×  
مزیت بیمه عمر

مزیت بیمه عمر چیست و چرا هر کسی باید بیمه نامه عمر داشته باشد؟

هرکسی که نیم‌نگاهی به آینده داشته باشد، با مزیت بیمه عمر آشناست و خرید بیمه‌نامه‌ی عمر را هم در لیست کارهایش قرار می‌دهد. تامین هزینه‌های بالای زندگی در آینده، مدارا کردن با نرخ تورم و حفظ ارزش پول در هر لحظه از زندگی، و تامین نیازهای مالی در زمان بازنشستگی از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که هر کسی باید از مدت‌ها قبل به آنها فکر کند و برایشان راهکاری منطقی و کاربردی درنظر بگیرد.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف یا پس‌انداز پول در بانک اگرچه که خوب است، اما از همان شروع کار نیاز به سرمایه‌ای هنگفت دارد. مستمری و حقوق بازنشستگی نیز نمی‌تواند به‌تنها کفاف هزینه‌های زندگی را بدهد. پیدا کردن شغل دوم یا کار کردن در دوران بازنشستگی نیز، راه‌حلی نیست که مناسب حال همه باشد. پس چه باید کرد؟

بهترین راهکار برای افرادی که دوست دارند با سرمایه‌ای اندک، پس‌اندازی قابل‌توجه و مطمئن را برای خود و اعضای خانواده‌شان فراهم کنند؛ خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. به بهانه‌ی آشنایی بیشتر با بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی، در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو از مزیت بیمه عمر و دلایل خرید آن می‌گوییم. پس اگر با طرح‌ها و مزیت‌های بیمه عمر آشنا نیستید، خواندن این مطلب را در بلاگ بیمه‌شو از دست ندهید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر که با نام بیمه زندگی نیز شناخته می‌شود، یک قرارداد بیمه‌ای‌ست که اساس آن بر پایه‌ی پرداخت حق‌بیمه از طرف بیمه‌گذار و پرداخت سرمایه‌ی عمر از طرف شرکت بیمه به بیمه‌گذار یا ذی‌نفعان است. البته جزئیات پرداخت حق‌بیمه و همچنین شرایط پرداخت سرمایه‌ی عمر در هر یک از طرح‌های بیمه عمر متفاوت است. به‌عنوان مثال، بیمه عمر ساده زمانی یکی از طرح‌های بیمه عمر است که در آن شرط فوت یا شرط حیات فرد بیمه‌شده تحت‌پوشش قرار می‌گیرد.

به این‌ترتیب اگر در مدت اعتبار بیمه‌نامه، فرد بیمه‌شده از دنیا برود و بیمه‌نامه نیز براساس شرط فوت تنظیم شده باشد؛ مبلغ سرمایه‌ی عمر به ذی‌نفعان پرداخت خواهد شد. همچنین اگر بیمه‌نامه براساس شرط حیات تنظیم شده باشد و در پایان اعتبار بیمه‌نامه، فرد بیمه‌شده در قید حیات باشد؛ مبلغ سرمایه‌ی عمر به خود او تعلق می‌گیرد.

اما اگر در جستجوی پرطرفدارترین و بهترین طرح بیمه عمر هستید، باید سراغ خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بروید. درواقع، وقتی از مزیت بیمه عمر صحبت می‌کنیم، فقط بیمه عمر و سرمایه‌گذاری‌ست که مجموعه‌ای کامل از مزایای بیمه‌ای را به‌همراه دارد. اما بیمه عمر و سرمایه‌گذاری چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

چرا بیمه عمر و سرمایه گذاری بهترین طرح از بیمه عمر است؟

بیمه عمر

آن‌چه که بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را متفاوت می‌کند، مزیت‌های آن است. در قرارداد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، هم شرط فوت و هم شرط حیات تحت‌پوشش قرار می‌گیرد. همچنین به اندوخته و سرمایه‌ی عمر بیمه‌شده، سود تضمینی و سود مشارکت در منافع نیز تعلق می‌گیرد.

از طرف دیگر، در مدت اعتبار بیمه‌نامه، بیمه‌شده می‌تواند از پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر مانند پرداخت هزینه‌های پزشکی، بیماری‌های خاص، غرامت فوت در اثر حادثه و… نیز برخوردار باشد. در کنار تمام این موارد، در خود گروه بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری نیز طرح‌های بیمه‌ای مختلفی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با توجه به شرایط و بودجه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید. طرح‌های بیمه عمر آتیه کودکان، بیمه عمر خانواده و بیمه مستمری از مهم‌ترین طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آیند.

مزیت بیمه عمر چیست؟

در ادامه‌ی این مطلب، سراغ مهم‌ترین مزیت‌های بیمه عمر می‌رویم. همان‌طور که گفتیم، بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری به ارائه‌ی کامل‌ترین و جامع‌ترین پوشش‌های عمر می‌پردازند. به همین دلیل، وقتی از مزیت بیمه عمر صحبت می‌کنیم، منظورمان مزیت‌های طرح‌های عمر و سرمایه‌گذاری‌ست. با ما همراه باشید.

پرداخت سود قابل توجه

شرکت‌های بیمه از محل دریافت حق‌بیمه‌ها شروع به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی می‌کنند. سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هم به رشد اقتصاد کشور کمک می‌کند و هم سود قابل‌توجهی را برای شرکت‌های بیمه به‌همراه دارد. طبق قانون، شرکت‌های بیمه موظف‌اند تا بیش از هشتاد درصد از سود به‌دست‌آمده را به بیمه‌گذارهای خود پرداخت کنند.

سوددهی بیمه عمر به‌صورت روزشمار و مرکب است. به‌همین دلیل است که سود پرداختی از طرف شرکت‌های بیمه عمر می‌تواند از سود سپرده‌های بانکی نیز بیشتر باشد.

تضمین سوددهی

تضمین-سوددهی

در وضعیت کنونی کشور و اقتصاد ناپایدار، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی با ریسک زیادی همراه است. در صورتی‌که این موضوع در مورد بیمه‌های عمر صدق نمی‌کند. چراکه یک سازمان معتبر دولتی به‌نام بیمه مرکزی ایران بخشی از سود بیمه‌های عمر را تضمین می‌کند که به آن سود تضمینی گفته می‌شود. سود تضمینی در دو سال اول ۱۶%، دو سال دوم ۱۳% و پس از آن ۱۰% است.

علاوه بر این، تمام شرکت‌های بیمه خود را بیمه کرده‌اند که به آن «بیمه اتکایی» گفته می‌شود. بنابراین در صورت ورشکست شدن یا منحل شدن شرکت بیمه، باز هم بیمه مرکزی وارد عمل می‌شود و خسارت بیمه‌گذارها را جبران می‌کند. از این گذشته طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، بیمه‌گذارهای بیمه عمر نسبت به بقیه‌ی بستانکاران و بیمه‌گذارهای انواع دیگر بیمه‌نامه‌ها، حق تقدم دارند و در صورت ورشکست شدن شرکت بیمه، ابتدا خسارت این دسته از افراد پرداخت می‌شود.

امکان سرمایه گذاری با مبلغ کم

اگر از همان ابتدا سرمایه‌ی زیادی در اختیار داشته باشید، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف یا باز کردن سپرده‌ی بانکی، کار چندان دشواری نیست و می‌توانید حوزه‌های اقتصادی زیاد و کم‌ریسکی را برای این کار پیدا کنید. اما برای آن دسته از افرادی که مبلغ قابل توجهی را برای شروع سرمایه‌گذاری در اختیار ندارند، بیمه عمر بهترین انتخاب است. چرا‌که می‌توانند با پرداخت مبالغ اندک در قالب اقساط ماهیانه یا سالیانه، پس از مدتی به سرمایه و سود قابل توجهی دست پیدا کنند.

برخورداری از پوشش های بیمه ای

«پوشش فوت» و «پوشش سرمایه فوت» دو پوشش اصلی بیمه عمر هستند که در صورت فوت بیمه‌شده به ذینفعان بیمه او پرداخت می‌شوند. اما این بیمه‌نامه بسیار انعطاف‌پذیر بوده و پوشش‌های دیگری نیز می‌توانند بنا به درخواست بیمه‌گزار و با افزایش حق بیمه به آن اضافه شوند.

شرکت‌های بیمه مختلف پوشش‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند، اما اغلب این شرکت‌ها پوشش‌های زیر را در زمان حیات بیمه‌شده ارائه می‌کنند:

  • پوشش نقص‌عضو دراثر حادثه
  • پوشش هزینه‌های پزشکی دراثر حادثه
  • پوشش بیماری‌های خاص (سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، جراحی عروق کرونر، پیوند اعضای اصلی بدن)
  • پوشش از کارافتادگی به هر علت
  • پوشش آتش‌سوزی منزل

معافیت سرمایه عمر از مالیات

معافیت-سرمایه-عمر

پنهان کردن سرمایه‌های کلان از چشمان تیز‌بین اداره مالیات ممکن نیست. پس چه بهتر که سرمایه‌ی خود را در کاری وارد کنید که مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد. سرمایه‌ شما در بیمه عمر در کنار دریافت سود قابل توجه از مالیات نیز معاف است.

دسترسی به سرمایه در هر لحظه از اعتبار بیمه نامه

یکی از فواید بیمه عمر این است که بیمه‌گزار در هر لحظه که اراده کند، می‌تواند اندوختهه‌ی بیمه خود را همراه با سودی که به آن تعلق گرفته است، دریافت کند. البته در حالت عادی، دو تا شش ماه پس از تاریخ تنظیم بیمه‌نامه امکان بازخرید بیمه عمر برای بیمه‌گزاران فراهم می‌شود.

امکان تعیین ذی نفع یا ذی نفعان

متاسفانه قوانین ناقص و نا‌درستی در زمینه تقسیم ارث در ایران وجود دارد و گاهی افراد نمی‌توانند تقسیم ارثیه خود را به‌دلخواه خود انجام دهند. اما بیمه عمر این حسن بزرگ را دارد که شما می‌توانید ذی‌نفع یا ذی‌نفعان بیمه را مشخص کنید تا سرمایه فوت تنها به افرادی پرداخت شود که مد‌نظر شما هستند.

دریافت وام بدون نیاز به ضامن و وثیقه

شما ممکن است در برهه‌ای از زمان به اندوخته مالی خود در نزد شرکت بیمه نیاز پیدا کنید، ولی از سوی دیگر با توجه به مزایای بیمه نخواهید از بیمه خود انصراف بدهید. در این حال، شرکت‌های بیمه راه‌حل مناسبی را پیش پای مشتریان خود قرار داده‌اند. این شرکت‌ها پس از گذشت ۶ ماه تا دو سال بعد از خرید بیمه‌نامه به‌اندازه ۹۰% ارزش باز‌خرید بیمه به بیمه‌گذار وام می‌دهند.

از آنجایی‌که این وام روی سرمایه خود شخص اعطا می‌شود، نیازی به ضامن و وثیقه ندارد و از سوی دیگر وام‌گیرنده دلهره‌ی بازپرداخت وام را ندارد، چرا‌که حتی در صورت عدم توانایی در بازپرداخت، بدهی از محل اندوخته بیمه او قابل وصول است.

در مطلبی که خواندید با مزیت بیمه عمر و اهمیت خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آشنا شدید. اگر قصد خرید بهترین بیمه عمر را دارید، روی همراهی بیمه‌شو حساب کنید. از لحظه‌ی مشاوره تا استعلام و خرید بیمه‌نامه و حتی برای پشتیبانی بعد از صدور بیمه‌نامه، بیمه‌شو در کنار شما خواهد بود.