×  

بیمه مسافرتی چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

تجربه سفری آرام و امن اصلی‌ترین خواسته تمامی مسافران است خصوصاً افرادی که قصد عزیمت به کشورهای خارجی را دارند، زیرا رخداد اتفاقات ناگوار در کشور غریب می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. اهمیت وجود بیمه مسافرتی درست در همین لحظه مشخص می‌شود، زیرا می‌تواند از شما در کشور غریب و درصورت وقوع حوادث تحت پوشش حمایت نماید.

در این مقاله از بیمه‌شو (ارائه‌دهنده انواع بیمه به‌صورت آنلاین) ضمن معرفی بیمه مسافرتی، پوشش‌های بیمه مسافرتی را بیان می‌نماییم تا شما بتوانید آگاهانه اقدام کرده و بهترین بیمه مسافرتی را خریداری نمایید.

آشنایی با بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی یکی از مدارک مهمی است که شما هنگام سفر به خارج از کشور باید آن را تهیه نمایید. بیمه مسافرتی در حقیقت قراردادی است که براساس آن شرکت بیمه متعهد می‌شود تا درصورت وقوع هرگونه حادثه یا خسارت مالی و جانی از شما حمایت نموده و هزینه‌ها را تا حد زیادی پرداخت نماید. بهترین بیمه مسافرتی به شما کمک می‌نماید تا با خیال آسوده‌تری به سفر رفته و بدون دغدغه از سفر خود لذت ببرید.

توجه نمایید که خرید بیمه مسافرتی برای بسیاری از سفارت‌ها الزامی بوده و بسیار حائز اهمیت است؛ به‌طوری‌که درصورت کوتاهی در خرید آن، شما اجازه ورود به کشور را نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید که پوشش‌های بیمه مسافرتی ممکن است در هر شرکت بیمه متفاوت باشد، در همین راستا شما باید با کسب اطلاعات لازم در این زمینه بهترین بیمه مسافرتی را برای سفر خود خریداری نمایید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی چیست؟

بهترین بیمه مسافرتی برای تمامی افراد یکسان نیست و شما باید متناسب با خواسته‌ها، شرایط و بودجه خود بهترین بیمه‌نامه را خریداری نمایید. پوشش‌های بیمه مسافرتی جزو مسائل مهمی است که شما باید هنگام خرید این بیمه‌نامه به آن‌ها توجه نمایید که ما در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

Medical-coverage

پوشش درمانی بیمه مسافرتی

 

هزینه‌های پزشکی و بستری شدن

بیماری یا حوادث دیگر مشکلاتی هستند که ممکن است برای هر فردی در هر زمانی رخ دهد و شما باید آمادگی‌های لازم برای این شرایط را داشته باشید خصوصاً هنگامی که در کشوری غریب هستید و جدا از بحث ناآشنا بودن با آن شهر یا کشور، با هزینه‌های زیادی مواجه خواهید بود. این مورد از پوشش‌های بیمه مسافرتی هزینه‌های بستری شدن، جراحی، معاینه و درمان شما را تا سقف مشخصی که در قرارداد بیمه شما ذکر گردیده است، پرداخت می‌نماید.

هزینه‌های دندان‌پزشکی

چنانچه شما در طول سفر خود دچار مشکلاتی مانند دندان‌درد، عفونت دندان و … شوید یا حتی نیاز به کشیدن دندان پیدا نمایید شرکت بیمه متناسب با قرارداد شما موظف است تا هزینه ناشی از این خدمات را به شما پرداخت نماید. توجه داشته باشید که شرکت بیمه تعهدی دربرابر هزینه‌های دندان‌پزشکی زیبایی و … را ندارد و تنها خدمات درمانی را پوشش خواهد داد.

انتقال فرد بیمه‌گذار به کشور

گاهاً حوادثی رخ می‌دهد که در پی آن فرد باید به کشور خود بازگردد. درصورت وقوع حوادثی از این قبیل شرکت‌های کمک‌رسان (نمایندگان شرکت بیمه در کشورهای خارجی) اقدامات لازم برای انتقال شما به کشورتان را فراهم می‌نمایند. درحقیقت شرکت کمک‌رسان باتوجه‌به شرایط فرد درباره درمان وی در کشور یا انتقال وی به کشور مبدأ تصمیم‌گیری می‌نماید.

بازگرداندن جسد فرد بیمه‌گذار

یکی از وظایف شرکت بیمه‌رسان این است که درصورت فوت فرد فرآیندهای لازم برای بازگرداندن جسد شخص به کشور مبدأ را انجام دهد. توجه داشته باشید که بیمه مسافرتی تنها هزینه‌های انتقال جسد به کشور را برعهده خواهد گرفت و تعهدی درقبال هزینه‌های خاکسپاری و ترحیم فرد نخواهد داشت.

بازگشت اعضای درجه یک خانواده به همراه بیمه‌گذار

چنانچه فرد بیش از ۱۰ روز در بیمارستان ستری باشد یا در طی یک حادثه فوت نماید، شرکت کمک‌رسان موظف است تا مطابق قرارداد بیمه هزینه رفت‌وآمد و اقامت یکی از اعضای درجه یک فرد بیمه‌گذار را تقبل نماید.

پرداخت هزینه مربوط به دارو

چنانچه فرد داروهای خاصی را مصرف می‌نماید، اما در طول سفر این داروها مفقود گردد، شرکت بیمه متعهد می‌شود تا هزینه ارسال دارو مذکور را برای فرد به‌صورت کامل پرداخت نماید. توجه نمایید این مورد از پوشش‌های بیمه مسافرتی نیز همانند سایر پوشش‌های موردنیاز باید در بیمه‌نامه ذکر گردد، بنابراین باید به آن دقت شود تا بهترین بیمه مسافرتی را خریداری نمایید.

هزینه بازگشت بیمه‌گذار به کشورش درصورت فوت اقوام

درصورتی که در مدت زمان سفر یکی از اقوام درجه یا درجه دو فرد بیمه‌گذار فوت نماید و شخص توانایی بازگشت با وسیله نقلیه خود یا وسیله نقلیه رزرو شده را نداشته باشد، شرکت کمک‌رسان درصورت ارائه گواهی فوت هزینه بازگشت فرد به کشور مبدأ را فراهم می‌نماید.

مفقودی مدارک شناسایی

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر فردی در کشوری دیگر رخ دهد، گم شدن یا سرقت مدارک شناسایی است. در این حالت صدور مدارک المثنی برای فرد می‌تواند هزینه‌بردار و زمان‌بر باشد، اما این بیمه‌نامه در این زمینه به شما کمک کرده و هزینه‌های مربوطه را تا سقف معینی پرداخت می‌نماید.

Load loss cover

پوشش گم شدن بار

 

خسارت ناشی از گم شدن بار

گاهاً براثر اشتباهاتی بار فرد به مقصد نمی‌رسد و همین مسئله می‌تواند برای فرد مشکل‌آفرین باشد. با خرید بیمه مسافرتی دارای این پوشش را خریداری نمایید شرکت بیمه متعهد می‌شود تا خسارات وارده را تا سقف معینی به بیمه‌گذار پرداخت نماید. توجه داشته باشید که استفاده از این پوشش دارای شروطی ازجمله پیدا نشدن بار تا ۲۱ روز و ارائه گواهی مکتوب از سمت شرکت هواپیمایی یا فرودگاه می‌باشد.

بازگرداندن کودکان به کشور مقصد درصورت فوت یا بستری شدن سرپرستان وی

درصورتی که در طی سفر برای والدین یا سرپرست کودک اتفاقی رخ دهد (فوت کرده و یا بستری شود) به‌طوری‌که توانایی نگهداری کودک از وی سلب گردد، شرکت بیمه کودک را همراه با فردی بزرگسال به کشورش بازمی‌گرداند. عموماً برای این پوشش در بیمه‌نامه محدوده سنی (عموماً زیر ۱۵ سال) در نظر گرفته می‌شود.

پرداخت هزینه‌های ناشی از تأخیر در حرکت

تأخیر در پروازها اتفاقی معمول است، اما همین تأخیرها گاهاً می‌تواند برای افراد خصوصاً افرادی که برای رسیدن به مقصد باید چند پرواز انجام دهند خسارات زیادی را در پی داشته باشد. شرکت بیمه متناسب با قرارداد این خسارات را پرداخت می‌نماید؛ همچنین هزینه‌های تحمیلی مانند اقامت، خوراک و …. نیز برعهده شرکت بیمه می‌باشد. توجه داشته باشید که این موارد می‌تواند در هر شرکت بیمه متفاوت باشد، بنابراین حتماً به آن‌ها دقت نمایید.