×  

۱۰ اشتباه مرگبار فروشنده بیمه عمر

فروشندگی بیمه یک نوع فروش در میان فروش هزاران کسب‌وکار است اما در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه صنعت بیمه نقش مهمی را در توسعه اقتصاد مملکت ایفا می‌کند. همه ما می‌دانیم که تغییر سخت است و شکی در این مورد وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و مشتریان جدیدی را بیابید، باید دیگر اشتباهات گذشته خود که بارها و بارها تکرار کرده‌اید را مرتکب نشوید؛ اگر می‌خواهید به رویه قبل به فروش خود ادامه دهید، بهتر است کسب‌وکار خود را کنار بگذارید چون نتیجه مثبتی نخواهید داشت، پس اگر می‌خواهید در این کسب‌وکار زنده و پایدار بمانید، باید با گرایش‌ها، خود را سازگار سازید و نحوه فروش را تغییر می‌دهد.

همانطور که در ابتدای مطلب بدان اشاره شد، فروشندگی بیمه به‌ویژه فروش بیمه عمر از تعداد بی‌شمار فروشندگی است؛ زمان آنرسیده است که ارتباط با مشتریان ر آغاز کنید و چشم اندازهای آن‌ها با دقت بیشتری ببینید. بدین‌منظور ما در این مطلب از مطالب بیمه‌شو قصد داریم به این موضوعات بپردازیم؛ باعث افتخار ماست که ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

فروش-بیمه-زندگی

Life Insurance Sales

 

فروشنده بیمه عمر و اشتباه مرگبار او

بدیهی است که در صنعت بیمه، سخت‌ترین قسمت، پیدا کردن مشتریان جدید است بنابراین داشتن تجربه کافی برای فروشندگی بیمه و دوری از اشتباهات تکراری از عوامل مهم تحقق این امر محسوب می‌‎شود.

برخی از اشتباهاتی که باید از آنها دوری کنید عبارتند از :

  1. کمک نکردن به مشتریان از بزرگ‌ترین اشتباهات در این زمینه است زیرا مشتریان به این امر بسیار اهمیت می‌دهند.
  2. زمانی که باتوجه به یک هدف از اصطلاحات فنی و حرفه‌ای در فروش بیمه عمر خود استفاده می‌کنید، احتمالاً باعث گیج شدن مشتریان خود می‌شوید تا اینکه فروش را از دست می‌دهید؛ این اشتباه بزرگی در زمینه است؛ سعی کنید تا چایی که ممکن است در کنار استفاده از اصطلاحات حرفه‌ای، از زبان روزمره استفاده و عامیانه‌تر هم صحبت کنید تا آنان را وادار به رمزگشایی نکنید؛ بدین‌ترتیب صحبت‌های شما برای مشتریان مفهوم‌تر و واضح‌تر به‌نظر می‌رسد.
  3. هرگز در فروشندگی بیمه به آمار تکیه نکنید؛ زیرا مشتریان به اندازه کافی به آمار و ارقام برای خرید بیمه اهمیت نمی‌دهند بلکه در عوض بهتر است در این راستا برای آنها از داستان‌هایی بگویید که خانواده‌ها بدون بیمه عمر چه رنج‌هایی برده‌اند و چه پیامدهایی برای آنها داشته است. این امر تاثیر بیشتری در فروشندگی بیمه شما خواهد داشت.
  4. مشتریان خود را وادار نکنید که که هر آنچه را که شما قدرت درک آن را دارید، آنها نیز درک کنند بلکه به آنان کمک کنید تا آنچه را که شما درک کرده‌اید را نیز متوجه شوند. در این راستا با مشتریان خود صحبت کنید و درباره هر آنچه به موضوع فروشندگی بیمه مربوط سوالاتی را بپرسید و اجازه دهید آنها نیز پرسش‌های خود را از شما بپرسند.
  5. برای مثال بهتر است در گام اول با پرسش در مورد موقعیت مالی آنان این ارتباط را آغاز کنید.
  6. خوب به صحبت‌های مشتریان گوش دهید؛ شنیده نشدن مشتریان خطرات بسیاری را در فروشندگی بیمه به‌دنبال خواهد داشت. شنیده شدن مشتریان مکالمه را به‌سمت درستی هدایت می‌کند که باعث یافتن راه‌حل‌‎های مفید برای نمایندگان بیمه و برآورده نیازها بیمه‌گذاران یا مشتریان گردد بنابراین عدم توجه به این نکته اشتباه بزرگی در فروشندگی بیمه به‌شمار می‌آید.
  7. در مکالمه خود فراموش نکنید که نباید بیش‌ازحد صحبت کنید؛ در عین اینکه صحبت می‌کنید، گوش فرا دهید پس اگر زمانی زیادی را صرف صحبت کردن کنید و یا به‌نوعی بیش‌ازحد صحبت کنید، نمی‌توانید تصویر کاملی از آنچه را که مشتری نیاز دارد، برای او به‌نمایش بگذارید و در نهایت در زمینه فروشندگی بیمه خود موفق نخواهید بود. اگر از این قانون پیروی کنید و در عین به‌اندازه صحبت کردن خود، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مشتریان قرار دهید، آنها را ازدست نخواهید داد و در کا خود پیشرفت خواهید کرد.
  8. در اختیا گذاشتن لیست بلندبالای مزایای محصول یا خدمت شما به‌خودی‌خود خسته کننده است پس ارائه این لیست درعین اینکه مفید است، اگر از حد نرمال گذر کند، می‌تواند خطرآفرین باشد.
  9. در تقویت فن بیان خود کوشا باشید و اعتماد به‌نفس بیشتری کسب کنید؛ زمان نیز به تقویت این امر کمک بسزایی می‌کند زیرا به مرور زمان شما حرفه‌ای می‌شوید و به تجارب بیشتری دست پیدا می‌کنید؛ درصورت عدم تقویت آنها، شاهد اشتباهات بسیاری در فروشندگی بیمه خود خواهید بود. یادداشت روند ارائه بر روی کاذ ی‌تواند کمک بزرگی برای شما به‌شمار بیاید.
  10. با مشتری از لحن صمیمی و متقاعدکننده بهره‌مد شوید؛ عدم استفاده از این روش رویکرد مکالمه‌ای اشتباهی را برای شما ایجاد می‌کند، درصورتی‌که توجه به این نکته می‌تواند احساس مثبتی را به مشتریان انتقال دهد و موفقیت را برای شما به‌ارمغان بیاورد.

Life insurance

 

کلام آخر

اشتباهاتی که در فروش بیمه عمر مرتکب می‌شوید، می‌تواند برایتان گران تمام شود، اما یک داشتن یک سیاست خود برای فروش این بیمه‎نامه به مشتریان، می‌تواند یک مزیت بزرگ برای آینده و مشتریان شما محسوب شود، بنابراین دانستن این که چگونه این محصول ارزشمند را به فروش برسانید، ضروری است. اگر می‌خواهید موارد بیشتری بدانید و فروش بیمه عمر خود را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشید، یاد بگیرید چطور از ایجاد اشتباهاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد اجتناب کنید.