×  

بیمه مسافرتی اربعین چیست؟

آیا تاکنون چیزی درباره بیمه مسافرتی اربعین شنیده‌اید؟ بیمه مسافرتی اربعین که با نام بیمه‌نامه زائرین اربعین نیز شناخته می‌شود برای افرادی مناسب است که برای زیارت اربعین قصد سفر به کشورهای عربستان، سوریه و عراق را دارند. همه ما می‌دانیم که کشورهای عربستان، سوریه و عراق یکی از اصلی‌ترین مقاصد زیارتی برای ایرانیان است و سالانه افراد زیادی برای انجام مراسم‌های مذهبی به این کشورها سفر می‌نمایند.

هرساله در زمان اربعین افراد زیادی هستند که برای شرکت در مراسم زیارتی به کشور عراق سفر می‌نمایند که برای حفط سلامتی خود باید بیمه مسافرتی کشور عراق را خریداری نمایند.

محبوبیت سفر به کشور عراق و شرکت در مراسم‌های مذهبی، بیمه‌شو را برآن داشت که این مقاله را برای شرح و معرفی بیشتر بیمه مسافرتی کشور عراق یا همان بیمه مسافرتی اربعین تنظیم نماید؛ بنابراین اگر شما قصد سفر به کشورهای عربی برای مراسم اربعین را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. ما به شما مطالعه مقالات بیمه مسافرتی دانشجویی و مزایای بیمه مسافرتی را نیز توصیه می‌نماییم.

Buy-travel-insurance

خرید بیمه مسافرتی

 

آیا خرید بیمه مسافرتی اربعین الزامی است؟

سفر به کشورهای عربی خصوصاً در مناسبت‌های خاص مانند اربعین و … در ایران دارای طرفداران نسبتاً زیادی است، اما این سفر هرساله با حوادث زیادی همراه است که حملات داعش، گروهک‌‌های تروریستی، تصادفات اتوبوس‌ها و … از معمول‌ترین آن‌ها می‌باشند. بیمه مسافرتی اربعین یا همان بیمه‌نامه زائرین اربعین درراستای ایمن‌سازی سفر ایرانیان به کشورها زیارتی ارائه گردید و مزایای آن خرید این بیمه‌نامه را الزامی می‌نماید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی اربعین

بیمه مسافرتی کشور عراق یا درحالت‌کلی بیمه مسافرتی زائرین دارای پوشش‌های کارآمدی است که اصلی‌ترین آن به‌شرح زیر است:

  • پرداخت هزینه‌های ناشی از بستری‌شدن در بیمارستان یا انجام درمان‌های پزشکی به‌استثنا هزینه‌های زیبایی و بیماری‌های مزمن و یا سابقه‌دار
  • انجام اقدامات لازم برای انتقال فرد بیمه‌شده به نزدیک‌ترین مرکز درمانی، هماهنگی‌های لازم برای انتقال به مرکز مجهزتر، انجام هماهنگی‌های لازم برای استفاده از آمبولانس‌های هوایی و یا بازگردانی فرد به بیمار (درصورت تشخیص پزشک)
  • انجام هماهنگی‌های لازم برای بازگرداندن متوفی به ایران
  • پرداخت هزینه‌های ناشی از بازگشت ناگهانی شخص به کشور به‌دلایل پزشکی یا فوت یکی از اقوام درجه یک
  • هزینه ارسال داروهای ضروری به کشور مقصد درصورتی که پزشک تأییدیه آن را صادر نموده باشد.
  • کمک‌های لازم درصورت مفقودی گذرنامه یا سایر مدارک شناسایی و پرداخت هزینه‌های ناشی از تهیه مجدد آن
  • هزینه‌های ناشی از فوت و نقص عضو براثر حادثه
  • فوت و نقص عضو ناشی از حوادث تروریستی

بیمه مسافرتی اربعین

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت از بیمه مسافرین اربعین

برای دریافت خدمات و هزینه‌ها از بیمه مسافرتی اربعین در زمان وقوع حادثه باید مدارکی را به سازمان‌های مربوطه ارائه نمایید که عموماً این مدارک به‌شرح ذیل می‌باشند:

  • فوت

درصورت فوت شخص بیمه‌گذار در طی سفر به کشورهای مذکور، ارائه مدارک زیر برای دریافت خسارت و خدمات الزامی می‌باشد:

  1. همراه داشتن اصل و کپی گواهی فوت در کشور عراق
  2. گواهی پزشکی قانونی که در آن علت فوت ذکر گردیده باشد.
  3. ارائه برگه انحصار وراثت
  4. ارائه صفحه اول ویزا و صفحه ورود و خروج گذرنامه
  5. شناسنامه متوفی و وراث قانونی
  6. ارائه کارت ملی متوفی و وراث قانونی
  7. شرح حادثه دارای تأییدیه مراجع قانونی
  8. ارائه مجوز دفن و انتقال جسد
  9. مشخصات دقیق کاروان سفری
  • نقص عضو و ازکارافتادگی دائم کلی و جزئی

گاهاً به‌علت وقوع حوادث مختلف شخص بیمه‌گذار دچار ازکارافتادگی کلی یا جزئی می‌گردد که برای دریافت خدمات و هزینه‌های این واقعه باید مدارک ذیل را به شرکت‌های مربوطه ارائه نمایید:

  1. ارائه گزارش حادثه با تأییدیه مقامات قانونی
  2. گواهی پزشک که در آن شرایط فعلی بیمه‌گذار درج‌شده باشد.
  3. جزئیات کامل کاروان مسافرتی
  4. تصویر ویزا صفحه ورود و خروج پاسپورت
  5. تمامی مدارک پزشکی که شرایط پزشکی مسافر در آن درج گردیده باشد.
  6. خسارات واردشده به بار و اموال

یکی از خطرات تحت پوشش بیمه‌نامه زائرین اربعین یا همان بیمه مسافرتی اربعین، پرداخت خسارات واردشده به بار و اموال مسافران است که درصورت وقوع این اتفاق شما باید ضمن پرکردن فرم مربوطه و دریافت تأییدیه آن از مدیر راهنما و روحانی کاروان، باید مدراک زیر را نیز ارائه نمایید:

  1. مشخصات کامل کاروان مسافرتی به‌همراهلیست افراد
  2. پاسپورت و مدارک مربوط به آن
  3. تصویر شناسنامه بیمه‌گذار
  4. تصویر کارت ملی بیمه‌گذار
  5. فاکتور خرید همراه با مهر فروشنده

خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی یکی از خدمات مفید شرکت‌های بیمه‌ای است که خدمات مفیدی را درطی سفر به کشورهای خارجی به شما ارائه می‌نماید. سفر گاهاً با حوادثی همراه است که درصورت وقوع می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در پی داشته باشد. بیمه مسافرتی نیز برای کاهش این آسیب‌ها و خطرات توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه گردیده است که شما می‌توانید با خرید این بیمه‌نامه از خدمات مفید آن بهره‌مند گردید. مسافران خارجی نیز که قصد سفر به ایران را دارند باید بیمه مسافرتی ایرها را برای خود خریداری نمایند تا شرکت بیمه ایران در زمان وقوع حادثه از آن‌ها حمایت نمایند تا مشکلات آن‌ها رفع گردد.