×  

بیمه حیوانات خانگی

بیمه حیوانات خانگی یکی از کارهایی است که برای ابراز عشق به آنها انجام می‌دهیم ضمن‌اینکه تعهد ما را به این موجودات دوست‌داشتنی نشان می‌دهد. با تهیه طرح این بیمه‌نامه، حیوانات خانگی را از حوادث و بیماری‌هایی که ممکن است برای آنها رخ دهد پوشش می‌دهیم؛ از آنها محافظت می‌کنیم و همانگونه که آنها همدم‌های خوبی برای به‌شمار می‌آیند، ما انسان‌ها نیز آنان را درک و از آنها مراقبت می‌کنیم. بسیاری از شما یا با مقوله نگهداری از حیوانات خانگی سروکار دارید، یا به این موضوع علاقه‌مندید؛ بنابراین بهتر است برای افزایش اطلاعات خود در زمینه بیمه مسئولیت بیمه حیوانات خانگی و انواع آن با بیمه‌شو همراه باشید.

بیمه حیوان خانگی

Pet Insurance

چرا باید از بیمه حیوانات خانگی استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید برای بسیاری از ما حیوانات خانگی مانند عضوی از خانواده ما تلقی می‌شوند، بنابراین همانطور که ما از اعضای خانواده‌مان مراقبت می‌کنیم، از دوست چهارپای دوست‌داشتیمان که عضوی از خانواده‌مان نیز هست، محافظت می‎کنیم زیرا او نیز همانند ما ممکن است دچار بیماری‌ها و اتفاقات ناگوار شود که این رخدادهای تلخ علاوه‌براینکه می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، امکان دارد از لحاظ هزینه‌ای، بسیار گران تمام شود؛ از این‌رو صورتحساب‌های دامپزشکی می‌تواند در امور مالی شما تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد، بنابراین لازم است برای هزینه‌های غیر منتظره برنامه‌ریزی کنید تا اگر حیوان‌ خانگی شما به درمان پزشکی احتیاج پیدا کرد، از نظر بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمه حیوانات خانگی قرار بگیرید.

از آنجاکه طیف گسترده‌ای از حیوانات خانگی مانند سگ‌ها، گربه‌ها و حیوانات کوچکی مانند پرندگان، معمولاً در برهه‌ای از زندگی خود به بازدید از دامپزشکان نیاز پیدا می‌کنند، سعی کنید دیگر قبض دامپزشکی گران‌قیمت را بر میزان دشواری استرس ناشی از بیماری یا آسیب‌دیدگی حیوان خانگیتان نیفزایید و آرامش‌خاطر خود را با تهیه انواع بیمه حیوانات خانگی بیابید زیرا بیمه مزبور هزینه‌های درمانی مربوط این حیوانات را تامین می‌کند.

همانطور که ذکر شد، می‌توان به جرأت گفت که مهم‌ترین انگیزه دارندگان حیوانات خانگی برای تهیه بیمه مسئولیت بیمه حیوانات خانگی را داشتن یک نوع پشتوانه مالی به‎‌خصوص در زمان‌های بیماری و رخداد حوادث ناگوار برای این موجودات‌ دوست‌داشتنی دانست.

لازم به‌ذکر است که پوشش‌های انواع بیمه حیوانات خانگی تنها هزینه‌های درمانی بیماری‌های خاص، جراحی حیوانات کوچک و کلیه خسارات ناشی از وقوع اتفاقات غیر منتظره‌ای اعم از حادثه بدون حمل و نقل، حادثه با حمل و نقل، سرقت، زایمان و سخت‌زایی را شامل می‌شود، پس در زمانی که بیماری‌های معمولی مانند سرماخوردگی به سراغ حیوان خانگیتان بیاید، این پوشش بیمه‌ای نمی‌تواند گزینه مناسبی برای حمایت حیوان شما از نظر اقتصادی باشد.

انواع بیمه حیوانات خانگی

هنگامی که بیمه حیوانات خانگی تهیه می‌کنید، به‌واسطه طرح‌های پوشش‌دهی آن، به‌طور استاندارد یک‌سری موارد مانند هزینه‌ها و درمان دامپزشکی به حیوانات خانگی ارائه می‌شوند همانطور که ممکن است سایر موارد مانند پوشش معاینه‌های معمول، شرایط و مشکلات پزشکی قبلی و مشکلات رفتاری را شامل نشود پس مهم است که در زمان تهیه این بیمه‌نامه، طرح‌های و خطرات تحت پوشش آن را به‌دقت بررسی کنید.

برخی از آنها تنها اتفاقاتی مانند تصادفات را پوشش می‌دهند؛ اگر حیوان خانگی شما در یک حادثه آسیب ببیند، پوشش قبوض دامپزشکی را برای شما فراهم می‌کند که البته این ارزان‌ترین نوع بیمه حیوانات خانگی است.

برخی دیگر دارای سیاست زمانی هستند؛ این سیاست‌ها برای یک زمان خاص تعریف شده‌اند که معمولاً دوازده ماهه است و حوادث یا بیماری های کوتاه مدت را تحت پوشش قرار دهد.

طرح‌های دیگر آن شامل سیاست‌های مربوط به هر شرایط است؛ این عبارت بدین معناست که مبلغ مشخصی را برای درمان هر بیماری یا آسیب اختصاص داده می‌شود.

طرح دیگری که درمیان انواع بیمه حیوانات خانگی مشخص شده است، با نام طرح مادام العمر شناخته می‌شود؛ این نوع پوشش نسبت به بقیه گران‌تر است اما از حیوان خانگی شما در تمام طول زندگیش محافظت می‌کند.

عوامل موثر بر حق بیمه حیوانات خانگی

بدیهی است که یک‌سری عوامل بر تصمیم‌گیری بیمه‌گر و میزان حق بیمه حیوانات خانگی تاثیرگذار است؛ یکی از مهم‌ترین این عوامل برخی از بیماری‌هایی چون کنه است که رواج بسیار آن باعث می‌شود میزان حق بیمه شما افزایش یابد.

موارد دیگری چون نوع حیوان و سن او بر حق بیمه موثر است و در کاهش و افزایش میزان حق بیمه حیوانات خانگی تفاوت ایجاد می‌کند؛ برای مثال برخی نژادها نسبت به سایرین مستعد مشکلات مفصلی و چشمی بیشتری هستند.

درصورتی‌که مواردی چون جنسیت زدایی و ارتودنسی که به بیمه‌نامه خود بیافزایید، بر میزان قیمت نهایی حق بیمه بیمه‌نامه خود تاثیر می‌گذارید؛ بنابراین با درنظر گرفتن نیازهای سلامتی حیوان خانگی خود، بیمه‌نامه مناسب و شامل مزایای کافی را برای وی انتخاب ‌کنید؛ از این‌رو باید دقت داشته باشید که بیمه‌نامه‌ای که انتخاب و تهیه می‌کنید، چه مواردی را پوشش می‌دهد و چه مواردی را شامل نمی‌شود.

یمه مسئولیت حیوان خانگی

pet insurance

سقف پوشش و میزان حق دریافتی بیمه حیوانات خانگی

  • بازه هزینه‌های جراحی و بیمارستانی ناشی از حوادث و بیماری حیوانات خانگی این بیمه‌نامه از کمتر از صد هزار تومان تا سقف پوشش یک ‌میلیون تومان است.
  • حق بیمه دریافتی‌ این بیمه‌نامه برای سگ و گربه سی و پنج تا هفتاد هزار تومان است.
  • حق بیمه دریافتی‌ بیمه حیوانات خانگی برای حیوانات کوچک خانگی مانند پرندگان بیست تومان در ‌سال است.

جالب توجه است که برای بهرهمندی از پوشش‌هایی چون عقیم‌سازی، ویزیت دوره‌ای و دارو و پاراکلینیک باید حق بیمه‌ بیشتری را متقبل شوید.

مراحل صدور بیمه درمانی حیوانات خانگی

  • فردی که متقاضی صدور بیمه درمانی حیوان خانگی خویش است باید در گام اول به مطب یکی از دامپزشکان معتمد بیمه دانا مراجعه کند.
  • پس از اینکه تحت عنوان یک فرد متقاضی حق بیمه، مالیات و عوارض بیمه‌نامه پزشک موردنظر را پرداخت کردید، فرم درخواست بیمه مسئولیت حیوانات خانگی و صدور گواهی سلامت آنها را تکمیل نمایید تا توسط پزشک مربوطه مهر و امضا گردد.
  • در صورت موافقت و گذر از دو مرحله فوق، پزشک معالج مدارکی مانند شناسنامه، گذرنامه، کارت بهداشت، شماره میکروچیپ و گواهی سلامت حیوان به نماینده صادرکننده ارسال می‌کند.
  • بیمه‌نامه توسط توسط نماینده یا شعب موردنظر صادر می‌شود.
  • حق بیمه از طریق دامپزشک به حساب بیمه مزبور واریز می‌گردد.
  • بیمه‌نامه از طرف شرکت بیمه به کلینیک دامپزشکی منتقل شده و کلینیک دامپزشکی نیز به بیمه‌گذار تحویل داده می‌شود.

سه روش حق ‌بیمه مشخص توسط بیمه‌گذار

  1. صدور چک در وجه شرکت بیمه
  2. تکمیل فیش واریزی در بانک به‌صورت حضوری و صدور بیمه‌نامه و تحویل آن به بیمه‌گذار
  3. پرداخت به‌صورت اقساطی در دو الی سه قسط