×  

هفت نکته ضروری قبل از خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر ، در واقع موارد مهمی هستند که دانستن آنها به‌نوعی راهنمای خرید عمر به‌شمار می‌آیند؛ همانطور که شاید خودتان نیز آگاهی داشته باشید بیمه عمر یا همان بیمه زندگی یادآور روزهای خوش زندگی‌ است و می‌تواند این این روزها را پایدار نگه دارد.

بیمه‌گران یا نمایندگان بیمه با درنظر گرفتن پوشش‌ها و طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ایران در تلاش هستند تا با ارائه خدمات مناسب، بهترین بیمه عمر را ارائه دهند اما بیمه‌گذاران نیز وظیفه‌ای را برعهده دارند که این وظیفه، دانستن و رعایت نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر است که در ادامه در این مطلب بیمه‌شو بدانها خواهیم پرداخت.

نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر

  1. اولین نکته‌ای که باید قبل از خرید بیمه عمر در نظر بگیرید این است که وضعیت مالی یا در واقع پولی خود را بسنجید ضمن اینکه نیازهای بیمه‌ای خویش را بشناسید تا براساس آنها قادر باشید بهترین بیمه عمر را برگزینید؛ هرگز بیشتر از توان مالی خود در این سرمایه‎‌گذاری وارد نشوید زیرا امکان دارد با بحران مالی و اقتصادی مواجه شوید و دیگر قدرت پرداخت حق بیمه خود را کف بدهید؛ زمان آن فرا رسیده است که بگوییم این امر زمانی تحقق می‌یابد که شما به‌عنوان یک فرد بیمه‌گذار با مراجعه نمایندگی‌های بیمه و یا ورود به سایت‌های معتبر بیمه، به سوالات متداولی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، پاسخ دهید و اطلاعات و آگاهی‌های لازم جهت خرید خدمت بیمه مذکور را کسب نمایید.
  2. پوشش‌های درستی را انتخاب کنید؛ انتخاب پوشش مناسب از مهم‌‌ترین نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر است که شمار را به هدف بهترین بیمه عمر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. دو راه کاربردی می‌تواند شما را در این مسیر تحت عنوان راهنمای خرید بیمه عمر عمل کند:
  • مطالعه منابع معتبر(فیزیکی- الکترونیکی)
  • کمک گرفتن از یک مشاور بیمه‌ای باتجربه

نکته‌ای که باید اضافه بر نکات فوق بدانید این است که پوشش‌های بیمه عمر در دو دسته اصلی و تکمیلی تقسیم می‌شوند که باید آنها را شناخت؛ بنابراین براساس شرایطی که دارید پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌ای خود را انتخاب کنید تا با عواقب آن روبه‌رو نشوید.

  1. پرسشنامه را با دقت بخوانید و اطلاعات درخواستی را به‌طور کامل تکمیل نمایید؛ زیرا درصورت بروز اشتباهات عمدی، بیمه‌گر یا شرکت بیمه حق دارد بیمه‌نامه را باطل و بازگشت حق بیمه را کنسل کند اما درصورتی‌که این اشتباهات غیرعمد و سهواً باشد، بیمه‌گر قادر است براساس یک فرمول خاص، میزانی از مبلغ حق بیمه را محاسبه و ذخیره کند و مابقی را به بیمه‌گذار بازگرداند.
  2. راهنمای خرید بیمه عمر اعلام می‌کند نکته بعدی که بیمه‌گذار باید قبل از خرید این بیمه رعایت کند این است که میزان پس‌انداز خویش مشخص نماید و مدت زمانی که برای فرصت پرداخت حق بیمه دارد را تعیین نماید؛ به سبب اینکه سودی که برای حق بیمه‌ها درنظر گرفته می‌شود، به صورت روزشمار محاسبه می‌گردد و انتخاب درست میزان پس‌انداز بیمه می‌تواند مبلغ نهایی قابل دریافت، تفاوت ایجاد کند. به بیان ساده‌تر میان مدت بیمه‌نامه و سود دریافتی رابطه مستقیم وجود دارد؛ این جمله بدین معناست هرچه مدت قرارداد بیمه بیشتر باشد، میزان سود دریافتی مربوط به آن بیشتر می‌شود.
  3. همانطور که مشخص است تورم در کشور وجود دارد و این امر بر ارزش پول و میزان سود دریافتی سرمایه افراد بیمه‌گذار تاثیرگذار است؛ امکان افزایش یا کاهش سرمایه در بیمه مزبور می‌تواند این تاثیر کاهش یا از آن جلوگیری کند پس دانستن این نکته و رعایت آن در راهنمای خرید بیمه عمر جایگاه ویژه‌ای دارد.
  4. دانستن نام‌های دیگر و البته تجاری بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌تواند نکته دیگری در مسیر رسیدن به بهترین بیمه عمر باشد البته گفتنی است تمام بیمه‎های عمری که به‌صورت متنوع توسط شرکت‌‌های مختلف ارائه می‌شود، از ماهیت یکسانی برخوردار هستند و در گروه بیمه‎‌های اشخاص قرار می‌گیرند.

نام‌های تجاری بیمه عمر در شرکت‌های مختلف

  • بیمه عمر
  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه عمرمان
  • بیمه عمر ایران
  • بیمه عمر سپاس
  • بیمه عمر و پس انداز
  • بیمه عمر و تامین آتیه
  • بیمه تامین آتیه فرزندان
  • بیمه اندوخته‌ساز
  • بیمه عمر و تشکیل سرمایه
  • بیمه تامین هزینه جهیزیه
  • بیمه تامین هزینه تحصیلات
  • بیمه جامع زندگی
  • بیمه زنان خانه‌دار
  • بیمه بازنشستگی
  1. در جامعه امروز کشور ما اکثر افراد بسیار پرمشغله و گرفتار روزمرگی هستند بنابراین به نوعی زمان برای انجام کارهای دیگری جز کارهای اصلی روزانه خود، کم می‌آورند؛ قطعاً شما نیز در این دسته از افراد قرار دارید پس اگر قصد تهیه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را برای خود دارید، بهتر است نکته‌ای که از نکات مهم قبل از خرید بیمه عمر به‌شمار می‌آید و کا در این گزینه متذکر می‌شویم را رعایت کنید؛ این نکته همان تبدیل پرداخت حق بیمه از حالت ماهیانه به سالیانه است البته اگر شرکت موردنظرتان این امکان را در اختیار شما قرار دهد؛ از سوی دیگر استرس به تعویق افتادن پرداختی‌های حق بیمه را نیز از خود دور می‌کنید.