×  

مشاهده سوابق بیمه عمر ایران

همانطور که بسیاری از ما می‌دانیم بیمه عمر که به‌نام بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نیز شهرت دارد، بیمه‌ای است که اشخاص تحت‌عنوان بیمه‌گذار با پرداخت مبلغی به‌عنوان حق بیمه به‌صورت دوره‌های ماهانه و سالانه در طی یک قرارداد بلندمدت به شرکت‌های بیمه، از این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند؛ این امکان شرایطی را برای بیمه‌گذاران فراهم می‌کند که افراد در شرایطی چون فوت، ازکارافتادگی و یا آسیب‌دیدگی از آن استفاده کنند؛ برای مثال درصورت فوت سرپرست خانواده، ذینفعان فرد بیمه‌شده می‌توانند از سرمایه و مزایای بیمه عمر وی استفاده کنند و از دشواری‌های زندگیشان بکاهند. ضمناً بیمه‌گذاران بیمه‌نامه عمر ایران بهتر است این را بدانند که در دوران کهن‌سالی و زمان بازنشستگی می‌توانند برای تامین مسکن، کمک هزینه ازدواج و تحصیل فرزندان و … از سرمایه اندوخته شده خود در این بیمه‌نامه پس از پایان مدت قرارداد مذکور استفاده کنند.

جالب است بدانید مدت قرارداد بیمه‌‌نامه عمر ایران با میزان حق بیمه پرداختی و سود حاصل از آن رابطه مستقیم دارد؛ بدین‌صورت که هرچه مدت قرارداد بیشتر باشد، تعداد حق‌بیمه‌ها بیشتر می‌شود زیرا هرگونه تغییر در میزان حق بیمه پرداختی با تغییر میزان سود حاصل برابر است.

Steps-view-records-life-insurance-Iran

مشاهده-سوابق-بیمه-عمر-ایران

انواع بیمه‌نامه عمر ایران

بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی

یکی دیگر از مزایای بیمه عمر دریافت وام است؛ بدیهی است که برخی از افراد از این مزیت بهره‌مند شده‌اند‌؛ از این‌رو بیمه عمر برای آنان نیز تدابیری اندیدشیده است؛ در شرایطی که افراد دریافت‌کننده وام، در طول مدت بازپرداخت آن فوت کنند، بیمه‌گر یا شرکت‌ بیمه مابقی مبلغ اقساط وام را از تاریخ فوت فرد تا پایان مدت وام، به‌صورت یکجا تسویه می‌کند تا موجب مشکلات بعدی برای بازماندگان فرد بیمه‌شده فوتی نشود.

بیمه عمر زمانی انفرادی

بیمه عمر زمانی انفرادی خسارت فوت فرد بیمه‌شده را پوشش می‌دهد و در زمان اعتبار بیمه‌نامه صادر می‌گردد. حق بیمه این بیمه‌نامه براساس شرایط سنی و کیفیت سلامت فرد بیمه‌گذار تعیین می‌شود؛ این عبارت بدین معناست که اگر فرد بیمه‌شده در خلال مدت بیمه‌نامه مزبور فوت شود و حق بیمه ها تا تاریح فوت پرداخت شده باشد، سرمایه درج شده در ابن بیمه‌نامه به وی یا ذینفعان وی پرداخت می‌گردد اما اگر فرد بیمه‌گذار یا بیمه‌شده در پایان مدت قرارداد در قید حیات باشد، این سرمایه توسط بیمه‌گر قاب بازگشت نیست.

بیمه تمام عمر انفرادی

بیمه ایران این اطمینان را به‌ بیمه‌گذار می‌دهد که سرمایه و یا مستمری فرد بیمه‌شده در موعد مقرر در زمان حیات وی به او و در زمان فوت او به ذینفعان وی پرداخت می‌گردد؛ از این‌رو بیمه‌گر در قبال دریافت حق‌ بیمه، تعهد می‌دهد به‌طور مادام العمر،درصورتی‌که بیمه‌گذار در هر زمان و به هر علتی فوت شد، سرمایه‌ای را که در قرارداد ذکر شده است را به‌علاوه اضافه سرمایه‌ای که از محل مشارکت در منافع به‌دست آورده، به ذینفعان وی بپردازد.

بیمه تامین آتیه فرزندان

افرادی که دارای فرزند هستند، می‌توانند به‌جهت تامین هزینه تحصیلات و ازدواج فرزندانشان از این طرح بیمه‌نامه عمر بهره‌مند شوند.

  • بیمه تامین هزینه جهیزیه:

در بیمه تامین هزینه جهیزیه بیمه‌‎گذار حال چه مادر چه پدر در هر دو حالت فوت یا حیات، با پرداخت حق بیمه، بیمه‌گر را متعهد می‌کند، جهیزیه دختر فرد بیمه‌شده را تامین کند.

بیمه جامع زندگی

در این نوع بیمه‌نامه، بیمه‌گر متعهد می‌شود منابع لازم برای آینده بیمه شدگان از قبیل دریافت سرمایه بیمه در زمان بازنشستگی، برخورداری از پوشش بیمه عمر در مقابل خطر فوت و امکان دریافت مستمری را تامین کند و باتوجه به ضریب افزایش سالانه جهت حق بیمه و سرمایه فوت فرد بیمه‌گذار، وی را در برابر تورم فرضی آینده پوشش دهد.

بیمه تمام عمر گروهی

این بیمه‌نامه دقیقاً مشابه بیمه تمام عمر انفرادی است و در آن بیمه‌گر در قبال دریافت حق‌ بیمه، تعهد می‌دهد به‌طور مادام العمر،درصورتی‌که بیمه‌گذار در هر زمان و به هر علتی فوت شد، سرمایه‌ای را که در قرارداد ذکر شده است را به‌علاوه اضافه سرمایه‌ای که از محل مشارکت در منافع به‌دست آورده، به ذینفعان وی بپردازد. به‌جرات می‌توان گفت بارزترین تفاوت این دو باهم انفرادی و گروهی بود آنهاست.

بیمه عمر و پس‌انداز

این بیمه‌نامه بیشتر برای کسانی معنا پیدا می‌کند که به صفات دوراندیشی و آینده‌نگری بها می‌دهند؛ بیمه‌گران در بیمه‌نامه مزبور با جمع‌آوری پس‌اندازهای کوچک مردم، باعث تشکیل سرمایه‎‎‌های بزرگ برای آنها می‌شوند.

بیمه عمر گروهی کارکنان دولت

ای بیمه‌نامه کارکنان دولت را در مقابل فوت حال به‌ هر علتی به‌مدت یکسال پوشش می‌دهد که حق بیمه‌های توسط بخشنامه‌های صادره از طرف دولت تعیین می‌شود.

بیمه‌نامه مذکور امکانی را تحت عنوان مشاهده سوابق بیمه عمر ایران در اختیار بیمه‌گذاران و یا مشتریان این بیمه‌نامه قرار داده است که از طریق سامانه‌ مرتبط با این امکان، قادر باشند از آن بهره‌مند شوند. این خدمت را شرکت‌‌های بسیاری ارائه می‌دهند بنابراین این انتخاب با شماست که در میان آنها، بهترین را انتخاب و خدمات آن شرکت موردنظر را دریافت نمایید.

حال که تا حدودی با بیمه عمر و امکان مشاهده سوابق بیمه عمر ایران آشنا شدید، بهتر است ادامه این مطلب از مطالب بیمه‌شو را دنبال کنید تا بیشتر درباره این امکان فراهم شده برای بیمه‌گذاران بیمه‌نامه عمر ایران آشنا شوید.

View-Iran-Life-Insurance-Records-With-National-Code

مشاهده سوابق بیمه عمر ایران با کد ملی

مراحل مشاهده سوابق بیمه عمر ایران با کد ملی

در این بخش می‌خواهیم بیشتر درخصوص مراحل امکان مشاهده سوابق بیمه عمر ایران صحبت کنیم. در گام اول بهتر است به سامانه بیمه ایران من به آدرس اینترنتی https://life.iraninsurance.ir/ مراجعه کنید و اقدامات ذیل را انجام دهید:

در صفحه بازشده گزینه‌ای را تحت عنوان ” ورود” مشاهده می‌کنید که باید برروی آن کلیک کنید؛ این گزینه در قسمت پایین صفحه و در منوی کاربری قرار دارد.

بدین ترتیب صفحه‎ای جدید باز می‌شود که از شما نام کاربری و رمز عبور را طلب می‌کند؛ لازم به‌ذکر است که نام کاربری شما همان کدملی شماست به‌علاوه رمزعبور در بیمه‌نامه شما قید شده است؛ این روش همان نحوه مشاهده سوابق بیمه عمر ایران با کد ملی است. حال‌که به‌وسیله نام کاربری و رمز عبور وارد ناحیه کاربری خود شدید، مابقی مراحل را ادامه ذهید.

در این مرحله می‌توانید از پرداختی‌های بیمه‌نامه، اقساط باقی‌مانده، میزان مبلغ اندوخته بیمه عمر خویش و سایر موارد مربوطه مطلع شوید و شرایط کنونی خود را مورد بررسی قرار دهید.