سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال 1403

سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

سقف تعهدات بیمه‌نامه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ در حوزه بستری فوق تخصصی مشخص شد؛ در ادامه این مقاله از بیمه شو به شرح خبر سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.

بیمه تکمیلی درمان برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی مسئولیت تامین خدمات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان کشور را دارد. هدف این صندوق ارتقا خدمات رفاهی در بخش درمان و پایین آوردن هزینه‌های درمانی افراد زیر را تحت پوشش قرار می‌دهد:

  • بازنشستگان و ازکارافتادگان
  • کسانی که تحت تکفل و یا وارث بازنشستگان کشوری هستند

شرایط بازنشستگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

طبق قانون تامین اجتماعی، افرادی که شرایط ذکر شده در ادامه را داشته باشند، می‌توانند برای بازنشستگی از طریق این صندوق اقدام کنند. این افراد بعد از تایید سازمان و طبق قرارداد از بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ برخوردار خواهند شد.

  • رسیدن به سن ۶۰ سالگی برای مردان و ۵۵ سالگی برای زنان
  • دست‌کم ۲۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه
  • در نظر گرفتن و شامل شدن استثنائات قانون‌ها در سایت سازمان تامین اجتماعی

مبلغ بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

قرارداد جدید برای بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ میان کانون عالی کارگران بازنشسته و شرکت‌های بیمه تدوین شده است. در این قرارداد مبلغ بیمه تکمیلی با قیمت ۳۰۵ هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه معین شده است و ۵۰ درصد از این مبلغ توسط سازمان تامین اجتماعی و ۵۰ درصد توسط بازنشسته پرداخت می‌شود.

جزئیات تعهدات بیمه‌نامه تکمیلی بازنشستگان

در خبرگزاری‌ها اعلام شده است سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال  ۱۴۰۳ برای بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان، برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان، جهت بستری عمومی ۴۰ میلیون تومان، برای خدمات پاراکلینیکی، تشخیصی‌ـ‌درمانی و سرپایی ۶ میلیون تومان، برای خدمات تشخیصی‌ـ‌درمانی‌ـ‌سرپایی ۴ میلیون تومان، جهت خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، برای رفع عیوب انکساری چشم ۶ میلیون تومان برای یک چشم و ۱۲ میلیون تومان برای دو چشم، آمبولانس داخل شهری ۲ میلیون تومان و آمبولانس بین‌شهری ۳ میلیون تومان تعیین شده است.

اجرای طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

طبق اعلام خبرگزاری‌ها با حدود ۸ هزار مرکز درمانی تابه‌حال قرارداد بسته شده است و در مراکز طرف قرارداد هیچ هزینه‌ای از بازنشستگان دریافت نخواهد شد. در مجموع ۵ میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق کشوری تحت پوشش این قراردادها قرار گرفته‌اند.

براساس آمار ماهانه هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی است که باید این سرانه به بیمه تکمیلی پرداخت شود.

قرارداد بازنشستگان توسط کدام شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌شود؟

بنا بر اعلام مدیرعامل آتیه‌سازان حافظ، از تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ قرارداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توسط شرکت‌های دیگر بیمه تکمیلی انجام خواهد شد و این مسئله به عدم موافقت بیمه تکمیلی آتیه با روش صندوقی بازمی‌گردد. تاخیر در پرداخت‌ها از صندوق بازنشستگی کشوری نارضایتی بازنشستگان این صندوق را به همراه داشته است.

براساس آمار و ارقام اعلام شده هم‌اکنون صندوق بازنشستگی کشور در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به آتیه‌سازان حافظ دارد که تاکنون تسویه نشده است. همچنین مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری در نظر دارند که در قالب واگذاری ملک به صورت تهاتر بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

و البته طلب بیمه تکمیلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی حدودا چهارهزار پانصد میلیارد تومان است.

شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

شرایط ثبت‌نام برای بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به شرح زیر است:

  • شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، خانواده و افراد تحت تکفل آن‌ها
  • ثبت‌نام همسر فرد بازنشسته الزامی است، مگر در شرایطی که همسر فرد مذکور خودش مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی باشد
  • ثبت‌نام تمام افراد تحت تکفل فرد الزامی است؛ اما فرد بازنشسته نمی‌تواند برخی از افراد تحت تکفل خود را ثبت‌نام کند.
  • فرزند مونث در صورت مجرد بودن، طلاق یا فوت همسر و عدم اشتغال به کار

کلام آخر

افرادی که بازنشسته صندوق بازنشستگی کشور به حساب می‌آیند و قصد دارند از خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ بهره‌مند شوند، می توانند از طریق سایت ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، جهت دریافت این بیمه‌نامه اقدام به ثبت نام کنند.