×  

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

بیمه موتورسیکلت مقوله‌ای است که توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود؛ گاهاً نیز بعضی از دارندگان موتورسیکلت از ضرورت خرید آن ناآگاه هستند که همین مسئله می‌تواند برای آن‌ها دردسرهای زیادی را در پی داشته باشد. مهم‌ترین بیمه موتورسیکلت که قانون خرید آن را برای تمامی دارندگان موتورسیکلت اجباری نموده است، بیمه شخص ثالث است.

اهمیت خرید این بیمه‌نامه برای موتورسیکلت به‌اندازه‌ای است که درصورت عدم خرید آن، شما مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهید شد. توجه داشته باشید که چنانچه شما مشمول پرداخت جریمه بیمه موتورسیکلت باشید، پلیس می‌تواند درصورت مشاهده موتورسیکلت شما را توقیف نماید.

بیمه‌شو قصد دارد در این مقاله به بررسی و تفسیر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به‌عنوان مهم‌ترین بیمه موتورسیکلت بپردازد.

Motorcycle-insurance

بیمه موتورسیکلت

 

چرا بیمه موتورسیکلت حائز اهمیت است؟!

همانطور که پیش‌تر بیان نمودیم، زمانی که از بیمه موتورسیکلت صحبت می‌کنیم، هدف ما بیمه شخص ثالث است. خرید این بیمه‌نامه در تمامی وسایل نقلیه حائز اهمیت است و عدم خرید یا تمدید آن جریمه‌ای را در پی خواهد داشت. همانطور که می‌دانید موتورسیکلت از امنیت کمتری نسبت به خودرو برخوردار است؛ در همین راستا می‌تواند خسارت‌های بیشتری را برای فرد رقم بزند. خرید بیمه موتورسیکلت (بیمه شخص ثالث) از موتورسواران در زمان وقوع حادثه حمایت کرده و خسارات وارده در طی یک حادثه را پرداخت می‌نماید.

زمانی که خرید یا تمدید بیمه‌نامه خود را به تعویق می‌اندازید، به این نکته توجه داشته باشید که درصورت مشاهده پلیس، موتورسیکلت شما توقیف گشته سپس برای ترخیص ملزم به پرداخت خلافی موتورسیکلت، هزینه بیمه موتورسیکلت و جریمه دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث خواهید شد که مجموع آن‌ها از حق بیمه شما بسیار بیشتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که خرید و فروش موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث غیرقانونی بوده و امکان‌پذیر نمی‌باشد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت چیست؟!

شما با خرید بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت خود می‌توانید از پوشش‌های زیر استفاده نمایید که در زمان وقوع حادثه بسیار کارآمد می‌باشند.

  • جبران خسارت‌های جانی واردشده بر اشخاص ثالث که توسط فرد بیمه‌گذار در هنگام استفاده از موتورسیکلت رخ داده است.
  • جبران خسارات مالی که توسط شخص بیمه‌گذار هنگام استفاده از موتورسیکلت به اشخاص ثالث وارد شده است.
  • درصورتی که فرد بیمه‌گذار دارای گواهینامه باشد، شرکت بیمه خسارت‌های مالی و جانی را پرداخت خواهد نمود.

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت مقوله اصلی است که ما قصد داریم به بیان آن بپردازیم. هر فردی که در خرید یا تمدید بیمه‌نامه خود کوتاهی نماید، مشمول این جریمه خواهد بود؛ توجه داشته باشید که این جریمه مستقل از تخفیفات بیمه‌نامه شما می‌باشد و هرکدام تاثیرگذاری جداگانه‌ای بر قیمت حق بیمه شما خواهند داشت.

اکنون لازم است تا درباره نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت صحبت نماییم. جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت، به‌صورت روزانه و متناسب با ارزش روزانه بیمه‌نامه محاسبه می‌گردد. جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت تنها تا یک سال افزایش یافته و پس از گذشت یک سال تغییری نخواهد کرد.

آیا امکان بخشش جریمه دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالث وجود دارد؟!

باتوجه‌به اهمیت بالای بیمه موتورسیکلت عموماً امکان بخشش جریمه دیرکرد آن وجود ندارد و فرد باید آن را تماماً پرداخت نمایند؛ به‌طوری که بخشش این جریمه توسط هرکدام از شرکت‌های بیمه، غیرمجاز بوده و تخلف از قانون تلقی می‌‌گردد. بعضاً ممکن است نهادهای دولتی به مناسبت‌های مختلف تخفیف یا بخشش‌هایی را بر این جرایم اعلام نمایند، اما تعداد این موقعیت‌ها بسیار محدود است؛ به‌طوری‌که انتظار برای این بخشش‌ها و تأخیر در پرداخت منطقی نبوده و برای ممکن است به ضرر شما تمام شود.

توصیه ما به شما این است جهت پیشگیری از خسارات و هزینه‌های بیشتر، بیمه‌نامه خود را یک هفته پیش از اتمام اعتبار آن تمدید نمایید.

باید این نکته را گوشزد نماییم که واگذار کردن تمدید بیمه موتورسیکلت به آخرین روز می‌تواند برای شما دردسرهایی را در پی داشته باشد؛ برای مثال قطع شدن سیستم در آن روز منجر به عدم تمدید بیمه‌نامه شما و درنهایت فقدان بیمه برای موتورسیکلت شما گردد که همین مسئله برای شما مشکل‌آفرین خواهد بود.

Buy-motorcycle-insurance

خرید بیمه موتورسیکلت

 

امکان خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت

امروزه مشغله مردم بسیار افزایش یافته است که همین مسئله، کمبود وقت را در پی داشته است. با پیشرفت و گسترش و فناوری، تمایل به انجام کارها به‌صورت غیرحضوری به‌شدت افزایش یافته است و درحال حاضر افراد، بسیاری از کارهای خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. مدتی است که صنعت بیمه نیز قدم به این وادی نهاده و امکان خرید و تمدید بیمه‌نامه‌ها را فراهم نموده است. اگریگیتور بیمه و اینشورتک‌ها در صنعت بیمه همان مقوله‌هایی هستند که زمینه را برای خرید آنلاین بیمه فراهم نموده‌اند.

با مراجعه به سایت بیمه‌شو به آدرس https://bimesho.com/blog/ شما می‌توانید بیمه‌نامه‌های خود را خریداری یا تمدید نمایید؛ همچنین این قابلیت برای شما وجود دارد که با ورود اطلاعات در زمان سررسید بیمه‌نامه خود پیغام یادآوری دریافت نمایید.

سخن پایانی

ما سعی نمودیم تا نکات مهم درباره بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و جریمه دیرکرد آن ر ا بیان نماییم. به‌عنوان کلام آخر می‌خواهیم این نکته را گوشزد نماییم که شما با دریافت گواهینامه و خرید بیمه‌نامه‌های لازم علی‌الخصوص بیمه شخص ثالث می‌توانید از وقوع مشکلات و خسارات زیادی پیشگیری نمایید.