×  
وام بیمه عمر

چگونه برای دریافت وام بیمه عمر اقدام کنیم؟

بدون شک، امکان دریافت وام بیمه عمر یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری‌ست و بیمه‌گذاران می‌توانند بدون گذراندن دردسرهای بانکی یا معرفی ضامن و وثیقه، از محل اندوخته‌ی بیمه‌نامه‌شان وام دریافت کنند. خرید بیمه عمر به معنای خرید و امضای یک قرارداد طولانی‌مدت بیمه‌ای است. بنابراین امکان دریافت وام این آرامش‌خاطر را به بیمه‌گذار می‌دهد که برای برطرف کردن نیازهای پیش‌بینی‌نشده‌ی مالی‌اش، دیگر نیازی به بازخرید اندوخته‌ی عمر نخواهد داشت.

از طرف دیگر از آن‌جایی که وام از محل اندوخته‌ و پس‌انداز خود بیمه‌گذار به او پرداخت می‌شود، دیگر نیاز نیست تا برای بازخرید کردن بیمه‌نامه اقدام کند.اگر شما هم به فکر خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری هستید و تمایل دارید تا بیشتر از جزئیات دریافت وام بیمه عمر بدانید، تا پایان این مطلب با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

وام بیمه عمر چیست؟

پیش از هر چیز باید بدانیم که وام بیمه عمر تنها مربوط به بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری می‌شود. بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند؛ پوشش‌های بیمه‌ای و اندوخته‌ی عمر. پوشش‌های بیمه‌ای همان پوشش‌هایی هستند که طبق جزئیات قرارداد بیمه‌نامه به بیمه‌گذار ارائه می‌شود. به عنوان مثال، مواردی مانند سرمایه‌ی فوت عادی یا در اثر حادثه، سرمایه‌ی نقص‌عضو ناشی از حادثه، مستمری ناشی از حادثه، معافیت از پرداخت حق‌بیمه ناشی از حادثه و هزینه‌های پزشکی و بیماری‌های خاص از پوشش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.

اما اندوخته‌ی بیمه عمر از مجموع همان حق‌بیمه‌هایی ایجاد می‌شود که در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه از طرف فرد به شرکت بیمه پرداخت می‌شود. البته به این حق‌بیمه‌ها، سود تضمینی و سود مشارکت در منافع نیز تعلق پیدا می‌کند. اگر نگاهی به جدول بیمه عمر بیندازیم خواهیم دید که به ازای هر یک سالی که از اعتبار بیمه‌نامه بگذرد، اندوخته و سرمایه‌ی بیمه‌نامه به اندازه‌ی مشخصی افزایش پیدا می‌کند.

بر همین اساس، شرکت‌های بیمه به افراد اجازه می‌دهند تا بیمه‌نامه‌شان را قبل از به پایان رسیدن مدت اعتبار قرارداد، بازخرید کنند. همچنین در نقطه‌ی مقابل به بیمه‌گذاران اجازه می‌دهند تا به‌جای بازخرید بیمه‌نامه، از محل اندوخته‌ی بیمه‌نامه‌شان وام دریافت کنند.

وام بیمه عمر یا بازخرید قرارداد؛ کدام بهتر است؟

وام بیمه عمر

همان‌طور که گفتیم بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری یک قرارداد طولانی‌مدت است که ممکن است بین پنج تا سی سال به طول بینجامد. از طرف دیگر، هر چه مدت‌زمان بیشتری از اعتبار قرارداد بگذرد، مبلغ اندوخته‌ی عمر بیشتر خواهد شد. به این ترتیب اگر فرد بیمه‌گذار برای تامین هزینه‌هایی مانند تحصیل فرزندان یا سرمایه‌گذاری به کمک مالی نیاز داشته باشد؛ می‌تواند اندوخته‌ی ذخیره‌شده در بیمه‌نامه‌اش را بازخرید کند.

با این‌کار هر آن‌چه که تا آن لحظه در بیمه‌نامه‌اش ذخیره شده باشد با کسر هزینه‌های اداری به او پرداخت خواهد شد و قرارداد به پایان خود می‌رسد. پس با بازخرید بیمه عمر تمام آنچه که در طول سال‌ها به صورت مستمر در بیمه‌نامه‌مان ذخیره شده است، به ما پرداخت خواهد شد.اما روش دیگری هم وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد به کمک اندوخته‌ی بیمه‌نامه، هم مشکل مالی‌مان را برطرف کنیم و هم همچنان به پوشش‌های بیمه‌نامه‌مان دسترسی داشته باشیم، و این روش چیزی نیست غیر از دریافت وام بیمه عمر و سرمایه‌گذاری.

چرا سراغ دریافت وام بیمه عمر برویم؟

معمولا وقتی صحبت از دریافت وام در میان باشد، به یاد وام بانکی می‌افتیم. اما واقعیت آن است که دریافت وام از بانک و موسسه‌های مالی به این سادگی‌ها نیست و تشریفات و دوندگی‌های اداری مخصوص به خودش را دارد. از طرف دیگر نرخ سود وام‌های بانکی بالاست و گاهی‌اوقات باید مبلغی بسیار بیشتر از وام دریافتی را به بانک پس دهیم.

اما با خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به معرفی ضامن و ارائه‌ی وثیقه برای دریافت وام اقدام کنیم.پس اگر حداقل دو سال از شروع اعتبار بیمه‌نامه‌ی عمرتان می‌گذرد، به‌خاطر داشته باشید که می‌توانید مبلغی در حدود نود درصد از ارزش بازخریدی بیمه‌نامه‌تان را به صورت وام از شرکت بیمه دریافت کنید.

دریافت وام بیمه عمر چه شرایطی دارد؟

وام بیمه عمر

بسیار خب. اگر تصمیم‌تان برای دریافت وام بیمه عمر جدی‌ست، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • در زمان درخواست وام، نباید هیچ یک از قسط‌های مربوط به حق‌بیمه‌تان به تعویق افتاده باشید. به عبارت ساده‌تر نباید در تاریخ ثبت درخواست وام، به شرکت بیمه بدهی داشته باشید.
  • درخواست وام به سادگی و بدون نیاز به تشریفات اداری خواهد بود.
  • نرخ سود وام بیمه عمر حداکثر چهار درصد بیشتر از نرخ سود تضمینی بیمه‌نامه‌تان خواهد بود.
  • محدودیتی برای دریافت مجدد وام وجود ندارد. تنها باید وام قبلی‌تان را به صورت کامل با شرکت تسویه کرده باشید تا بتوانید برای دریافت وام جدید اقدام کنید.
  • هرچه مبلغ اندوخته‌ی عمرتان بیشتر باشد، مبلغ بیشتری را می‌توانید در قالب وام از شرکت بیمه دریافت کنید. چرا که مقدار حق‌بیمه‌ی پرداختی ارتباط مستقیمی با سقف وام پرداختی خواهد داشت.

در کنار تمام شرایطی که به آنها اشاره کردیم، به خاطر داشته باشید که هر یک از شرکت‌های بیمه قوانین مخصوص به خودشان را برای پرداخت وام دارند. در ادامه برخی از این قوانین و شرایط را بررسی خواهیم کرد.

شرایط دریافت وام بیمه عمر پاسارگاد

  • حداکثر ۹۰% ارزش بازخریدی اندوخته‌ی بیمه‌نامه را می‌توان در قالب وام دریافت کرد.
  • محدودیتی برای حداقل مقدار اندوخته وجود ندارد.
  • حداقل باید شش‌ماه از تاریخ شروع اعتبار بیمه‌نامه گذشته باشد.
  • بیمه‌گذار موظف است حداکثر طی ۶۰ قسط یا در طول ۵ سال با شرکت بیمه تسویه کند.
  • سود وام پرداختی حداکثر ۴% بیشتر از سود تضمینی بیمه پاسارگاد خواهد بود.
  • مبلغ اندوخته و ارزش بازخرید بیمه‌نامه نباید کمتر از دویست هزار تومان باشد.
  • تسویه‌ی وام باید قبل از تاریخ انقضای بیمه‌نامه صورت بگیرد.

شرایط دریافت وام بیمه عمر سامان

  • حداکثر مبلغ وام پرداختی برابر با ۹۰% ارزش بازخرید اندوخته‌ی بیمه‌نامه خواهد بود.
  • برای دریافت وام باید حداقل یک‌سال از اعتبار بیمه‌نامه گذشته باشد.
  • نرخ سود وام برابر با سود قطعی صندوق ریسک متوسط همراه با دو تا سه درصد کارمزد خواهد بود.
  • بیمه‌گذار متعهد خواهد بود تا حداکثر ظرف مدت دو سال، اقساط وام را با شرکت بیمه تسویه کند.

شرایط دریافت وام بیمه عمر کارآفرین

قبلا در بلاگ بیمه‌شو از شرایط دریافت وام بیمه عمر کارآفرین نوشته‌ایم، اما به صورت کلی می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • حداکثر می‌توانید معادل ۹۰% از اندوخته‌ی بیمه‌نامه‌تان را به شکل وام دریافت کنید.
  • از شروع سال سوم اعتبار بیمه‌نامه می‌توانید برای دریافت وام اقدام کنید.
  • میزان سود با در نظر گرفتن مبلغ وام تعیین خواهد شد.
  • براساس شرایط درج‌شده در قرارداد بین یک تا دو سال فرصت خواهید داشت تا با شرکت بیمه تسویه کنید.

در مطلبی که خواندید با جزئیات دریافت وام بیمه عمر از شرکت‌های بیمه آشنا شدید. حالا به خوبی می‌دانید که دریافت وام یک راهکار منطقی و کاربردی‌ست که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به بازخرید بیمه‌نامه به اندوخته‌تان دسترسی داشته باشید و هزینه‌های زندگی‌تان را مدیریت کنید. فراموش نکنید که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یک بیمه‌نامه‌ی بلندمدت است و هرچه زودتر برای خرید آن اقدام کنید، بیشتر به نفع‌تان خواهد بود. پس اگر تصمیم‌تان برای خرید این بیمه‌نامه جدی‌ست، روی کمک مشاوران بیمه‌شو برای انتخاب بهترین بیمه‌نامه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری حساب باز کنید.