×  

بیمه آتش سوزی پمپ بنزین

بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین یکی از زیرمجموعه‌های بیمه آتش‌سوزی صنعتی به‌حساب می‌آید. جایگاه‌های سوخت به‌دلیل وجود سوخت‌های مختلف، گازهای قابل اشتعال و تردد زیاد خودروها همیشه مستعد آتش‌سوزی و انفجار است که همین مسئله می‌تواند خسارات جانی ومالی زیادی را در پی داشته باشد؛ به‌همین دلیل تمامی جایگاه‌های سوخت باید بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین را خریداری نمایند.

بیمه‌شو قصد دارد تا در این مقاله به معرفی کامل بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرمجموعه‌های بیمه آتش‌سوزی صنعتی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با بیمه آتش‌سوزی

در ابتدا بهتر است تا به‌طورخلاصه به شرح بیمه آتش‌سوزی بپردازیم تا شما بتوانید بهترین بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین و … را خریداری نمایید. پس از خرید بیمه آتش‌سوزی صنعتی و غیرصنعتی شرکت بیمه متعهد می‌شود تا خسارت‌های مالی که براثر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و … ایجاد می‌شود را جبران نماید. خرید این بیمه‌نامه برای تمامی ساختمان‌ها و مجتمع‌ها و … اعم از مسکونی، تجاری، پمپ بنزین و … الزامی می‌باشد. اطلاع از پوشش‌هایی که شرکت‌های بیمه به شما ارائه می‌دهند، باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین بیمه آتش‌سوزی را خریداری نمایید. توجه داشته باشید که بهترین بیمه آتش‌سوزی برای تمامی افراد یکسان نمی‌باشد، زیرا اشخاص باید متناسب با نیازها و شرایط خود این بیمه‌نامه را خریداری نمایند.

Gas-station-fire-insurance-coverage

پوشش های بیمه آتش سوزی پمپ بنزین

 

پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی

پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی درحالت‌کلی به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم‌بندی می‌شود. بهترین بیمه آتش‌سوزی بیمه‌ای است که شما با خرید آن تمامی پوشش‌های مناسب برای شما را دارا باشد؛ بنابراین حتماً در خرید پوشش‌های بیمه دقت به‌عمل آورید.

  • پوشش‌های اصلی: پوشش‌های اصلی شامل خسارت حوادث آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار می‌باشد. توجه داشته باشید که هنگام خرید بیمه آتش‌سوزی شما باید این پوشش‌ها را خریداری نمایید و توانایی اعمال تغییرات در آن را ندارید.
  • پوشش‌های فرعی: شرکت‌های بیمه خدماتی را تحت عنوان پوشش‌های فرعی به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهند که شما می‌توانید آن‌ها را با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری کنید. تعدادی از پوشش‌های فرعی این بیمه‌نامه در ذیل بیان گردیده است:
    • زلزله
    • طوفان و گردباد
    • ریزش زمین
    • شکستن شیشه
    • برخورد اجسام خارجی با ساختمان
    • سیل
    • خساراتی که علت آن برف و باران باشد.
    • نشت دستگاه بنزین‌افشان
    • خسارات حاصل از سرایت آتش به ساختمان‌های مجاور

بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین

همانطور که پیش‌تر بیان نمودیم بیمه آتش‌سوزی عموماً به دو دسته بیمه آتش‌سوزی صنعتی یا غیرصنعتی تقسیم می‌شود و بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین یکی از شاخه‌های مورد اول می‌باشد. به این علت که وقوع حادثه در پمپ بنزین‌ها می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را در پی داشته باشد، درصورت عدم خرید این بیمه‌نامه مالک جایگاه سوخت باید هزینه زیادی را پرداخت نماید.

درراستای تکمیل اطلاعات فوق در ذیل به بررسی پوشش‌ها و استثنائات این بیمه‌نامه پرداخته می‌شود.

چه حوادثی مشمول بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین می‌باشند؟!

زمانی که شما برای خرید بیمه آتش‌سوزی برای یک جایگاه سوخت به شرکت بیمه مراجعه می‌نمایید، شرکت مذکور کارشناسی را برای بررسی به آن‌جا می‌فرستد. کارشناس مربوطه با بررسی جایگاه و تعیین خطرات احتمالی، پوشش‌های مربوطه و سقف تعهدات را تعیین می‌نماید.

این بیمه‌نامه عموماً خسارت‌های مربوط به دستگاه‌های موجود در محیط و خسارت‌های مربوط به کارکنان را پرداخت می‌نماید؛ همچنین درصورت وارد شدن آسیب و خسارت به ساختمان جایگاه سوخت، بیمه درصدد جبران این خسارت‌ها بر می‌آید.

درحالت‌کلی با خرید بیمه آتش‌سوزی پمپ بنزین بیمه‌گذار متعهد می‌شود تا خسارات واردشده بر تمامی وسایل موجود در جایگاه سوخت همانند وسایل کاری یا غیرکاری که متعلق به کارکنان یا جایگاه باشد را جبران می‌نماید؛ برای مثال، سرقت دستگاه‌های کارت‌خوان و خودرو کارکنان ازجمله موارد تحت پوشش بیمه می‌باشد.

Exceptions-for-gas-station-fire-insurance

استثنائات بیمه آتش سوزی

استثنائات بیمه آتش‌سوزی جایگاه‌های سوخت

خسارت‌هایی که به یکی از علل زیر در جایگاه‌های سوخت رخ داده باشد، مشمول این بیمه نمی‌باشد.

  • آشوب‌های خیابانی
  • جنگ‌های داخلی و خارجی
  • اعتصاب
  • قیام
  • انقلاب
  • کودتا
  • اقدامات احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی

درصورت وقوع حوادث فوق در یک جایگاه سوخت رخ دهد، شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت خسارت نخواهد داشت؛ مگر آنکه یکی از این موارد در قرارداد ذکر گردد.

کلام آخر

آتش‌سوزی در هر جایی می‌تواند مشکل‌آفرین باشد و خسارت‌های مالی و جانی زیادی را در پی داشته باشد. در بعضی از مواقع آتش‌سوزی‌ها می‌توانند مهیب‌تر و خطرناک‌تر باشند که آتش‌سوزی در جایگاه‌های سوخت در این دسته قرار می‌گیرد.

خرید بیمه آتش‌سوزی برای جایگاه‌های سوخت بسیار حائز اهمیت است زیرا در طی وقوع این حادثه گسترگی آتش به‌دلیل وجود مواد قابل اشتعال بسیار زیاد می‌باشد و گاهاً نمی‌توان آن را کنترل نمود. اطلاع از نحوه ثبت نام آنلاین بیمه آتش‌سوزی، رشته‌های بیمه آتش‌سوزی بیمه ایران و استثنائات بیمه آتش‌سوزی می‌تواند برای شما بسیار کارآمد باشد؛ بنابراین حتماً مقالات مرتبط با آن‌ها را مطالعه نمایید.

برای کسب اطلاعات دقیق درباره بیمه آتش‌سوزی و مناسب‌ترین پوشش‌ها برای شما، بهتر است که به نمایندگی‌های رسمی بیمه مراجعه کرده و با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.

سپاسگزاریم که تا پایان مقاله ما را همراهی نمودید و امیدواریم که اطلاعات بیان‌شده برای شما مفید و کارآمد واقع شود.