Skip to content
Body-insurance-for-luxury-cars

اهمیت دوچندان بیمه بدنه برای خودروهای لوکس

فهرست مطالب

آیا شما از اهمیت خرید بیمه بدنه خودروهای لوکس مطلع هستید؟ شما به‌عنوان مالک یک ماشین گران‌قیمت نسبت برای وسیله نقلیه خود بیمه بدنه خودروهای لوکس را خریداری کرده‌اید؟ دقت داشته باشید که خرید بیمه‌نامه بدنه برای انواع وسیله نقلیه با هر ارزش قیمتی حائز اهمیت بوده و مزایای زیادی را به شما ارائه می‌نماید، اما اهمیت این بیمه‌نامه برای انواع ماشین گران‌قیمت دوچندان می‌باشد و شما باید به آن توجه بیشتری داشته باشید.

این مقاله از بیمه‌شو درراستای بیان اهمیت خرید بیمه خودروهای لوکس تهیه گشته است تا با آگاه‌سازی دارندگان ماشین گران‌قیمت نقش مثبتی را در این حوزه ایفا نماید. بهتر است دارندگان تمام وسایل نقلیه از انواع بیمه خودرو آگاه گردند تا بهترین بیمه‌نامه‌ها را برای خود خریداری نمایند.

منظور از خودروهای لوکس چیست؟

در قوانین بیمه‌ای خودروهای متعارف (معمولی) و نامتعارف (لوکس) با یکدیگر متفاوت بوده و هرکدام دارای شرایط خاص برای خرید بیمه می‌باشد:

  • خودرو متعارف: خودروهای سواری که ارزش روز آن‌ها در زمان وقوع حادثه کمتر از 50% دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام (سقف خسارات مالی) است.
  • خودروهای نامتعارف: خودروهای سواری که ارزش روز آن‌ها در زمان وقوع حادثه بیشتر از 50% دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام (سقف خسارات مالی) است.

دلایل اهمیت بیمه بدنه خودروهای لوکس یا نامتعارف

خرید بیمه بدنه خودروهای لوکس دارای اهمیت بالایی است. اصلی‌ترین دلایل اهمیت بیمه‌نامه بدنه برای ماشین گران‌قیمت در ذیل بیان گردیده است:

  • درصورت وقوع یک حادثه بیمه‌نامه شخص ثالث خسارت شما را پرداخت نمی‌نماید؛ بنابراین شما با خرید بیمه‌نامه بدنه می‌توانید خسارت وارده به خود را جبران نمایید. دقت داشته باشید که درصورت مقصر بودن راننده مقابل سقف پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث ممکن است کمتر از خسارت واردشده به خودرو شما باشد و مابه‌التفاوت آن را باید توسط بیمه‌نامه بدنه خود پرداخت نمایید.
  • اگر ماشین گران‌قیمت مورد سرقت و آتش‌سوزی قرار بگیرد یا در طی یک حادثه واژگون گردد، مالک خودرو متحمل خسارت چشم‌گیری گشته و باید آن را پرداخت نماید. تمامی این موارد از پوشش‌های بیمه‌نامه بدنه بوده و خسارات ناشی از این حوادث را جبران می‌نماید.
  • هنگامی که مقصر حادثه از صحنه متواری گردد، شما مشمول استفاده از بیمه شخص ثالث نمی‌باشید و باید با کمک بیمه بدنه خودروهای لوکس خسارت خود را جبران نمایید.
  • جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و … تنها توسط بیمه‌نامه بدنه امکان‌پذیر می‌باشد.
  • در گذشته درصورت وقوع تصادف با خودرو، شرکت بیمه سقف خسارات را پرداخت می‌نمود و مابقی از فرد مقصر از طریق مراجع قانونی دریافت می‌کرد، اما اکنون با تصویب قانون خودروهای متعارف تنها تا سقف معینی خسارات پرداخت گشته و مابقی توسط مالک پرداخت می‌شود.

محاسبه خسارت در تصادف با خودروهای لوکس

براساس قانون بیمه، در طی تصادف با یک خودرو لوکس فرد مقصر ملزم است تنها تا سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث خسارت بپردازد و مابقی برعهده مالک خودرو لوکس و بیمه‌نامه بدنه وی می‌باشد. برای درک بهتر در ذیل مثالی را ارائه می‌نماییم:

تصور نمایید شما با خودرو متعارف خود با یک خودرو لوکس به مبلغ 560 میلیون تومان تصادف نموده‌اید و خودرو لوکس 50 دچار خسارت 50 میلیون تومانی می‌گردد و سقف تعهدات مالی در سال 1400 برابر 320 میلیون تومان است. برای محاسبه خسارت شما در ابتدا محاسبه می‌گردد که سقف خسارات (320 میلیون تومان) چه درصدی از ارزش خودرو (560 میلیون تومان) می‌باشد. در نهایت نیز همان درصد از خسارت وارده (50 میلیون تومان) به شخص خسارت‌دیده پرداخت می‌گردد.

دقت داشته باشید که اگر هر دو سمت حادثه خودروهای متعارف باشند، مبلغ خسارت تا سقف 320 میلیون تومان به‌صورت کامل به شخص آسیب‌دیده پرداخت می‌گردد.

آیا خرید بیمه شخص ثالث برای خودروهای لوکس حائز اهمیت است؟

همه ما از اهمیت خرید بیمه شخص ثالث مطلع هستیم و می‌دانیم که پوشش‌های آن چه مزایای مفید و کارآمدی را برای ما ارائه می‌نماید. براساس قوانین بیمه‌ای که در ایران حاکم می‌باشد، خرید بیمه شخص ثالث برای تمامی خودروها الزامی بوده و عدم خرید آن مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهد بود؛ بنابراین تمامی خودروها اعم از متعارف و نامتعارف باید نسبت به خرید بیمه بدنه مناسب خود اقدام نمایند تا ضمن رهایی از جریمه مربوطه، از خدمات مفید آن بهره‌مند گردید. اطلاع از قوانین جدید بیمه شخص ثالث در سال 1400 نیز می‌تواند اهمیت خرید آن را به شما نشان دهد.

خرید بیمه بدنه خودروهای لوکس از بیمه‌شو

همانطور که در طی مقاله بیان گردید، خرید بیمه بدنه خودروهای لوکس بسیار حائز اهمیت می‌باشد، زیرا بسیاری از خسارات باید توسط مالک آن پرداخت گردد. بیمه‌نامه بدنه یکی از معمول‌ترین خدمات بیمه‌ای است که توسط اکثریت شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌گردد و شما با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانید آن را تهیه نمایید.

بیمه‌شو نیز یکی از شرکت‌های بیمه است که همزمان امکان خرید حضوری و غیرحضوری را برای شما فراهم نموده است که متناسب با شرایط خود نسبت به خرید بیمه اقدام نمایید. اگر شما نیز به دلیل مشغله زیاد امکان مراجعه حضوری به دفاتر بیمه‌ای را ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت https://bimesho.com/ خدمات بیمه‌ای خود را به راحتی خریداری یا تمدید نمایید.