×  
برای سفر به کدام مناطق خرید بیمه مسافرتی الزامی است ؟

برای سفر به کدام مناطق خرید بیمه مسافرتی الزامی است ؟

برای سفر به کدام مناطق خرید بیمه مسافرتی الزامی است ؟

امروزه خرید بیمه مسافرتی پیش از سفر یکی از الزامات اصلی سفر می‌باشد و اهمیت داشتن بیمه مسافرتی بر کسی پوشیده نیست. با داشتن بیمه‌ی مسافرتی خود در طول سفر بیمه می‌کنیم و دیگر نگران حوادث احتمالی که در هر زمان ممکن است اتفاق بیافتد نخواهیم بود. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که برای سفر به کدام مناطق خرید بیمه مسافرتی الزامی است؟ و اینکه آیا خرید بیمه مسافرتی برای سفر به تمامی کشورهای جهان اجباری است؟ در این مقاله قصد داریم به این پرسش‌ها پاسخ بدهیم و کشورهایی که برای ورود به آن‌ها نیاز به خرید بیمه مسافرتی دارید را مشخص کنیم. اگر در آینده‌ای نزدیک قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خرید بیمه مسافرتی کسب کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیا خرید بیمه مسافرتی برای سفر به تمام کشورهای جهان اجباری است؟

بسیاری افراد در هنگام سفر به یک کشور خارجی این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا برای سفر به این کشور داشتن بیمه مسافرتی الزامی است یا نه. بسیاری از افراد حتی این سوال را دارند که آیا داشتن بیمه مسافرتی یک الزام برای مسافران خارج از کشور است یا خیر. در جواب اینن سوال باید بگوییم که داشتن بیمه مسافرتی برای سفر به همه‌ی کشورهای جهان الزامی نیست اما کشورهای بسیاری نیز وجود دارند که خرید بیمه مسافرتی برای دریافت ویزای آن کشور الزامی است. به عبارتی برای دریافت ویزای برخی از کشورها حتما باید مدارک مربوط به خرید بیمه مسافرتی را ارائه کنید.

مطلب مرتبط : آیا خرید بیمه مسافرتی الزامیست ؟

حال این سوال مهم پیش می‌آید که کدام کشورها برای دادن ویزا به مسافران خرید بیمه مسافرتی را لازم می‌دانند؟ به طور کلی نمی‌توان لیستی از این کشورها تهیه کرد زیرا هر روز قوانین مربوط به ویزا تحت عوامل مختلفی همچون سیاسی و بین المللی و همچنین روابط بین دو کشور تغییر می‌کند. برای مثال در چند ماه گذشته با شیو ویروس کرونا بسیاری از کشورها داشتن بیمه مسافرتی را برای اخذ ویزا ورود به خاک آن کشور اجباری کرده‌اند. با این حال می‌توان به صورت کلی گفت که در حالت عادی و نبود محدودیت خاص خرید بیمه مسافرتی برای سفر اجباری نیست.

اجباری نبودن خرید بیمه مسافرتی به این معنی نیست که داشتن آن ضرورت ندارد. با توجه مزایای بیمه مسافرتی و امنیت خاطری که داشتن بیمه مسافرتی در طول سفر ایجاد می‌کند پیشنهاد ما بر خرید آن پیش از سفر است.

مطلب مرتبط:بیمه مسافرتی انفرادی و گروهی چیست؟

مزایای خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی با توجه به میزان تعهدات خود انواع هزینه های پزشکی و درمانی، فوت بستگان، گم شدن مدارک و چمدان، تهیه دارو و مواردی از این دست را در کشور مقصد پوشش می‌دهد. در برخی موارد بیمه‌ی مسافرتی در کشور مقصد خدماتی همچون راهنمایی برای بستری شدن در بیمارستان و تماس با آمبولانس و همچنین پیگیری کارهای درمان فرد بیمه شده را نیز انجام می‌دهد. با خرید بیمه مسافرتی شما هزینه اندکی در کشور خودتان پرداخت می‌کنید و خود را در برابر بسیاری از هزینه‌ها از جمله‌ هزینه‌های سرسام آور درمان بیمه خواهید کرد.

خرید بیمه مسافرتی برای دریافت ویزای شینگن

ویزای شینگن یک پیمان بین برخی کشورهای اروپایی است که بر اساس آن فردی که ویزای شینگن را داشته باشد می‌تواند بدون محدودیت و بدون اخذ مجدد ویزا برای هر کشور در بین این کشورها تردد کند. کشورهای عضو شینگن که در حال حاضر ۲۶ کشور هستند، متعهد شده‌اند که تردد ساکنین سایر کشورهای متعهد به پیمان به آنها، بدون نیاز به دریافت ویزا صورت پذیرد. با این حال شهروندان سایر کشورها برای سفر به کشورهای عضو شینگن ملزم به دریای ویزای شینگن هستند و خرید بیمه مسافرتی نیز برای دریافت ویزای شینگن اجباری است. با این اوصاف هر شخصی برای سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن چه برای سفر کاری و چه تحصیلی و یا توریستی حتما باید خرید بیمه مسافرتی را در اولویت کار خود قرار دهد، در غیر این صورت امکان ورود به خاک این کشورها را نخواهد داشت.

نکته‌ی مهمی که قبل از خرید بیمه مسافرتی باید به آن دقت کنید این است که برای ویزای شینگن بیمه مسافرتی باید از شرکت‌های بیمه معتبر و مورد تأیید سفارت خانه کشورهای عضو این پیمان خریداری شود. قبل از اینکه اقدام به خرید بیمه مسافرتی کنید بهتر است هنگام مراجعه به سفارت کشور مقصد لیست شرکت‌های بیمه که مورد تأیید این سفارت خانه‌ها هستند را دریافت کنید و با توجه به آن اقدام به خرید بیمه مسافرتی کنید.