×  
بیمه-عمر

هفت نکته ضروری قبل از خرید بیمه عمر و سرمایه ‌گذاری

نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر مواردی هستند باید قبل خرید این‌ بیمه‌نامه درنظر داشت زیرا دانستن آنها به‌نوعی راهنمای مفیدی برای تهیه این‌ بیمه‌نامه به‌شمار می‌آیند تا اقدام به خرید آن منجر به پشیمانی فرد بیمه‌گذار نگردد.

اگر این موضوع یکی از مواردی است که بدان علاقه‌مند هستید و دوست درید که بر اطلاعات بیمه‌ای خود بیفزایید، تا انتهای این مطلب بیمه‌شو همراه باشید.

در ابتدا بهتر است با تعریف بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آشنا شوید و بدانید که این بیمه‌نامه در چه زمینه‌ای ارائه می‌شود.

تعریف بیمه عمر

همه سزاوار آینده مالی ایمن هستند؛ قطعاً به‌همین دلیل است که تهیه بهترین بیمه عمر اینقدر مهم تلقی می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما زندگی و کار خود را تازه شروع کرده‌ باشید یا آماده بازنشستگی باشید؛ سیاست بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، می‌تواند در راستای حفظ آرامش مالی خانواده‌تان به یاری شما بشتابد، حتی اگر شما در قید حیات نباشید.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یک قرارداد بین بیمه‌گر یا شرکت بیمه و بیمه‌گذار است. سیاست این بیمه‌نامه تضمین می‌کند که در ازای حق بیمه‌ای که فرد بیمه‌گذار در طول عمر خود پرداخت می‌نماید، بیمه‌گر یا شرکت بیمه تامین‌کننده مبلغی را به افراد ذی‌نفع اعطا کند؛ به‌بیان ساده‌تر پوشش‌های این بیمه‌نامه برای زمان‌های مملو از خطر، در زمان حیات فرد بیمه‌شده، به وی و در زمان فوت شخص نام‌برده به خانواده‌اش ارائه می‌شود. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری از سوی دیگر زمان بازنشستگی شخص را درنظر گرفته است که فرد از طریق این می‌تواند پس از گذشت چند سال خود را بازخرید نماید و سرمایه هنگفتی را تحت عنوان اندوخته بیمه عمر دریافت کند و در دوران مذکور ، از آن بهره‌مند شود که براساس موارد مندرج در قرارداد وی، این پوشش می‌تواند هم به‌صورت مادام‌العمر باشد و هم تنها زمان مشخصی را تحت حمایت دهد.

حال که اندکی با بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آشنا شدید همانطور که به شما قول داده‌ بودیم می‌خواهیم به نکات قبل از خرید بیمه عمر بپردازیم.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری

نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر

  1. همه ما می‌دانیم که توجه شرایط مالیمان،اولین گزینه برای تهیه هر چیزی است؛ بدیهی است که صنعت بیمه و خریداری پوشش‌های بیمه‌نامه مختلف نیز از این بحث مستثنی نخواهد بود؛ بنابراین ضمن‌اینکه نیازهای خود را درنظر می‌گیرید، وضعیت پولی خود را بسنجید و براساس آنها بهترین بیمه عمر برگزیده و خریداری کنید.

از آنجاکه کاملاً مشخص است درنظر نگرفتن توان مالی خود و وارد شدن به یک سرمایه‌گذاری بزرگ، شما را با بحران مالی روبه‌رو خواهد کرد، هرگز این ریسک را در زندگی خود امتحان نکنید.

  1. دومی که باید در این راستا بردارید، این است که با یک مشاور یا کارشناس بیمه صحبت کنید و از آن راهنمایی دریافت کنید یا به سایت ما سر بزنید و از مطالب مفید آن بهره‌مند شوید.
  2. قبل از اینکه بهترین بیمه عمر خود را تهیه و سرمایه‌گذاری کنید باید به این نکته که از نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر است، توجه داشته باشید؛ به‌یاد داشته باشید که این جمع‌آوی پس‌اندازهای کوچک هستند که سودهای کلان را شکل می‌دهند پس بهتر است حق بیمه‌های خود را در قالب مبالغ کوچک در بازه‌های زمانی ماهیانه (سه ماهه – شش ماهه) و سایانه در نظر بگیرید.

نکته‌ای که در قلب عبارت فوق قابل‌توجه است، این است که به‌‎علت روزشمار بودن محاسبه سود پرداختی حق بیمه‌‌های پرداخت‌شده توسط بیمه‌شده، انتخاب بازه زمانی سالیانه، می‌تواند به‌طور فزاینده‌ای در مبلغ نهایی یا سود دریافتی شما تاثیر قابل‌توجهی ایجاد کند به‌صورتی‌که باعث افزایش آن شود.

  1. در انتخاب پوشش‌های بیمه‌نامه خود دقت کافی به‌خرج دهید زیرا رعایت این نکته نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر، شما را به رسیدن به هدف مناسب و انتخا بهترین بیمه عمر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. دو راه کاربردی مطالعه منابع معتبر- حال چه فیزیکی(کتاب)، چه الکترونیکی(اینترنت) و کمک گرفتن از یک مشاور باتجربه می‌تواند کمک خوبی برای شما در این مسیر باشد.
  2. برای درخواست بیمه‌نامه عمر باید پرسشنامه‌ای را با اطلاعات هویتی و مالی خود تکمیل کنید. این امر در این انتخاب بسیار حیاتی تلقی می‌شود زیرا عدم دقت در تکمیا این اطلاعاتی درخواستی از سوی بیمه‌گر، می‌تواند شما را با مشکلاتی روبه‌رو کند.

درصورتی‌که این اشتباهات سهواً رخ داده باشد، بیمه‌گر این حق را دارد که با استفاده از یم نوع فرمول خاص، میزانی از مبلغ حق بیمه قابل پرداخت شما را تحت عنوان خسارت این امر ذخیره نماید و مابقی را به شما بازگرداند.

  1. از دیگر نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر این است که به وجود تورم در کشور ایران توجه داشته باشید و بدانید این امر ارزش پول و میزان سود دریافتی شما تاثیرگذار است؛ بنابراین از آنجاکه امکان افزایش یا کاهش در بیمه‌نامه شما وجود خواهد داشت، با علم به این نکته، بهترین بیمه عمر را خریداری کنید.
  2. دانستن این مورد که بیمه عمر در شرکت‌های مختلف بیمه با اسامی متفاوتی ارائه می‌‎گردد، از دیگر نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر است؛ این عبارت بدین معناست که نام‌های تجاری مختلف بیمه عمر، ماهیت این بیمه‌نامه تغییر نمی‌دهد و همه آنها در گروه بیمه‌های اشخاص قرار می‌گیرند.

اسامی مختلف بیمه عمر

  • بیمه عمر
Life insurance and investment

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه عمرمان
  • بیمه عمر ایران
  • بیمه عمر سپاس
  • بیمه عمر و پس انداز
  • بیمه عمر و تامین آتیه
  • بیمه تامین آتیه فرزندان
  • بیمه اندوخته‌ساز
  • بیمه عمر و تشکیل سرمایه
  • بیمه تامین هزینه جهیزیه
  • بیمه تامین هزینه تحصیلات
  • بیمه جامع زندگی
  • بیمه زنان خانه‌دار
  • بیمه بازنشستگی