×  
بیمه-سلامت

بیمه تکمیلی پاسارگاد

بیمه تکمیلی پاسارگاد یکی از خدمات بیمه‌ای است که توسط شرکت بیمه پاسارگاد ارائه می‌شود و وظیفه جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی تا سقف مشخصی را برعهده دارد. از آنجاکه انسان‌ها همواره در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارند، پوشش تکمیلی درمان شرکت نام‌برده بهترین روش برای مقابله با این چنین خطرات است. در ادامه این مطلب با بیمه‌شو همراه باشید، تا بیشتر با بهترین و مهم‌ترین خدمت شرکت بیمه پاسارگاد یعنی بیمه تکمیلی پاسارگاد آشنا شوید.

بیمه-پاسارگاد

Pasargad Insurance

 

شرکت بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد که جزو پنج شرکت برتر فعال در حوزه بیمه در کشور ایران محسوب می‌شود، توسط گروه مالی پاسارگاد در سال ۱۳۸۵ با سرمایه چهارصد و پنجاه میلیارد ریال تاسیس شده است. جالب توجه است که این شرکت عضوی از اعضای هلدینگ پاسارگاد می‌باشد.

این شرکت از آن دسته شرکت‌هایی است که خدمات بیمه‌ای را در زمینه شاخص‌های بیمه‌های اشخاص، خودرو، مهندسی، باربری و آتش‌سوزی ارائه می‌دهد. همانطور که در ابتدای مطلب نیز بدان اشاره کردیم، یکی از پرکاربردترین خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، بیمه تکمیلی پاسارگاد است که البته ناگفته نماند، این پوشش بیمه‌ای یکی از رشته‌های مهم در این حوزه در کشورهای جهان نیز شمرده می‌شود.

انواع طرح‌های بیمه تکمیلی پاسارگاد

جالب توجه است که بیمه تکمیلی پاساگاد به گروهی ارائه می‌شود به همیت علت دارای پوشش بیمه‌ای مشخصی نمی‌باشد. از آنجاکه ارائه پوشش بیمه تکمیلی پاسارگاد در قالب بیمه گروهی برای انواع نهادها و سازمان‌ها ارائه می‌گردد، باید حداقل تعداد اعضا در آن مشخص گردد، از این‌‌رو حداقل تعداد کارکنان مشخص شده‌ این بیمه‌نامه باید به تعداد پنجاه نفر باشد؛ البته ناگفته نماند که مطلب فوق، این موضوع روشن می‌کند که پوشش‌های بیمه انفرادی کاملاً مشخص شده است.

  • جبران هزینه‌های بیمارستانی و اعمال جراحی‌های مهم نظیر عمل قلب باز با پرداخت حق بیمه بیشتر
  • پوشش هزینه‎‌های بستری و زایمان خانم‌ها
  • پوشش پاراکلینیکی مانند آزمایشات، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن ، ام ‌آر آی و تست ورزش
  • پوشش هزینه‌های اعمال جراحی‌های سرپابی مانند انواع شکستگی‌ها، بخیه، ختنه و رادیوتراپی
  • پوشش عارضه مربوط به ناحیه چشم مانند درمان عیوب انکساری چشم البته شرط اینکه نمره چشم فرد از سه بیشتر باشد.
  • جبران هزینه‌های آمبولانس به شرط بسیاری شدن فرد بیمار
  • پوشش هزینه‌ درمان‌های طبی ویزیت پزشک، بستری در بیمارستان و داروها
  • پوشش هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی

در بخش قبل به حداقل تعداد مشخص‌شده در بحث بیمه‌شدگان اشاره کردیم، اما در ادامه قصد داریم به سایر نکاتی اشاره داشته باشیم که باید درباره بیمه تکمیلی پاسارگاد بدانید:

  • نکته بعدی که باید بدانید این است که افراد تحت تکفل کارکنان نهاد موردنظر نیز می‌توانند از پوشش تکمیلی درمان این شرکت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
  • به‌جهت عقد قرارداد سازمانی می‌بایست دو مدرک که شامل فرم پوشش‌های بیمه درمانی بانک پاسارگاد و معرفی‌نامه نهاد تحت پوشش است، آماده‌ گردد.

معرفی‌نامه سازمان مربوطه شامل اطلاعات اولیه سازمان مثال کد اقتصادی و سایر اطلاعات آن شرکت است که جهت اعلام نرخ، به شرکت بیمه پاسارگاد ارسال می‌گردد.

Insurance-treatment-supplementary-Pasargad

بیمه-درمان-تکمیلی-پاسارگاد

 

استثنائات بیمه تکمیلی پاسارگاد

  • بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله
  • جنگ، شورش، اعتصابات مثال اعتصابات خیابانی
  • فعل و انفعالات هسته‌ای
  • هزینه‌های چکاپ
  • هزینه‌های عیوب مادرزادی
  • هزینه‌های عقیم‌سازی
  • هزینه جراحی‌های زیبایی

مراکز طرف قرارداد بیمه پاسارگاد

حقیقت جالبی که باید درباره بیمه تکمیلی مثال بیمه تکمیلی پاسارگاد بدانید، توجه به تعداد مراکز طرف قرارداد با شرکت مربوطه است، چراکه هرچه تعداد این مراکز بیشتر باشد، پرداخت خسارت و جبران هزینه‌ها آسان‌تر و به‌صرفه‌تر می‌باشد.

من‌باب این موضوع باید متذکر شویم که این شرکت دارای ۱۲۰ بیمارستان، ۱۱۴ آزمایشگاه، ۸۶ مرکز دندان‌پزشکی و … در شهر تهران است. البته ناگفته نماند که این مراکز در شهرستان‌ها ار تنوع بیشتری برخوردار است.

نکات مهمی را که باید درباره بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه پاسارگاد بدانید

درصورتی‌که به‌عنوان فرد متقاضی در یکی از بیمارستان‌های غیرطرف قرارداد این شرکت بیمه‌ای بستری شوید، باید اینگونه عمل کنید:

در ابتدا باید هزینه بیمارستان را تسویه کنید و پس از اینکه از آن مرکز ترخیص شدید، تمام مدارک بیمارستان و گواهی پزشک را به سازمان کمک‌رسان (SOS) ارسال نمایید. فراموش نکنید که این مدارک باید حتماً توسط بیمارستان امضا و مهر شده باشند.

حال که اندکی با قوانین مراکز طرف قرارداد این شرکت بیمه‌ای آشنا شدید، بهتر است در ادامه درباره عوامل محاسبه مراکز یا بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد بدانید.

دو عامل موثر در محاسبه مراکز غیر طرف قرارداد

  1. مفاد قرارداد بیمه
  2. تعرفه بستری و درمان در بیمارستان‌های طرف قرارداد هم درجه

دوره انتظار بیمه تکمیلی پاسارگاد

قابل توجه است که بدانید برخی از انواع پوشش تکمیلی درمان بیمه پاسارگاد مثال جراحی و زایمان دارای دوره انتظار می‌باشد که این دوره‌ها در بحث زایمان ۹ ماه و در مورد جراحی ۳ ماه است. این عبارت بدین معناست که بازه زمانی این دوره که از زمان خرید بیمه تکمیلی آغاز و تا زمان استفاده از پوشش جراحی و زایمان ادامه می‌یابد، به ترتیب ۹ و ۳ ماه به‌‌ طول می‌انجامد.

همانطور که گفتیم پوشش بیمه تکمیلی درمان این شرکت بیمه‌ای به صورت گروهی ارائه می‌شود؛ از این‌رو تعداد بیمه‌شدگان در آن مطرح است و درصورتی‌که این تعداد برای گروه‌های بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر ارائه گردد، این دوره به شش ماه تبدیل می‌شود. البته ناگفته نماند که دوره انتظار برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر حذف می‌گردد.

سخن آخر

تلاش ما در این مطلب بر این بوده است که شما را با نکات مهم بیمه تکمیلی پاسارگاد آشنا کنیم و امید بر این داریم که توانسته باشیم در این امر مفید واقع شویم. سپاسگزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید.