×  

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است؟!

جستجو برای یافتن بهترین بیمه بدنه خودرو همواره یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو است که در سال‌های اخیر و با افزایش چشمگیر قیمت خودرو و قطعات آن اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛ همچنین بسیاری از افراد هستند که تنها به دنبال خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه هستند که این مسئله گاهاً می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

اطلاع از معیارهای تعیین‌کننده بهترین بیمه بدنه می‌تواند به شما برای انتخاب بهتر کمک نماید. این نکته را به خاطر بسپارید که ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو گاهاً می‌تواند بهترین بیمه بدنه باشد؛ حال آنکه همین بیمه‌نامه می‌تواند نامناسب‌ترین بیمه‌نامه نیز تلقی گردد.

بیمه‌شو قصد دارد تا در این مقاله به بیان معیارهای بهترین بیمه بدنه بپردازد تا شما آگاهی کافی در این زمینه را کسب نمایید؛ بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید، زیرا این مطالب می‌تواند برای شما کارآمد باشد.

بهترین بیمه بدنه خودرو و عوامل تعیین‌کننده آن

یکی از معمول‌ترین و مهم‌ترین انواع بیمه‌نامه‌های خودرو، بیمه بدنه است که توسط اکثریت شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌گردد، همانند بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه آسیا، بیمه بدنه ملت و … . همانطور که می‌بینید تعداد زیادی بیمه‌نامه تحت عنوان بیمه بدنه وجود دارد که شما باید از میان آن‌ها بهترین بیمه بدنه را خریداری نمایید.

این مسئله را به خاطر داشته باشید که هیچکس نمی‌تواند بیمه‌نامه‌ای را تحت عنوان بهترین بیمه بدنه معرفی نماید، زیرا بهترین بیمه‌نامه می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد و شما تنها باید نیازها، خواسته‌ها و توانایی مالی خود را معیار سنجش آن قرار دهید. بسیاری از فردا تنها مسائل مالی را معیار قرار داده و به دنبال خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو هستند که این بیمه‌نامه ممکن است مضر نیز واقع شود، البته گران‌ترین بیمه‌نامه نیز به‌عنوان بهترین شناخته نمی‌شود و این مسئله تنها به میزان رفع نیاز آن بستگی دارد. مهم‌ترین معیارها تعیین‌کننده بهترین بیمه‌نامه در ذیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پوشش های بیمه بدنه

 

پوشش‌های مناسب

شما پیش از خرید هر بیمه‌نامه باید از پوشش‌های آن مطلع گردید تا بتوانید بهترین بیمه‌نامه را برای خود خریداری نمایید. بهترین بیمه بدنه بیمه‌نامه‌ای است که پوشش‌های آن نیازهای شما را رفع نماید. پوشش‌های بیمه بدنه اعم از بیمه بدنه ایران، آسیا، ملت و … عموماً به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم‌بندی می‌شود که به‌شرح زیر هستند:

  • پوشش‌های اصلی
    • حادثه و تصادف
    • آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار
    • سرقت کلی خودرو
  • پوشش‌های فرعی
    • سرقت لوازم جانبی ماشین
    • هزینه رفت‌وآمد
    • هزنیه مربوط به توقف
    • بلایای طبیعی
    • پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی برروی بدنه خودرو
    • شکسته شدن شیشه‌های اتومبیل
    • حذف استهلاک
    • حذف فرانشیز
    • میخ‌کشی یا ایجاد خط‌وخش
    • ترانزیت
    • نوسانات قیمت بازار

صدور و تمدید آسان بیمه‌نامه

پیش از خرید بیمه بدنه اعم از بیمه بدنه ایران، آسیا و یا سایر شرکت‌ها بهتر است درباره نحوه صدور و تمدید بیمه‌نامه اطلاعات لازم را کسب نمایید. گاهاً شرکت‌های بیمه دارای محدودیت‌هایی برای صدور و یا تمدید بیمه‌نامه هستند که ممکن است برای شما نامناسب یا مشکل باشد که بهتر است پیش از خرید بیمه‌نامه از آن مطلع گردید؛ برای مثال، عدم صدور بیمه بدنه برای خودروهای دارای سن بالای ۲۰ سال توسط شرکت بیمه‌ای پاسارگاد یکی از همین محدودیت‌هاست.

میزان فرانشیز

فرانشیز به بخشی از خسارت گفته می‌شود که برعهده بیمه‌گذار بوده و شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت آن نخواهد داشت. میزان فرانشیز برای پوشش‌ها و بیمه‌های مختلف، متفاوت است و باید توجه لازم به آن صورت پذیرد. با اندکی دقت متوجه خواهید شد که هرچه میزان این فرانشیز کمتر باشد، برای شما نفع بیشتری را در پی خواهد داشت؛ بنابراین باید پیش از خرید بیمه از این مسئله آگاهی کسب کنید. شما با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی بیمه می‌توانید از میزان فر انشیز بیمه بدنه آن‌ها مانند بیمه بدنه ایران و … مطلع گردید و بهترین و گاهاً ارزان‌ترین بیمه بدنه را خریداری نمایید.

نحوه پرداخت خسارت

نحوه پرداخت خسارت یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که شما برای خرید بهترین بیمه بدنه باید به آن توجه نمایید. کیفیت پرداخت خسارت را می‌توان ازطریق مسائلی مانند تعداد شعبات، امکان پرداخت خسارت سیار و … شناسایی کرد. بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای برای تسریع بخشیدن به فرآیند پرداخت خسارت، امکان پرداخت سیار را فراهم نموده‌اند که براساس آن نیاز بع دریافت کروکی وجود ندارد و در هنگام تصادف شما می‌توانید با شرکت بیمه تماس گرفته تا کارشناس وی با حضور در محل خسارت وارده را پرداخت نماید.

Body-insurance-price

قیمت بیمه بدنه

قیمت بیمه

شرکت‌های بیمه‌ای متناسب با مسائل مختلف که تعدادی از آن‌ها ذکر گردید قیمت‌های مختلفی را برای بیمه بدنه ارائه می‌دهند که شما باید ضمن بررسی موارد فوق بهترین بیمه‌نامه را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید. توجه داشته باشید که تنها توجه به قیمت می‌تواند مانع از خرید بیمه بدنه مناسب توسط شما گردد؛ بنابراین این مسئله را در گام آخر مورد بررسی قرار دهید. به این مسئله نیز توجه داشته باشید که گران بودن یک بیمه‌نامه به این معنا نیست که شما بهترین بیمه بدنه را خریداری نموده‌اید، زیرا ممکن است خدمات ارائه‌شده توسط آن برای شما کارآمد نباشد.

خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه‌شو

بیمه‌شو یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که در راستای ایجاد راحتی و ارائه خدمات بهتر به بیمه‌گذاران به ارائه خدمات بیمه‌ای به‌صورت آنلاین پرداخته است. اکنون شما می‌توانید با صرف وقت و هزینه کمتر و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه‌نامه‌های موردنیاز خود را خریداری یا تمدید نمایید. شما با مراجعه به سایت بیمه‌شو به آدرس https://bimesho.com/blog/ می‌توانید از خدمات گسترده آن بهره ببرید.