×  
بیمه عمر تعاون

درباره بیمه عمر تعاون چه می‌دانید؟

در میان رشته‌های مختلف بیمه‌ای، بیمه‌نامه‌های عمر از جذابیت خاصی برخوردار هستند. به خصوصی وقتی صحبت از خرید بیمه‌ نامه‌ی عمر در میان باشد، ناخودآگاه حساب می‌کنیم که با گذشت هر سال چه مبلغی به سود و اندوخته‌ی بیمه‌نامه اضافه خواهد شد. اما بیمه عمر فقط به عمر و سرمایه‌گذاری محدود نمی‌شود و طرح‌های مختلفی از آن وجود دارد که هر کدام‌شان کاربرد مخصوص به خودشان را دارند.

در این میان، آن دسته از شرکت‌های بیمه که در سطح توانگری خوبی فعالیت می‌کنند وارد حوزه‌ی بیمه‌نامه‌های عمر می‌شوند و شرکت بیمه تعاون یکی از این بیمه‌گرهای خوش‌نام و خوش‌سابقه است. به همین بهانه در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو سراغ معرفی بیمه عمر تعاون و انواع طرح‌ها و پوشش‌های آن می‌رویم. پس اگر به فکر خرید بیمه عمر هستید و به دنبال آشنایی بیشتر با شرکت‌های بیمه‌ی عمر هستید، تا پایان این مطلب با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه تعاون

شرکت بیمه تعاون با هدف ورود بخش تعاونی به صنعت بانک و بیمه، فعالیت خود را با دریافت مجوز از بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۲ به‌صورت رسمی آغاز کرد. با داشتن مجوز فعالیت در زمینه‌ی بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص بیمه تعاون خدمات بیمه‌ای زیر را به بیمه‌گذارانش ارائه می‌کند.

  • صدور انواع بیمه‌نامه‌های اشخاص مانند عمر و سرمایه‌گذاری، حوادث، درمان، آتش‌سوزی، شخص ثالث و بدنه
  • صدور انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت مانند مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و اشخاص ثالث، بیمه مسئولیت عمومی، حرفه‌ای، حمل‌ونقل
  • صدور انواع بیمه‌نامه‌های مهندسی مانند تمام‌خطر نصب، تمام‌خطر پیمانکاران، بیمه بدنه ماشین‌آلات ساختمانی و بیمه تجهیزات الکترونیک
  • صدور بیمه‌نامه‌های باربری، پول، حیوانات، مسافرتی، انرژی و سایر بیمه‌ها

سطح توانگری بیمه تعاون در سه سال اخیر فعالیتش برابر با سطح یک توانگری (بهترین سطح توانگری) بوده است. به ‌طوری که با بررسی صورت‌های مالی بیمه تعاون در سال ۱۴۰۰ توسط بیمه مرکزی، نسبت توانگری این شرکت برابر با ۱۲۱ درصد محاسبه شده است. سطح یک توانگری نشان‌دهنده‌ی توانایی کامل شرکت جهت ایفای تعهدات مالی خود و حمایت از بیمه‌گذارانش است.

بیمه عمر تعاون چیست و چه طرح هایی دارد؟

طرح های بیمه عمر تعاون

بدون شک خرید بیمه عمر یکی از بهترین تصمیم‌ها و تدابیری‌ست که به سرپرست خانواده کمک می‌کند تا برای تامین نیازهای مالی آینده‌ی اعضای خود و خانواده‌اش برنامه‌ریزی کند. چرا که به کمک بیمه‌نامه‌ی عمر تعاون، امکان حمایت مالی از اعضای خانواده چه در زمان حیات و چه در زمان نبود سرپرست خانواده، فراهم خواهد بود.

بیمه عمر تعاون مانند هر بیمه‌ی عمر دیگری دارای طرح‌ها و پوشش‌های مختلفی‌ست که هر کدام از آنها کاربرد و مخاطب خاص خودشان را دارند. طرح تامین آتیه‌ی کودکان، طرح کمک‌هزینه‌ی تحصیل فرزندان، طرح تامین جهیزیه و ازدواج فرزندان و همچنین طرح بیمه عمر و بازنشستگی، تنها گوشه‌ای از طرح‌های متنوع بیمه تعاون در حوزه‌ی محصولات بیمه عمر به شمار می‌رود.

بیمه عمر و سرمایه گذاری تعاون

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری کامل‌ترین و جامع‌ترین طرح مربوط به بیمه عمر است. در این پوشش بیمه‌ای، شما با پرداخت حق‌بیمه‌هایتان درواقع مشغول جمع کردن و اندوختن سرمایه‌ای هستید که بعدا در قالب سرمایه‌ی عمر و سود تضمینی از طرف بیمه‌گر به شما پرداخت می‌شود. غیر از مزایای مالی، در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه از پوشش‌های تکمیلی نیز برخوردار خواهید بود.

بیمه عمر مانده بدهکار تعاون

حتما برای خودتان یا اطرافیان‌تان پیش آمده است که برای رفع نیاز مالی خود از بانک یا یک موسسه‌ی مالی و اعتباری وام گرفته باشید. همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود تا زمانی که موعد بازپرداخت اقساط وام فرا می‌رسد. تصور کنید که فرد وام‌گیرنده پیش از تسویه‌ی کامل با بانک از دنیا برود و فوت کند. در چنین شرایطی مسئولیت پرداخت مابقی اقساط برعهده‌ی بازماندگان او خواهد بود و ممکن است فشار مالی سنگینی را بر آنها وارد کند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

بیمه عمر مانده بدهکار تعاون یک راهکار بیمه‌ای عالی و منطقی برای تضمین بازپرداخت به‌موقع اقساط وام در صورت فوت فرد وام‌گیرنده است. به این ترتیب که فرد وام‌گیرنده می‌تواند در زمان دریافت وام برای خرید بیمه عمر مانده بدهکار تعاون نیز اقدام کند. سرمایه‌ی این بیمه‌نامه کاهشی‌ست؛ یعنی با پرداخت هر یک از اقساط، از بدهی شرکت بیمه به بانک کسر می‌شود تا زمانی ‌که آخرین قسط نیز پرداخت شود و سرمایه‌ی بیمه‌نامه به صفر برسد.

بیمه عمر زمانی تعاون

بیمه عمر زمانی تعاون

بیمه عمر زمانی تعاون همان‌طور که از نامش پیداست برای مدت زمانی محدود و معینی صادر می‌شود و یکی از شرط‌های فوت یا حیات را پوشش می‌دهد. اگر بیمه‌نامه با شرط حیات صادر شده باشد؛ چنانچه بیمه‌شده در پایان مدت اعتبار بیمه‌نامه در قید حیات باشد، اندوخته‌ی عمر به او یا ذی‌نفعان تعلق پیدا می‌کند. اگر بیمه‌نامه با شرط فوت صادر شده باشد؛ اگر بیمه‌شده در مدت اعتبار قرارداد از دنیا برود، مبلغ اندوخته‌ی عمر به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود.

بیمه تمام عمر تعاون

اصلی‌ترین شرط برقراری بیمه تمام عمر که یکی دیگر از انواع بیمه‌نامه‌های عمر تعاون است؛ دریافت حق‌بیمه از بیمه‌گذار به صورت مادام‌العمر است. این عبارت به این معناست که بیمه‌گر در ازای دریافت حق بیمه به صورت مادام‌العمر متعهد می‌شود که در هر زمان و به هر علتی که فرد بیمه‌شده فوت کند، سرمایه‌ی مندرج در بیمه‌نامه را به‌علاوه‌ی سودی که از محل مشارکت در منافع تامین‌شده به‌دست آورده است، به ذی‌نفعان پرداخت کند.

بیمه عمر پس انداز تعاون

بیمه عمر پس‌انداز که نوع دیگری از انواع بیمه عمر است، این امکان را برای فرد بیمه‌گذار فراهم می‌کند که مجموع حق بیمه‌‌های پرداختی او به صورت اندوخته‌ای برای او تجمیع شود و سرمایه‌ی قابل‌توجهی را تشکیل دهد.

پوشش ها و تعهدات بیمه عمر تعاون

  • پوشش سرمایه نقص عضو و از کارافتادگی ناشی از حوادث تا دویست درصد سرمایه فوت
  • پرداخت هزینه‌های پزشکی که در اثر حوادث به وجود آمده باشد تا سقف ده درصد سرمایه فوت
  • پرداخت مستمری تا چهار برابر حق‌بیمه پرداختی در صورت از کارافتادگی
  • پرداخت پنج الی چهل برابر حق‌بیمه سالانه در صورت فوت بیمه‌شده به علاوه پرداخت اندوخته تا زمان فوت
  • جبران هزینه بیماری‌های خاص تا سقف معین
  • پرداخت بیست الی صد و شصت برابر حق‌بیمه سالانه در صورت فوت بیمه‌شده به علت حادثه، به‌علاوه‌ی سرمایه فوت به هر علت

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری تعاون

مزایای بیمه عمر تعاون
  • بخشودگی مالیاتی حق بیمه
  • امکان دریافت چندباره‌ی وام بدون هیچ گونه ضمانت و وثیقه تا ۹۰% ارزش بازخریدی بیمه‌نامه در بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری
  • امکان سپردن اندوخته اولیه به جهت سرمایه‎‌گذاری
  • غیرقابل توقیف بودن اندوخته سرمایه‌گذاری و سرمایه فوت بیمه‌نامه از طرف طلبکاران متوفی
  • انتخاب آزادانه مدت بیمه‌نامه در بازه زمانی پنج الی هفتاد و پنج سال
  • امکان خرید بیمه‌نامه از بدو تولد
  • امکان برداشت از اندوخته
  • امکان دریافت مستمری از اندوخته شرکت بیمه عمر خویش چه به صورت مادام‌العمر، چه برای مدت مشخص
  • امکان درخواست کاهش و یا افزایش حق بیمه در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه
  • امکان بازخرید اندوخته بیمه‌نامه در هر زمان توسط بیمه‌گذار
  • معافیت از پرداخت حق بیمه در شرایط فوت یا از کارافتادگی بیمه‌گذاران
  • پرداخت پنج الی چهل برابر حق بیمه سالیانه در صورت فوت شخص بیمه‌شده به‌علاوه اندوخته تشکیل شده تا زمان فوت وی
  • پرداخت صورت‌حساب‌های بیمارستانی بیمه‌شده برای حوادث تا سقف مشخص
  • پرداخت سرمایه نقص عضو به بیمه‌شده تا میزان میزان مشخصی از سرمایه فوت بیمه‌نامه وی
  • پرداخت کمک هزینه درمانی امراض خاص (سکته قلبی،سکته مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن، سرطان، عمل قلب باز)
  • تعیین ذی‌نفعان به صورت دلخواه و بدون محدودیت‌های قانون ارث
  • مستثنی بودن از قانون ارث

در مطلبی که خواندید با بیمه عمر تعاون و انواع طرح‌های آن آشنا شدید. فراموش نکنید که در مسیر انتخاب و خرید بهترین بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی پلتفرم بیمه‌شو مانند همیشه همراه شماست.