×  

نکات بازاریابی و خدمات بیمه ای

بازاریابی بیمه مقوله‌ای است مهم که افراد کمی از اهمیت، ضرورت و روش‌های آن مطلع هستند. نکات کلیدی بازاریابی اعم از بازاریابی بیمه و … بسیار گسترده هستند؛ به‌طوری‌که برای کاربرد صحیح روش‌های نوین بازاریابی بیمه، نیاز به کسب اطلاعات کافی و لازم وجود دارد.

بیمه‌شو قصد دارد تا در این مقاله به ارائه مطالب کاربردی در زمینه نکات کلیدی بازاریابی و بیان روش‌های نوین بازاریابی بیمه بپردازیم؛ برای مثال بازاریابی بیمهای از طریق اس ام اس یکی از همین روش‌های نوین برای بازاریابی خدمات بیمه‌ای محسوب می‌گردد. مطالعه مقاله دلایل شکست نمایندگان بیمه در فروش نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

Insurance-marketing

بازاریابی بیمه ای

 

بازاریابی بیمهای

بسیاری از افراد به اشتباه شرح خدمات بیمه‌ای یا تغییر در قیمت و … را به‌عنوان بازاریابی بیمه‌ای تصور می‌نمایند؛ حال آن که این مقوله چیزی فراتر از این مسائل است. اطلاع از نکات بازاریابی کاربردی و توانایی استفاده به‌موقع آن می‌تواند به گسترش و پیشرفت سازمان شما کمک نماید.

ضعفهای صنعت بیمه از دیدگاه بازاریابی

با اندکی دقت و بررسی در صنعت بیمه متوجه خواهیم شد که از دیدگاه بازاریابی این صنعت دارای چه ضعف‌هایی است. ملموس‌ترین ضعف‌های موجود به‌شرح زیر است:

  • خدمات بیمه‌ای فیزیکی نیستند که همین مسئله بازاریابی آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • رقابت در صنعت بیمه زیاد است.
  • ابهامات زیادی درباره بیمه وجود دارد.
  • محوریت بیمه برروی حوادثی است که ممکن است در آینده رخ دهند.
  • آموزش‌های لازم به فروشندگان بیمه صورت نگرفته است و بسیاری از آن‌ها اطلاعات کافی در این زمینه را دارا نمی‌باشند.
  • بیمه مقوله‌ای ذهنی و غیرقابل لمس است.
  • نوآوری و تنوع در بیمه محدود است.

روشهای نوین بازاریابی بیمهای

برای درک بهتر بازاریابی بیمه‌ای، در ادامه تعداد زیادی از مهم‌ترین نکات کلیدی بازاریابی بیمه‌ای را بیان می‌نماییم. پیاده‌سازی این نکات می‌تواند برای شما بسیار کارآمد واقع شود.

ارائه بیمهنامهای کارآمد و سفارشی

درراستای بازاریابی بیمه‌ای بهتر است که شما به بازارهای جدید ورود کرده و متناسب با نیازهای موجود برای مشتریان خود بیمه ارائه دهید. ثابت بودن خدمات بیمه‌ای بدون قابلیت شخصی‌سازی می‌تواند به کاهش مشتریان شما منجر گردد، زیرا امروزه مردم به دنبال خرید خدماتی هستند که بتواند نیازهای آن‌ها را برطرف نماید. شما با ورود به بازارهای جدید و ارائه محصولات نو می‌تواند برای پیشرفت شما کارآمد باشد.

تفاوتهای خود را برجسته نمایید

آیا دارای جایزه یا نمادی هستید که برتری شما را نسبت به بقیه رقبایتان در صنعت بیمه نشان می‌دهد، حتما آن را در قسمتی از سایت قرار دهید که توجه دیگران را به خود جلب نماید. هر مدرک، فیلم و … که شما را از دیگران متمایز می‌نماید را برای مشتریان خود ارائه دهید.

فعالیت در بستر اینترنت

در دنیای امروز مردم حجم زیادی از زمان خود را در فضای اینترنت می‌گذارند و شما برای تأثیرگذاری بیشتر باید از راهکارهای بازاریابی استفاده نمایید که در بستر اینترنت قابل استفاده می‌باشند. همه‌گیری اینترنت باعث گردیده تا مردم به‌دنبال این باشند که تمامی نیازهای خود را به‌صورت آنلاین رفع نموده و آن‌ها را مدیریت نمایند. ترجیحاً برنامه بازاریابی بیمه شما باید بصورت آنلاین آغاز و پایان یابد، زیرا در آنجا بیشترین تعاملات اصلی شما با بیمه‌شدگان انجام می‌شود. آن‌ها جستجوی خود را برای بیمه با یک موتور جستجو (مانند Google) شروع می‌‌نمایند که این موتورهای جستجو اعتبار شما را براساس حضور وب‌سایت شما و بررسی‌های آنلاین قضاوت می‌کنند. در ادامه تعدادی از روش‌های نوین بازاریابی بیمه‌ای آنلاین را شرح خواهیم داد:

بازاریابی محتوا

با تهیه و ارائه محتوای ارزشمند، مفید و مرتبط با بیمه در سایت، شبکه‌های مجازی و … می‌توانید درراستای جلب اعتماد افراد تلاش نمایید. سعی نمایید تا مقالات و متونی را تهیه نمایید که بتواند ابهامات موجود در زمینه خدمات شما را رفع کرده و به انتخاب بهتر به بیمه‌گذاران کمک نماید.

طراحی و توسعه وبسایت

برخورد اولیه مشتریان با سایت شما می‌تواند می‌تواند تأثیر زیادی بر جذب یا طرد شدن وی داشته باشد. طراحی اولیه و سرعت دسترسی به سایت برای اشخاص بسیار حائز اهمیت است؛ به‌طوری‌که اگر برای دسترسی به سایت بیش از ۳ ثانیه زمان لازم باشد، درصد قابل توجهی از افراد از صفحه خارج شده و از خرید منصرف می‌گردند. طراحی سایت نیز باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه تعامل موثر میان بیمه‌گر و بیمه‌گذار را فراهم نماید.

بهینهسازی موتور جستجو (سئو)

با رعایت نکات سئو و بهینه‌سازی صحیح شما می‌توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید که همین مسئله به افزایش بازدید و جلب اعتماد مشتریان شما کمک می‌نماید. توجه داشته باشید که رعایت نکات سئو درراستای افزایش اعتبار سایت بسیار حائز اهمیت است و نباید در آن کوتاهی صورت بگیرد.

Social-Networks

شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی شبکههای اجتماعی

امروزه تقریباً تمامی افراد در فضاهای مجازی عضو هستند و زمان قابل توجهی را در این شبکه‌ها می‌گذارنند. اگر خواهان برقراری ارتباط بیشتر با افراد هستید می‌توانید به ارائه خدمات خود در فضاهای مجازی بپردازید که تعدادی کمپین نیز در همین راستا وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

تعدادی دیگر از نکات کلیدی بازاریابی بیمهای

پس از شرح موارد فوق، بهتر است به‌طور خلاصه به بیان تعدادی دیگر از نکات بازاریابی بیمه بپردازیم.

  • متقاضیان به‌دنبال کشف اطلاعات صحیح درباره خدمات هستند؛ به‌همین دلیل بیمه‌گران باید به اطلاعات کافی درباره خدمات خود را در اختیار افراد قرار دهند، حتی اگر اطلاع از آن‌ها منجر به انصراف فرد از خرید گردد.
  • شرکت‌های بیمه باید این اطمینان را به متقاضیان بیمه بدهند که هدف اصلی آن‌ها از فروش بیمه‌نامه ارائه خدمات مفید و کارآمد به بیمه‌گذاران است نه کسب درآمد.
  • یکی دیگر از نکات مهم بازاریابی بیمه‌ای، ارائه نمودن بیمه‌نامه مناسب برای شخص است؛ به‌طوری‌که بیمه‌نامه مذکور بتواند ریسک‌های زندگی فرد را پوشش دهد.