×  

چرا به بیمه حیوانات خانگی احتیاج دارید؟

حیوانات خانگی همراهان بسیاری از خانواده‌ها هستند که در این میان سگ‌ها محبوب‌ترین دوستان چهار پای ما می‌باشند اما البته گربه‌‎ها نیز در این زمینه از آنها عقب نمانده‌اند. آنها موجودات دوست‌داشتنی هستند که همانند ما ممکن است بیمار و مجروح شوند؛ بنابراین اقدامات درمانی برای آنان لازم است زیرا در راستای نگهداری از حیوانات خانگی، انجام اقدامات احتیاطی کافی برای محافظت از حیوان در برابر شرایطی که ممکن است منجر به بیماری، جراحت یا وخیم شدن یک بیماری، به‌ویژه بیماری که از قبل درمان نشده باشد ، ضرورت دارد؛ از این‌رو با داشتن بهترین بیمه حیوانات خانگی می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که با کمک‌هزینه‌هایی که از طریق بیمه دریافت می‌کنید، حیوانات خانگی شما به بهترین شکل درمان خواهند شد. حال با ادامه این مطلب با بیمه‌شو همراه باشید تا بیشتر با بیمه حیوانات خانگی آشنا شوید.

بیمه حیوانات خانگی

صاحبان حیوانات خانگی خوب می‌دانند که نگهداری از حیوانات خانگی، هزینه‌هایی مانند هزینه‌های تهیه غذا، محصولات بهداشتی و نظافت و … را به‌همراه دارد که البته اینها تنها هزینه‌های جاری آنان هستند. بدیهی است که اتفاق خبر نمی‌دهد بنابراین گاهی اوقات، پیش‌ می‌آید که حیوانات خانگی ما در حین رخداد یک حادثه یا تصادف، آسیب ببینند یا به یک بیماری ناگهانی مبتلا شوند؛ زمانی‌که این اتفاق ناگوار می‌افتد، ممکن است هزینه‌های مربوط به این رخداد مانند هزینه‌های جراحی گران تمام شود و به صاحبان حیوانات خانگی از نظر اقتصادی، فشار بیاورد؛ در این شرایط نگهداری از حیوانات خانگی است که تهیه بیمه حیوانات خانگی می‌تواند به شما کمک کند تا درصورت بروز اتفاق غیرمنتظره‌ای گزینه‌های درمای بیشتری را در دسترس داشته باشیم و اینکه هزینه‌ها به صاحبان آنان فشار نیاورد.

به‌هنگام تصمیم‌گیری در زمینه بیمه حیوان خانگی عوامل زیادی در نوع پوشش‌های بیمه‌نامه دخیل است که مهم‌ترین آنها شرایط مالی، نوع و نیازهای حیوان خانگی شماست؛ به‌عنوان مثال ، برخی از حیوانات خانگی ممکن است بیش از سایرین در معرض تصادف یا شرایط ناگوار مانند ابتلا به بیماری‌های خاص قرار داشته باشند؛ بنابراین در این میان باید بیشتر به این نکته توجه کنید که به چه اندازه می‌خواهید آمادگی خود و نگرانی‌های حاصل از آن را درجهت یک اتفاق غیرمنتظره در زندگی حیوان خانگی خود تضمین کنید.

عواملی که می‌تواند بر حق‌بیمه تاثیرگذار باشد

در نگهداری از حیوانات خانگی و تهیه این بیمه‌نامه برای آنها، عواملی بر میزان حق‌بیمه‌ شما تاثیرگذار باشد، از این‌رو، بیمه‌گر به منطقه محل سکونت شما توجه می‌کند و درصورتی‌که منطقه سکونت شما نوعی از بیماری، برای مثال کنه، بیشتر رواج داشته باشد، همین امر ممکن است بر تصمیم‌گری بیمه‌گر و میزان حق‌بیمه خریداری شما توسط شما تاثیر بگذارد.

نوع و سن حیوان خانگی شما نیز بر حق‌بیمه تاثیرگذار است و تفاوتی ایجاد می‌کند؛ برای مثال برخی از نژادها نسبت به برخی دیگر بیشتر مستعد بروز مشکلات مفصلی یا مشکلات چشمی هستند.

نوع پوشش و موارد اضافی مثال درمان‌های انتخابی چون جنسیت زدایی یا ارتودنسی که به بیمه‌نامه خود می‌افزایید نیز بر قیمت نهایی بیمه‌نامه و میزان حق‌بیمه تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین از این موارد می‌توان نتیجه گرفت که در نهایت این شما هستید که با درنظر گرفتن نیازهای سلامتی حیوان خانگی خود، بیمه‌نامه مناسب و شامل مزایای کافی را برای وی انتخاب می‌کنید پس دقت داشته باشید تا دقیقاً بدانید، بیمه‌نامه‌ای که انتخاب و تهیه می‌کنید، چه مواردی را پوشش می‌دهد و چه مواردی را شامل نمی‌شود.

چگونه از بیمه حیوانات خانگی خود استفاده می‌کنید؟

نحوه عملکرد شما در امر دریافت خسارت از این پدیده جدید بازار بیمه کشور، به‌ این صورت است که شما هزینه‌های دامپزشکی را از قبل و در لحظه درمان پرداخت می‌کنید، سپس با ارائه قبض دامپزشکی، این مبلغ توسط بیمه‌گر بازپرداخت می‌شود و درصورتی‌که هزینه‌ها بیش از محدوده پوشش‌دهی شرکت بیمه مربوطه بود، ماوتفاوت آن را شخصاً پرداخت می‌کنید البته گزینه‌هایی وجود دارند که بتوانید میزان ومحدوده پوشش‌دهی بیمه مزبور را افزایش دهید.

مزایای بهترین بیمه حیوانات خانگی

بسته به سیاست شرکتی که از آن بیمه حیوانات خانگی خود را تهیه کرده‌اید، حیوان خانگی شما ممکن است از مزایایی مانند پوشش آسیب‌ دراثر تصادف، پوشش بیماری، پوشش مراقبت معمول- که این گزینه ممکن است یک گزینه اضافی اختیاری باشد، پوشش‌های سود سالانه برای ویزیت و همینطور پوشش مشاوره دامپزشک بهره‌مند شود.

مدارک ضروری برای تهیه بهترین بیمه حیوانات خانگی

  • حیوانات خانگی باید شناسنامه و میکرو چیپ داشته باشند
  • باید حیوانات خانگی دارای گواهی سلامت مورد تایید دامپزشک معتمد باشند

شرایط تهیه بین حبوانات خانگی

  • تخفیفات ویژه برای بیمه های گروهی وجود دارد.
  • نحوه پرداخت حق بیمه نقدی است و با توافق بیمه گذار امکان پرداخت اقساط وجود دارد.
  • دارای پوشش فرانشیز است.
  • بیمه برای سگ‌های تا نه سال وجود دارد.
  • قابلیت انتقال بیمه‌نامه در صورت تغییر مالیکت مورد بیمه با صدور الحاقیه وجود دارد.
  • در بیمه‌نامه مزبور قابلیت انتخاب پوشش در بازه یک میلیون تومان تا پنج میلیون تومان وجود دارد.
  • حق بیمه سالانه برای پوشش بیمه‌ای حیوانات با توجه به سن و نژاد آن‌ها متغیر است.
  • دوره انتظار ۳۰ روز است و شروع آن هم زمان با تاریخ صدور بیمه نامه است.
  • بیمه حیوانات خانگی (سگ، گربه، پرنده) با پوشش‌های متنوع (عقیم‌سازی، واکسیناسیون، ویزیت دوره‌ای و …)

نکته قابل توجه

بیشتر بیمه‌نامه‌ها حتی بهترین بیمه حیوانات خانگی بر روی سگ و گربه تمرکز دارند، اگرچه شما می‌توانید بیمه‌نامه‌های مربوط به اسب را نیز پیدا کنید.