×  
بیمه عمر دی

با بیمه عمر دی بیشتر آشنا شوید

شاید بتوانیم به بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی به چشم دوستان مهربان و آینده‌نگری نگاه کنیم که برای تامین نیازهای مالی سال‌های آینده‌ی زندگی‌مان در کنار ما هستند. همان‌طور که می‌دانید هیچ‌گاه نمی‌توانیم با قطعیت درباره‌ی آینده صحبت کنیم و تنها با تجزیه و تحلیل اتفاق‌های پیرامون‌مان، می‌توانیم خودمان را برای انواع پیشامدهای احتمالی آماده کنیم. بیمه عمر نیز یکی از راهکارهایی‌ست که به ما کمک می‌کند تا به آینده‌ای امن‌تر قدم بگذاریم.

برای خرید بیمه عمر باید به دو نکته‌ی مهم توجه کنیم. اولین نکته آن است که کدام یک از طرح‌های بیمه عمر برای ما مناسب‌تر است و نکته‌ی دوم، انتخاب بهترین شرکت بیمه از میان گزینه‌های موجود است. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر با بیمه‌نامه‌های عمر، در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو سراغ معرفی بیمه عمر دی می‌رویم. شاید شرکت بیمه دی همان بیمه‌گری باشد که برای خرید بیمه عمر به دنبال آن می‌گردید. پس برای آشنایی بیشتر با بیمه عمر دی و جزئیات آن تا پایان این مطلب با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه دی

شروع فعالیت شرکت بیمه دی به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. اما از سال ۱۳۹۲ بود که با تشکیل تیم جدید مدیریتی و اتخاذ استراتژی‌های تازه، بیمه دی توانست قدم‌های تازه‌ای را در مسیر احیا و بازسازی جایگاهش در بازار بیمه‌ی کشور بردارد. در اولین گام‌ها توانست در سال ۱۳۹۵ به پربازده‌ترین شرکت صنعت بیمه تبدیل شود و در ادامه‌ی مسیرش در سال ۱۳۹۷، جایگاه سوم سهم بازار در صنعت بیمه را از آن خود کرد.

در حال حاضر، محصولات بیمه‌ای این شرکت در قالب بیمه‌نامه‌های درمان، عمر و زندگی، خودرو، مسئولیت، آتش‌سوزی، مهندسی و حمل‌ونقل عرضه می‌شود. در یک کلام، شرکت بیمه دی با سطح توانگری یک (بهترین سطح توانگری) و با چشم‌انداز سازمانی «تجربه‌ی خوشایند مشتریان و شبکه‌ی فروش» در بازار بیمه‌ی کشور به فعالیت و صدور بیمه‌نامه مشغول است.

بیمه عمر دی؛ در یک نگاه

بیمه عمر دی

قرارداد بیمه عمر، قراردادی‌ست که در آن شرکت بیمه تعهد می‌دهد در ازای دریافت مبلغ مشخصی تحت‌عنوان حق‌بیمه؛ شرط فوت، شرط حیات یا شرط فوت و حیات بیمه‌گذار را به صورت همزمان، تحت‌پوشش قرار دهد. اما این تعریف کوتاه و فشرده نمی‌تواند بیمه‌نامه‌ی عمر و زندگی را به درستی معرفی کند.

چرا که بیمه عمر دارای طرح‌ها و جزئیات متمایز‌ی‌ست که می‌تواند هم در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه و هم بعد از گذشت تاریخ اعتبار قرارداد بیمه، به روش‌های مختلف از بیمه‌گذار و ذی‌نفعانش حمایت کند. پس برای آشنایی بیشتر با بیمه عمر دی، باید با طرح‌های مختلف آن آشنا شویم.

طرح‌های بیمه عمر دی به ترتیب زیر است:

  • بیمه عمر و مستمری
  • بیمه عمر و مستمری خانواده
  • بیمه مستمری مانا
  • بیمه مستمری پیشامد
  • بیمه عمر ساده زمانی بیمه دی
  • بیمه عمر مانده بدهکار (ساده زمانی با سرمایه نزولی) بیمه دی
  • بیمه عمر تلفیقی بیمه دی
  • بیمه عمر با برگشت حق‌ بیمه (طرح پژواک)
  • بیمه عمر با برگشت حق بیمه (طرح موج)

پوشش های بیمه عمر دی

مزایا و جزئیات هر یک از طرح‌های بیمه عمر دی در قالب پوشش‌های آن مشخص می‌شود. به عنوان مثال، طرح‌های مربوط به بیمه عمر و سرمایه‌گذاری دی؛ کامل‌ترین پوشش‌ها را چه در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه و چه پس از پایان اعتبار بیمه‌نامه ارائه می‌کند. از طرف دیگر، طرح‌های عمر ساده‌ی زمانی پیچیدگی خاصی ندارند و شرط فوت یا شرط حیات را تحت‌پوشش قرار می‌دهند و غرامت پرداخت می‌کنند.

در یک دسته‌بندی کلی، با خرید طرح‌های مختلف بیمه عمر دی می‌توانیم به پوشش‌های زیر دسترسی داشته باشیم.

  • پوشش فوت عادی: اگر فرد بیمه‌شده در طول اعتبار قرارداد بیمه فوت کند، شرکت بیمه مبلغی را تحت‌عنوان سرمایه فوت طبق جزئیات بیمه‌نامه به وراث و ذی‌نفعان پرداخت خواهد کرد.
  • پوشش فوت بر اثر حادثه: اگر فرد بیمه‌گذار در طول مدت اعتبار قرارداد بیمه عمر بر اثر وقوع حادثه‌ای فوت کند، شرکت بیمه مبلغی را تحت‌عنوان سرمایه‌ی فوت ناشی از حادثه (که می‌تواند تا سه برابر سرمایه فوت عادی باشد)، به خانواده یا ذی‌نفعان پرداخت خواهد کرد.
  • پوشش هزینه‌های پزشکی: به کمک پوشش هزینه‌های پزشکی در بیمه عمر، تمام هزینه‌های درمان اعم از هزینه‌ی بستری‌شدن و استفاده از خدمات درمانی با در نظر گرفتن جزئیات بیمه‌نامه پرداخت خواهد شد. به خاطر داشته باشید که در زمان خرید بیمه عمر دی، باید بیمه‌گر را از شرایط سلامتی‌تان آگاه سازید و همچنین لیست بیماری‌ها و هزینه‌های تحت‌پوشش را به دقت مطالعه کنید.
  • پوشش بیماری‌های خاص: در بیمه‌نامه‌های عمر دی، پوشش‌ بیماری‌های خاص برای بیمه‌شدگان در بازه‌ی سنی ۴ تا ۶۰ سال ارائه شده است که به کمک آن می‌توان هزینه‌ی درمان بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، سکته‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن و جراحی عروق کرونر (عمل قلب باز) را جبران کرد.
  • پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه: در صورتی که فرد بیمه‌شده در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه بر اثر حادثه‌ای دچار نقض عضو دائمی شود، شرکت بیمه دی از او حمایت مالی خواهد کرد.
  • پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه: اگر فرد بیمه‌شده (از ۱۸ تا ۶۰ سال) در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه دچار از کارافتادگی شود، شرکت بیمه دی ضمن ارائه‌ی خدمات، بر اساس جزئیات بیمه‌نامه او را از پرداخت مابقی قسط‌های حق‌بیمه معاف خواهد کرد.

شرایط بیمه عمر دی چیست؟

شرایط بیمه عمر دی

بیمه عمر دی مانند هر بیمه‌نامه‌ی دیگری، دارای شرایطی‌ست که بیمه‌گذاران باید قبل از اقدام به خرید، نسبت به این شرایط آگاه باشند. مهم‌ترین شرایط بیمه‌نامه عمر دی به ترتیب زیر است:

  • بیمه‌گذار برای خرید بیمه عمر باید به سن قانونی رسیده باشد. اما در مورد بیمه‌شدگان زیر ۱۸ سال، والدین آنها می‌توانند به کفالت از فرزندشان برای خرید بیمه‌نامه اقدام کنند.
  • سن بیمه‌گذار نباید بیشتر از ۶۵ سال باشد. همچنین مجموع سن فرد و مدت قرارداد بیمه نباید از ۷۰ سال گذر کند.
  • انجام معاینات پزشکی با در نظر گرفتن سن بیمه‌گذار و نظر شرکت بیمه دی انجام خواهد شد. شرکت بیمه باید شرایط انجام معاینه و ارائه‌ی گزارش پزشکی را برای بیمه‌گذار فراهم کند.
  • بیمه‌گذار باید اطلاعات لازم را به صورت صحیح و کامل به شرکت بیمه اعلام کند.
  • شرکت بیمه دی وظیفه دارد تا قبل از عقد قرارداد بیمه عمر، مبلغ دقیق حق‌بیمه و نحوه‌ی پرداخت آن را مشخص و اعلام کند.
  • بیمه‌گذار باید در زمان خرید بیمه‌نامه، پوشش‌های مورد نیاز خود را به شرکت بیمه اعلام کند.
  • در زمان صدور و خرید بیمه‌نامه‌ی عمر، بیمه‌گذار وظیفه دارد تا ذی‌نفع یا ذی‌نفعان بیمه‌نامه را به شرکت بیمه معرفی کند.
  • بیمه‌گذار وظیفه دارد تا ضمن اعلام سوابق بیماری خود، مدارک درمانی مربوط به را نیز به شرکت بیمه ارائه دهد.

استعلام سوابق بیمه عمر دی

شرکت بیمه دی ضمن ارائه‌ی طرح‌های مختلف بیمه عمر با بهترین شرایط، امکان استعلام سوابق بیمه عمر را نیز برای افراد فراهم کرده است. شما برای استعلام سوابق بیمه‌نامه‌تان می‌توانید به یکی از نمایندگی‌های بیمه دی مراجعه کنید و با کارشناس مربوطه صحبت کنید.

همچنین می‌توانید به سایت رسمی بیمه دی مراجعه کنید و با ورود به بخش استعلام سابقه، از سوابق‌تان استعلام بگیرید. قابلیت دریافت سوابق بیمه عمر اعم از بیمه عمر و مستمری و انواع دیگر بیمه‌نامه‌های عمر، یکی از مزایایی است که شرکت بیمه دی امکان دسترسی به آن را برای بیمه‌گذارانش فراهم کرده است.

در مطلبی که خواندید به صورت خلاصه با بیمه عمر دی و شرایط خرید و صدور آن آشنا شدید. همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، خرید بیمه عمر یکی از بهترین راهکارهای موجود برای تامین مالی نیازهای آینده است. فراموش نکنید که در مسیر جستجو، انتخاب و خرید بیمه عمر، پلتفرم بیمه‌شو همراه شماست.