×  

انواع بیمه نامه عمر

صنعت بیمه و خدمات آن سال‌هاست که نقش مهمی در زندگی همه ما دارند؛ به‌طوری‌که با حمایت‌های خود توانسته‌اند به بهبود زندگی بسیاری افراد کمک نمایند. بیمه عمر یکی از خدمات کاربردی اما نوپا در صنعت بیمه است که با وجود اینکه همچنان جایگاه خود را در ایران کسب نکرده است، اما تأثیرات شگرفی را در زندگی مردم داشته است. توجه داشته باشید که شما تنها با خرید بهترین بیمه عمر که متناسب با شما باشد، می‌توانید از خدمات گسترده آن استفاده نمایید.

اولین گام برای انتخاب بهترین بیمه عمر اطلاع از انواع بیمه عمر است، زیرا به‌طور مثال با اطلاع از انواع بیمه عمر ایران می‌توانید نسبت به خرید بهترین بیمه عمر اقدام نمایید.

بیمه‌شو قصد دارد تا در این مقاله به بیان انواع بیمه عمر ایران، پارسیان و سایر شرکت‌های بیمه‌ای بپردازد تا شما بتوانید انتخاب درستی داشته و بهترین بیمه عمر را خریداری نمایید.

آشنایی با بیمه عمر و انواع آن

بیمه عمر در حقیق بسیار گسترده‌تر از سایر خدمات بیمه‌ای است، زیرا شما با خرید آن به‌نوعی آینده خود را دربرابر بسیاری از مسائل تضمین نموده‌اید. بیمه عمر بسیار گسترده است و دارای انواع زیادی است که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید. هر کدام از انواع بیمه عمر دارای پوشش‌ها و شرایط خاصی است که شما باید پیش از خرید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. در ادامه ما به بیان انواع بیمه عمر که توسط شرکت‌های مختلف اعم از بیمه ایران و …. می‌پردازیم تا بتوانیم برای شما برای انتخاب بهتر کمک نماییم. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی هستند که به ارائه این بیمه‌نامه پرداخته‌اند و شما می‌توانید متناسب با خواسته‌های خود یکی از انواع بیمه عمر ایران، پارسیان و …. را خریداری نمایید.

بیمه عمر زمانی

بیمه عمر ساده زمانی که با نام بیمه عمر درصورت فوت شناخته می‌شود، یکی از انواع بیمه عمر است که پوشش‌های آن برای مدت زمان معینی ارائه شده و تنها درصورت فوت شخص بیمه‌گذار در طول قرارداد، مبلغ مذکور قابل پرداخت است. توجه داشته باشید که چنانچه فرد تا پایان زمان قرارداد فوت نماید، شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت پول نخواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که مدت زمان این قرارداد مشخص بوده و محدود می‌باشد.

بیمه تمام عمر

با خرید این مورد از انواع بیمه عمر شرکت بیمه متعهد می‌شود تا درصورت فوت شخص در هر زمان، مبلغ تعیین‌شده در بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان یا وراث وی پرداخت نماید. مدت زمان این بیمه‌نامه نامحدود بوده و شرکت بیمه درقبال دریافت حق بیمه به‌صورت مادام‌العمر متعهد می‌شود که با فوت شخص مبلغ مذکور را پرداخت نماید.

Life-and-pension-insurance

بیمه عمر و بازنشستگی

 

بیمه عمر و بازنشستگی

یکی از مهم‌ترین انواع این بیمه‌نامه، بیمه عمر و بازنشستگی است که شما می‌توانید آن را برای تضمین آینده خود خریداری نمایید. بیمه عمر و بازنشستگی توسط تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود که در طی آن فرد با پرداخت حق بیمه‌ای معین، در پایان مدت زمان قرارداد بیمه عمر و بازنشستگی اندوخته خود را به‌صورت مستمری و بازنشستگی دریافت می‌نماید. بیمه عمر و بازنشستگی برای افرادی که سرمایه‌گذاری برای آینده خود ندارند، بهترین بیمه عمر محسوب می‌شود که افراد می‌توانند آن را تهیه نمایند.

بیمه تأمین آتیه فرزندان

افرادی که نگران آینده فرزندان خود هستند و به دنبال راهی برای تضمین آینده آن‌ها می‌باشند، می‌توانند این بیمه‌نامه را خریداری نمایند. با عقد این قرارداد شرکت بیمه متعهد می‌شود تا پس از فوت شخص بیمه‌گذار، مبلغ معینی را به فرزندان شخص واریز نمایند. عموماً این مستمری تا زمان ۱۸ سالگی کوچک‌ترین شخص ادامه خواهد داشت، اما این مدت زمان متناسب با قرارداد نیز می‌تواند تغییر کند.

بیمه عمر مانده بدهکار

یکی دیگر از انواع بیمه عمر که می‌توان از آن به‌عنوان بهترین بیمه عمر یاد کرد، بیمه عمر مانده بدهکار است. این بیمه‌نامه برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند پس از فوت آن‌ها وراث ملزم به پرداخت بدهی‌های آن‌ها باشند. با خرید این بیمه، شرکت بیمه متعهد می‌شود تا درصورت فوت شخص، تمامی بدهی وی را به مراکز مربوطه پرداخت نماید تا فشاری از این جهت برروی بازماندگان وی نباشد.

بیمه عمر و پس‌انداز

بیمه عمر و پس‌انداز کامل‌ترین و بهترین بیمه عمری است که عموم افراد می‌توانند آن را خریداری نمایند. تعهدات این بیمه‌نامه به‌گونه‌ای است که درصورت فوت شخص یا ادامه حیات وی در مدت زمان قرارداد، بیمه ملزم است تا پول تعیین‌شده را پرداخت نماید. چنانچه فرد در طول قرارداد فوت نماید، سرمایه مذکور به ذی‌نفعان و وراث وی تعلق خواهد گرفت، اما چنانچه به حیات خود ادامه دهد، بعد از پایان قرارداد سرمایه بیمه‌نامه به فرد پرداخت می‌گردد.

Life-insurance-and-investment

بیمه عمر و سرمایه گذاری

 

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

این بیمه‌نامه درحقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که در طی آن شما با پرداخت پول سودی را کسب کرده که در زمان معین اعم از فوت، حیات، پایان قرارداد و … به شما پرداخت می‌شود. عموماً وقتی از بیمه عمر صحبت می‌شود این بیمه‌نامه مدنظر است و از محبوبیت بالایی در میان افراد نیز برخوردار است.

بیمه تأمین آتیه زنان خانه‌دار

زنان خانه‌دار عموماً به‌علت نداشتن درآمد دارای پس‌اندازی برای آینده خود نیستند و همواره نگرانی‌هایی از این قبیل را تحمل می‌نمایند. بیمه عمر تأمین آتیه زنان خانه‌دار به این منظور ارائه می‌گردد که زنان خانه‌دار بتوانند با پرداخت حق بیمه مناسبی آینده خود را به بهترین شکل تضمین و تأمین نمایند.