×  

نکاتی که پیش از خرید بیمه بدنه خودرو باید از آن ها اطلاع داشته باشید!

بیمه بدنه خودرو، بیمه‌نامه‌ای اختیاری است که خرید آن می‌تواند مزایای زیادی برای شما در پی داشته باشد. قیمت فزاینده خودرو و قطعات آن در سال‌های اخیر باعث گردیده تا اهمیت خرید این بیمه‌نامه نیز افزایش یابد؛ در همین راستا پوشش‌های بیمه بدنه به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید خسارت‌های وارده بر خودرو خود را پرداخت نمایید.

بیمه‌شو یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه، تصمیم دارد تا در این مقاله نکاتی که بیمه‌گذار باید پیش از خرید بیمه‌نامه بدنه بداند را بیان نماید. در همین راستا، خالی از لطف نیست اگر شما مقاله افزایش تصادفات در فصل زمستان را نیز مطالعه نمایید.

Body-insurance-coverage

پوشش های بیمه بدنه

 

آشنایی با پوشش‌های بیمه بدنه

اکثر افراد به دنبال خرید بهترین بیمه بدنه خودرو هستند، اما همواره این پرسش مطرح است که بهترین بیمه بدنه خودرو چه بیمه‌ای است؟ زمانی می‌توانیم بگوییم که بهترین بیمه بدنه را خریداری نموده‌ایم که پوشش‌های خریداری شده متناسب با خواسته‌ها و شرایط مالی ما باشد. پوشش‌های بیمه بدنه به‌طور کلی به دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های فرعی تقسیم‌بندی می‌گردد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

پوشش‌های اصلی بیمه‌نامه بدنه چیست؟

  • حادثه و تصادفات: این مورد از پوشش‌های بیمه‌نامه بدنه، خسارت‌های ناشی از برخورد خودرو بیمه‌شده با خودرو یا اشیا دیگر را پرداخت می‌نماید.
  • آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار: چنانچه خودرو شما براثر حوادث مذکور آسیب ببیند، بیمه‌نامه بدنه خسارت‌های وارده را پرداخت می‌نماید.
  • سرقت خودرو: این مورد یکی از اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه بدنه است که خسارت‌های ناشی از سرقت خودرو یا قطعات آن را پرداخت می‌نماید.

پوشش‌های فرعی بیمه‌نامه بدنه چیست؟

شما می‌توانید پوشش‌های فرعی موردنیاز خود را با پرداخت حق بیمه بیشتر خریداری نمایید. این پوشش‌های بیمه بدنه به‌شرح زیر است:

  • سرقت لوازم جانبی خودرو: شما با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌توانید خودرو خود را دربرابر سرقت لوازم جانبی مانند رینگ، لاستیک و … بیمه نمایید.
  • هزینه رفت‌وآمد: چنانچه خودرو بیمه‌شده برای مدتی در تعمیرگاه باشد یا به سرقت رفته باشد، بیمه هزینه رفت‌وآمد شما را پرداخت می‌نماید.
  • بلایای طبیعی: اگر خودرو شما براثر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و … آسیب ببیند، این پوشش بیمه‌نامه بدنه برای شما کارآمد خواهد بود.
  • پاشیدن مواد شیمیایی، رنگ یا اسید: شما با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توانید پوشش مربوط به این موارد را خریداری نمایید.
  • شکستن شیشه: یکی از اتفاقات معمول برای خودرو، شکستن شیشه به دلایل مختلف است که این پوشش می‌تواند خسارت ناشی از آن را جبران نماید.
  • نوسانات قیمت: این پوشش خسارت‌های ناشی از نوسان قیمت را تا ۲۰% پرداخت می‌نماید.
  • میخکشی یا خط‌وخش: ممکن است به هردلیل خودرو شما دچار خط‌وخش گردد؛ دراین‌صورت بهتر این پوشش از شما حمایت خواهد کرد.

نکاتی که قبل از خرید بیمه بدنه باید بدانید!

برای خرید بهترین بیمه بدنه بهتر است که آگاهی لازم درباره نکات زیر داشته باشید:

  • بیمه بدنه اجباری نیست!

برخلاف بیمه شخص ثالث که خریداری آن طبق قانون اجباری می‌باشد، خرید این بیمه‌نامه اختیاری است. نکته مهم این است که باتوجه به افزایش قیمت خودرو و قطعات آن، خرید بیمه‌نامه بدنه برای تمامی افراد مهم گشته تا درصورت وقوع حادثه بتوانند خسارت‌های وارده را پرداخت نمایند.

  • دریافت خسارت درصورت سرقت کامل خودرو!

چنانچه خودرو شما به سرقت برود و تا ۶۰ روز بعد پیدا نگردد، بیمه متناسب با قرارداد شما تا ۷۵% ارزش خودرو را پرداخت خواهد کرد.

  • امکان انتقال بیمه‌نامه بدنه!

درصورتی که شما خودرو خود را به شخص دیگری بفروشید، می‌توانید بیمه بدنه خودرو را به شخص یا خودرو جدید منتقل نمایید.

  • توانایی خرید پوشش‌های مناسب

شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش‌های بیشتری را دریافت نمایید که می‌تواند منجر به خرید بهترین بیمه بدنه گردد.

  • مدت زمان بیمه‌نامه خودرو

توجه داشته باشید که مدت خرید یا تمدید بیمه‌نامه بدنه خودرو، حداقل یک سال می‌باشد و شما نمی‌توانید آن را برای مدت زمان کم‌تر خریداری کنید.

ضرورت خرید بیمه بدنه برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت

بعد از خواندن موارد زیر متوجه ضرورت خرید بیمه بدنه برای خودروهای لوکس خواهید شد:

  • اگر شما در یک حادثه مقصر باشید، می‌توانید از این بیمه‌نامه برای جبران خسارت خودرو خود استفاده کنید.
  • باتوجه به قیمت بالا خودرو، اگر وسیل نقلیه شما به سرقت رفته و یا آسیب ببیند، بیمه بدنه به شما برای جبران خسارت‌ها کمک خواهد کرد.
  • ممکن خودرو شما در حالت پارک‌شده، آسیب ببیند و شما اطلاعی از مقصر نداشته باشید، خرید این بیمه‌نامه به شما کمک می‌نماید تا بتوانید خسارت وارده را پرداخت نمایید.
  • زمانی که خودرو لوکس و گران‌قیمت شما ممکن است دچار بلایای طبیعی اعم از سیل و زلزله گردد که دراین حالت تنها بیمه بدنه می‌تواند برای شما کارآمد باشد.
Tips-for-buying-body-insurance

نکات خرید بیمه بدنه

 

کلام آخر

ما دراین مقاله به بیان ضرورت خرید بیمه‌نامه بدنه و نکات مهم خرید آن پرداختیم. همانطور که در طول مقاله ذکر گردید، خرید این بیمه‌نامه اختیاری است، اما شما با خرید آن می‌توانید بسیاری از خسارت‌های وارده بر خودرو خود را جبران نمایید.

برای خرید بهتری بیمه بدنه بهتر است توقعات و خواسته‎های خود از بیمه را در نظر گرفته و براساس آن به نمایندگی‌های رسمی بیمه مراجعه نمایید تا بیمه‌نامه مناسب را خریداری کنید.