×  
بیمه-عمر-متغیر-جهانی

بیمه عمر متغیر جهانی چیست؟

بیمه عمر متغیر جهانی مقوله‌ای است که کمتر در ایران مورد استفاده قرار گرفته و در کشورهای خارجی مطرح می‌باشد. به‌طورقطع همانطور که در ایران ما با انواع مختلف بیمه عمر مواجه بوده و از هرکدام خدمات متفاوتی را دریافت می‌نماییم در خارج از ایران نیز این تنوع بیمه‌ای مطرح بوده و گستردگی بالایی برای بیمه‌گذاران فراهم می‌باشد؛ برای مثال بیمه عمر جامع و بیمه عمر متغیر جهانی دو مورد از اصلی‌ترین انواع و بهترین بیمه عمر در کشورهای خارجی هستند که مزایا زیادی را برای بیمه‌گذاران در پی می‌باشد.

بیمه‌شو قصد دارد در تکمیل مقالات خود اعم از بهترین بیمه عمر، بیمه عمر جامع زندگی و … قصد دارد در این مقاله به‌شرح بیمه عمر متغیر جهانی بپردازد؛ بنابراین اگر قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط-بیمه-عمر
شرایط بیمه عمر

آشنایی با بیمه عمر متغیر جهانی و شرایط آن

بیمه عمر متغیر جهانی یکی از انواع بیمه عمر است که تا زمان پرداخت حق بیمه پوشش‌هایی را به شما ارائه می‌نماید. بیمه‌نامه عمر متغیر جهانی عموماً دارای سه مولفه زیر می‌باشد که توسط شرکت بیمه به بیمه‌گذاران ارائه می‌گردد:

  • سرمایه فوت
  • سرمایه نقدی (اندوخته)
  • حق بیمه

سرمایه فوت مبلغی است که به ذی‌نفعان فرد بیمه‌گذار پرداخت شده و بهترین بیمه عمر آن را دارا می‌باشد. در هر مرحله با پرداخت حق بیمه توسط شما قسمتی از آن تحت عنوان سرمایه فوت ذخیره شده و پس از فوت بیمه‌گذار درراستای حمایت از بیمه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. باقیمانده حق بیمه پرداختی شما نیز با به‌نوعی سرمایه‌گذاری شده و برای بیمه‌گذاران و بیمه‌گران سودی را در پی خواهد داشت؛ همچنین گاهاً از این سرمایه به‌عنوان وثیقه وام نیز می‌توان بهره‌مند گردید.

سرمایه نقدی

همانطور که پیش‌تر بیان گردید یکی از مولفه‌های اصلی بیمه عمر متغیر جهانی سرمایه نقدی یا سرمایه‌گذاری است که شرکت‌های بیمه‌ای شرایط آن را برای بیمه‌گذاران فراهم می‌نمایند. بیمه عمر متغیر جهانی عموماً شرایط سرمایه‌گذاری با بهره ثابت را برای بیمه‌گذاران فراهم می‌نمایند که باتوجه به نوع سرمایه‌گذاری اعم از صندوق بازارهای نوظهور، صندوف بازار پول، اوراق قرضه و … شما می‌توانید سود متفاوتی را از شرکت بیمه دریافت نمایید.

باتوجه به این مسئله که شما مجاز به انتخاب گزینه‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری هستید، بیمه متغیر عمر از پتانسیل بالاتری نسبت به سایر بیمه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری مانند بیمه عمر جامع برخوردار می‌باشد.

حق بیمه منعطف در بیمه عمر متغیر جهانی

یکی دیگر از ویژگی‌های بیمه‌نامه عمر متغیر جهانی انعظاف‌پذیری در پرداخت حق بیمه آن است که با تعیین حداقل و حداکثر حق بیمه پرداختی شرایطی را برای شما فراهم می‌نماید تا حق بیمه موردنظر خود را در این بازه پرداخت نمایید. پرداخت حق بیمه عموماً به صورت‌های زیر می‌باشد:

  • پرداخت بخشی از حق بیمه

اگر اندوخته یا سرمایه نقدی شما به حد مشخصی رسیده باشد، می‌توانید درصورت تمایل بخشی از حق بیمه را پرداخت نموده و مابقی آن از طریق اندوخته شما پرداخت می‌گردد.

  • عدم پرداخت حق بیمه

اگر اندوخته شما به اندازه کافی بزرگ باشد شما می‌توانید مابقی حق بیمه‌های خود را از اندوخته‌تان پرداخت نمایید.

  • بیشتر از حق بیمه تعیین‌شده پرداخت نمایید

شما مجاز هستید که در هر مرحله مبلغ بیشتری از حق بیمه خود را پرداخت نمایید تا سود سرمایه‌گذاری شما با سرعت بیشتری افزایش پیدا نماید. این شرایط برای زمانی مناسب است که شما از درآمد مناسبی برخوردار بوده و تمایل راحتی در دوران بازنشستگی را دارید.

تفاوت بیمه عمر متغیر جهانی و بیمه عمر جامع

هر دو بیمه‌نامه را می‌توان جزو بهترین بیمه عمر تلقی نمود، اما بیمه جامع زندگی ریسک و پاداش کمتری را ارائه می‌نماید. اصلی‌ترین ویژگی‌های بیمه جامع زندگی به‌شرح زیر می‌باشد:

  • حق بیمه ثابت: شما در هر مرحله باید حق بیمه مشخص شده را به شرکت بیمه پرداخت نمایید.
  • سرمایه فوت ثابت: درصورت فوت شخص بیمه‌گذار، سرمایه فوت پرداختی به ذی‌نفعان ثابت بوده و نوسانی نخواهد داشت.
  • بازده تضمین‌شده: اندوخته شما همواره مشمول سود بوده و روند رو به رشدی را برای شما در پی خواهد داشت.
  • مزایای این بیمه‌نامه عموماً ثابت بوده و انعطاف‌پذیری بیمه عمر متغیر جهانی را دارا نمی‌باشد.
خرید-بیمه-عمر
خرید بیمه عمر

آیا امکان خرید این بیمه‌نامه در ایران وجود دارد؟

اکنون این سوال مطرح است که آیا این بیمه‌نامه در ایران عرضه می‌شود؟ همانطور که در ابتدای مقاله بیان نمودیم این بیمه‌نامه‌ای است که در کشورهای خارجی عرضه شده و در ایران خریداری نمی‌گردد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در ایران انواع بیمه عمر توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌گردد که مزایایی فوق‌العاده و حتی بهتر است بیمه‌نامه مذکور را به بیمه‌گذاران ارائه می‌نماید. اگر شما نیز تمایل دارید برای خودتان یا خانوادتان بیمه عمر خریداری نمایید، بهتر است به یکی از نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه نموده و بهترین بیمه‌نامه را متناسب با شرایط خود تهیه کنید.

دقت داشته باشید که هر کدام از شرکت‌های بیمه‌ای دارای شرایط و پوشش‌های مختلفی هستند که شما باید پیش از خرید به آن‌ها توجه نمایید تا درصورت مساعد بودن شرایط بهترین آن را خریداری کنید.