×  

راهنمای جلوگیری از آسیب تگرگ به خودرو

ترفندهای جلوگیری از آسیب بدنه خودرو براثر تگرگ یکی از مقوله‌هایی است که افراد کمی به آن توجه دارند، زیرا بارش تگرگ معمول نیست و گاهاً ممکن است در طول یک سال تنها یک‌بار این اتفاق رخ دهد. با این شرایط باید این نکته را بیان کنیم که درصورت بارش تگرگ‌های شدید، خسارت تگرگ به خودرو بسیار مهیب خواهد بود؛ به‌طوری‌که ترمیم تگرگ‌خوردگی ماشین پرهزینه و پردردسر خواهد بود و کاهش قیمت خودرو را در پی خواهد داشت.

در همین راستا بیمه‌شو قصد دارد تا در این مقاله به بیان ترفندهای جلوگیری از آسیب بدنه خودرو ناشی از تگرگ بپردازد؛ بنابراین با ما همراه باشید.

آسیب تگرگ به خودرو

 

خسارت تگرگ به خودرو و راهکارهای پیشگیری از آن

در دسامبر سال ۲۰۱۷، در ایالت ملبورن اتفاق عجیبی رخ داد که در آن تگرگ‌هایی با اندازه یک توپ گلف شروع به بارش نمودند. بارش تگرگ همراه با بادی با سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت رخ داد که توانست ۱۰۰.۰۰۰ خانه در ویران نماید. چند روز پس از وقوع این حادثه مرکزی برای کمک به افرادی که خودرو خود را بیمه نموده‌اند، تأسیس کرد.

توجه داشته باشید که شما با خرید بیمه بدنه می‌توانید پوشش آسیب‌های ناشی از تگرگ را خریداری کنید که می‌تواند درراستای جبران خسارت تگرگ به خودرو بسیار کارآمد باشد.

در ادامه تعدادی از ترفندهای جلوگیری از آسیب بدنه خودرو در اثر تگرگ را بیان می‌نماییم.

Driving-in-stormy-weather

رانندگی در طوفان

 

برای جلوگیری از آسیب بدنه خودرو آمادگی داشته باشید!

  • چنانچه قصد دارید به سفری دور یا نزدیک بروید حتماً پیش از آن از شرایط آب‌وهوایی اطلاع پیدا نمایید. توجه داشته باشید که درصورت دریافت اخبار مرتبط با بارش تگرگ ترجیحاً و تاحد امکان از خارج کردن خودرو خود از پارکینگ (پارکینگ‌های سرپوشیده) خودداری کنید. چنانچه خودرو شما در این زمان خودرو شما در محلی سرپوشیده قرار ندارد، آن را به محلی مناسب و امن انتقال دهید.
  • از رانندگی در هنگام بارش تگرگ خودداری کنید و سریعاً محلی ایمن را برای توقف پیدا نمایید.
  • همواره سعی نمایید تا خودرو خود را در محلی سرپوشیده (پارکینگ منزل و محل کار) پارک نمایید تا احتمال خسارت تگرگ به خودرو را کاهش دهد.
  • اگر هنگامی که در جاده و در حال رانندگی هستید، بارش تگرگ آغاز گردید حتماً پناهگاه یا پارکینگی سرپوشیده پیدا نمایید (مراکز فروش عموماً دارای پارکینگ‌هایی سرپوشیده هستند که شما می‌توانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا نمایید).
  • از پارک کردن خودرو در زیر درختان و تیر چراغ برق خودداری کنید، زیرا احتمال سقوط آن‌ها خصوصاً در هنگامی بارش تگرگ با وزش باد شدید همراه است، وجود دارد.
  • بهتر است در زمانی که هوا نامناسب است و احتمال بارش تگرگ وجود دارد، تعدادی پارچه یا پتو ضخیم در صندوق عقب خودرو خود نگهداری کنید تا هنگام بارش خودرو و عدم دسترسی به محلی سرپوشیده شیشه‌های خودرو خود را با آن‌ها بپوشانید تا مانع از آسیب به آن‌ها شوید.
  • لایه‌های محافظ مانند لایه‌های حبابی نیز می‌تواند به شما برای حفاظت از خودرویتان دربرابر تگرگ کمک نماید.
  • درصورت نیاز می‌توانید کفی‌های خودرو خود را برای حفاظت از شیشه‌ها، برروی آن‌ها قرار دهید.
  • بهتر است برای جبران هزینه‌های ترمیم تگرگ‌خوردگی ماشین، بیمه بدنه را خریداری نمایید.

توجه داشته باشید که همراه داشتن لوازم نام‌برده‌شده و نگرانی درباره تگرگ همیشگی نیست و این مسائل تنها در فصل زمستان و در شرایط آب‌وهوایی نامناسب حائز اهمیت می‌باشد؛ بنابراین با شناسایی موقعیت‌ها می‌توانید به‌راحتی با تگرگ مقابله کرده و از خسارت‌های ناشی از آن پیشگیری نمایید.

خرید بیمه بدنه برای جبران خسارت‌های ناشی از بارش تگرگ

پس از بیان ترفندهای جلوگیری از آسیب بدنه خودرو، باید این نکته را متذکر شویم که درصورتی که آسیب‌دیدن خودرو براثر بارش تگرگ، هزینه ترمیم تگرگ‌خوردگی ماشین گاهاً بسیار زیاد می‌باشد.

خرید پوشش تگرگ بیمه بدنه به شما کمک می‌نماید تا بتوانید هزینه‌های ناشی از ترمیم تگرگ‌خوردگی ماشین خود را پرداخت نمایید. پوشش‌های بیمه بدنه عموماً به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم‌بندی می‌شوند که شما با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توانید پوشش‌های فرعی یا تکمیلی را خریداری نمایید. دقت داشته باشید که جبران خسارت‌های تگرگ، طوفان و …. جزو پوشش‌های تکمیلی بیمه بدنه است که شما می‌توانید درصورت تمایل آن را خریداری نمایید.

خرید آنلاین بیمه بدنه

دنیای امروز، دنیای پرمشغله‌ای است که افراد در آن دارای محدودیت‌های زیادی برای انجام کارهای خود هستند؛ بنابراین بسیاری از سازمان‌ها و مشاغل سعی نمودند تا خدمات و کالاهای خود را به‌صورت آنلاین عرضه نمایند. شرکت‌های فعال در صنعت بیمه نیز در تلاش هستند تا خدمات خود را به بهترین نحو به‌صورت آنلاین به متقاضیان بیمه ارائه دهند.

بیمه‌شو یکی از شرکت‌هایی است که سعی نموده تا خدمات بیمه‌ای خود را به‌صورت آنلاین عرضه نماید. در همین راستا شما با مراجعه به سایت https://bimesho.com/blog/ می‌توانید تمامی بیمه‌نامه‌های خود اعم از بیمه خودرو، بیمه مسافرتی، بیمه درمان، بیمه عمر و … را بدون مراجعه حضوری خریداری یا تمدید نمایید. خرید یا تمدید آنلاین خدمات بیمه‌ای باعث می‌شود تا شما هزینه و زمان کمتری را صرف نمایند که این مسئله از هر دیدگاهی برای شما مفید خواهد بود.