×  

انواع بیمه آتش سوزی

آیا خاطرات تلخی مانند آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را به یاد دارید؟ آیا تاکنون خودتان یا یکی از نزدیکانتان درگیر آتش‌سوزی گشته است؟ آتش‌سوزی حادثه‌ای دلخراش است که درصورت وقوع تمامی اموال و املاک را نابود کرده و خسارات مالی و جانی زیادی را در پی خواهد داشت. جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی به‌دلیل نابودی تقریباً کامل اموال و املاک بسیار سخت بوده و گاهاً غیرممکن می‌باشد؛ بنابراین صنعت بیمه به ارائه انواع بیمه آتش‌سوزی پرداخته است تا افراد با خرید بهترین بیمه آتش‌سوزی بتوانند خسارات مالی آتش‌سوزی را جبران نمایند.

بیمه‌شو (ارائه‌دهنده بیمه به‌صورت آنلاین) قصد دارد تا با بیان انواع بیمه آتش‌سوزی و شرایط بیمه آتش‌سوزی به شما برای انتخاب صحیح کمک نماید. توجه داشته باشید که بهترین بیمه آتش‌سوزی بیمه‌نامه‌ای است که به ارائه پوشش‌های کاربردی برای شما بپردازد؛ بنابراین با اطلاع از شرایط بیمه آتش‌سوزی در تصمیم‌گیری خود دقت نمایید. باید این نکته را ذکر نماییم که شرایط بیمه آتش‌سوزی به‌گونه‌ای است که تنها خسارات مالی را پرداخت کرده و تعهدی درقبال خسارات مالی نخواهد داشت.

انواع بیمه آتش‌سوزی براساس اموال تحت پوشش

انواع بیمه آتش‌سوزی براساس نوع اموال یا املاک تحت پوشش آن به گروه‌های زیر تقسیم می‌شود که شما باید متناسب با نیازها و شرایط خود یکی از انواع بیمه آتش‌سوزی را انتخاب نمایید:

  • بیمه منازل مسکونی
  • بیمه مراکز صنعتی
  • بیمه مراکز غیرصنعتی
  • بیمه انبارها
Residential fire insurance

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

 

بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی

یکی از انواع بیمه آتش‌سوزی، بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی است که افراد می‌توانند برای تمامی واحدها و ساختمان‌های مسکونی اعم از ویلایی و آپارتمانی یا لوازم درون منزل خریداری نمایید تا اموال و املاک خود را دربرابر حوادثی ازقبیل حریق، صاعقه و انفجار ایمن نمایید. هزینه این بیمه‌نامه متناسب با ارزش ساختمان، سال تأسیس آن و ارزش لوازم آن محاسبه می‌گردد.

ما به شما مطالعه مقاله بیمه آتش‌سوزی برعهده مالک است یا مستأجر را نیز پیشنهاد می‌دهیم.

بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی

این مورد از انواع بیمه آتش‌سوزی برای کلیه واحدهای تولیدی و کارخانجات (اعم از دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، خودروسازی و …) و در حالت کلی واحدهای صنعتی قابل خریداری است. هزینه این نوع بیمه براساس ارزش ساختمان، ماشین‌آلات، مواد اولیه، کالاهای ساخته‌شده، کالاهای در جریان ساخت و سایر خسارات محاسبه می‌شود.

بیمه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی

بیمه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی یکی دیگر از انواع بیمه آتش‌سوزی است که باید برای واحدهای غیرمسکونی و غیرصنعتی خریداری نمایید. مراکز تجاری، بنگاه‌های معاملاتی، واحدهای آموزشی، مراکز پخش دارو، فروشگاه‌های مواد غذایی، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و موارد دیگری از این قبیل به‌عنوان مراکز غیرصنعتی تلقی می‌گردد که شما می‌توانید بیمه‌نامه مذکور را برای آن‌ها خریداری نمایید. میزان خسارت این بیمه‌نامه براساس ارزش ساختمان، تأسیسات، موجودی‌ها، لوازم و اثاثیه ثابت و سایر موارد محاسبه می‌شود.

بیمه انبار

این بیمه‌نامه ساختمان، تأسیسات و موجودی انبارها را پوشش داده و به یکی از دو صورت زیر ارائه می‌شود:

  • بیمه‌نامه اظهارنامه‌ای: برای زمانی است که موجودی انبار به‌طور مداوم در حال تغییر است و ثابت نمی‌باشد.
  • بیمه‌نامه مرهوناتی: این بیمه‌نامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برروی سرمایه بیمه‌شده از بانک‌ها یا موسسات مالی، وام‌های بلند مدت یا کوتاه مدت دریافت می‌نمایند، مناسب می‌باشد.

انواع بیمه آتش‌سوزی براساس شرایط بیمه

اصلی‌ترین دسته‌بندی برای انواع بیمه آتش‌سوزی براساس نوع اموال است که پیش‌تر بیان گردید، اما گاهاً شرایط بیمه آتش‌سوزی نیز می‌تواند موجب تفکیک انواع بیمه آتش‌سوزی گردد که مهم‌ترین آن‌ها به‌شرح زیر است:

  • بیمه با سرمایه ثابت
  • بیمه با شرایط شناور
  • بیمه با شرایط بازسازی و جایگزینی
  • بیمه فرست لاس
  • بیمه با شرایط توافقی
  • بیمه آتش‌سوزی عدم‌النفع

بیمه با سرمایه ثابت

این بیمه‌نامه عموماً برای منازل مسکونی قابل خریداری است که در طی آن فرد بیمه‌گذار ارزش و جزئیات دارایی‌های خود را به شرکت بیمه اطلاع داده و آن‌ها را بیمه می‌نماید. دقت داشته باشید که چنانچه فرد اطلاعات نادرستی را درباره ارزش اموال خود بیان نماید و کارشناس مربوطه از آن مطلع گردد، نه‌تنها خسارتی به فرد پرداخت نمی‌شود بلکه حق‌بیمه‌های پرداختی وی نیز بازگشت داده نمی‌شود.

بیمه با شرایط شناور

این بیمه‌نامه عموماً برای انبارها مناسب است که میزان سرمایه درون آن‌ها پیوسته در حال تغییر است. در این حالت شخص موظف است تا ماهیانه لیستی از سرمایه موجود خود را به شرکت بیمه ارائه دهد تا بیمه‌گر متناسب با میانگین سالیانه سرمایه اعلام‌شده حق بیمه را تعیین نماید.

بیمه با شرایط بازسازی و جایگزینی

این مورد از انواع بیمه آتش‌سوزی برای مراکز صنعتی کاربرد دارد که دارایی‌ها وسرمایه آن‌ها تحت تأثیر نوسان قیمت و تورم می‌باشد به‌گونه‌ای که درصورت وقوع حادثه و نابودی تجهیزات، فرد قادر به جایگزینی آن‌ها نمی‌باشد. در این زمان بیمه‌گر متعهد می‌شود تا خسارت وارده به دستگاه را براساس قیمت روز محاسبه کرده و به شخص پرداخت نماید.

بیمه فرست لاس (First Loss)

این بیمه‌نامه زمانی کاربردی است که فرد بیمه‌گذار اطمینان دارد که درصورت وقوع حادثه تمامی اموال وی نابود نمی‌شود که این مسئله می‌تواند ناشی از گستردگی زیاد آن باشد. در این صورت شخص می‌تواند تنها قسمتی از اموال خود را دارای ریسک بیشتری است، بیمه نماید.

بیمه با شرایط توافقی

گاهاً شرایط بیمه آتش‌سوزی به‌گونه‌ای است که این نیاز وجود دارد تا بیمه‌گذار و بیمه‌گر درباره میزان سرمایه توافق نمایند تا بتوانند بیمه‌نامه را منعقد نمایند. برخی از شرکت‌های بیمه وجود یک کارگزار واسطه را برای عقد بیمه‌نامه آتش‌سوزی با شرایط توافقی الزامی می‌دانند.

بیمه آتش‌سوزی عدم‌النفع

با خرید این بیمه‌نامه شرکت بیمه متعهد می‌شود که چنانچه آتش‌سوزی و خسارات ناشی از آن مانع از فعالیت و درآمد شرکت گردد، درآمد از دست رفته، حقوق کارکنان، مالیات و حق بیمه پرداخت نشده را جبران نماید تا واحد اقتصادی مذکور متحمل خسارات بیشتر نشود.

Buy-fire-insurance

خرید بیمه آتش سوزی

 

خرید بهترین بیمه آتش‌سوزی

به‌طور قطع ما نمی‌توانیم به شما بیمه‌نامه‌ای را تحت عنوان بهترین بیمه آتش‌سوزی معرفی نماییم، زیرا شما باید با اطلاع از نیازها و خواسته‌های خود نسبت به خرید بیمه‌نامه مذکور اقدام نمایید. شرکت‌های بیمه ممکن است شرایط و پوشش‌های مختلفی را برای شما ارائه دهند که برای شما مناسب یا نامناسب باشد؛ بنابراین در اولین قدم نیازها و بودجه خود را شناسایی کرده و پس از آن از شرایط و پوشش‌های شرکت‌های مختلف اطلاع پیدا نمایید تا بتوانید بهترین بیمه آتش‌سوزی را برای املاک و اموال خود خریداری نمایید.