×  
بیمه عینک

آیا بیمه درمان تکمیلی هزینه عینک و لنز را پرداخت می کند؟

اگر از شما بپرسند کدام یک از حواس پنج‌گانه برایتان اهمیت بیشتری دارد، کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ شاید بسیاری از ما بتوانیم از موهبت چشیدن طعم‌ها، شنیدن صداهای مختلف، لمس جهان و درک بوها بگذریم اما از حس بینایی و لذت دیدن و مشاهده‌ی جهان نمی‌توان به این آسانی‌ها گذشت. باید بپذیریم که بینایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج‌گانه‌ی ماست که نقش مهمی در میزان شناخت و ادراک ما از جهان پیرامون‌مان دارد. چشم‌ها به همان اندازه که مهم هستند، حساس نیز هستند. به خصوص کسانی که از بیماری‌های چشمی رنج می‌برند یا از عینک و لنز استفاده می‌کنند، باید نسبت به سلامت چشم‌هایشان حساسیت بیشتری به خرج دهند.

یکی از سوال‌ها و دغدغه‌های بیمه‌گذارها در زمان خرید بیمه درمان تکمیلی آن است که آیا پوشش‌های این بیمه‌نامه، هزینه‌ی خرید عینک و لنز را هم پرداخت می‌کند؟ از طرف دیگر، اگر کسی فقط تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی یا انواع دیگر بیمه‌نامه‌های درمان پایه باشد، می‌تواند نسبت به پوشش‌های جبران هزینه‌ی عینک و لنز خوش‌بین باشد؟ با ما تا انتهای این مطلب در بلاگ بیمه‌شو همراه باشید تا از بیمه درمان تکمیلی برای تامین هزینه عینک و لنز بگوییم.

پوشش هزینه عینک و لنز طبی در بیمه تکمیلی

عینک یکی از رایج‌ترین وسایل کمک‌پزشکی‌ست که بسیاری از افراد چه در دوران کودکی و چه در دوران میانسالی از آن برای بهبود وضعیت بینایی‌شان استفاده می‌کنند. بسیاری از کسانی که از عمل‌های جراحی می‌ترسند، ترجیح می‌دهند تا پایان عمر از عینک استفاده کنند و مدام زیرنظر پزشک باشند. خرید عینک و قاب آن از یک طرف و خرید لنز و شیشه از طرف دیگر، می‌تواند هزینه‌بر باشد. به خصوص برای کسی که قرار است برای سال‌های متمادی از عینک و لنز استفاده کند و بنابراین هر چند وقت یک‌بار ممکن است به عینک و لنز جدید نیاز پیدا کند.

اما نکته‌ای که درباره‌ی پوشش هزینه عینک و لنز طبی در بیمه‌های تکمیلی باید به خاطر داشته باشیم آن است که جزئیات و سقف تعهدات این پوشش نزد شرکت‌های مختلف بیمه‌ای یکسان نیست و هر کدام‌شان شرایط متفاوتی را برای هزینه‌های عینک و لنز در نظر گرفته‌اند. بنابراین در زمان خرید و صدور بیمه‌نامه حتما به جزئیات هر یک از پوشش‌های درمان تکمیلی توجه کنید.

هزینه عینک در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

هزینه عینک

قبلا در بلاگ بیمه‌شو از بیمه درمان تکمیلی بازنشستگانِ تامین اجتماعی نوشته‌ایم. اما قبل از آن‌که سراغ بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برویم، باید بدانید که تمام افرادی که تحت‌پوشش بیمه پایه‌ی تامین اجتماعی هستند می‌توانند هر دو سال یک‌بار تا سقف سیصد هزار تومان بابت خرید عینک، کمک‌هزینه دریافت کنند. از آن‌جایی که این مبلغ به شدت کم است و به هیچ عنوان نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های خرید عینک طبی باشد، باید سراغ بیمه درمان تکمیلی رفت. کسانی که تحت‌پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هستند می‌توانند در قالب سه طرح متفاوت از پوشش‌های مالی بیشتری بابت تامین هزینه‌های خرید عینک برخوردار باشند. شرح تعهدات هر یک از این سه طرح به ترتیب زیر است:

شرح تعهدات سقف تعهدات در طرح برنزی با فرانشیز سی درصدی سقف تعهدات در طرح نقره‌ای با فرانشیز بیست درصدی سقف تعهدات در طرح طلایی با فرانشیز ده درصدی
پوشش خرید انواع لنز، عدسی و عینک ۳۰۰۰۰۰ تومان ۵۰۰۰۰۰ تومان

همان‌طور که می‌بینید، حتی بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی هم نمی‌تواند به تنهایی هزینه‌های مربوط به خرید لنز و عینک را جبران کند. بنابراین باز هم تنها راهکار منطقی و کارآمد خرید بیمه درمان تکمیلی از سایر شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود.

خرید عینک آفتابی با بیمه درمان تکمیلی

خرید عینک آفتابی با بیمه

برخلاف تصور غالب افراد جامعه، استفاده از عینک آفتابی به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کند. چه در روزهای آفتابی و چه در روزهای ابری و بارانی، بهتر است در زمان‌هایی که در فضای باز به سر می‌برید از عینک آفتابی استفاده کنید. متاسفانه با وجود اهمیت بالای استفاده از عینک‌های آفتابی، شرکت‌های بیمه هیچ پوششی بابت خرید آن ارائه نمی‌دهند. در واقع از نظر شرکت‌های بیمه، استفاده از عینک آفتابی جنبه‌ی زیبایی و تزئینی دارد و بنابراین جایی در پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی ندارند.

اما اگر بتوانید ثابت کنید که استفاده از عینک آفتابی برای حفظ سلامت چشمان‌تان ضروری‌ست و از پزشک معتمد نامه دریافت کنید، شرکت بیمه ممکن است مبلغ مشخصی را تحت ‌عنوان جبران هزینه‌های خرید عینک آفتابی به شما پرداخت کند.

پوشش عینک و لنز طبی در بیمه نامه های مختلف تکمیلی

همان‌طور که بالاتر به آن اشاره کردیم، هر یک از شرکت‌های بیمه طرح‌ها و پوشش‌های مخصوص به خودش را در بیمه‌نامه‌های درمان تکمیلی ارائه می‌کند. به همین دلیل، در ادامه‌ی این مطلب سراغ معرفی چند شرکت بیمه‌ای مختلف و مقایسه‌ی شرایط دریافت هزینه‌ی عینک و لنز در طرح‌های هر کدام از این شرکت‌ها می‌رویم.

جبران هزینه عینک و لنز در بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

هزینه عینک

شاید نام شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ را تا به حال نشنیده باشید، اما این شرکت بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی قرارداد همکاری بسته است و بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی، خدمات بیمه درمان تکمیلی‌شان را از طریق بیمه آتیه‌سازان حافظ دریافت می‌کنند.  سقف تعهدات بیمه‌‌گر در پوشش خرید عینک و لنز به نوع طرحی که برای بیمه‌شدگان خریداری شده است، وابسته است.

جبران هزینه عینک و لنز در بیمه تکمیلی البرز

بیمه درمان تکمیلی البرز به ‌صورت گروهی صادر می‌شود. بنابراین افراد از طریق گروه‌های کاری و کارفرمایشان برای خرید بیمه درمان تکمیلی البرز اقدام می‌کنند. جزئیات پوشش تهیه‌ی عینک و لنز به تعداد اعضای گروه و همچنین توافق قبلی کارفرما با شرکت بیمه وابسته است. اما به صورت کلی، بیمه البرز پوشش جبران هزینه‌ی عینک و لنز را برای گروه‌های کمتر از پانصد نفر فعال نمی‌کند.

جبران هزینه عینک و لنز در بیمه تکمیلی دی

بیمه تکمیلی دی نیز یکی دیگر از انواع بیمه‌نامه‌های گروهی درمان تکمیلی‌ست. بنابراین باز هم همه‌چیز به توافق قبلی بین بیمه دی و بیمه‌گذار وابسته است. در صورتی که پوشش جبران هزینه‌های عینک و لنز برای بیمه‌شدگان فعال شده باشد، افراد می‌توانند با ارائه‌ی برگه‌ی کامپیوتری شماره‌ی چشم و نسخه‌ی تجویز عینک به یکی از نمایندگی‌های بیمه دی مراجعه کنند و هزینه‌های خرید عینک و لنز طبی را تا حد زیادی جبران کنند.

جبران هزینه عینک و لنز در بیمه تکمیلی دانا

هزینه عینک

بیمه تکمیلی دانا نیز به صورت گروهی و برای گروه‌های کاری بالای پنجاه نفر صادر می‌شود. سقف تعهدات پوشش جبران هزینه‌ی عینک و لنز طبی در بیمه تکمیلی دانا بر اساس توافق قبلی بین بیمه‌گر و کارفرما مشخص می‌شود. فرانشیز این پوشش برای گروه‌های پنجاه نفره ۳۰% و برای گروه‌های صد نفره ۱۰% تعیین شده است. هرچه تعداد اعضا در گروه‌های کاری بیشتر باشد، مبلغ فرانشیز کمتر خواهد بود. تا جایی‌که برای گروه‌های پرتعداد و پرجمعیت، فرانشیز خرید عینک به کلی از بیمه‌نامه حذف می‌شود.

جبران هزینه عینک و لنز در بیمه تکمیلی ایران

همه‌ی ما شرکت بیمه ایران را به عنوان قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت بیمه‌ی ایرانی می‌شناسیم. بیمه ایران تنها شرکت دولتی ارائه‌دهنده‌ی خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای در کشور است و از این نظر ارزش و اهمیت بالایی دارد. جبران هزینه‌ی عینک و لنز در بیمه تکمیلی ایران در گروه پوشش‌های تکمیلی (اضافی) قرار می‌گیرد و اگر تهیه‌ی عینک و لنز طبی با تجویز چشم‌پزشک یا اپتومتریست باشد، حداکثر تا دو درصد تعهد اصل پوشش سالانه، برای بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

در مطلبی که خواندید با پوشش خرید عینک و لنز طبی در بیمه تکمیلی آشنا شدید. از آن‌جایی که تنها با خرید بیمه درمان تکمیلی می‌توانیم از پس جبران هزینه‌های پزشکی و پیراپزشکی برآییم، بهتر است سراغ بیمه‌نامه‌ای برویم که کامل‌ترین و جامع‌ترین پوشش‌ها را در اختیارمان می‌گذارد. فراموش نکنید که در مسیر انتخاب بهترین بیمه‌نامه‌های درمان، پلتفرم بیمه‌شو همراه شماست.