بیمه دریافت کنید. مبلغی که براساس میزان اندوخته‌ی شما تعیین می‌شود و می‌تواند بسیار بالاتر از حقوق ماهانه‌ی تامین اجتماعی یا سایر بیمه‌گرهای پایه باشد. از آن‌جایی که خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، محدودیت سنی ندارد؛ اگر در همان ابتدای جوانی برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنید، مطمئن خواهید بود که با ورود به سال‌های میانی زندگی و دوران بازنشستگی‌تان از یک پوشش مالی خوب و قابل‌اتکا برای جبران هزینه‌های زندگی برخوردار خواهید بود.

جزئیات ثبت نام و خرید بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی

خرید بیمه عمر بازنشستگان

خبر جدیدی که درباره‌ی بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شده است، از جزئیات این طرح برای بازنشستگان تهرانی حکایت می‌کند. در واقع بیمه عمر بازنشستگان تهرانی در گروه بیمه‌نامه‌های عمر زمانی قرار می‌گیرد که با پرداخت غرامت، احتمال فوت بازنشستگان را بیمه می‌کند. براساس اعلام اعضای هیئت مدیره‌ی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران، قرارداد بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی تهرانی با شرکت فرجام پوشش (وابسته به بیمه ایران) منعقد شده است و از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۱ اعتبار دارد.

در این قرارداد، مبلغ سرانه‌ی بیمه عمر بازنشستگان برابر با ۲۴ هزار تومان (ماهانه) و مبلغ خسارت فوت برابر با ۱۵ میلیون تومان خواهد بود. به این ترتیب، افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان شهرستان تهران برای خرید بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کنند.

در مطلبی که خواندید با جزئیات طرح بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم، این طرح در گروه بیمه‌نامه‌های عمر زمانی قرار می‌گیرد. پس اگر به فکر برخورداری از یک بیمه‌نامه‌ی قوی‌تر و کاربردی‌تر در زمینه‌ی بیمه عمر هستید، خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید. به کمک این بیمه‌نامه، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهینه‌تری بابت تشکیل اندوخته‌ی عمر و دریافت مستمری در دوران بازنشستگی‌تان داشته باشید. فراموش نکنید که در مسیر انتخاب بهترین طرح‌ها و پوشش‌های بیمه عمر، پلتفرم بیمه‌شو در کنار شماست.