×  

عوامل موثر بر تقاضای بیمه عمر و پس انداز

بیمه عمر و پس‌انداز نامی است که به‌طورقطع بارها آن را شنیده‌اید و کم و بیش با آن آشنا هستید. بیمه عمر و پس‌انداز که با نام بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود نوعی آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری است که شما با خرید آن می‌توانید زندگی خود و فرزندانتان را در آینده تضمین و تأمین نمایید. مزایای بیمه عمر و پس‌انداز مسئله‌ای است که بر هیچکس پوشیده نیست و شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه ناچیزی از این خدمات استفاده نمایید.

بیمه‌شو در این مقاله قصد دارد برای شفاف‌سازی بیشتر، عوامل موثر بر تقاضای بیمه عمر را بیان نماید؛ بنابراین با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

The-importance-of-life-and-savings-insurance

اهمیت بیمه عمر و پس انداز

 

چرا بیمه عمر و پس‌انداز حائز اهمیت است؟!

شرکت‌های فعال در صنعت بیمه همواره به دنبال ارائه خدماتی هستند که برای مردم کارآمد باشد و نیازهای آن‌ها را رفع نماید. بیمه عمر و پس‌انداز نیز از این قاعده مستثنی نیست و مزایای زیادی را برای بیمه‌گذاران در پی خواهد داشت. این بیمه‌نامه عموماً برای آینده و پیشگیری از حوادث غیرقابل پیش‌بینی مانند ازکارافتادگی، فوت، نقص عضو و … کاربرد دارد و شما با خرید آن می‌توانید آینده خود و فرزندانتان نسبت به حوادث ناگوار ایمن نمایید.

در کشورهای توسعه‌یافته این بیمه‌نامه بسیار پرطرفدار بوده و عموم افراد آن را خریداری می‌نمایند و بیمه عمر و پس‌انداز بخش مهمی از گردش مالی آن کشور را تشکیل می‌دهد. در ایران نیز با وجود نوپا بودن این بیمه‌نامه، افراد زیادی متقاضی آن بوده و پیوسته در حال گسترش است. امروزه این بیمه‌نامه با شرایط‌های مختلف توسط اکثریت شرکت‌های بیمه ارائه می‌گردد و شما می‌توانید آن را به‌راحتی خریداری کنید.

عوامل موثر بر تقاضای بیمه‌نامه عمر چیست؟!

عوامل موثر بر تقاضای بیمه عمر بسیار متنوع است و موارد ذکرشده در ذیل تنها تعدادی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موارد آن می‌باشد. تمامی شرکت‌هایی که در صنعت بیمه فعالیت دارند باید از این عوامل آگاه باشند تا بتوانند عملکرد بهتری نسبت به بیمه‌گران ارائه دهند.

تعدادی از مهم‌تریم عوامل موثر بر تقاضای بیمه عمر به‌شرح زیر است:

  • نرخ تورم در کشورها: تورم در یک کشور یا افزایش قیمت کالاها مقوله‌ای است که تاثیر منفی بر تقاضای بیمه عمر و پس‌انداز داشته و درصد خرید آن را کاهش می‌دهد. این کاهش به‌دلیل کم‌شدن توانایی خرید مردم و کاهش تمایل به پس‌انداز نمودن است که باتوجه به تورم و افرایش قیمت کالاهای مصرفی و ضروری مسئله‌ای کاملاً طبیعی می‌باشد. در این راستا بهتر است شرکت‌های فعال در صنعت بیمه خدمات خود را متناسب با نرخ تورم موجود در کشور ارائه دهند تا بتوانند این تاثیر منفی را تا حد زیادی خنثی نمایند.
  • امید به زندگی: همانطور که پیش‌تر بیان نمودیم این بیمه‌نامه نوعی آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری برای آینده است؛ بنابراین افزایش امید به زندگی و بقا مسئله‌ای است که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر میزان تقاضای بیمه عمر و پس‌انداز داشته باشد.
  • درآمد سالیانه: در کشورهای توسعه‌یافته که سطح درآمد عموم مردم بالا می‌باشد، تقاضا برای بیمه عمر افزایش می‌یابد، زیرا این افراد با خرید این بیمه‌نامه آینده خود را نسبت به وقایع احتمالی تضمین می‌نمایند. در نقطه مقابل نیز کم بودن درآمد می‌تواند تمایل افراد به خرید بیمه و پس‌انداز نمودن پول را کاهش می‌دهد.
  • شاخص توسعه انسانی: بالا بودن سطح توسعه کشور باعث می‌گردد تا مردم اطلاعات بیشتری درباره خدمات صنعت بیمه کسب نمایند؛ همچنین افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به حوادث احتمالی که ممکن است در آینده برای افراد رخ دهد، تمایل به خرید بیمه را در این افراد ایجاد می‌نماید.
Buy-life-insurance

خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری

 

نحوه خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

اولین روش برای تهیه این بیمه‌نامه مراجعه حضوری به نمایندگی‌های رسمی بیمه و خرید آن است. هنگام مراجعه به نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های فعال در صنعت بیمه شما باید اطلاعات کافی در زمینه پوشش‌ها و مزایای آن را کسب نمایید و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط خود را خریداری کنید.

روش دومی که شما می‌توانید با استفاده از آن بیمه عمر را خریداری نمایید، خرید آنلاین می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فعالیت‌های آنلاین، سایت‌ها و اگریگیتورهای بیمه متفاوتی ایجاد گشته است که شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری و با صرف وقت و هزینه کمتر بیمه‌نامه‌های موردنیاز خود را تهیه نمایید.

شما با مراجعه به سایت بیمه‌شو با آدرس https://bimesho.com/blog/ می‌توانید بیمه‌نامه‌های موردنیاز خود را خریداری یا تمدید کنید. همچنین مطالعه مقاله‌های موجود در سایت می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره بیمه‌نامه‌ها در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی

بیمه‌نامه‌ها تأثیرات زیادی در زندگی همه ما دارند و می‌توانند مشکلات زیادی را رفع نمایند، اما شما باید بهترین بیمه‌نامه را برای خود خریداری نمایید تا کارآیی لازم را داشته باشد. دقت نمایید که یک بیمه‌نامه زمانی مناسب است که نیازها و خواسته‌های شما را برطرف کرده و متناسب با وضعیت مالی شما باشد؛ بنابراین هنگامی که قصد خرید بیمه‌نامه‌ای را دارید حتماً اطلاعات کافی درباره آن را کسب نمایید.

توجه داشته باشید که انتخاب بیمه‌نامه نامناسب گاهاً می‌تواند به‌جای رفع مشکل برای شما مشکل‌آفرین باشد.

سپاسگزاریم که تا پایان ما را همراهی نمودید و امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات کافی و لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.