×  

کلاهبرداری از بیمه عمر

کلاهبرداری از بیمه عمر مقوله‌ای است که بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده این بیمه‌نامه با آن مواجه شده‌اند. همانطور که از نام بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مشخص است، این بیمه‌نامه درواقع نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب شده و افراد آن را برای تضمین آینده خود و فرزندانشان خریداری می‌نمایند. روند بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به‌این صورت است که فرد حق بیمه (نسبتاً ناچیز) را پرداخت می‌‍نماید و در موعد یا شرایطی که در قرارداد ذکر گردیده است، شرکت بیمه مبلغ قابل توجهی را به فرد و یا بازماندگان وی پرداخت می‌نماید.

طمع برای دست‌یابی به این پول همان محرکی است که باعث می‌گردد فردی اقدام به کلاهبرداری از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نماید. لازم به ذکر است که در اغلب موارد، این کلاهبرداری‌ها آشکار شده و فرد به هدف خود نمی‌رسد، اما گاهاً نیز شخص موفق شده و می‌تواند پول زیادی را از بیمه دریافت نماید.

بیمه‌شو در طی این مقاله، به بیان روش‌های کلاهبرداری از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌پردازد تا نمایندگان و کارگزاران بیمه از آن اطلاع یابند.

روش‌های کلاهبرداری از بیمه عمر

متاسفانه این کلاهبرداری‌ها تنها در یک زمینه نیست و افراد سودجو به شیوه‌‌های مختلف سعی در فریب شرکت بیمه و کلاهبرداری از آن دارند، اما تمرکز ما در در این مقاله برروی کلاهبرداری از بیمه عمر می‌باشد. افراد برای فریب شرکت بیمه در راستای کلاهبرداری از بیمه عمر، روش‌ها و تکنیک‌های متفاوت و متنوعی را در پیش می‌گیرند که بسیاری از آن‌ها با شکست مواجه گردیده است. ما در ذیل تعدادی از راهکارها و فریب‌هایی که تاکنون به آن‌ها پی برده شده است را بیان می‌نماییم.

 

  • تظاهر به مرگ: همانطور که می‌دانید این بیمه‌نامه نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و درصورت فوت فرد، مبلغی در اختیار وراث وی قرار می‌گیرد؛ در همین راستا بعضی از افراد با صحنه‌سازی و تظاهر به مرگ سعی در فریب شرکت بیمه داشته‌اند تا بتوانند با استفاده از پول دریافتی زندگی خود را متحول سازند.
  • تلاش برای مرگ زودتر از موعد فرد بیمه‌گذار: در بعضی از مواقع طمع دریافت این پول باعث می‌گردد تا خانواده و وراث شخص بیمه‌گذار، شرایطی را ایجاد نمایند تا مرگ بیمه‌گذار تسریع گردد و زودتر از موعد فوت نماید. پس از مرگ شخص نیز، برای دریافت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری اقدام نموده و از آن استفاده نمایند.
  • سرقت حق بیمه از افراد: تعداد کمی از کارمندان بیمه هستند که به روش‌های مختلف سعی در کلاهبرداری از بیمه‌گذاران دارند. برای مثال از بیمه‌گذار می‌خواهند حق بیمه بیشتری پرداخت نماید تا بیمه‌نامه با خدمات بیشتری به وی تعلق گیرد، اما متاسفانه آن خدمات بیشتر را ارائه نداده و ما‌به‌التفاوت حق بیمه را بدون اطلاع به حساب خود واریز می‌نمایند حتی ممکن است هیچ بیمه‌نامه‌ای را ثبت نکرده و تمام حق بیمه را برای خود دریافت نمایند. توجه داشته باشید که هیچگاه حق بیمه را به حساب شخصی افراد و یا کارشناسان بیمه واریز نکنید و در واریز وجه خود دقت نمایید.
  • جعل مدارک: در بعضی از مواقع، بعضی از افراد یا حتی نزدیکان شخص بیمه‌گذار با جعل مدارک به شرکت بیمه مراجعه نموده و تغییراتی را در اطلاعات بیمه و سرمایه‌گذاری اعمال نمایند؛ برای مثال می‌توانند نام خود را در بیمه‌نامه ذکر نمایند تا پس از فوت بیمه‌گذار مبلغی را دریافت نمایند.
Methods-of-insurance-fraud

روش های کلاهبرداری از بیمه

کلاهبرداری از بیمه عمر و زندگی نیز، همانند سایر جرم‌های دیگر عواقبی را برای فرد در پی خواهد داشت و می‌تواند شرایط را برای فرد سخت‌تر نماید. چنانچه شخصی با فریب و کلاهبرداری مبلغی را از شرکت بیمه دریافت نماید و شرکت بیمه پس از آن متوجه این موضوع گردد، شرکت بیمه می‌تواند از شخص شکایت نماید. فرد بیمه‌گذار در نهایت موظف خواهد بود پول دریافتی را بازگرداند؛ همچنین براساس رای دادگاه ممکن است فرد به ۲ تا ۳ سال حبس محکوم گردد.

توجه نمایید که این کار شرعاً و قانوناً درست نمی‌باشد و شما به‌صورت امتحانی نیز نباید این کار را انجام دهید، زیرا عواقب بدی را برای شما در پی خواهد داشت.

Consequences-of-insurance-fraud

عواقب کلاهبرداری از شرکت بیمه

بیمه عمر ایران

یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه عمر، شرکت بیمه ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی این شرکت، بیمه عمر ایران را خریداری نمایید و از مزایای آن استفاده نمایید. بیمه عمر ایران همانند سایر بیمه‌نامه‌های عمر نوعی سرمایه‌گذاری است و شما با خرید آن می‌توان آینده خود و خانواده‌تان را تاحدودی تضمین نمایید.

هیچکس از آینده خود خبر ندارد و ممکن است حادثه‌ای ناگهانی شرایطی را ایجاب نماید که فردی فوت کرده و یا دچار از کار افتادگی گردد؛ بنابراین بهتر است همه ما اندکی آینده‌نگری داشته باشیم و با خرید بیمه عمر ایران اندکی از سختی‌های این زمان بکاهیم.

کلام آخر

کلاهبرداری از بیمه عمر همانند کلاهبرداری‌های دیگر جرم بوده و نباید اقدام به انجام آن نمود. این فریب‌ها و کلاهبرداری‌ها در اکثر مواقع تشخیص داده شده و نه‌تنها نقشه فرد موفقیت آمیز نخواد بود بلکه فرد مجرم شناخته شده و ممکن است محکوم به حبس گردد که بی‌شک تحمل آن‌ها بسیار سخت می‌باشد.

سپاسگزاریم که تا پایان مقاله ما را همراهی نمودید و امیدواریم که توانسته باشیم، نقش مفیدی در آگاهی شما داشته باشیم.