Skip to content
پوشش بیمه زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳

پوشش بیمه زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳

فهرست مطالب

سازمان حج و زیارت موارد و شرایط پوشش بیمه‌ زائران حج تمتع سال  ۱۴۰۳ را اعلام کرده است. در ادامه‌ی این مطلب از بیمه شو به جزئیات این خبر پرداخته‌ایم.

پوشش بیمه زائران حج تمتع چیست؟

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان حج و زیارت اعلام کرده است: «پوشش بیمه‌ای برای زائران حج تمتع و تعهدات بیمه‌گران در قبال زائران، یکی از مهم‌ترین اقدام‌های مربوط به خدمات‌رسانی مطلوب محسوب می‌شود و خوشبختانه خدمات بیمه‌ای به شکل شایسته‌ برای زائران در نظر گرفته شده است تا دغدغه‌ای در این زمینه برای مسافران وجود نداشته باشد.» در قرارداد بیمه‌ زائران حج تمتع سال ۱۴۰۳ با شرکت بیمه‌گر، میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع شامل بیمه درمان، بیمه عمر، بیمه حادثه و مسئولیت بار است. موارد ذکرشده به شرح زیر است:

شرایط و تعهدات بیمه‌ درمان

  • پرداخت هزینه‌های درمانی در ارتباط با بستری بیمارستانی و عمل‌های جراحی عمومی و تخصصی به دلیل بیماری یا حادثه در مراکز درمانی و بیمارستانی ایران یا عربستان، هریک از بیمه‌شدگان تا سقف مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۰۰۰‏/۱ ریال (۱۰۰ میلیون تومان)
  • پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و پاراکلینیکی پیش آمده از بیماری یا حادثه هریک از بیمه شدگان در ایران یا عربستان تا سقف مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۲۰۰ ریال (۲۰ میلیون تومان)
  • حداکثر تعهد شرکت بیمه‌گر جهت پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری در بیمارستان و انجام عمل‌های جراحی هریک از بیمه‌شدگان، مجموع بندهای فوق جمعاً به مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۲۰۰‏/۱ ریال (۱۲۰ میلیون تومان) می‌شود

شرایط و تعهدات بیمه‌ عمر و حوادث

  • پرداخت غرامت فوت به هر دلیل (عمر زمانی) برای هریک از بیمه‌شدگان به مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۳۰۰‏/۱ ریال (۱۳۰ میلیون تومان)
  • پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث برای هریک از بیمه‌شدگان به مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۰۰۰‏/۹ ریال (۹۰۰ میلیون تومان)
  • در صورت فوت بر اثر حوادث هریک از بیمه‌شدگان، میزان غرامت فوت پرداختی به ذی‌نفعان و وراث قانونی فرد بیمه‌شده مجموع بندهای فوق به مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۳۰۰‏/۱۰ ریال (یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان) می‌شود
  • پرداخت غرامت جهت نقص عضو یا از کارافتادگی دائمی (کلی یا جزئی) در اثر حوادث برای هریک از بیمه‌شدگان تا سقف مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۰۰۰‏/۹ ریال (۹۰۰ میلیون تومان) با نظر پزشک معتمد شرکت بیمه‌گر و طبق جدول نقص عضو مندرج‌شده در شرایط عمومی بیمه حوادث

شرایط و تعهدات بیمه‌ مسئولیت بار برای زائران

بار همراه افراد بیمه‌شده شامل ساک، چمدان و محتویات آن‌ها و همچنین سایر متعلقات تحت مالکیت مسافران است.

  • جبران خسارت‌های واردشده به بار همراه هریک از بیمه‌شدگان در مسیر رفت تا سقف مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۱۰۰ ریال (۱۰ میلیون تومان) است
  • پرداخت خسارت‌های واردشده به بار هریک از بیمه‌شدگان در طول مدت‌زمان اقامت و در مسیر برگشت تا سقف مبلغ ۰۰۰‏/۰۰۰‏/۲۰۰ ریال (۲۰ میلیون تومان) است
  • پرداخت خسارت مربوط به بار توسط شرکت بیمه‌گر در داخل کشور و به ریال ایران خواهد بود. خسارت بار براساس قیمت روز اجناس در بازار و بعد از کسر ۱۰ درصد فرانشیز تا سقف تعهدات بندهای فوق انجام خواهد شد.
  • مدت زمان و محدوده‌ی پوشش بیمه‌ زائران حج تمتع سال 1403 یعنی شروع پوشش بیمه‌ای هریک از بیمه‌شدگان از ۱۲ ساعت قبل از زمان انجام پرواز رفت به عربستان (زمان درج شده در بلیط هواپیما) خواهد بود.
  • خاتمه پوشش بیمه‌ای هریک از افراد بیمه‌شده ۱۲ ساعت بعد از بازگشت بیمه‌شده از عربستان و ورود به خاک کشور پایان خواهد یافت.

دراصل مهر ورود اداره گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مبنای محاسبه‌ی ورود فرد بیمه‌شده به داخل کشور است.

کلام آخر

در این مقاله از جزئیات پوشش بیمه زائران حج تمتع سال 1403 صحبت کردیم. لازم است در انتها توجه داشته باشید محدوده‌ی پوشش بیمه، شهر محل اعزام یا بیمه‌شده، طول مسیر رفت به فرودگاه محل اعزام، داخل خاک کشور عربستان و مسیر بازگشت از فرودگاه تا شهر محل اعزام یا اقامت فرد، محدوده مکانی است که هر بیمه‌شده تحت پوشش تعهدات این قرارداد خواهد بود.